abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.6. 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    25.12.2006 18:52 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Kua, prekliknul jsem se v hodnoceni... Chtel jsem dat dobre a ne spatne. :(
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    25.12.2006 19:40 peter_h | blog: need4speed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Mohol by si byt trochu konkretnejsi? Takto sa mi to zda byt trochu hulanovina.
    Luk avatar 25.12.2006 19:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Konkrétnější v čem?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.12.2006 20:38 Pavel Kysilka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    zdravim,

    co chybi programum ? vlastnosti, funkcionalita, formaty ? co mate za hw ? nove vlastnosti ? v jakym vstupnim/vystupnim formatu/kodeku jste to strihal ? .....

    na to ze tu <blogujete,....., blogujete) bych cekal vice. poslete mi alespon do blogu lspci strihove karty a identifikaci kamery, at mam radost a dozvim se neco zajimaveho.

    bye gf
    Luk avatar 25.12.2006 22:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    co chybi programum ? vlastnosti, funkcionalita, formaty ? co mate za hw ? nove vlastnosti ? v jakym vstupnim/vystupnim formatu/kodeku jste to strihal ?
    Snad jsem to už popsal dostatečně. Jde mi o maximálně efektivní, přesný a pohodlný střih ve více stopách. Formát je standardní DV type 2 (IEC 61834) v AVI kontejneru.
    poslete mi alespon do blogu lspci strihove karty a identifikaci kamery, at mam radost a dozvim se neco zajimaveho.
    No dobře. Nemám sice střihovou kartu, pouze obyčejnou IEEE 1394 kartu, ale budiž:
    0:07.0 FireWire (IEEE 1394): Texas Instruments TSB12LV26 IEEE-1394
      Controller (Link) (prog-if 10 [OHCI])
            Subsystem: Texas Instruments: Unknown device 8010
            Flags: bus master, medium devsel, latency 64, IRQ 177
            Memory at dfffc800 (32-bit, non-prefetchable) [size=2K]
            Memory at dfff8000 (32-bit, non-prefetchable) [size=16K]
            Capabilities: [44] Power Management version 1
    
    Kamera je Sony DCR-TRV265E (takový starý šmejd na D-8 kazety), má identifikátor 08004601030d6be3 ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.12.2006 22:30 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Takto sa mi to zda byt trochu hulanovina.
    Tak to jsi toho od Hulana asi moc necetl ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    26.12.2006 18:42 peter_h | blog: need4speed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Nie, mas pravdu, na ten jeho spickovy najlepsi blog v CR nemam cas a ani ma tie jeho vyplody moc nezaujimaju, len obcas sa tam pozrem co je zas najlepsie...
    xvasek avatar 25.12.2006 19:44 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Premiere je nesmysl, Vegas je mnohem produktivnější software. Po několika letech, co jsme prodávali Matrox RT2000 s Premiere jako poloprofesionální řešení, jsme na Vegas civěli jak socialistický opravář na křížový šroubovák - umělo to všechno, běželo to rychle a bez problémů a dalo se to naučit asi za 10 minut. (Pod Linuxem ale pohříchu nejede...)
    Luk avatar 25.12.2006 20:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    No, tohle je asi trochu subjektivní záležitost. Spousta lidí například vychvaluje Pinnacle, ale mně moc použitelný nepřipadá. Podobně jako je mi třeba z hloubi duše odporný VIM ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.12.2006 23:19 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Podobně jako je mi třeba z hloubi duše odporný VIM ;-)

    Svázat, natřít medem, strčit do mraveniště! :)

    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    xvasek avatar 29.12.2006 08:35 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Řekl bych, že ti, co chválí Pinnacle, budou skoro ti samí, co tvrdí, že Word je nejlepší textový editor. :-) Na druhou stranu to spoustě lidí prostě stačí, je to jednodušší na obsluhu. Já taky fotky z dovolené upravuju v Picase, protože pro tento účel je výborná a přestože jiných schopností (např.) Gimpu zdaleka nedosahuje a nikdy nebude. A taky je Pinnacle trochu jiná cenová, Vegas nebo Premiere jsou přece jenom 10x dražší.
    Luk avatar 29.12.2006 17:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    A taky je Pinnacle trochu jiná cenová, Vegas nebo Premiere jsou přece jenom 10x dražší.
    Ale kdepak. Celou dobu je řeč o Premiere Elements v ceně cca 2300 Kč (tedy nikoli Premiere Pro okolo 30 tisíc). Vegas je na tom podobně, resp. je ještě o něco levnější.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xvasek avatar 30.12.2006 01:12 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Jo takhle. :-) O "malém" Vegasu jsem nevěděl, až teď jsem si to našel. Pokud někomu stačí 4 audio a 4 video stopy, tak by to mohl být super nástroj za pár korun. Vypadá to podle screenshotů, že to má střeva z velkého Vegasu, zajímavé. Premiere Elements je očesané Premiere, nebo je to jiný software s podobným názvem? Dá se někde najít nějaké srovnání, v čem je to konkrétně chudší?
    Luk avatar 31.12.2006 01:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Premiere Elements je očesaná verze Premiere Pro, ale má i nějaké věci navíc (sceneline a pár dalších amatérských věcí). Přesné srovnání jsem nikde nenašel a novou verzi Premiere Pro jsem nezkoušel, takže detaily bohužel nevím.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.12.2006 20:49 Lomos | blog: ko__kos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    +1 moc drahá, a navíc nepodporuje moje video s prokladanym polem, kdy se začíná prvním polem, na 1,7 P4 je hoodně pomalá, což se o Vegas říct nedá, rozhraní běží svižně (ačkoli je postaveno na .NET) jen video se proste musi davat do nahledu ctvrtinove
    Uživatelsky nejpřívětivější distribucí Linuxu je FreeBSD. Má nejméně forků.
    Luk avatar 25.12.2006 21:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Moc drahá? Cca 2300-2400 Kč mi nepřipadá moc. S pomalostí souhlasím, je to hodně náročné. Ohledně toho prokladu nevidím problém, lze normálně pracovat s TFF i BFF, jen to nelze přímo (bez konverze) kombinovat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.12.2006 14:06 Lomos | blog: ko__kos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Nejlepší je že video působí i po koverzi stroboskopicky, tzn. značně trhaně. Jo s cenou jsem se spletl. Premiere stojí 30k. Premiere Elements 2300-2400.
    Uživatelsky nejpřívětivější distribucí Linuxu je FreeBSD. Má nejméně forků.
    Luk avatar 26.12.2006 17:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Jestli to působí stroboskopicky, je někde něco špatně.

    Zrovna v minulých dnech jsem řešil, že bylo všechno jako BFF (sudé první), jen jeden zdroj jako TFF. Šel jsem cestou nejmenšího odporu a použil VirtualDub s konverzním filtrem Reverse Field Dominance. Ten funguje poněkud "sekernicky", protože prostě odstraní první řádek a poslední zdvojí.

    Existuje ještě druhá metoda, která odstraní první půlsnímek a všechno posune směrem k začátku. Na konci se samozřejmě musí chybějící půsnímek také nějak dopočítat a také se musí vyřešit zvuková stopa. Podobně pracuje např. filtr phase v mencoderu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.12.2006 13:01 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Musím souhlasit. Není to jen Premiere, jsou to i ostatní produkty od Adobe. Za těch pár měsíců co jsem jen na linuxu pocituji právě ztrátu produktů od Adobe jako největší, a, bohužel doposud jako nenahraditelnou. Je to sice trochu smutné ale je to tak. Photoshop 7 jsem sice rozjel pod wine ale občas padne.

    Ještě s jednou ztrátou jsem se nevyrovnal, už také patří pod adobe a to je Macromedia Studio 8. To jsem narozdíl od Photoshopu nerozjel :-(
    Don´t worry, be happy.
    Valoun avatar 26.12.2006 13:06 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    To jsem si myslel. Profesionálně stříhá málokdo, není tedy důvod (čti "čas, lidi, peníze") to vyvíjet open source, alespoň ne pro začátek.

    Přece by bohatě stačilo, kdyby to bylo vyvinuté za peníze, pro linux. Pokud možno s využitím maximalního možného počtu OSS knihoven, aby nebylo v systému zbytečně všechno 2x.

    Ale to už odbíhám, důležité je, mít to nejdřív pro OS, pak teprve pro OSS :-)
    NbS avatar 26.12.2006 16:39 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Stacilo se zeptat :) Sam jelikoz mam casto co docineni s grafikou a videem bych ti hned doporucil Adobe a to jak na grafiku tak na video ... je to smutne ze Adobe nebere v potaz linuxove uzivatele, ale porad lepsi nez dva nedodelky je jeden a poradne povedeny sw ... jedinne co nechapu (a ty flame mi prijdou zbytecne) je ze jedni skalni zastanci nazoru "Ze vse lze preci delat equivalenty" hazeji spinu a pomluvy na Photoshop (pritom Gimp se proste pro grafika neda pouzit, max tak na domaci upravy fotek z dovolene) a podobne nazory se vsadim ze budou i tady :(
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    Luk avatar 26.12.2006 17:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Na grafiku používám CorelDraw / Corel PhotoPaint (samozřejmě pod Windows) s maximální spokojeností. GIMP jen v nouzi nejvyšší.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Václav 26.12.2006 19:08 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Zatím jsem viděl spíš opak - spousta lidí, kteří jen upravují fotky z dovolené, pomlouvá GIMP že je zcela nepoužitelný, protože oproti Photoshopu nemá CMYK atd..., z čehož při své činnosti nepoužijou ani prd.

    U profesionálních grafiků to chápu, jim GIMP (zatím?) opravdu nestačí.

    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 27.12.2006 12:25 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    No ono zalezi co myslis tim "grafik". Ja delam webdesign, 90% casu vektory, za grafika se povazuju a GIMP mi zatim staci (i kdyz nekdy prskam). Ale je mi uplne jasny, ze kdybych delal porad s bitmapama nebo se intenzivne venoval tiskarine, neschopnost GIMPu bych drive ci pozdeji bolestive pocitil.

    Ja ted docela sleduju, jak se vyviji Pixel. Vypada dost nadejne -- jestli bude finalni verze nejak slusne stabilni (ted bohuzel neni), zacnu premyslet o koupi.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    26.12.2006 18:29 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Z Premiere som presiel na Vegas uz davno, no je mozne ze tato nova Premiera pokrocila.
    28.12.2006 22:46 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Řekl bych že aktuální verze, alespoň co jsem měl možnost zkoušet, jsou zase (paraxodně) lepší než Vegas (naposled jsem zkoušel 6ku).
    27.12.2006 00:32 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Linux to Hollywood! :-) http://www.linuxmovies.org/

    Střihem a zpracováním videa se taky zabývam, drobet:-) Pravda, na Linuxu zatím moc ne, ale cinellera-svn je OK. Ovšem ne, jak tu píšeš, pro větší projekty, v tom souhlasím.

    Na výše jmenované stránky sem narazil někdy tuším v září nebo v říjnu, ale zatim se mi z tama nepovedlo zkusit jediný program. Po zkouškách se ale chystám, něco s toho by mohlo za něco stát :-)

    -miky
    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    28.12.2006 22:45 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem stříhat? V Premiéře!
    Můj otec stříha v Pinnaclu, je to pomalý, ale pro něj nejlépe použitelný program. Problém s "rychlostí" se řešil nákupem nadupané mašiny s RAIDem a dvěma jádry...

    Prodám Adobe Premiere 5.1, kdyby měl někdo zájem. Je to docela použitelný, navíc se tak dá získat nějaká novější verze za zlomek ceny (upgradem). Podobně prodám Boris FX 3.5 (vhodný leda tak k upgradu). Cenu nabídněte... :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.