abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 515 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Komerční banka: zkouška tolerance

    28.3.2007 18:15 | Přečteno: 1730× | Ze života

    Internetové bankovnictví Komerční banky v sobotu opět doznalo změn. Snad nemusím říkat, že se v žádném případě nejednalo o krok ke kompatibilitě s moderními webovými prohlížeči a nemicrosoftími operačními systémy. Spíš mi to připadá, že KB zkouší, co její klient snese.

    "Zlepšení" internetového bankovnictví bylo oznámeno dlouho dopředu. Mělo se jednat o změnu přihlašovací stránky, zavedení uživatelské schránky na zprávy a pár dalších drobných změn. Ta skutečná změna, tedy úprava bankovního rozhraní tak, aby ho bylo možné používat (myslím skutečně používat, ne složitě rozcházet pomocí nějakých hacků, jako to nyní jde v Konqueroru) i v jiných prohlížečích, než je Internet Explorer, a v jiných systémech než Windows, nebyla oznámena a tudíž jsem ji ani neočekával.

    V sobotu v poledne vstoupím na přihlašovací stránku bankovnictví a vidím toto. V první chvíli mě napadlo, že by mohlo jít o jakýsi neumělý pokus nějakého pharmingového útočníka. Zkoumám proto certifikát, zdá se ale být pravý, je podepsán od Verisignu.

    Zkusím se tedy přihlásit - bankovnictví funguje jako obvykle, jen ta grafika je nějaká podivná. Občas nějaký nezobrazený prvek naskočí, pak zase zmizí. Pěkné chování, že?

    Však nedosti na tom. Dnes se na přihlašovací stránce objevila rada pro ty, kterým nechce fungovat přihlašování. Má se postupovat podle návodu. Tentokrát se sice nejedná o výzvu k instalaci staré děravé Javy, ale přesto na mě návod působí krajně nedůvěryhodně.

    Screenshot si vytisknu a v pátek ho vezmu na pobočku (chtěl jsem tam jít už včera, ale nebyl na to čas). Rád bych věděl, co mi na to řeknou. Také se zeptám, čím mě chtějí přesvědčit, abych zůstal u KB. Podobně budu postupovat též u e-mailové technické podpory k bankovnictví - zejména by mě zajímalo, jak by nějakému BFU vysvětlili, že se nejedná o podvod (zejména teď, krátce po pharmingových útocích souvisejících s účty ČS), nýbrž o skutečné stránky banky.

    Samozřejmě, nic není dokonalé, zvlášť software. Ovšem v případě, že se jedná o banku, by nemělo být normou, že se k tomu přistupuje tak amatérsky. Služby KB patří mezi ty dražší, použitelnost internetbankingu naopak k nejmenším (konkurence už dávno pochopila, že existují i jiné prohlížeče, a že už mají nemalý podíl).

    Je možné, že KB opravdu nezaznamenává příliš velkou poptávku po větší použitelnosti - je-li tomu tak, pak je to nejspíš proto, že ti, co by o to měli zájem, už odešli jinam. Změna banky (a tedy i čísel účtů) není nic příjemného ani jednoduchého. Ale občas je potřeba podstoupit něco takového, protože zůstat by znamenalo postupovat zkoušky ještě těžší a nepříjemnější.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.3.2007 18:55 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Název zprávy: Novinky ve službě SERVIS 24 Internetbanking

    Datum zadání: 24/03/2007

    Vážení klienti,

    rádi bychom Vás informovali, že jsme dne 24.3.2007 zařadili internetové prohlížeče Microsoft Internet Explorer verze 7.0 a Mozilla Firefox verze 2.0 mezi oficiálně podporované prohlížeče služby SERVIS 24 Internetbanking. ...
    28.3.2007 19:02 Jarek Čecho | skóre: 13 | blog: Jarcec_Zone | Koprivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    [flame]Jeste by mohli podporovat i internetovy prohlizec wireshark a pak by to bylo opravdu dokonale...[/flame]
    29.3.2007 08:54 Richard Gavenda | skóre: 19 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Napadení "trojským koněm" se může týkat klientů používajících prohlížeč Internet Explorer verze 6.0 a 7.0. Pokud používáte prohlížeč Mozilla Firefox verze 1.5 nebo 2.0, nemusíte se napadení obávat.
    28.3.2007 20:09 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    "V první chvíli mě napadlo, že by mohlo jít o jakýsi neumělý pokus nějakého pharmingového útočníka. Zkoumám proto certifikát, zdá se ale být pravý, je podepsán od Verisignu."

    Presne tak! Vzhledem napriklad k tomu, co dela proti "rhybareni" Citibank, je tohle docela dobry zert.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    28.3.2007 22:32 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    nedivim se komerčce taky bych se nejspíš vyprd na předělání internet. bankovnictví kvůli promile zákazníků, kolik odhadujete, že by toto předělání mohlo stát peněz a času v takovim molochu?
    hmm
    28.3.2007 23:01 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Promile? Firefox používá v ČR (hodně) přes dvacet procent uživatelů internetu.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    28.3.2007 23:06 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    mno, ale tito uživatelé přece už mají jiné banky... ;-)
    To je síla televize...
    28.3.2007 23:12 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    ano, ale téměř všichni mají v počítači IE
    hmm
    Luk avatar 28.3.2007 23:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Je zajímavé, že jiným bankám to za to stálo. Čemu se ale divím mnohem víc, že klidně vypouštějí nedostatečně odladěné věci (viz sobotní stav). Nedivil bych se, kdyby kvůli tomu od KB odešly některé velké firmy, které dbají na bezpečnost a stabilitu, a proto nestrpí takové eskapády.

    Jinak co se týká peněz - kdyby přišli jen o 1000 klientů z řad IT odborníků, za předpokladu průměrného čistého platu 30000 Kč a průměrném zůstatku 2 platů by to znamenalo, že se připravují o 60 milionů, které mohli mít trvale k dispozici, a dále cca 150 tis. Kč / měs. na poplatcích, tj. ročně 1,8 milionu. Ve skutečnosti to asi bude ještě mnohem výraznější.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.3.2007 23:50 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    60 milionu pro banku velikosti KB je promile, proč si myslíš, že to ještě neudělali? Podle mě jsou dva důvody 1. manager kterej to má na starosti nesnáší linuxáky a miluje windowsáky 2. finančně se jim to nevyplatí co je pravděpodobnější? Nebo je tu ještě jinej důvod, ale to nevim jakej by to mohl být.
    hmm
    Luk avatar 29.3.2007 00:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Ano, je to promile. Ale např. pronájem bezpečnostních schránek je ještě méně významný (a přitom je z hlediska nákladů relativně drahý), klidně by se na něj mohli vykašlat. Nebo mnohé jiné ze služeb KB, zejména takové, jako BEST nebo karta optického klíče, jejich využití je prakticky na nule.

    Ale hlavně, uvedl jsem pouze přímé dopady. Ty nepřímé budou podstatně vyšší - stačí např. trochu zahledat na webu, a všude se to hemží kritickými články o (ne)kvalitách internetbankingu. Osobní doporučení je dtto - tak schválně, kdo z přítomných někomu doporučí KB, je-li dotázán na vhodné internetové bankovnictví?
    Nebo je tu ještě jinej důvod, ale to nevim jakej by to mohl být.
    Vzhledem k tomu, že jiné banky (nebo třeba makléřské společnosti) konaly/konají jinak, asi to bude nějaký ten třetí důvod. Například ten, že manažeři nedostanou ty správné podklady, podle kterých rozhodují. Tomu bych věřil asi úplně nejvíc.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.3.2007 00:55 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Firmy, ktere KB povazuje za velke nepouzivaji jejich internetbanking. Ty jedou bud pres primy link do banky a nebo jeste casteji paradoxne na papirove bazi, protoze schvaleni platby podleha nekolika podpisum a papiru se porad jeste vice veri. A take maji spoustu lidi, co se tema papirama probiraji.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    Luk avatar 29.3.2007 09:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Ještě před 5 lety byla dost zhusta rozšířená modemová komunikace s KB. Firmy, které to používaly, mají dnes většinou ProfiBanku, která se od MojíBanky uživatelsky příliš neliší (hlavní rozdíl je v tom, že se data ukládají místně do MSSQL databáze). Ovšem řada těch "velkých firem", dříve tradičních klientů KB, už dávno přešla jinam.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.3.2007 09:38 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Bohužel změnit bankovnictví u velké firmy je mnohem větší problém než u domácího uživatele.
    Luk avatar 29.3.2007 10:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Na druhou stranu, když banka přetáhne velkou firmu odjinud, je to přece jen jiné kafe než přetahovat jednotlivce, takže v tom se banky docela činí. Proto není změna banky u velkých firem až tak neobvyklá.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Rezza avatar 29.3.2007 10:01 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Nevim jak ted, ale kdysi davno jsem rozjizdel u klienta aplikaci na pripojeni ke KB, des a bes... Neschopnost vygenerovat spravny a funkcni klic, zvlast kdyz jsem takhle pendloval Zlin - Breclav... Clovek prijel to rozjet, vse melo byt OK podle vyjadreni KB, klic funkcni a ejhle - nic, navrat domu, nic se nedalo delat a repete...

    Jinak nova verze prinesla zlepseni hlavne v Konqueroru - uz mi nenaskoci, ze je spatna verze a ze bude stahovat znovu a muzu se rovnou prihlasit bez celeho pruchodu instalacnim pruvodcem! Teda aspon vcera to slo...
    Rezza avatar 29.3.2007 10:05 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Tak jsem to zkusil a dneska jsem zase v konfig. pruvodci, predcasna radost
    29.3.2007 05:33 hank | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Uf! Docela jsem se polekal. Ale v konqueroru mojebanka stále funguje! :-)
    29.3.2007 07:59 Pitel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Tobe funguje? Jak?!?! Me fungovala az do soboty, od te doby ne. :-(
    29.3.2007 20:04 hank | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    No, já to mám nastaveno pořád stejně, tj. podle článku Webové bankovnictví KB nativně v Linuxu: nemožné skutkem.

    Akorát se to předtím někdy "nechytlo" napoprve a psalo to, že mám projít konfiguračním průvodcem. To jsem pak musel konquerora ukončit a znovu spustit. Teď po změně na straně KB nemám s přihlášením problém. Asi vyslyšeli mé stížnosti -- minulý týden, když mně nutili telefonicky kreditní kartu a nakonec se ptali, zdali mám ještě nějaký dotaz nebo přání, tak jsem řekl, že by mohli zlepšit mojibanku ve vztahu jiným OS. :-)
    29.3.2007 22:49 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Já sem si jí dneska nastavil podle návodu na linuxsoftu a jede to v pohodě, na PC konqueror a java 6, na NB konqueror a java 5. Verze konquerorů nevim, ale lišej se od sebe, takže možných kombinací je asi hodně :-)
    Free your mind and the ass will follow...
    Luk avatar 29.3.2007 23:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Mně se to s Konquerorem chová dost různě. Někdy to jede hned, někdy až po "instalaci" balíčků, jindy ani za Boha. A to používám pořád totéž, tj. Konqueror 3.5 (aktuální verzi ve FC 6) a Javu 6.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.