abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:33 | Zajímavý projekt

    Singularity je rootkit ve formě jaderného modulu (Linux Kernel Module), s otevřeným zdrojovým kódem dostupným pod licencí MIT. Tento rootkit je určený pro moderní linuxová jádra 6.x a poskytuje své 'komplexní skryté funkce' prostřednictvím hookingu systémových volání pomocí ftrace. Pro nadšence je k dispozici podrobnější popis rootkitu na blogu autora, případně v článku na LWN.net. Projekt je zamýšlen jako pomůcka pro bezpečnostní experty a výzkumníky, takže instalujte pouze na vlastní nebezpečí a raději pouze do vlastních strojů 😉.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý projekt

    Iconify je seznam a galerie kolekcí vektorových open-source ikon, ke stažení je přes 275000 ikon z více jak dvou set sad. Tento rovněž open-source projekt dává vývojářům k dispozici i API pro snadnou integraci svobodných ikon do jejich projektů.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Dle plánu certifikační autorita Let's Encrypt nově vydává také certifikáty s šestidenní platností (160 hodin) s možností vystavit je na IP adresu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    17.1. 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.1. 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    16.1. 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.1. 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    16.1. 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (19%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (11%)
     (40%)
    Celkem 503 hlasů
     Komentářů: 14, poslední včera 10:22
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    10 let utahování šroubů

    19.9.2011 22:41 | Přečteno: 2725× | Ze života | poslední úprava: 19.9.2011 22:41

    V neděli 11. září 2011 (tedy přesně 10 let od „událostí 11. září“) se v restauraci Chapadlo v Praze–Nuslích konal sraz s názvem „10 let utahování šroubů“. Datum nebylo náhodné, ba právě naopak – cílem srazu bylo setkání lidí, kteří si tak chtěli připomenout ono smutné výročí. Smutné nejen tím, že tehdy (v roce 2001) zemřelo tolik lidí, ale především tím, že za posledních 10 let nabral trend omezování slušných lidí na pořádné intenzitě.

    Únos čtyř dopravních letounů a náraz tří z nich do významných budov USA byl významným mezníkem v dějinách celého světa. Nejenže odstartoval dosud probíhající válku v Afghánistánu, nýbrž především došlo k významnému zlomu v míře zasahování do života obyčejných lidí, které nelze ani s velkou fantazií považovat za teroristy.

    Nejde jen o to, jakému ponížení je vystavován každý, kdo cestuje letadlem. Mnohem významnější jsou zásahy do běžného života, jako například (u nás ústavním soudem zrušené) data retention, neustále posilované pravomoci bezpečnostních složek nebo tendence prolomit právo nevypovídat proti sobě samému (například ve formě povinného sdělení šifrovacího hesla).

    Právě proto byl na 11. září svolán sraz „10 let utahování šroubů“, kde si mohli podebatovat lidé, kteří nejsou s takovým vývojem spokojeni. Přináším ze srazu několik fotografií, najdete je dole pod textem (ano, jsou strašné, ale lepší nemám).

    Rád bych tímto poděkoval restauraci Chapadlo za výborné jídlo a neméně kvalitní pivo, bezpečnostním složkám, že nás místo zatčení nebo dokonce vaporizace pouze natáčely a odposlouchávaly, a v neposlední řadě také Českým drahám za delší povození, než které jsem si zaplatil.

           

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    10 let utahování šroubů, obrázek 1 10 let utahování šroubů, obrázek 2 10 let utahování šroubů, obrázek 3 10 let utahování šroubů, obrázek 4 10 let utahování šroubů, obrázek 5 10 let utahování šroubů, obrázek 6 10 let utahování šroubů, obrázek 7 10 let utahování šroubů, obrázek 8 10 let utahování šroubů, obrázek 9 10 let utahování šroubů, obrázek 10

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.9.2011 23:09 John Hartigun | blog: Jeden z nejhorších blogů na abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    "a v neposlední řadě také Českým drahám za delší povození, než které jsem si zaplatil"

    :-D
    Nothing sucks more than the moment during an argument, when you realize that you are wrong.
    Luk avatar 20.9.2011 00:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    No, nevyšlo to napoprvé, tak se vrátíme, zkusíme tu výhybku přehodit znovu a snad už to pak vyjde :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Rezza avatar 20.9.2011 09:14 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Tak nastesti to utahovani sroubu nebylo takove, jak jsem cekal a vlastne se ty tehdejsi utoky presly vicemene bez povsimnuti. Ja tam osobne vidim mensi povyskoceni bohuzel v neustalem trendu, ktery zacal davno pred tim. Ted jsem cetl zajimavy nazor - ze vlastne lidi se prestali techto utoku bat, proste je berou jako beznou soucast zivota, ze se obcas stane. A tim ty utoky vlastne nemaji smysl, pac je to vicemene psychologicka valka, ktera nakonec mela minimalni vliv.
    20.9.2011 10:10 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    to je možné - ale je tady ještě jedna myšlenka

    - lidi se sice přestali bát útoků a berou je jako součást života, ale možná by se útoky stupňovaly a bylo jich čím dál víc kdyby se některé nepopulární kroky neudělaly (konspirátoři do mě) a pak by to lidem samozřejmě vadilo
    belisarivs avatar 20.9.2011 09:59 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Ty vole, jaci exoti.

    Kdo je kdo?
    IRC is just multiplayer notepad.
    20.9.2011 10:05 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Jak bych tipnul že ten plešatej je tvůrce Lynxu. :-)
    20.9.2011 10:19 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Lynxu nebo linksu?
    Luk avatar 20.9.2011 12:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Ne, to je člověk, který má vlastní měnu. Bohužel v hospodě ji zatím nepřijímají, tak musel v plné kapse té své měny najít i nějaké koruny.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    belisarivs avatar 20.9.2011 16:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Ne, to je člověk, který má vlastní měnu.
    A ma ji krytou letosnim valasskym senem, ne?
    IRC is just multiplayer notepad.
    Luk avatar 20.9.2011 16:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Ne, ale je víceúčelová.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bystroushaak avatar 20.9.2011 16:16 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Vypadá jako Shaddack.
    20.9.2011 19:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Hohó, hardcore :-D.
    Bystroushaak avatar 20.9.2011 19:18 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Jj, působí jako sympaťák :)
    20.9.2011 15:44 Mrkva.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Exoti? No dovol!
    20.9.2011 13:58 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Klika, že tam už místo starouše mají plzeň
    belisarivs avatar 20.9.2011 16:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Eurolager jako Eurolager, ne?
    IRC is just multiplayer notepad.
    20.9.2011 15:54 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    já myslím že je to bravurní přehlídka asociálně vyhlížejících geeků. a přitom to můžou bejt fajn kucí.
    belisarivs avatar 20.9.2011 16:17 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Kdybych vedel kdo je kdo, tak bych mohl posoudit. Ikdyz, Mrkva uz se ozval, tak asi v te tlupe nekde bude.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Luk avatar 20.9.2011 16:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Kdybych vedel kdo je kdo, tak bych mohl posoudit.
    Lepší nevědět. Mimochodem je tam jeden vrcholový politik, byť z mimoparlamentní strany (ne, ČPS to není, byť se její místopředseda jednoho takového srazu v minulosti účastnil).

    Jediný, kdo tam není nikde vidět, jsem já. To proto, že jsem cvakal spoušť na foťáku a svůj ksicht jsem do záběru nenastrčil. Ale fotilo tam víc lidí, takže předpokládám, že se ty fotky taky někde objeví.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bystroushaak avatar 20.9.2011 17:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Ale fotilo tam víc lidí, takže předpokládám, že se ty fotky taky někde objeví.
    V archivech BIS? :D
    Luk avatar 20.9.2011 17:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Tam nepochybně ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    michich avatar 21.9.2011 11:19 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Je to Martin Pánek ze Svobodných?
    Luk avatar 21.9.2011 13:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Je mu podobný? ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.9.2011 15:32 otecko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    To bude on, jako jedinej tam totiz vypada "normalne" :-)
    20.9.2011 21:59 blb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Pokud teroristé, jak je jim připisováno, stojí proti našim hodnotám a snaží se zničit náš způsob života, tak nezbývá než konstatovat, že před deseti lety vyhráli na celé čáře a první akci na území Států jsme jim rádi sami dali více, než o čem kdy mohl ten nejodvážnější z nich snít.

    Tedy pokud za naše hodnoty a způsob života nepovažujeme prostý konzum, jak se někdy zdá z hlášek, které za nějvětší zločin bolševika považují nedostatek banánů. Ten si hajíme a dáme jen přes naše mrtvoly.
    Petr Tomášek avatar 24.9.2011 16:01 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Pokud teroristé, jak je jim připisováno, stojí proti našim hodnotám a snaží se zničit náš způsob života, tak nezbývá než konstatovat, že před deseti lety vyhráli na celé čáře a první akci na území Států jsme jim rádi sami dali více, než o čem kdy mohl ten nejodvážnější z nich snít.
    Jenže ono proti teroristům prakticky nejde vyhrát.

    Buď se proti tomu nebude dostatečně dělat a pak to bude vypadat hůř, než v Iráku před pár lety; nebo se proti tomu dělat bude, ale tím pádem je konec s otevřenou společností.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    26.9.2011 07:52 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Žvásty debílku. Bohatě stačí současné zákony, nadále nevměšování se do cizích zemí, starání se sami o sebe a udržování sociální rovnováhyve spolčnosti... Jenže mezi námi žijí i tací, jako jsi ty, kteří mají v hlavě o kolečko méně a tito postižení holt niky nepochopí oč tu jde... Bohužel lidi jako ty chodí k volbám a volí... Což je k pláči.... :-(
    Petr Tomášek avatar 26.9.2011 10:47 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Žvásty debílku.
    Teda, ty máš v hlavě pěkně nasráno.
    Bohatě stačí současné zákony,
    Tak mě řekni, jak zastaví „současné zákony“ teroristu, který si dá bombu do žaludku...
    nadále nevměšování se do cizích zemí, starání se sami o sebe
    To jsou kecy, islamisti chtějí islamizovat svět a budou to dělal se všemi dostupnými prostředky. Takže když se odtam západ stáhne, tak to bude mít jenom za důsledek, že se ještě rychleji budou snažit se rozlízt po světě.
    a udržování sociální rovnováhyve spolčnosti...
    A to s terorismem jako souvisí jak? Vůbec nijak.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    26.9.2011 12:12 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    muhehe, ty jsi zábavnej! :-))) to si vymyslel sám a nebo ti to někdo nakukal! :-)))) Ještě můžeš povykládat tu o karkulce a vlkovi. :-)
    Petr Tomášek avatar 26.9.2011 13:39 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Jasně, ještě mi začni vyprávět, že nikdy žádný terorista neexistoval a že muslimové nikdy nevedli „svaté války“... hahaha!

    Jinak, stačí sledovat např. tohle, nebo tadyto, nebo tutoj, aby člověk zřetelně viděl, jak se věci mají...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    26.9.2011 21:16 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Jo a ty my začni povídat pohádku o tom jak je náš západní svět humanistický, pacifistický, mírumilovný. Jo a taky tu pověz tu o ropě! :-)))) Ty máš rád pohádky viď. :-))))
    Petr Tomášek avatar 27.9.2011 16:12 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Já myslel, že pohádky o ropě (a o tom, jak údajně kvůli ní USA dělají to, č ono) jsou záležitostí levičáckých bezmozků, jako jsi ty...

    A jinak jo, v porovnání s islámským světem je západ skutečně (až přehnaně a nesmyslně) humanistický a pacifistický...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    28.9.2011 12:49 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    To nemá cenu.... :-(
    20.9.2011 22:11 Někdo jiný | skóre: 18 | blog: Někde jinde
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    bambas avatar 21.9.2011 08:01 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    ty vole, kdo to fotil? Bych mu pazoury urazil a fotak schoval.
    Luk avatar 21.9.2011 13:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Můžeš začít ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.