abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:11 | Nová verze

    Knihovna htmx (Wikipedie, GitHub), tj. knihovna umožňující vývoj dynamických webových aplikací a rozšiřující HTML o nové atributy, byla vydána ve verzi 2.0 (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:11 | IT novinky

    Společnosti DeepComputing a Framework Computer společně představily RISC-V základní desku pro modulární Framework Laptop 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.4 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.16.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.1 (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovky v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:11 | Nová verze

    Qsynth dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Qt GUI nad softwarovým syntezátorem FluidSynth (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | Bezpečnostní upozornění

    V bezdrátových routerech od společnosti routerech D-Link, v řadách EAGLE PRO AI a AQUILA PRO AI, je zabudovaný backdoor. Jedná se o zranitelnosti CVE-2024-6044 a CVE-2024-6045. Kdokoli z lokální sítě může přístupem na konkrétní URL spustit službu Telnet a přihlásit se pomocí přihlašovacích údajů správce získaných analýzou firmwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 11:22 | IT novinky

    Organizace IuRe (Iuridicum Remedium) varuje před návrhem, který představilo belgické předsednictví Rady EU. Populární služby jako Messenger, WhatsApp nebo Signal by dle něj bylo možné plně používat až po odsouhlasení kontroly komunikace. Ta by měla zamezit šíření dětské pornografie. Podle IuRe by však taková kontrola přinesla hlavně závažný dopad na soukromí uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 11:11 | Nová verze

    NumPy (Wikipedie), tj. knihovna pro Python pro vědecké výpočty, byla po 18 letech vydána v nové major verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Důležité informace v průvodci migrací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.6. 23:11 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.6. 21:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Jak jsem (ne)kupoval hudbu online

    10.9.2008 12:50 | Přečteno: 1300× | internet

    Už je to nějakej pátek, co jsem kupoval originální hudební CD - nejspíš šlo o poslední cdčko Buty Votom, může to bejt tak dva roky. Hudbu poslední dobou ani nestahuju, spíš sjíždím sbírku MP3 dokola a dokola... Poslouchám takhle rádio 1 (po zásahu naší užasné rady pro rozlasové a televizní vysílání a výsledném stažení rádia wave z fm éteru zas jediné zbylé poslouchatelné rádio na cestách v okolí prahy...) a zrovna zpívala paní Načeva něco o tom, že "obrovský slunce se kutálí po louce", a já dostal chuť todle album nahraný ve spolupráci s Michalem Pavlíčkem a DJem Five mít doma.

    He, jak ho získat ? Cesty sou dvě. Ta první staromódní je zakoupení fyzickýho média za 200 korun - při objednávce s doručením se to o pár desetikorun prodraží a chvíli trvá než zásilka dojde, cestu kolem cd shopu jsem ten den naplánovanou neměl. Je tu tedy cesta č. 2 - nákup elektronický, bez média, stáhnout soubory a hrajem.

    Jistý povědomí o českým onlajn stóru I-legálně jsem měl, při posledním zkoumání prodávali vše v podobě DRM wma paskvilu, jak se od té doby věci hnuly ? Album Mami je v prodeji za 199,- v podobě DRM chráněných WMA souborů. Cena není špatná, ale soubory bych si na MP3 přehrávači nebo mimo windows těžko přehrál, že jo... Tak nic, jdeme dál, trochu googlování, nacházím poměrně aktuální článek o onlajn nákupech hudby na živě, píšou tam o Amazon MP3 shopu, hledám Načevu a nacházím co jsem chtěl za cenu $8.99 = cca 160 Kč podle posledního kurzu dolaru. Mají downloader, je tam verze pro Linux, říkam si super, kupuju. Bohužel se záhy ukazuje, že prodej mp3 je US only. Škoda, nicméně po troše vyhledávání se dočtu, že Amazon chce svůj MP3 store v roce 2008 rozšířit o globální prodej, to bude príma. Třetí pokus - další český shop, tentokrát allmusic spadající pod vltava stores, nabízí album ke stažení za 199,-, dostanete DRM-free 256kbps MP3jky, to je slušný. Platba kartou možná, cena ok (mohla by být nižší). Ještě jsem nekoupil, přeci jen při stejný ceně jako CD uvažuju o médiu (můžete přeprodat), na druhou stranu nechci mít z bytu skladiště cdček a dalšího haraburdí... Ještě mám zálusk na jedno album - Seventh Tree od Goldfrapp. Srovnám-li ceny:

    tak u zahraničního alba je cenový rozdíl znatelný, jsem zvědav jaký ceny budou třeba u amazonu po uvolnění restrikcí na bydliště kupujícího (dojde-li k tomu "globálnímu otevření").        

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Nakupovali jste někdy hudbu onlajn ?
     (42 %)
     (8 %)
     (7 %)
     (5 %)
     (37 %)
    Celkem 73 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.9.2008 13:52 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    Nevěděl jsem, že na allmusic.cz nabízí hudbu bez DRM ...
    10.9.2008 13:58 kolmis | skóre: 3 | blog: kolmis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    tak jsem se dokopal k tomu to zakoupit. Sice člověk musí odkliknout, že si je vědom, že si hudbu může pustit jen s Windows media player v10 a výše :), ale právě jsem dopostahoval poslední MP3 (celkem 80MB) a jsou to fakt jenom obyčejný mp3ojky... Sice bez tagů, ale ty si doplním sám :)
    10.9.2008 18:39 kolmis | skóre: 3 | blog: kolmis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    DRM free music je k dispozici i na i-legalne.cz, jen co vím se jedná hlavně o archív supraphonu, takže zakoupíš Karla Gotta (nic proti) atd. Ale blýská se na lepší časy.
    davida avatar 10.9.2008 14:13 davida | skóre: 13 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    Pokud si koupim CD za 200Kc nebo si koupim mp3 za 199Kc v cem tedy spociva vyhoda kupovani hudby v mp3 formatu pres net? Jestlize si koupim album na CD, mam jiste pravo si ho narippovat a poslouchat i v mp3prehravaci. Prijde mi to dost divne a nebo necemu nerozumim? :-)
    frEon avatar 10.9.2008 15:02 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    hlavne na cd neprobehla ztratova komprese. Kdyby tu hudbu prodavali treba ve flacu, tak by se o tom dalo premejslet, ale takhle... ee
    Talking about music is like dancing to architecture.
    10.9.2008 18:35 kolmis | skóre: 3 | blog: kolmis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    bože ty si blbec. DVD je sračka, VHS to bylo něco. Vypnou analogové TV vysílání, vyhodit televizi, DVB-T je falešná ztrátová náhražka. Vsadim se, že po dvaceti pivech poznám rozdíl mezi MP3 a vinylem líp než ty !
    10.9.2008 22:13 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    Proč tak silná slova? frEon má podle mého názoru naprostou pravdu a pod jeho názor bych se podepsal. Do té doby, než bude hudba distribuována v bezztrátových formátech (ten FLAC je ideální), i pro mě současná situace nepředstavuje řešení. Takže zatím jako jedinou možnost vidím Audio CD.

    Jinak promiňte, ale Vaše argumentace ohledně DVD a VHS - to už trochu zavání demagogií.

    V dnešní době bych rozdělil posluchače v zásadě do dvou skupin - na ty, které kvalita netrápí (a dané album si proto zadarmo stáhnou v nějakém kompresním formátu) a na ty, kteří se naopak na kvalitě zakládají (kteří proto hudbu kupují ať už na CD, Vinylu apod.). Druhá skupina proto musí být zákonitě zklamána současnou situací v prodeji hudby přes internet - mp3 nebo wma pro ně není řešením.
    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
    10.9.2008 22:52 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    Jen tak mimochodem gramodeska zrovna neoplyva kvalitou...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    11.9.2008 10:14 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    Ba právě naopak, mám hned několik stejných alb jak na CD, tak na LP a rozdíl je znát.
    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
    11.9.2008 12:25 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    Aha - aha - a to ti kto povedal? Stara mater? Jaj - aha - Rok narození: 1988 - mam taky dojem, ze ty ani netusis, ze ako vobec vyzera gramoplatna. Tak si zapni ten svoj super-hyper-mega-bomba iPod a neotravuj!!!
    11.9.2008 17:25 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    1988? To byl náhodou skvělý rok :-D
    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
    frEon avatar 11.9.2008 15:33 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    gramodesky nahodou hrajou moc pekne, jejich problem je ale, ze kvbalita jejich zvuku postupne a docela rychle klesa. Drazky se snadno osoupou a zanesou bordelem, pricemz uz pak moc dobre nehrajou....
    Talking about music is like dancing to architecture.
    frEon avatar 11.9.2008 15:36 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    dík za zastání
    Talking about music is like dancing to architecture.
    11.9.2008 17:32 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    Není zač :-) Ale stejně ta situace mě mrzí. Nedávno jsem si koupil přes internet album Ghosts od Nine Inch Nails - a to ve FLACu za 5 USD, kéž by ostatní následovali jejich příkladu.
    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
    12.9.2008 11:44 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    Jo a ta druhá skupina má plnou hubu keců, že nemůžou poslouchat hudbu zkryplenou ztrátovou kompresí a doma si pak pouštějí cédéčka ripovaný do flacu na chrastítkách od geniusu za stopade a potají tahají z dc mp3. znám několik lidí s "absolutním hudebním sluchem" a žádný není dost zoufalý na to aby si hudbu pouštěl v pc nebo z cd.
    frEon avatar 12.9.2008 15:32 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    ano, lide jsou ruzni
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Ondrej avatar 10.9.2008 16:32 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    Nerozumis ze kupovat online znamena bejt free, cool a in, proc by jsi se mel trmacet do obchodu, kdyz si to muzes koupit z notebooku na lavicce pred nim napojenej na jeho wifi :) A preci nemuzou prodavat online hudbu levnejc, vzdyt by to samo o sobe slo proti "Kopirovani zabiji hudbu". Vzdyt to by byl dukaz, ze nemusime platit strasny palky za hudbu. A to si osa a podobne organizace, bdici nad nasim hudebnim pohodlim, prece nemohou dovolit.
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    10.9.2008 18:33 kolmis | skóre: 3 | blog: kolmis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    uniká ti to, že ve fungující ekonomice (usa) zaplatíš za stažení alba 50% než za cd. uniká ti, že hodnota cd je jeho obsah (hudba), samotné cd cenu v momentu vydání nemá. Historická hodnota za 100 let je věc jiná..
    10.9.2008 18:45 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    jo, mas pravo si ho na rippovat... nicmene, to znamena, ze si ho musis narippovat.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    10.9.2008 19:10 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    jo, mas pravo si ho na rippovat...
    … pokud proti tomu není chráněno :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    10.9.2008 15:38 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    Občas pro své přátele nebo pro radost namíchám nějaké CDčko. Hudbu kupuju na Beatportu. Je pravda, že hudebně je tento portál zaměřený pouze na elektronickou hudbu. Nabízí však stahování mp3 ve 320kbps, WAVu či MP4. Za to jsem ochoten zaplatit.
    10.9.2008 17:41 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    To ja najedu na stranky my oblibeny kapely The Switch, a hle, diskografie tam je zadarmo. A tak to ma byt :)
    davida avatar 11.9.2008 17:29 davida | skóre: 13 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    the.switch mel tusim jen nejake prvni album k dispozici na webu. Dalsi se tusim daji koupit. Osobne preferuji kupovani CD na koncertech. Je fakt ze kdyz to vydavaji vlastnim nakladem, je to o dost levnejsi nez kapely ktere vyuzivaji nejakeho nakladatele.
    12.9.2008 18:50 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    Kdyz se podivas na ten odkaz ode me, tak tam jsou tri posledni alba ke stazeni zdarma.
    21.9.2008 18:57 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem (ne)kupoval hudbu online
    Pokud koupím MP3, jak později prokáži jeho legální nabytí?
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.