abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    24.4. 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (73%)
     (9%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 765 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    22.10.2014 19:45 pakliz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    A jéje, diskuze o autech, to zase bude v alejích nablito
    22.10.2014 20:49 Black.666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    To je v pohode, to nepsal Literak, tak nebude ;)
    22.10.2014 20:45 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem

    ISO 4000 neznám, ale docela mě to zaujalo, tak jsem se kouknul do TP svých aut. Vzorek 3 kusů se sice nedá považovat za reprezentativní, ale japonské auto (Mazda 6) má v TP uvedeny ráfky JJ. Obě evropská auta (Škoda Octavia, Opel Astra) mají ráfky J. Co se týče pneumatik, nikdy jsem se na žádné J nebo JJ neohlížel a kupoval jsem pouze správný rozměr a hmotnostní a rychlostní index.

    PepaSFI avatar 22.10.2014 22:10 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    já mám ráfky J a rezervní kolo s dojezdovou gumou má ráfek B. V jedné chytré knize mám i výkresy těch patek ale není tam nijak vysvětleno proč se používají. Patka JJ je o dost nižší než J ale na co to má vliv netuším. U pneumatik se to pokud vím nijak nerozlišuje.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    22.10.2014 22:20 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Jo ty patky rafku (to anglicke pojmenovani rim contour profile sedi fakt mnohem vic, jak uz to tak u technickych veci byva...) jsou rozkreslene napr. v tom standardu JIS-D4218 co linkuju na konci blogu. IMHO je potreba to rozlisovat i u pneumatik, protoze prece patka pneumatiky musi padnout do patky rafku uz z podstaty, jedna pani povidala ze dnesni bezne pneu pro osobni auta sedi na J, JJ i B.
    22.10.2014 22:14 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Zajimave, jsem trosinku predpokladal ze i Asijske nove auta budou J. Zeby prece jen slo o Asie (JJ) vs Evropa (J)? Proto by bylo fajn, kdyby slo nahlednout do toho ISO standardu :-).
    22.10.2014 21:32 patentovy zákon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    "autíčkar" - aspoň v slovenčine - znamená zlodej špecializujúci sa na krádeže a vykrádanie áut :); človek zaujímajúci sa o autá sa skôr asi nazýva "motorista", "milovník automobilov" - autofil by znelo dobre:)), niekedy mi to už dokonca pripadá ako úchylka ;-)

    PepaSFI avatar 22.10.2014 22:03 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    22.10.2014 23:18 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Gilhad avatar 22.10.2014 23:28 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    To bude asi ten rozdíl mezi Čechy a Slováky.

    U nás je tak početná skupina milovníků aut, že si zasloužila samostatný jednoslovný název. U vás toto připadlo zcela jiné skupině :-P
    lobotron avatar 23.10.2014 09:04 lobotron | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    U nás je tak početná skupina milovníků aut, že si zasloužila samostatný jednoslovný název.
    Volanti!
    We must steer between the "romantics" and the "ostriches".
    23.10.2014 09:22 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Autisti...
    xkucf03 avatar 23.10.2014 10:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.10.2014 20:21 patentovy zákon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    volantiaci (volanťáci)...účes pre volantiaka

    Václav 23.10.2014 11:10 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Ta jejich snad auta nemiluje? :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    PepaSFI avatar 23.10.2014 15:04 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    cyklisti nám obvykle říkají plechovkáři a naivně se domnívají že nás to uráží.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    the.max avatar 24.10.2014 19:05 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    A co takový řidič Trabanta?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    PepaSFI avatar 24.10.2014 19:27 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    někteří možná netuší ale Trabant je taky z plechu, teda z větší části. Z té podivné hmoty vzniklé slisováním bavlněného odpadu a fenolové pryskyřice jsou jen vnější plochy, přední a zadní kapota, vnějšky blatníků a dveří a střecha. Všecky nosné části, celý skelet, podlaha, blatníky, dveře, to všecko je plech. Ano i Trabi rezaví, jen to na něm není tolik vidět a rezaví mnohem míň než soudobá auta protože měl na tu dobu velice dobrou ochranu. Oni to máčeli do nějakých těch ochranných povlaků už někdy v 60 letech, Škoda to začala dělat až u modelu Š 120. Ale to jen tak na okraj. Vlastně je jedno z čeho to je, oni by to asi nerozlišovali ikdyby to bylo z krajky a růžových lístků.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    22.10.2014 23:35 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Presne tak :)
    22.10.2014 23:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    22.10.2014 21:43 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Pekny zapisek. Btw ma smysl pidit se po vsemoznych standardech, kdyz jste tam nakonec obul ojete barumky? ;-)
    22.10.2014 22:21 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Dik.

    Smysl to moc nema, ale bylo to celkem zajimave :-).
    xkucf03 avatar 22.10.2014 22:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Jen jestli jsi to nedělal v pracovní době :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.10.2014 21:21 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Vam prijde obecne spravne, ze zamestnanec dela v pracovni dobe veci nesouvisejici s vykonem prace? Pokud se jedna o zamestnance v soukromem sektoru, tak je mi to jedno, jelikoz mi do toho nic neni, pokud v tom tedy nejsou me penize, ze. Ale pokud se jedna o zamestnance statem financovanych instituci, jako jsou ruzne zbytnele statem financovane vysoke skoly, tak mi to jedno opravdu neni, protoze jsem danovy poplatnik a vnimam toto plytvani jako dalsi dilek do mozaiky velke statni cerne diry na finance.

    Na statni zamestnance a jejich cinnost by melo byt nazirano obecne daleko tvrdeji nez na zamestnance v soukromem sektoru, jelikoz zivobyti zamestnance statem financovane instituce je hrazeno z prostredku, ktere byly ziskany amoralnim a vynucenym prerozdelovanim.

    Studium zdarma pro vsechny a socialisticke zdravotnictvi je jen tresnickou na dortu :-(
    xkucf03 avatar 23.10.2014 22:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Vam prijde obecne spravne, ze zamestnanec dela v pracovni dobe veci nesouvisejici s vykonem prace? Pokud se jedna o zamestnance v soukromem sektoru, tak je mi to jedno, jelikoz mi do toho nic neni, pokud v tom tedy nejsou me penize, ze. Ale pokud se jedna o zamestnance statem financovanych instituci, jako jsou ruzne zbytnele statem financovane vysoke skoly, tak mi to jedno opravdu neni, protoze jsem danovy poplatnik a vnimam toto plytvani

    S tím v zásadě souhlasím. Ale přijde mi, že se moc soustředíš na nepravé místo – ty hlavní ztráty a zdroje neefektivity budou někde jinde, než v tom, že někdo napíše blogový zápisek na Ábíčko – tihle lidi budou patřit spíš k těm lepším, schopnějším, kteří za svoji mzdu přinesou zaměstnavateli víc užitku. A pak tu jsou tací, kteří takhle vidět nejsou, a ti třeba stráví většinu pracovní doby sjížděním Facebooku a Novinek a prokládají to děláním vlastního byznysu na Mimibazaru a Aukru.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bystroushaak avatar 24.10.2014 11:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Tohle nedává smysl v IT, kde máš většinou nějakou deadline a hraje se hlavně na to, jestli jí splníš, nebo ne. Když někdo zvládne splnit deadline za den místo dvou a ten druhý stráví psaním blogu na abclinuxu, je to imho v pořádku.

    Další věc je, že myšlenkově náročná práce není práce u pásu a většinou je lepší se jít odreagovat či uklidnit, než do něčeho slepě bušit celou dobu. Produktivita zaměstnance pak může paradoxně vzrůst, když se jde "flákat".
    Grunt avatar 24.10.2014 16:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Otázka: Proč reagujete na očividnou provokaci? Předřečník nemá o tom jak funguje „pracovní proces“ očividně ponětí ani zbla…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.10.2014 19:24 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Pekne. Poucte mne prosim, z ceho tak usuzujete, ze nemam poneti. Vychazim ze svych nazoru a z kultury ve firmach, kterymi jsem jiz prosel. Soukromy zamestnavatel at si klidne toleruje, co uzna za vhodne, je to jeho svate pravo. U zamestnancu statem financovanych instituci vsak povazuji toto chovani za nespravne.
    Grunt avatar 24.10.2014 22:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Poucte mne
    Z toho už jsem vyrostl…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.10.2014 19:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    IMHO ponětí má, ale prostě rád prudí. Koneckonců, kdyby neměl, nedalo by se mluvit o provokaci.
    Grunt avatar 24.10.2014 22:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    ale prostě rád prudí.
    Vždyť to já taky :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 24.10.2014 19:47 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Otázka: Proč reagujete na očividnou provokaci? Předřečník nemá o tom jak funguje „pracovní proces“ očividně ponětí ani zbla…
    Protože se v práci nudím přece.
    24.10.2014 19:20 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Pokud zamestnanci zamestnavatel toto toleruje, proc ne, je to jeho vec. Podle mne se vsak ma zamestnanec venovat sve praci a vyuzivani sluzebniho hardware k soukromym ucelum v pracovni dobe to rozhodne neni.
    Bystroushaak avatar 24.10.2014 20:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Podle mne se vsak ma zamestnanec venovat sve praci a vyuzivani sluzebniho hardware k soukromym ucelum v pracovni dobe to rozhodne neni.
    To ale není racionální. Kdybych já byl zaměstnavatel, tak chci aby zaměstnanec odváděl co nejefektivnější práci, resp. aby firmě vydělával co nějvíc peněz. Z hlediska zaměstnavatele by imho měly být podstatné výsledky a celková efektivita, ne jak k tomu zaměstnanec dospěje (pokud je to legální a více/méně morální). Pracoval jsem i na místech, kde to tak nebylo, neustále za mnou někdo stál a kecal mi do života a mojí efektivitu to rozhodně nezlepšilo, naopak jsem se naučil dělat věci tak, abych se mohl co nejvíc skrytě flákat a pokud možno věci ojebat. Nikdy už mě tam neuvidí, přesto že se snažili mě tam udržet, jelikož už jsem měl zkušenosti a znalosti odborné domény.

    Teď dělám programátora a jsem podstatně efektivnější, když dostanu jasné zadání, na kterém si můžu dělat jak chci a kdy chci a nikoho nezajímá, co dalšího při tom dělám. Jde to tak daleko, že když něco dodělám dřív, tak se sám hlásím o další práci, i když bych nemusel, prostě proto, že nejsem neustále hnaný na kraj sil někým, kdo mi dělá drába. To že denně strávím část pracovní doby prohlížením například redditu má pro mě podstatné výhody - resetuju si u toho mozek od záseku nad problémy, pomáhá mi to držet krok s dobou a taky přijdu na nové technologie, o kterých bych bych se jinak nedozvěděl. Ty pak můžu nasadit i v práci (takhle jsem například přišel na skvělou knihovnu pro unittesty - pytest).

    V některých firmách jsou pro zaměstnance k dispozici i odpočívadla, kde si můžou dát po obědě šlofíka. Někomu by to asi mohlo přijít nemorální, spát v pracovní době, ale za sebe můžu říct, že kdyby něco takového bylo ve všech myšlenkových pracích, tak se efektivita jedině zvedne. Přijde mi rozhodně lepší odvádět 3.5h 100% práci s čilým mozkem, než 4h 20% práci s ospalým mozkem, který dělá chyby. Lepší z hlediska zaměstnavatele i zaměstnance.
    23.10.2014 09:02 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Radsej si mohol pozriet nejake testy pneumatik, aby si kupil nieco slusnejsie - napr. Continental.
    PepaSFI avatar 23.10.2014 15:00 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    přeju dobrou zábavu, testy gum jsou super čtení. Buď z toho trčí očividný PP nebo to je snůška nic neříkajících nesmyslů které mají s reálným provozem málo společného.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    23.10.2014 20:58 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Staci si otvorit tabulku hodnotenia a vedla cennik. Clovek zisti, ze cenovy rozdiel medzi kvalitnou gumou (napriklad 2. alebo 3. najlepsou) a uplnym smejdom (poslednou) je maly. Kedze guma je jedina vec, co drzi auto na ceste, tak nebudem setrit ako debil a kupovat len podla ceny (protektory z Tesca, cinske hnusy a pod.).
    gtz avatar 23.10.2014 21:07 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    No já jsem se většinou díval na testy co dělali Němci a většinou to bylo celkem hodně slušné čtení. Některé články u nás byly jen PR a většinou se člověk nedozvěděl proč ty a ty gumy koupit/nekoupit.

    Ale známe to

    Hodně lidí se dívá tak akorát na cenu, protože mu to na popíjždění stačí a neřeší nějakou bezpečnost apod.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    23.10.2014 21:21 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Zajimave to je, to kazdopadne. Jeste jednou diky za blogpost ;)
    22.10.2014 22:07 Marvin | blog: im_depressed | Gallifrey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Technickou tam mas na rok?

    Pred tim to urcite bude chtit nejaky investice, tak aby ti naklady rozpocitany na rok nakonec nevysly vyssi nez u novyho auta... ;-)
    22.10.2014 22:27 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Technicka tam je jeste IMHO na dva roky, ale doufam, ze v te dobe uz bude mazdicka davnou v jinych rukou ;-).

    Jak to bude s investicemi uvidime (zatim jsem dal 500,- za novy ABS sensor ... a dalsich 1500,- za poradny hever a momentak abych mohl sundat kolo a dostat se k nemu ;-) ), ale beru to jako vrak na nauceni se a samozrejme pocitam i s tim, ze neco odejde a skonci na vrakaci.
    xkucf03 avatar 22.10.2014 22:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    ale doufam, ze v te dobe uz bude mazdicka davnou v jinych rukou

    Co takhle přihodit anketu: na kolik let si pořizujete auto?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 22.10.2014 22:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Hehe, já jsem pořídil loni passata 1996 za 10kKč a zatím to vypadá, že s tím budu žít dlouho. Chápu dobře, že jsi se stěhoval?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.10.2014 11:19 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    At slouzi.

    Jo jo, ted se pohybuju v okoli Brna :-).
    pavlix avatar 23.10.2014 11:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Vypadá to, že tam budu okolo linuxaltu, tak můžem dát nějaké pivo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.10.2014 11:47 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Urcite. Kdyztak posli zpravu tady pres abicko.
    xkucf03 avatar 23.10.2014 12:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    s/linuxalt/openalt/g
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    PavlixovaZláŽena avatar 23.10.2014 14:59 PavlixovaZláŽena | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Jenom tak dlouho, než se nám podaří podruhé omylem spadnout do toho průseru jménem rodičovství. A možná ani to ne, uvidíme, co k tomu poví soudruh kočárek. :D
    22.10.2014 23:33 Leoš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    ale beru to jako vrak na nauceni se
    Jo, Watzke by mohl povídat
    Limoto avatar 23.10.2014 00:03 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Na to jsi potřeboval momenťák? No to jsou věci po dvou deci...
    Gilhad avatar 23.10.2014 08:30 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Jako chápal bych, že by ho použil při nasazování, ale při sundávaní ???
    23.10.2014 08:59 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Na to staci obycajny kluc, idealne typu "kriz", ktory je na 4 rozmery matic (jeden z nich je 13/16", co byva na Mazdach).
    the.max avatar 24.10.2014 19:16 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Ten kříž je na <|>, jsou dělaný z měkýho materiálu a vymačkávají se, navíc když je kolo utažené bouchačkou, tak typickej ajťák to tím křížem nepovolí. Je lepší koupit teleskopickej klíč na kola, na ten se nasazují 1/2" ořechy. Běžně tam bývá oboustranný ořech, já mám konkrétně 17/19, ale jsou i jiné rozměry. Když je pak kolo urvané na prasáka, tak se na ten teleskop dá i šlápnout, kdežto u kříže si o tom můžeš nechat jenom zdát.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    24.10.2014 22:41 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Vyraba sa ich viac druhov. Jeden som kupil na benzinke a ani sa nedal na maticu nasadit, nejaky debil to vyfrezoval mensie... Tak som kupil inde druhy a ten je bezproblemovy. Za 7 rokov sa nevymackal a povolil som tym zatial vsetko aj ked mam 60 kg. Sliapal som na to viackrat.

    Teleskopicky kluc som dostal (vyhodna kupa v Lidli) - akurat mi je na dve veci, pretoze je to prave 17/19 a ja mam na plechove disky matice 13/16"...
    the.max avatar 25.10.2014 16:14 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    A to je problém si teda koupit jinej ořech?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    26.10.2014 21:12 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Nemal som ziadny zaujem riesit nieco s klucom z Lidlu. Otcovi sa rovnaky kluc rozpadol, tak som mu dal moj a tym to uzavrel :D
    1.11.2014 21:05 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Přesně tak, ten teleskop je výbornej. Na kola je lepší, nezabere tolik místa v kufru a navíc ho můžeš použít s příslušným oříškem i na jiný věci.
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    23.10.2014 11:17 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Tak po sundani toho kola je dobre ho i nasadi zpatky ze ;-)
    PepaSFI avatar 23.10.2014 14:57 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    já teda mám momenťák, na litý kola je to lepší ale dá se bez toho žít. Vpodstatě se dá říct že správné utažení je takové jaké se dá udělat rukou klíčem z výbavy auta. Bavil jsem se o tom jednou s gumařem, prý jednou řešil stížnost na poškozený disk a tak od té doby utahuje zásadně momenťákem. Někteří lidi mají strach aby se to nepovolilo a nedají si to vymluvit tak že na výslovné přání jim to dorve co to jde. Jinak mám spíš zkušenost opačnou, několikrát mě různí sousedi volali na pomoc že nemůžou povolit kolo dotažené pneumatickým utahovákem. Často to nejde ani křížovým klíčem, co by dělali kdyby to museli montovat na cestě, to vážně nevím. Když jsem neměl momenťák, improvizoval jsem s kusem trubky na klíči a závěsnou pružinovou váhou neboli mincířem. Kdoví jestli to nebylo přesnější než momenťák z obchoďáku.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    23.10.2014 15:44 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Jinak mám spíš zkušenost opačnou, několikrát mě různí sousedi volali na pomoc že nemůžou povolit kolo dotažené pneumatickým utahovákem.
    Jo, v nekterejch servisech to utahujou tak ze kdybys pichnul kolo, tak se budes muset nechat odtahnout...

    Ja kdyz jsem tenkrat menil kola, ktery predtim nasazovali v servisu, tak jsem na ten klic musel dat metrovou trubku... A znicil jsem u toho klic...
    PepaSFI avatar 23.10.2014 16:32 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    je potřeba dožadovat se správného utažení. Ono nejde jen o to že to pak nepovolíš, taky ten materiál nevydrží všecko. Vymačkají se dosedací plochy v disku, u litých kol můžou vzniknout i praskliny, šrouby mají obvykle dost jemné závity, jde na tom vyvinout strašná síla kterou se radši ani nebudu pokoušet počítat. Utahovací moment bývá obvykle kolem 100-150 Nm, podle velikosti auta a rozměru šroubů. Já obvykle používám křížový klíč. Dá se s tím vyvinout velká síla a práce s ním jde rychle. Po povolení šroubu jde využít jeho symetričnost k rychlému roztočení a využití setrvačnosti. Mám i elektrický utahovák ale většinou si vystačím s křížovým klíčem. Po namontování dotáhnu momenťákem a po první jízdě, klidně třeba na parkovišti před obchoďákem místo čtení novin, pro pocit jistoty klíčem z výbavy jen tak letmo zkontroluju utažení.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    23.10.2014 21:03 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Mne zatial vzdy pomohlo postavit sa celou vahou na jednu stranu toho krizoveho kluca a pohupat sa. Niekedy to chce viac pokusov a nadavania... Ale najlepsie je to spravit hned po navsteve servisu (kym to nezatuhne za pol roka) a utiahnut to normalne rukami.
    23.10.2014 08:57 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Ak je to s benzinovym motorom, tak treba dat pozor akurat na zapalovacie cievky, tie obcas odidu a ked sa to neriesi, moze to poskodit katalyzator. Inak by tam nemali byt ziadne velke problemy, len obycajne veci, co sa opotrebuju - hlavne vselijake casti podvozku. A pozor na lemy zadnych blatnikov, tie zvyknu hnit.

    Mam este starsiu Mazdu a na minulu STK som prisiel "len tak" a normalne som presiel. Akurat klakson bol zhnity, tak mal zachripnuty zvuk (a novy som este nemal) - to sa technikovi trochu nepacilo, ale ani to nenapisal do protokolu.
    23.10.2014 14:11 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Spis nez motor se pred technickou se casto resi brzdy. A kdyz tam budou shnily hadice a obrouseny spalky, tak to muze byt investice klidne za 10k.

    Coz neni zase tolik, ale je to pul ceny auta :-)
    23.10.2014 20:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Kvoli tej cievke a znicenemu katalyzatoru by to nepreslo cez emisnu, preto som to spomenul.

    Brzdove rurky mozu byt hnile, to je pravda. Dalej ak su vzadu kotucove brzdy, moze byt problem s rucnou brzdou.
    gtz avatar 23.10.2014 21:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    cez emisnu
    Viděl jsem tolik aut, které by neprošly emisemi, ale víte sám jak se to dělá. Ofiko 500,- neofiko 1000,-

    Já jsem se setkal s tím, že bowdeny byly zarezlé a před zimou se vyplatilo to rozhejbat popř. to promazat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    the.max avatar 24.10.2014 19:27 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Auto a neprojde emisema? Neblázni. Když přijedeš na emise tak se budou taky snažit, aby to prošlo, protože když to neprojde, nedostanou od tebe zaplaceno a ty pojedeš jinam, kde to prostě 'projde'. Když ti emise nevychází, tak se buď změří na jiném autě, nebo se použije nějaký starší protokol z podobného auta a jen se přepíše. Konkurence je velká a dokud nebudou na emisích kamery, tak se to nezmění.

    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    24.10.2014 19:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Jste si jistý tím, že když auto neprojde, nemusíte měření zaplatit? Chápal bych, že by se báli, že příště pojedu jinam a ještě jejich stanici rozmluvím všem známým, ale že bych nemusel zaplatit za měření, které už proběhlo, to se mi nějak nezdá.
    24.10.2014 22:52 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    U vas je to asi este volnejsie, nepoznam to.

    Raz som (u nas) nepresiel, samozrejme som si kontrolu zaplatit musel. Potom novu lambda sondu a zaplatit meranie znovu.
    gtz avatar 25.10.2014 15:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    neznám auto, které by neprošlo. Jistě ofiko za 500.- neodiko za 1000 a více :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    the.max avatar 25.10.2014 16:34 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Tak to jsi z drahého kraje, na konci září jsem řešil technickou a emise známému. Emise za 500 (LPG) a to použili protokol z jiného auta s jinou značkou LPG, o chlup to nevycházelo.Lambáda tam je asi 2000km. Zato na STK to bylo horší. Přijel jsem jen s předníma sedačkama (dalších 5 měl v garáži), na zadních sklech nehmologované fólie, pneumaiky měli jiný rozměr a nižší povolenou nosnost, pravé přední světlo svítilo na letadla a nešlo seřídit, všudypřítomná liška na spodku, levé zadní kolo při zatažené ručce jen 50% účinnost, snížený sportovní podvozek nebyl zapsán v techničáku a ještě nějaké drobnosti. Na druhou stranu, viděl nové brzdové trubičky, nové přední kotouče a destičky, nové přední a zadní tlumiče a brka, pravý nový lanovod. Vyřešeno příplatkem 300kč.

    Když jsem tam byl o měsíc později já se svým autem, trefil jsem stejného technika a neměl jsem problém, čímž vylučuji možnost o nutnosti si přivydělat. Pravda, nemám fólie, sportovní podvozek, měl jsem alespoň 5 sedaček (další dvě doma ve sklepě), pneu se správným rozměrem a zatížením, ručka taky brzdila.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    xkucf03 avatar 25.10.2014 16:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem

    Co to je zač snížený sportovní podvozek a 2+5 sedaček? Závodní mikrobus?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    the.max avatar 25.10.2014 16:52 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    mno, i tak by se tomu dalo říkat. Když to koupil, tak tam byli v řiti tlumiče a prasklé jedno brko, Tak si usmyslel, že když výměna, tak za sportovní. Někde se mu podařilo sehnat nový sport. podvozek za cenu standardního, tak ho tam dal, protože si myslel, že když už má 6ti válcovej bus se 128kW, tak že s tím bude závodit. Prostření a zadní sedačky má vyndané, protože to používá jako pracovní auto a vozí v tom hafo věcí. Výhoda je, že jalk se vyndají sedačky, je tam rovná ložná plocha okolo dvou metrů na délku. Já jsem se v mém vzadu v pohodě vyspal.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    gtz avatar 27.10.2014 18:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    u nás je to za 400.- oficiálně, když auto je jak je. Vím, že za auto, které má katalyzátor po životnosti se platí cca 800/1000 dle toho na koho natrefíš.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    the.max avatar 24.10.2014 19:23 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Brzdové trubky jsem kupoval na jaře. Pokud bych koupil trubky přímo na auto, tak je to za raketu, ale kdo není trubka, tak si je nechá udělat z metráže, takže nakonec obě trubky necelej litr. Slušný destičky dopředu 2 litry, zadní o něco méně, takŽe určitě to nebude 10ka.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    pushkin avatar 23.10.2014 12:27 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Na Barum Polaris pozor - mě začaly samy od sebe po pár tisících km házet (nějakou extra díru jsem v nich nevymetl) a jeden známej referoval o tom, že po prvním nafouknutí se mu na nich udělala boule. Od té doby raději ne e.
    23.10.2014 13:10 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    No, ony jsou Barum vubec zajimave. Kdyz jsem shanel nahradu za sjete Klebery, tak jsem si rekl, "co tak poridit neco domaciho?" a pak jsem zjistil ze domaci jsou pro Rumuny/Portugalce a ze Brillantisy/Bravurisy nemaji moc dobry zvuk. A kdyz jsme je dostali na sluzebaku, tak se jsem zjistil, ze doslova. Oproti Kleberum i korejcum hucely jak pilinaky...
    23.10.2014 14:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Možná jsem měl štěstí na povedené kousky, ale na Polarisech (185/60 R14) jsem odjezdil dvě zimy a sice byly trochu slyšet, ale jinak jsem s nimi žádný problém neměl. Seděly lépe než Debica Frigo, ale to pochopitelně není moc vysoko nastavená laťka. Teď mám Goodyear UltraGrip (205/55 R16) a ty jsou samozřejmě trochu někde jinde.
    24.10.2014 08:41 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Ono dneska fakt asi zalezi na tom, v ktery fabrice to sbouchali. Debice neznam, ale kolega je ma doma na Loganu a taky dost nadava na hlucnost.
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.10.2014 08:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Dębica je lepší guma než třeba Firestone kterej stojí jednou tolik a najel sem na nich polovinu toho co na Dembicích.

    Jinak než tady začnete příště spekulovat o věcech kterejm nerozumíte, podivejte se aspoň na testy ADAC...

    Zdar, pneuservis Pankrác
    27.10.2014 06:57 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Nespekuluju ani nehodnotim, jen tlumocim kolegovo zkusenost ;-)
    27.10.2014 07:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem

    S Firestone zkušenosti nemám, ale se značkou Debica ano: z jedné se mi odloupnul kus pláště o rozměrech 5x10 cm. Byla to letní a měla najeto asi 30000 km.

    Jinak než tady začnete příště spekulovat o věcech kterejm nerozumíte, podivejte se aspoň na testy ADAC...

    Podíval jsem se… a v žádném jsem značku Debica nenašel. Pravda, v tom letošním z nějakého záhadného důvodu chybí i Goodyear, ale ten v ostatních je.

    24.10.2014 13:17 Black.666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Co se tyce hlucnosti a vydrze, nejlepsi zkusenosti mam s Dunlopama a Pirelli.
    Konqui avatar 23.10.2014 14:21 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Mně to samé začaly dělat letní Brillantisky. Vyměnil jsem je za Matadorky a je klid...Polarisky jezdím už 4. rok a jsou zatím OK
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    23.10.2014 20:09 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    interface mezi diskem a pneumatikou.....jo tak to vypada kdyz ajtak zacne mluvit o necem jinem nez o pocitaci :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Bystroushaak avatar 24.10.2014 11:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Co je na tom špatně?
    24.10.2014 16:18 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    nic samozrejme
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    24.10.2014 12:32 unavensluncem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Ahoj, toyota avensis - J
    24.10.2014 18:30 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    off topic:

    Taky vas rozciluje jak vsechny novy auta pipaji kdyz se odepnou pasy?

    Odepnu pas abych se mohl lip otacet pri parkovani a ono to name celou dobu rve... Jak kdybych byl nesvepravnej...

    Dival jsem se ze tam jsou 2 draty. Predpokladam ze je to obycejnej koncak. Asi to prestrihnu a na spojim na tvrdo...
    24.10.2014 19:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Mně to IIRC protestuje až od určité rychlosti. Ale jistý si nejsem, na rozdíl od předchozích aut nemám potřebu při couvání pás odepínat.
    24.10.2014 20:19 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Me by to melo rvat az od 9km/h. Ale kdyz se chystam parkovat, tak uz se vetsinou odepnu par metru pred tim a v ty dobe mam rychlost vyssi. A jak se to jednou spusti tak to neprestane i kdyz zastavim...

    the.max avatar 24.10.2014 19:32 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    U většiny aut to jde vypnout přez diagostiku, ale né vždy je známo jak se to dělá. V tomhle je výhoda vw aut, ty jsou tak provařený, že každý ví, že stačí změnit kódování přistrojovky a je po pípání.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    PepaSFI avatar 25.10.2014 16:24 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    VW není mým zájmem ale vím že tyhle změny většinou fungují jen do příští diagnostiky. Resetují se na tovární nastavení a musí se nastavit znova. Vím že se to týká i dodatečné montáže některé originál výbavy. Prostě co si nekoupíš už ve fabrice to tam sice jde dodat ale jsou s tím potíže.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    the.max avatar 25.10.2014 16:46 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Fakt? Tak to slyším poprvé. Mám sice Forda, ale je to vlastně maskovaný vw. Oproti defaultní konfiguraci mám jinou přístrojovku s velkým počítačem, změněn interval výměny oleje z Long Life na standardní (je mi divné, že tam ten Long Life byl, možná ho tam nastavil Helmut předemnou, protože na Galaxu to nebylo, měli to jen Sharany a Alhambry), navíc jsem si snížil interval signalizace z defaultních 15000km na 10000km kvůli LPG, aktivoval jsem si dojezd na zbývajíci palivo v nádrži, aktivoval trvalé podsvícení přístrojovky, upravil chování alarmu a centrálního zamykání (pro ztížení vykradení/ukradení), aktivoval zavření oken při zamknutí auta, aktivoval jsem si kontrolu připojeného vleku na TZ, doinstaloval jsem si nezávyslé topení a nevím co ještě a fakt se mi nestalo, že by se mi po připojení diagnostiky cokoli z toho smazalo. Při připojení diagnostiky se primárně čtou pouze registry s chybama, ale nic se nikde nepřepisuje krom mazání těch chyb.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    the.max avatar 25.10.2014 16:54 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Jo, a deaktivoval jsem tu kontrolu zapnutých pásů.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    PepaSFI avatar 25.10.2014 17:59 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    teď jsem si to našel, Svět motorů asi dva týdny zpátky, test ojetého Superbu. Píšou o denním svícení, některé výbavy mají denní světla jako automatické rozsvícení tlumených a některé mají denní vestavěné v mlhovkách v nárazníku. Není problém ty extra mlhy si namontovat, jde to oživit diagnostikou ale při každé on-line diagnostice se to resetuje. To samý asistent pro rozjezd do kopce. je to jen soft funkce, jde dodatečně aktivovat ale taky se resetuje. Ale asi půjde jen o firemní diagnostiku ne jen nějaký kabel z aukra, asi to online konzultuje s nějakým centrálním mozkem a ten zjistí nesrovnalosti oproti původnímu stavu a vyřeší je. Nejspíš to bude u spousty dalších věcí. Holt nesmíš do značkového servisu :-)
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    the.max avatar 25.10.2014 22:42 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Nemám jediný důvod jezdit do značkového, nebo i neznačkového servisu, všechno si udělám doma sám (snad kromě rovnání zbořeného auta na stolici a výměny čelního skla) a kabel z Aukra fakt nemám, to by mě ani nenapadlo ho tam kupovat.

    Jinak, i tak mi přide dist divný, že by při připojení diagnostiky ve ZNAČKOVÉM servisu ona diagnostika projížděla četla všechny flashky v řídících jednotkách a případně je 'opravovala'. Ono to čtení/zápis není zrovna moc rychlé a těch jednotek je v autech dneska požehnaně. Flashky jsou většinou sériové a ani použití rychlé CAN-BUS to moc nezrychlí v porovnání s K-Line.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    PepaSFI avatar 26.10.2014 16:47 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    autorizovaný servis dokáže podle VIN zjistit veškeré údaje o tom jak vybavené a nastavené auto vyjelo z fabriky takže to možné je. Myslím že těch dat tam nebude nějak moc aby to nešlo online zpracovávat. Běžná diagnostika motoru ještě nedávno chodila přes sériový port na kdejakém starém počítači. Kolik dat může obnášet konfigurace těch systémů? Vždyť v Linuxu na desktopu je to vlastně pár řádek textu, v autě to nebude o moc složitější.

    Taky si dělám všecko sám, i to sklo jsem na starém autě dělal, bylo klasicky v gumě. Diagnostiku mám z aukra, krabičku s komunikací přes BT. Na mobilu nebo tabletu s Andryášem a s vhodnou aplikací si můžu udělat laboratoř, sledovat prakticky cokoliv kolem motoru a funkcí auta. Stálo to míň než stojí v servisu jedno připojení.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    the.max avatar 26.10.2014 20:12 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Jasně, já netvrdím, že značkový (ale i neznačkový) servis nedokáže podle VINu zjistit výbavu auta, já tvrdím, že při běžné diagnostice se nenačítají obsahy všech eepromek v autě kvůli porovnání s default. konfugurací, ale čtou se jen obsahy chybových registrů.

    Jeden piklad:

    Teď jsem si zkusil cvičně vyčíst eepromku (myslím, že je tam 93c86) z přístrojovky co se mi tu válí pod stolem. Čtení trvalo 72 sekund. Četl jsem to přez sériovej KKL kabel. Takže když vezmu, že v novém autě může být i více než 20 různých jednotek, některé mají eepromky větší, některé menší. Ale když to přirovnám k téhle obyčejné, 10 let staré přístrojovce, tak potom by mohlo trvat 20-30 minut jen přečtení pamětí jednotek, což je fakt nesmysl.

    Nehledě k tomu, že do těch pamětí se ukádají věci jako ujeté kilometry, motohodiny, různá uživatelská nastavení, ale třeba i drobné korekce 'mapy' v řj motoru atd... Navíc, když se dělá chip tunning, tak mapa tam zůstane i po návštěvě autorizovaného servisu.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    26.10.2014 23:47 motor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Takže když vezmu, že v novém autě může být i více než 20 různých jednotek...
    Přidejte. Může jich být více než 3x tolik.
    PepaSFI avatar 27.10.2014 17:33 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    já taky netvrdím že to nutně musí přečíst úplně všecko, neznám ten systém, třeba to čte jen nějaké registry nebo konfigy kde se něco změnilo a měnit se to nemá. Já jen napsal co jsem slyšel a článek v časopise mi to potvrdil. Třeba je to cílená funkce, způsob jak vytrestat uživatlele aby si příště rozmyslel co si má objednat a ne to dodatečně montovat. A vlastně ikdyby to trvalo hodinu, vlastně se nic neděje. Technik tam píchne zásuvku a zatímco dělá nějaké ty rituální tance kolem věcí co vůbec nejsou potřeba jako je vizuální kontrola brzd, neboli důležitě kejvám a dělám hm hm jo nějaký brzdy tam jsou, tak mašina drandí data.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    PepaSFI avatar 24.10.2014 19:54 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    bráchův Citroen vříská až od nějaké rychlosti nebo doby jízdy, přesně nevím. Ale zato taky kvíká když se mu nedovřou dveře nebo dochází benzin a kdoví co ještě. Což je poněkud znepokojující, kára vříská a nevíš proč. Kterj vůl přišel na to že to bude lepší než prostá kontrolka s jasně čitelnou ikonkou, toho bych chtěl poznat a nakopnout. No prý jsou i auta který se odmítnou rozjet když se jim něco nezdá, například při nedovřených dveřích. Skvělý když chceš najet třeba na rampu nebo k obrubníku a chceš na to vidět. Některý auta mají snímač v sedadle takže tam hodíš tašku a ono se to dožaduje zapnutí pásu. Nebo takové které u neobsazeného sedadla deaktivuje airbag ale když tam je dítě tak to nepozná kvůli malé váze. Musí se použít originál značková dětská sedačka která se s autem domluví. A některý auta zas postrádají úplně běžný věci.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    24.10.2014 20:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Což je poněkud znepokojující, kára vříská a nevíš proč.

    Focus mi důvod napíše na display - dokonce i které dveře nejsou zavřené.

    Nebo takové které u neobsazeného sedadla deaktivuje airbag ale když tam je dítě tak to nepozná kvůli malé váze.

    Pokud to dítě není v řádné autosedačce vhodné pro takové místo, pak je obvykle lepší, pokud airbag nevystřelí, než aby ho zabil/zmrzačil při nehodě, při které by se mu jinak nic nestalo. Stejně tak se v chytřejších autech automaticky airbag deaktivuje, pokud není zapnutý pás.

    24.10.2014 20:12 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Me to zahlasi nad 30km/h, jednou a pak je klid, coz je mi jedno, protoze jsem v 99% zapasovany. Ale sere mne sluzebni O2, ktera prudi asi dve minuty, coz pri nasem velmi, velmi specifickem stylu vyuzivani je skoro furt. Chystam se sehnat tu potvoru, co se zacvakava do zamku, jen nevim kde.
    24.10.2014 20:24 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Me to zahlasi nad 30km/h, jednou a pak je klid
    Jo, to bych povazoval za rozumny chovani.

    Ten falesnej konec pasu tam nechcu, protoze obvykle pas pouzivam. A pri parkovani bych to potom musel menit... Ale tahle buzerace jak kdybych byl 5 letej fakan... to radsi ten drat ustrihnu.
    24.10.2014 20:47 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Jo, to asi jo. Ja jinou volbu nemam, z podobnyho tuningu aluzebaku by asi nadseni nepanovalo :-)
    Dvojité Wéčko avatar 25.10.2014 08:25 Dvojité Wéčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Tvůj nick sedí, když neumíš používat zpětná zrcátka.
    Abigail je nestydatá kurva.
    PepaSFI avatar 25.10.2014 11:45 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Příloha:
    zrcátka neřeší všechno, někdy je lepší změnit polohu, otočit se nebo vyklonit než spolíhat na mizerný výhled zrcátek. Já jsem celkem nadrozměrná figura a otočím se bez problémů i připoutaný ale u některých aut kde jsou třeba hluboká sedadla to už nemusí jít. A pak tady jsou situace kdy je nesmysl se poutat, například když chci auto přeparkovat ze dvora do garáže. Proč bych se měl poutat když jen couvám 20 metrů přes vlastní dvorek?
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Grunt avatar 25.10.2014 11:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Takové blbosti my co používáme moped neřešíme. Když se chci otočit, seskočím ze sedla Babetty, chmatnu za madlo za sedlem a na místě otočím. A hned je zaparkováno. Dobře vám tak hoši…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 25.10.2014 18:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Ale máte povinnou motorkářskou helmu.
    Grunt avatar 25.10.2014 19:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Když nejsi někde na veřejné cestě, tak se dá v pohodě jezdit i bez ní. Ale od té doby co se mi povedlo vystoupit za jízdy při 30km/h si ji na hlavu dávám i když šlapu po chodníku do obchodu. Má to svůj důvod proč je povinná.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 25.10.2014 19:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Když nejsi někde na veřejné cestě, tak se dá v pohodě jezdit i bez ní.
    Já bohužel nejezdím kanálama :-)
    Grunt avatar 25.10.2014 19:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    No jo vlastně. Ty si z Prahy, že? Nechtěl bych…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 25.10.2014 21:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Má to svůj důvod proč je povinná.

    A jaký je ten důvod? Ptám se zcela vážně (proč má být povinná, ne proč je dobré ji nosit).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 25.10.2014 21:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Protože je dobré ji nosit. A rozhodně lepší než furt řešit rozkřáplé melouny na asfaltu…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 25.10.2014 21:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem

    Aha, takže všechno co je dobré, má být nařízené zákonem?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 25.10.2014 22:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Hoši, z toho mě vynechte.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.10.2014 15:50 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    strasna kravina ten pipak na pasy, vyhodil bych to hned kdybych vedel jak.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    25.10.2014 17:30 extremni lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Tak jsem to vyresil.

    Stacilo odpojit konektor pod sedadlem. Ani jsem nemusel nic strihat.

    Myslim ze je to obycejny koncak, ale funguje opacne. Tj. pri zapnutem pasu jsou draty rozpojene.
    25.10.2014 14:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Docela bych výrobci přál, aby na tuhle všivárnu zapomněli, až v jednou v nějaké nové revizi nebudou blokovat zápis na všechny adresy…
    25.10.2014 14:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajťák autíčkářem
    Pardon, to mělo být vedle. :-(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.