abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 54
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (69%)
     (7%)
     (11%)
     (13%)
    Celkem 192 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník

    Optimalizace výkonu KDE4 desktopu

    15.5.2010 09:30 | Přečteno: 1959× | Gentoo | poslední úprava: 15.5.2010 01:57

    Možná je název tohoto příspěvku trochu zavádějící, ale od okamžiku kdy jsem si přeložil KDE 4.1.0, tak mne trápila celková lenost desktopu a jeho aplikací. Do dnešní verze KDE 4.4.3 jsem vyzkoušel několik postupů s více či méně patrnými výsledky. Podotýkám, že veškeré hodnocení výkonu z mojí strany je čistě subjektivní a nelze moje postřehy brát dogmaticky. Pro srovnání výkonu používám tři sestavy: 1) Core2Duo E8600, 2GB, GF 8800GTS; 2) Pentium 4 3GHz, 2GB, GF 8600; 3) notebook FSC Lifebook S7110, Core2Duo T7200, 2GB, Intel 945; Linuxová distribuce je Gentoo, jádro 2.6.33, xorg server 1.8, nvidia drivery 195.36.24.
    1. OpenRC - start systému se zrychlil, znát je to hlavně na notebooku, na odezvu KDE4 samozřejmě nemá vliv.
    2. prelink - po každém překladu KDE provádím prelink -faRm /, v souboru /etc/env.d/99kde-env je nastavena proměnná KDE_IS_PRELINKED=1. Toto nastavení přineslo rychlejší start desktopu po přihlášení v kdm na všech sestavách.
    3. Preload - vliv na rychlost spouštění aplikací nedokáži moc posoudit. Zdá se, že programy jako Opera, OpenOffice startují napoprvé rychleji, ale žádný zázrak to není.
    4. xorg-server řady 1.8 - přinesl výrazně lepší odezvu desktopu na klávesnici a myš (že by zahození HALu?!). Subjektivně se výkon výrazně zlepšil na všech sestavách. Zvlášť na notebooku s KMS a Intel driverem 2.11.0. Zdá se, že svůj vliv měl i přechod na jádro 2.6.33.
    5. Zapnutí flagu raster pro balík x11-libs/qt-gui - flag raster není v profilu desktop/kde zapnut, ale jeho vliv na výkon desktopu (hlavně odezvu) je značný. Dovolil bych si to tipnout tak na nárůst 20-30% oproti vypnutému flagu raster. Nedávno byl do profilu přidán flag mng. Zde jsem si nárůstu výkonu nevšiml.
    Po všech těchto experimentech a ustálení se na uvedeném nastavení a verzích, můžu říct, že jsem s výkonem KDE 4 spokojen. Samozřejmě dílčí vliv na jiných systémech může být různý.        

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    thingie avatar 15.5.2010 10:56 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu

    (že by zahození HALu?!)

    Ne, to fakt ne.

    Růžové lži.
    15.5.2010 14:53 Teyras
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Funguje s raster flagem composite? Někde jsem četl že ne...
    15.5.2010 14:54 Teyras
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Funguje s flagem raster composite? Někde jsem četl že ne...
    15.5.2010 16:07 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Proč by neměl?

    Spusť nějakou Qt/KDE aplikaci s --graphicssystem=raster a uvidíš sám, ten flag raster znamená jen to, že to bude výchozí.

    Další volby:
    --graphicssystem=raster
    --graphicssystem=x11
    --graphicssystem=opengl
    
    15.5.2010 16:24 Teyras
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Špatně jsem se vyjádřil, četl jsem (http://chakra-project.org/bbs/viewtopic.php?id=1723) že když budu spouštět aplikace s --graphicssystem=raster, nebude fachat compositing...
    15.5.2010 21:18 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Matně si pamatuji, že někdy v minulosti skutečně raster způsoboval nepříjemnosti společně s composite. Ale zdá se, že nyní je vše opraveno.
    mirec avatar 15.5.2010 14:58 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Dajú sa v KDE vypnúť animácie?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    dit avatar 15.5.2010 15:28 dit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    ak myslis tie efekty tak ano: System Settings > Desktop > odskrtnes Enable desktop effects
    mirec avatar 16.5.2010 15:31 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Nie nemyslím, myslím tie blbé animácie taskbaru keď pribudne aplikácia, alebo krunneru, proste všetky tieto sračky.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    David Watzke avatar 16.5.2010 22:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Jo, to se myslim nastavuje v systemsettings když dáš Vzhled a na tabu Styl dáš Nastavit (pokud používáš Oxygen) a tam se daj animace vypnout. Taky mi to lezlo na bednu.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    mirec avatar 17.5.2010 09:59 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Oxygen nepoužívam, ten sa mi ani nevlezie na monitor. Myslím dementné animácie plasmy ako keď mi pribudne okno tak sa v taskbare presúvajú položky, alebo widget explorer ak na niečo presuniem kurzor tak sa tam bublina presúva pomaly jak posratá. Kedysi sa to dalo vypnúť editáciou súboru kdeglobals ale v 4.4 to už nefunguje a animácie neviem vypnúť nech do nich kopem ako chcem.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    David Watzke avatar 17.5.2010 23:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Tohle mám zakázaný, ale bohužel už si nevzpomínám jak jsem toho docílil :-(
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    mirec avatar 18.5.2010 09:50 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    cat ~/.kde4.4/share/config/kdeglobals |grep Graphic
    GraphicEffectsLevel=0

    Ale v pdostate mi to je aj tak jedno, plasma sa mi nedá updatnúť lebo závislosti sa nechcú nainštalovať (paludis hlási, že u PyKDE4 nefunguje make install, v bugoch hlásené je, nikto neopravil ...). Aspoň, že existujú aj iné alternatívy.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    otula avatar 18.5.2010 13:37 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    KDE4 jde zcela mimo mne, ale nesouvisí to náhodou s tímto?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    15.5.2010 21:13 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Ano, efekty lze libovolně nastavovat i vypnout.
    15.5.2010 16:18 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Díky, zkusím taky:)
    15.5.2010 16:19 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Prelink má podle mě negativní vliv na aplikace, protože když jsem ho naposledy zkoušel, tak binárky nehorázně narostly (a větší binárka na výkon nemůže mít dobrý vliv). Preload OK, ale podle mě zbytečnost. Já fakt nevím, co máte všichni s tím přihlášením, to zapínáte počítač 50x denně?

    Poslední 2 věci na výkon vliv mají. Je neuvěřitelné, že softwarový rasterizer a blitter je rychlejší než nativní X11, ale to je dlouho známý fakt (já osobně jsem ještě neviděl stroj, kde by XRender porazil ve vykreslování CPU). Dále mám pocit, že zastaralá architektura X serveru bude v budoucnu jen bezdit linuxový desktop, protože není schopný využít vlákna (takže jedna aplikace může totálně zahltit vykreslování jiné aplikace a dokonce i odezvu celého systému).
    16.5.2010 15:57 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    já osobně jsem ještě neviděl stroj, kde by XRender porazil ve vykreslování CPU
    Taky mi „akcelerace“ XRenderu příšerně brzdí celý desktop. Až do té míry, že můj 2.4 GHz procesor na Linuxu nestačí ani na takovou triviální věc jako plaintextový editor (libovolný pod GTK+), jak je to pomalé.

    Mě by hrozně zajímalo, čím to je, že akcelerace XRenrder, a potažmo grafika pod X11 prostě ani po skoro 10 letech pořádně nefunguje. NIkdy nefungovala a nefunguje. Je to tím, že XRender, potažmo X11 je prostě špatně navržený (pokud ano, proč už dávno nebyl vyměněn za něco lepšího?), nebo to je tím, že jej ovladače špatně implementují? Zatím celých 10 let pořád dokola a dokola čtu, že je to chyba ovladačů, že mají špatnou podporu XRender. Ale pokud tvůrci ovladačů ani po x-té generaci nových karet a téměř 10 letech vývoje stále nejsou schopni udělat ovladače pro Xkovou hardwarovou akceleraci tak, aby to bylo aspoň stejně rychlé jako čistě softwarové vykreslování, když už ne rychlejší, opravdu to je jenom jejich chyba, že jsou tak blbí?
    16.5.2010 16:28 michal | skóre: 24 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Podle mých zkušeností za to nemůže až tak moc KDE4 ale opravdu hlavně grafické drivery. KDE4 prostě víc využívá grafickou kartu a když je s ní problém, tak je používání kwin utrpení. Naopak na počítači se stejným výkonem, ale lepší grafickou kartou všechny efekty, ale i věci jako vyskakování menu,scrolování ve firefoxu atd, běhají krásně. Zajímavé je to při porování rychlostí grafiky (u mě intel GMA950) ve windows a v linuxu. Ve windows se to chová jako o generaci novější karta.
    16.5.2010 17:11 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Mně nešlo ani tak o to, jestli za to může KDE (věřím, že za mnoho věcí opravdu nemůže), mně šlo o tu architekturu X.org. O to, jestli je XRender špatně navrženo (protože za 10 let existence této akcelerační technologie jsou s ní stále jenom problémy – samotní vývojáři Qt to v každém svém interním testu výkonu celé roky potvrzují, že čistě softwarové vykreslování je výrazně rychlejší než „akcelerované„ přes XRender), nebo jsou opravdu všichni vývojáři linuxových ovladačů idioti, kteří ani po 10 letech (XRender je z roku 2000) nejsou schopni přijít na to, jak XRender správně implementovat.

    Selský rozum ve mně se vzpouzí uvěřit neustálému omílání toho, že je chyba v ovladačích, když ovladače měly 10 let vývoje na to, aby pořádně fungovaly, přijít na to, v čem je ten fígl, aby to běželo aspoň zpoloviny tak rychle jako ve Windows. Pokud na to ani po 10 letech nejsou schopni přijít, pak je podle mě velký problém v samotné architektuře linuxové/Xkové grafiky.

    Například jeden z předních vývojářů KDE nedávno vyjádřil velkou nelibost nad tím, že by se -graphicssystem raster mělo používat jako výchozí na Linuxu, protože přestože to je skutečně rychlejší, tak to podle něj jenom zakrývá problém a mělo by se pracovat na tom, aby XRender nestálo za starou bačkoru tak, jak stojí teď.
    16.5.2010 18:41 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Pokud je obecně známé, že ovladače na XRender kašlou, proč se v KDE4 rozhodli tak moc tuto technologii využívat? Toto není jen otázka KWinu, toto je otázka celého desktopu, stačí vyzkoušet reakce na změnu velikosti okna;)

    Jinak ve Windows to GUI je rychlé právě proto, že si aplikace může téměř cokoliv renderovat sama (v X terminologii by se řeklo na klientu) bez zbytečné režie. V X11 nic jako DIBSECTION neexistuje (zase tu je XShm pixmap, ale to je trochu komplikovanější a není to dostupné vždy). Windows na druhou stranu nic jako XRender nemá - pokud budeme mluvit o GDI+, tak to se jedná opět o čistě SW vykreslování, nové technologie jako Direct2d a DirectWrite jsem zatím nezkoušel.
    16.5.2010 18:27 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Podle mě je to podobné jako srovnávat výkon openGL s akcelerovaným ovladačem a MESA. Pokud je podpora pro XRender nekompletní (momentálně asi úplně každý ovladač) nebo nulová, tak režie XRenderu je tak vysoká, že bude softwarové vykreslování vždy lepší. Koneckonců XRender je vlastně předchůdce knihovny Cairo (nyní sdílí kód v knihovně pixman) a celé mi to připada spíš jako referenční implementace něčeho, co bude potřeba optimalizovat.

    Úplně nejhorší je fakt, že i to softwarové vykreslování by mohlo být daleko lepší, šak na něčem takovém vlastně dělám:)
    stativ avatar 16.5.2010 18:35 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    A kdy už to protlačíš do Caira? :-D Vypadá to fakt dobře.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    16.5.2010 18:41 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Tipoval bych, že až Cairo přelicencují na BSD nebo podobnou licenci. :-)
    16.5.2010 18:48 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    To jako že by Cairo mělo být najednou rychlejší než Qt4:-D? To by někdo mohl spáchat i sebevraždu, to nechci mít na triku:-D

    Ale k věci, šlo by to, ale dokud nebude grafická část 100% hotová, tak o něčem takovém ani nepřemýšlím. Já chci na Fogu zaločit úplně nový GUI toolkit, takže Cairo a podobně knihovny jsou mimo můj zájem:)
    stativ avatar 16.5.2010 19:21 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    To jako že by Cairo mělo být najednou rychlejší než Qt4:-D? To by někdo mohl spáchat i sebevraždu, to nechci mít na triku:-D
    Sice Cairo nemám rád, ale zrychlení bych se vůbec nebránil, je to líné jak šnek. Možná bych si ho nakonec i oblíbil :-)
    Ale k věci, šlo by to, ale dokud nebude grafická část 100% hotová, tak o něčem takovém ani nepřemýšlím. Já chci na Fogu zaločit úplně nový GUI toolkit, takže Cairo a podobně knihovny jsou mimo můj zájem:)
    Cairo is dead. Long live Fog! :-D Už se nemůžu dočkat. :-D
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 15.5.2010 16:29 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Zatraceně! Myslel jsem, že hlasuju u toho magora co rozflákal notebook a dal jsem špatné hodnocení.

    Jinak zajímavá zjištění, možná přece jen zkusím xserver 1.8 z testingu.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    15.5.2010 21:14 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    S xorg 1.8 mám zatím nejlepší zkušenosti, přechod na udev byl bezproblémový. Nastavení touchpadu řeším přes ksynaptics.
    Jendа avatar 15.5.2010 20:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    OpenRC - start systému se zrychlil, znát je to hlavně na notebooku, na odezvu KDE4 samozřejmě nemá vliv.
    On někdo vypíná počítač, nebo dokonce notebook? Mně probuzení z uspání do paměti trvá 8 sekund včetně zadání hesla.
    15.5.2010 21:12 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Bohužel musím notebook vypínat. Při použití suspend to RAM se notebook v 60% případů neprobere vůbec, ve 20% to nevydejchá grafika a musím stejně restartovat Xorg a ve zbytku to teda běží. Probuzení ze suspend to disk trvá déle než samotný start systému od nuly (nebo nevím jak to načtení těch cca 2GB z disku zrychlit).
    Jendа avatar 15.5.2010 21:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Při použití suspend to RAM se notebook v 60% případů neprobere vůbec, ve 20% to nevydejchá grafika a musím stejně restartovat Xorg a ve zbytku to teda běží.
    Škoda. Mně to v novějších jádrech začalo fungovat :-).
    Probuzení ze suspend to disk trvá déle než samotný start systému od nuly (nebo nevím jak to načtení těch cca 2GB z disku zrychlit).
    Možná neporovnávat start do čistého systému s probuzením systému se spuštěnou spoustou aplikací. Ale pokud se ti ukládají 2 GB, tak to máš možná špatně nastavené. V /etc/uswsusp.conf se dá nastavit image size = n, což zařídí, aby se před uspáním zahodily různé cache tak, aby měl obraz n bajtů.
    15.5.2010 22:25 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Pravda je, že z s novými jádry jsem suspend to RAM nezkoušel. Zkusím. Zajímalo by mne, zda by se dalo udělat, aby se notebook uspal do RAM a třeba po 30 minutách v RAM přešel samovolně do suspend to disk?
    Jendа avatar 15.5.2010 22:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    To netuším. Nevím, jak udělat, aby se za 30 minut minut probudil, zbytek je otázka několikařádkového skriptu.
    thingie avatar 15.5.2010 22:36 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    No, nějak se to s ACPI dá, ale mi to přijde docela nerozumné. http://freshmeat.net/projects/wakeup/

    Co tím hlavně chcete získat? Když už, je tu suspend to both.
    Růžové lži.
    15.5.2010 22:53 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Když jsem ten notebook dostal, tak tam byly Windows XP a chovali se přesně takto. Bylo to docela příjemné. Když jsem otevřel notebook do 30 min, tak jsem byl rovnou Windows. Když se s ním 30 minut nic nedělo, tak udělal "píp.. píp.." a uspal se na disk. Docela by se mi taková funkce hodila.
    thingie avatar 15.5.2010 23:04 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    No, jo, ale co se tím získá? Pokud jde o alternativu, že by mohl počítač zůstat ve spánku příliš dlouho, že by mohla snad dojít baterie, tak je tu ten suspend to both (tak jo, platíte pomalejším uspáváním, ale pokud vám nevadí, že se počítač za půl hodiny znova probudí, proč by vám vadilo tohle). A nic jiného mě snad ani nenapadá. Nadto, tohle řešení teda znamená, že když to nechám přes půl hodiny, tak nemůžu počítat s rychlým probouzením? To je úplně nanic, ne?
    Růžové lži.
    Fluttershy, yay! avatar 16.5.2010 11:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Klasická situace. Sedím ve škole a píšu si na laptopu, když je nějaká pauza/příklad a nepotřebuju ho, nechám ho spát, ať šetřím baterku. Nevím přitom, zda ho ještě budu potřebovat probudit. Často se stane, že nepotřebuji, ale rovnou ze vzdělávací instituce spěcháme do hospody a při velice pozdním shledání se zásuvkou už může být pozdě (baterie byla vyčerpaná pobytem ve škole, přeci jen i ta paměť něco žere a bác).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    thingie avatar 16.5.2010 11:42 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    V takovém případě prostě věnuji tu minutu navíc i zapsání obrazu paměti a problém je vyřešen, znovu mnohem elegantněji.
    Růžové lži.
    Fluttershy, yay! avatar 16.5.2010 15:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Já teda rozhodně ne. Ten zápis chvíli trvá, protože si nechávám čtyři plochy plné různých aplikací (to, co dělám; webový prohlížeč; nějaké programování; knížka) -- kdybych je vypínal, nemá s2disk smysl, takhle je zase zoufalý pomalý. Mno a když to trvá, je to problém, protože nevím, zda budu potřebovat probudit za půl minuty, nebo za půl hodiny, nebo vůbec. Ten zápis by dost možná spotřeboval více energie, než jaký by byl užitek.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.5.2010 20:41 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimalizace výkonu KDE4 desktopu
    Ja jsem vsera take optimalizoval rychlost desktopu. A to prechodem z KDE4 na xfce. Po vice jak deseti letech pouzivani KDE jsem se zamyslel co dnes ocekavam od desktopu (pouzivam Firefox, Kmail, gvim, Terminal, ..ostatni programy nestoji za rec). Nepotrebuji aby se mi k precteni a napsani emailu startoval nejaky akonadi server ktery potrebuje dbus, hal, mysql a nevim co jeste.

    Terminal jsem nahradil xtermem, Kmail za mutt+fetchmail+maildrop+postfix a dohromady s Xfce jsem na tom minimalne o 300MB obsazene pameti min. Odezva je bleskova a start Xek za 2 vteriny.

    Radikalni zmena, ale prijemna. Nechapu proc jsem s tim tolik let otalel.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.