abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 883 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Mnichovští úřednící mají Linuxu dost

    19.8.2014 17:31 | Přečteno: 2793× | linux

    Na serveru idnes se objevil článek o tom, že úřednící již nechtějí free software, protože je drahá a chtějí zpět k Windows. Nebudu opisovat idnes, proto přikládám odkazy jak v Němčině tak i v Angličtině.

    Zde píší o tom, jestli se ušetřilo Německy

    Zde informace od arstechnika

    No uvidíme, ale podle posledních zpráv co jsem četl přechod ušetřil skoro 10M €

    No myslím si, že protože MS stěhuje svoji pobočku do Mnichova tak jistě bude chtít mít svoje poblíž.

    Co si o tom myslíte?        

    Hodnocení: 78 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.8.2014 17:37 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    To je prostě klasika. Plebs je plebs... K čertu s opicemi co se neprávem považují za Homo sapiens...
    mirec avatar 19.8.2014 17:39 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Je mi z tých ... zle
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    pavlix avatar 19.8.2014 17:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Mně stačilo číst některý z těch microsoftích návodů na propagandu, co rozesílají svým partnerům a sledovat, jak zneužívají neziskové organizace. Je vcelku pochopitelné, že je jim mnichovská success story trnem v oku zcela bez ohledu na skutečná čísla.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.8.2014 08:47 92859205890
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    ale no tak...red hat pravidelne spamuje DLka velkych spolocnosti o tom ako je Linux tip top a oplati sa nan prejst z UNIXU.
    pavlix avatar 20.8.2014 11:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    A?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.8.2014 16:53 afaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Ze je to rovnaka propaganda.
    pavlix avatar 20.8.2014 17:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    A? Pokud vím, tak v Mnichově šlo o vlastní systém postavený na open source versus Microsoftí lobby. Jestli někdo lobuje za open source, tak mu jenom fandím ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.8.2014 07:46 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    To jsme pochopili už dávno, čemu fandíš... Nicméně bys mohl být trochu soudný a uznat, že se jedná v uvedeném případě o stejnou věc.
    pavlix avatar 21.8.2014 11:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    To jsme pochopili už dávno, čemu fandíš...
    Tak já doufám, že ve fandění open source na tomhle serveru nebudu sám.
    Nicméně bys mohl být trochu soudný a uznat, že se jedná v uvedeném případě o stejnou věc.
    K takovému závěru nemám ani dostatek informací a jen bych papouškoval tvrzení jiných, na čemž opravdu nic soudného neshledávám.

    Diskuze je o Microsoftu, který je známý jak monopolním postavením, tak monopolními praktikami, tak zneužíváním různých organizací pro postižené, tak absolutním vyjebáváním se zákazníky. Microsoft samozřejmě není jediná firma, která něco takového dělá, ale dělá to velice úspěšně.

    Vzhledem k tomu, že se srovnává s interním řešením (což v úřední sféře považuju vždy za lepší, protože hraje vedle peněz roli i nějaké profesní čest), je Red Hat v diskuzi zcela irelevantní.

    Navíc jakákoli firma podporující open source dobrovolně omezuje vlastní možnosti ve vydírání zákazníka, což je v dlouhodobém horizontu pro zákazníka objektivně výhodné. Podobně jako je pro zákazníka výhodné nakoupit stroje, které jsou dobře opravitelné a jsou k nim k dispozici servisní manuály a plány součástek. Člověk nemusí být genius, aby tohle pochopil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 22.8.2014 07:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Doplnil by som informácie z praxe.

    Vo firme pracujeme na MS platforme, práve pre to aby užívatelia mohli využívať všetky vymoženosti tohoto systému vrátane MS Office.

    Prax je ale taká, že sú dvaja ľudia ktorí vytvárajú zložité VBA/databázové výstupy z firemných dát a ostatní si maximálne tak filtrujú dáta podľa svojich potrieb na čo dostačuje LO, alebo OO.org. Dokonca na Intranete je tisíce dokumentov o slobodných alternatívach a návodoch vrátane Linuxu a OO.org. No a teraz otázka čo si myslíš aké percento užívateľov toto využíva a snaží sa firme ušetriť poplatky za licencie? Nula nič. Kto si myslíš že ponúka firme školenia na softvér? No zrovna z LO u nás nikto nebol, ale z MS klopú na dvere stále. Tak možno chýba v RH, LO a ďalším projektom niekto kto by sa chytil ponúknutej šance.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 22.8.2014 10:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    snaží sa firme ušetriť poplatky za licencie
    Proč by to dělali? Odmění je za to snad firma nějak? Ne, a pokud se jim někde jednou zblbne formát, potrestá je jako potížisty. Pokud dělá člověk kancelářskou krysy a není debil, tak se časem naučí používat to, co se ve firmě obvykle používá. Pokud to totiž selže, má leháro, zatímco pokud selže jakékoliv guerilla řešení, má průser.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 22.8.2014 10:55 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Máš veľmi dobrý rozhľad v nadnárodných koncernoch, pretože mám pocit ako by si u nás pracoval.

    Poďalšie ako píše Rezza nižšie musí sa uznať, že profesionalita s ktorou sa snaží MS nasadiť firemné riešenia, určite slobodnému softvéru stále chýba. Sám som sa ako MS hater prihlásil na školenie od nich a musel som personalistke odovzdať hlásenie že školenie splnilo všetky očakávania. Vlastne jediný problém ktorý som tam mal bol notebook z NDR a tá ich zasraná QUERTY klávesnica, no aj na to som bol upozornený aby som si na školenie doniesol vlastnú, čo som pokladal za zbytočné a doniesol som si len myšku :) (Pozdravujem Kolibáča :)

    S kamarátom u ktorého robím second job, sme sa práve bavili čo tak robiť školenia o slobodnom softvéri na takejto úrovni, len má dosť iných starostí s biznisom a ostalo to na mŕtvom bode, mno tá myšlienka sa mi zdá reálna pre biznis.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 22.8.2014 11:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Máš veľmi dobrý rozhľad v nadnárodných koncernoch, pretože mám pocit ako by si u nás pracoval.

    Tak viděl jsem, že ve firmě o pár lidech tolerovali uživatele macbooku, dokonce platili mě za to, že mu na tom zprovozním vše, co potřebuje, ale uštěpačným poznámkám se nevyhnul. Ale to je takové takřka domácí prostředí, neumím si představit, že se takhle bude řešit, když si mezi stovkou lidí každý třetí vymýšlí kraviny místo toho, aby pracoval.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 22.8.2014 11:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    S kamarátom u ktorého robím second job, sme sa práve bavili čo tak robiť školenia o slobodnom softvéri na takejto úrovni, len má dosť iných starostí s biznisom a ostalo to na mŕtvom bode, mno tá myšlienka sa mi zdá reálna pre biznis.
    Tak až to trochu rozjedete, můžete mě zaměstnat ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 22.8.2014 11:14 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Dohodnuté, ver mi že nieje asi vec čo by ma viac potešila ako robiť takýto biznis a ešte s tebou, to je bonus :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.8.2014 20:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Hele, jak si před ¾ rokem řikal že budeš mít čas až za dva měsíce, který ty měsíce si myslel? :-D
    Bedňa avatar 23.8.2014 21:55 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Bohužiaľ sa všetko vlečie, ale myslím na teba :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.8.2014 16:06 afaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Ale tak urcite. Skuste si ako customer prevadzkovat CentOS a RedHat + OpenStack v jednom datacentre :-). Okrem toho fandenie open source a fandenie Red Hatu a jeho biznis praktikam su 2 rozdielne veci. BTW Red Hat nuti zakaznikov co su prilis naviazany na jeho produkty / sluzby aby sa vzdali GPL prav.
    23.8.2014 09:12 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Ještě více je to patrné u software, který si státní/městská/obecní správa nechává dělat. Málo komu dochází, že software má duální vlastnost. Jednak je to produkt, který řeší svojí informační potřebu: jako třeba organizaci spisové služby, nebo evidenci pozemků, nebo třeba karta pro městskou dopravu a za druhé je to vlastně recept, jak z jedněch dat získat data jiná nebo si své data nějak zorganizovat.

    Pokud se rezignuje na to koupit i ten recept (tedy zdroják a práva k němu) nemůže s tím následně nic dělat. Pokud si práva a zdroják koupí tak např. může totéž nabídnout jiným městům nebo i zveřejnit jako opensource. A na rozdíl od firem, kte lepší soft může znamenat lepší konkurenceschopnost, města si softwarem nekonkurují, jistě se nebudu stěhovat do jiného města, protože tam mají lepší spisovou službu na úřadě. To že úřady nenakupují z hlediska software práci, ale produkty s pochybnými podmínkami je podle mne nesmírně drahé.

    V podstatě většina software na úřadech (tím myslím vyvinutého pro ně) by mohl být opensource. Zabezpečení přístupových práv k datům vyřeší kryptografie, a to, že by tím byl zveřejněný proces práce s daty, je jen pozitivní. Je jen velmi málo oblastí, kde i proces práce s daty je lepší, aby byl neveřejný.
    Bystroushaak avatar 23.8.2014 13:47 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    23.8.2014 18:38 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    koupí tak např. může totéž nabídnout jiným městům

    toto je mozne snad ve statech s centralizivanou spravni strukturou (zjednodusene receno takovou, jak ji vybodoval uz Napoleon), ale ve federalnich statech jako je Nemecko je tohle naprosto nerealizovatelne.
    23.8.2014 23:42 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Proč by to nešlo? Pokud máš třeba správu spisové služby, otevřeš ji jako open source a nabidneš jiným městským úřadům, tak oni mohou to vzít, a upravit si pro sebe, podobně jako když máš CMS jako drupal, tak ho mužeš vzít s default designem a nebo si ho nějak ohnout. V důsledku po akceptaci několika měst lze dospět k modulární platformě s náklady jednotlivých měst v podstatě jen za inkremetální práci
    19.8.2014 18:09 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Ať už jsou jejich pohnutky jakékoliv, co má úředník co remcat, jestli bude pracovat s open nebo closed source? Ten má snad přidělenou agendu a tu má vykonávat. Předpokládám, že nasazení linuxu mu neklade nepřekonatelné překážky v práci.

    Pokud remcají úředníci, kteří brali "provize" za nasazování closed source, to už je jiná písnička.
    19.8.2014 18:11 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Ne mnichovští úředníci, ale jeden opoziční politik. Tady je víc informací.
    Max avatar 19.8.2014 18:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Měl jsem sen ... :(
    19.8.2014 18:50 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Takze je to len dalsia dezinformacna kampan v podani M$. Klasicky FUD.
    Václav 19.8.2014 23:30 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Koukám že David má celkem zkreslené představy o typickém úředníkovi / úřednici. Po letech zvyku na platformu Windows je takovým lidem jakákoliv změna šumák, protože drtivá většina z nich neumí používat ani Windows, ani office. Mají pár agendových aplikací kde mají nadrcené postupy (které se jednou za čas stejně mění) a na způšob jakým formátují text jim stačí i LO, aniž by poznali rozdíl.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    pavlix avatar 20.8.2014 11:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.8.2014 18:39 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost

    Podrobnej článek shrnující aktuální dění vyšel nedávno na heise.de. A "mezi řádky" se tam lze dočíst, že jde jenom o deal starosty s Microsoftem, že za přestěhování centrály do Mnichova (daně pro město) bude starosta tlačit Windows zpátky do úřadů...

    Každý má právo na můj názor!
    19.8.2014 18:52 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Česká pobočka Microsoftu dnes pravděpodobně rozjela nějakou mediální kampaň :-)
    Tlačí to do čtenářů, jak vidím, pod tlakem... Blbé na tom je, že jim to řada lidí žere - včetně těch, kteří pak rozhodují. Prostě to pořád funguje, samozřejmě i v Německu...
    19.8.2014 18:55
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgarity.

    Zobrazit komentář
    19.8.2014 19:26 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Slovo "potažmo" je teď nová móda? Je třeba jej použít aspoň 3x denně, aby byl člověk cool? Nebo stačí jen jednou?
    Bystroushaak avatar 19.8.2014 19:37 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Je třeba jej použít aspoň 3x denně, aby byl člověk cool? Nebo stačí jen jednou?
    Jednou, potažmo vícekrát, jak je ctěná libost. Jednou za týden to pak vyhodnotí internetová komise a napíše ohledně toho příspěvek do náhodného vlákna na abclinuxu, protože tady to všechny hrozně zajímá.
    =^..^= AmigaPower® avatar 22.8.2014 04:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Potažmo za péro, několikráte svižně po sobě, dostaví se kýžený výsledek!
    19.8.2014 20:13 lqw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Jestli cool nevim, dneska jsem ho pouzil jen jednou a inflaci toho slova jsem nezaznamenal. Asi cteme z ruznych zdroju.

    To je vsechno ? Nebo pochybujes o vlivu agendy USA na ER, EK a neprimo na ECB ??

    Agent avatar 19.8.2014 21:44 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Za našich mladých let sme říkávali "vole". A bylo to víc jak 3* denně.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    22.8.2014 16:09 afaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Som myslel ze cesi to pouzivaju za kazdym slovom.
    pavlix avatar 22.8.2014 16:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Bejvávalo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.8.2014 19:21 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Nenito co bejvalo, mlady uz dneska nevedej co je slusny vychovani
    20.8.2014 07:28 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    ne, cool je teď říkat "bo"

    20.8.2014 20:24 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Ale jen někde (třeba v Praze :)), bo někde (nebo někdo) se to používá 300let ;)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    21.8.2014 06:57 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    představa že to někdo použivá už 300 let mi přijde děsivá
    Václav 20.8.2014 20:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Cool je teď mršit význam této hovorové zkráceniny slova „neboť“ a používat ji místo „nebo“. To mi vadí mnohem víc.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    pavlix avatar 20.8.2014 21:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Když je teď už tak dlouho v módě zcela mršit logiku jazyka a používat nesprávné kombinace záporů typu „aniž by ne-“, tak už mi všechno ostatní začíná být jedno. Osobně krásu jazyka vidím v jeho vyjadřovacích schopnostech a pokud jde do háje samotné vyjadřování a sémantika, tak co zbyde?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.8.2014 07:02 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    čeština je sice libozvučná, ale domluvit se v ní je prakticky nemožné...
    Marián Kyral avatar 21.8.2014 07:17 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Né von, ale von.
    PavlixovaZláŽena avatar 23.8.2014 17:29 PavlixovaZláŽena | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Drahý! To, že "aniž by ne-" používám já, ještě ani zdaleka neznamená, že je to v módě. A stejně mi přijde lehce úsměvné, jak tady, povětšinou fosilní exempláře, diskutujete o tom, co je dneska v kurzu. :)
    pavlix avatar 23.8.2014 21:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    V posledních deseti letech to vídám i v českých překladech knih.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    PavlixovaZláŽena avatar 23.8.2014 21:36 PavlixovaZláŽena | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Snad ne v Autoškole 2013? Nic jinýho (mimo naší záchodový literatury), jsem tě číst neviděla. :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 24.8.2014 02:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Šukáte spolu, nebo ho jen mlátíš? :-D
    PavlixovaZláŽena avatar 24.8.2014 09:05 PavlixovaZláŽena | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Povím ti jedno tajemství, chceš? Ono se to vzájemně nevylučuje.

    19.8.2014 19:18 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    No myslím si, že protože MS stěhuje svoji pobočku do Mnichova tak jistě bude chtít mít svoje poblíž.
    Hahaha, prej stěhuje pobočku. V Mnichově je už velmi dlouho evropská centrála Microsoftu :). Byl jsem tam.

    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    gtz avatar 19.8.2014 19:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    no já jsem to nevěděl, četl jsem to i u nás i venku. Ale díky :-) takže asi to bude nějaká mrkwosoft akce.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.8.2014 19:51 Venda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    ta byvala pobocka, kde jsi byl je na predmesti Mnichova a mesto Mnichov z toho nema ani cent na danich. Nyni se stehuji do Schwabingu, coz pro Mnichov znamena pekny miliony. A ten soucasny 1 mistostarosta, kterej tak proti Linuxu sije je prave jeden z tech radnich, kteri to s M$ takhle dojednali.
    19.8.2014 19:56 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Tak to je zase pro mě nová informace :).
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    19.8.2014 20:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Microsoft announced last year that it was moving its German headquarters to Munich. This move is planned to take place in 2016. While Reiter was involved in the deal that precipitated the move and describes himself as a "Microsoft fan," he says the criticism of LiMux is unrelated.
    Tak určitě...
    Bedňa avatar 19.8.2014 21:30 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    ROFL
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.8.2014 23:28 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    seems legit :D
    20.8.2014 00:04 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Statni spravu je potreba minimalizovat, veskere jeji procesy zautomatizovat a celkove je treba co nejvice eliminovat lidsky faktor. Potom uz se tyto problemy nebudou muset resit.
    Václav 20.8.2014 16:18 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    A zbývajícímu personálu zvýšit plat, protože za tu tabulkovou almužnu tam nedostaneš na post úředníků moc kvalitních lidí…
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    23.8.2014 09:49 pillu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Souhlasím s tím, že je na světě třeba celkově co nejvíce eliminovat lidský faktor.
    20.8.2014 06:32 Olda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Pokud je Linux zadarmo už nedostanete provizi za nákup. To je asi hlavní problém.
    20.8.2014 06:53 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Tak tak, za vším hledej peníze (i když obalené frázemi o péči o blahu jiných)
    pavlix avatar 20.8.2014 11:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Pořízení linuxových instalací lze řešit interně i externě a „zadarmo“ (tedy bez zadání zakázky externí firmě) je to jen v prvním případě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.8.2014 12:29 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Problém je v tom, že pokud se to povede v takovém městě, může se to stát vzorem pro jiné. Což je velmi nepříjemné.
    pavlix avatar 20.8.2014 13:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    O čem je řeč?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.8.2014 13:59 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    AFAIK je LiMux řešený právě interně. Externí řešení by se kvůli nákladům na migraci nejspíš nevyplatilo a bylo by levnější zůstat u Windows.
    pavlix avatar 20.8.2014 14:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Olda psal pokud vím obecně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Václav 20.8.2014 19:43 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    LiMux schminux, co pod tím běží je úředníkům naprosto fuk. Ví se kdo jim na to programuje agendový systém?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    gtz avatar 21.8.2014 15:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    No to netuším, ale mohlo by se stát, že by tam běžely WIN apps pod WINe emulátorem :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Rezza avatar 21.8.2014 15:12 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Tak na druhou stranu ja jednou na prednasce borce z Mnichova byl a prislo me to z jeho vypraveni jako hodne nadsenecky projekt nez skutecna distribuce. Ale rozhodne jim fandim. Jen by asi bylo fajn, kdyby se do toho obul nekdo skutecne vazne a komercne. Ano, mozna by pak nebyl rozdil v cene nasazeni Windows a Linuxu, ale byla by vetsi sance na jeho prosazeni z jinych duvodu ala vendor lock-in atd.
    22.8.2014 07:53 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Pokud jdete proti obrovské přesile, která má k dispozici média a spoustu dalších kapacit(včetně možností ovlivňování lidí na patřičných místech), musí v tom být zpočátku nadšení. Bez něj by to nebylo možné.
    22.8.2014 17:08 mseed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Administroval jsem windows stroje cca 12let a můj názor je že uzavřené technologie ať již OS nebo třeba formáty dokumentů nemají ve státní správě co dělat. MS má svá nejlepší (zlodějská) léta již za sebou. Namátkou bordel v licencích má MS neuvěřitelný, že ani jejich zaměstnanci na centrále se v tom nevyznají (ano byl jsem tam). Pro koncového uživatele (úředníka) není v dnešních systémech velký rozdíl a jsou srovnatelné.
    Václav 23.8.2014 10:40 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichovští úřednící mají Linuxu dost
    Já zase 7 let administroval státní správu a naprosto souhlasím :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.