O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »Evropská komise obvinila síť 𝕏 z porušení unijních pravidel, konkrétně nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA). Vyměřila jí za to pokutu 120 milionů eur (2,9 miliardy Kč). Pokuta je podle názoru amerického ministra zahraničí útokem zahraničních vlád na americký lid. K pokutě se vyjádřil i americký viceprezident: „EU by měla podporovat svobodu projevu, a ne útočit na americké společnosti kvůli nesmyslům“.
Společnost Jolla spustila kampaň na podporu svého nového telefonu Jolla Phone se Sailfish OS. Dodání je plánováno na první polovinu příštího roku. Pokud bude alespoň 2 000 zájemců. Záloha na telefon je 99 €. Cena telefonu v rámci kampaně je 499 €.
Netflix kupuje Warner Bros. včetně jejích filmových a televizních studií HBO Max a HBO. Za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun).
V Las Vegas dnes končí pětidenní konference AWS re:Invent 2025. Společnost Amazon Web Services (AWS) na ní představila celou řadu novinek. Vypíchnout lze 192jádrový CPU Graviton5 nebo AI chip Trainium3.
Firma Proxmox vydala novou serverovou distribuci Datacenter Manager ve verzi 1.0 (poznámky k vydání). Podobně jako Virtual Environment, Mail Gateway či Backup Server je založená na Debianu, k němuž přidává integraci ZFS, webové administrační rozhraní a další. Datacenter Manager je určený ke správě instalací právě ostatních distribucí Proxmox.
Byla vydána nová verze 2.4.66 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 5 bezpečnostních chyb.
Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Býval jsem zákazníkem Karnevalu. Pořídil jsem si ho proto, že jsem potřeboval internet. Jenže v krátké době se poštěstilo a NetBox nabídnul své služby i v naší ulici.
Vzhledem k tomu, že jsem zaplatil „startovné“ 1000 Kč, tak jsem si kabelovou televizi nechal. Jenže po pár letech jsem zkonstatoval, že se na TV vůbec nedívám a zbytečně platím, kromě povinných odvodů státu, ještě další peníze kabelovce. Tak jsem zavolal do Karnevalu a dle jejich instrukcí podal žádost přes Internet. Po nějaké době mi volala slečna, která se mne snažila přesvědčit, že mám zůstat, nabídla mi citelně nižší cenu, ale odolal jsem 
Chvíli to ještě trvalo, ale pak přišel den D, kdy jsem na výpisu SIPO neměl poplatek za kabelovou TV.
Ovšem přišel další den D, kdy mi přišel dopis z UPC, že jim dlužím několik set korun. Ani jsem ho nečetl. Zjistil jsem, že se jedná o upomínku poté, co mi poslali ještě email s upomínkou.
Vážený pane,Vážená paní
důvodem našeho kontaktu je skutečnost, že jsme doposud nezaznamenali platbu k upomínanému dluhu po splatnosti, který evidujeme na Vašem klientském účtu. Dovolujeme si Vás touto cestou požádat, abyste provedl/a úhradu tohoto nedoplatku v nejbližším možném termínu.
I nadále prosím věnujte pozornost Vašemu pravidelnému vyúčtování měsíčních poplatků.
Tohle se mi samozřejmě nelíbilo, tak jsem jim odpověděl:
Dobrý den, zaslali jste mi oznámení o nedoplatku za vaše služby. Já jsem ovšem nikdy zákazníkem UPC nebyl. Byl jsem zákazníkem televize Karneval, s níž jsem ovšem SMLOUVU UKONČIL.
Televizi jsem platil pomocí SIPO. V létě jsem volal do Karnevalu, že chci ukončit smlouvu, řekli mi, že žádost musím podat přes webový formulář. Tak jsem učinil. Za pár týdnů mi volala slečna z Karnevalu, snažila se mne ještě přemluvit k dalšímu používání služeb, že jsou ochotni mi nabídnout výraznou slevu, což jsem odmítnul. Informovala mne tedy, že budu muset uhradit ještě měsíc, a pak mi televize bude odpojena a platby ukončeny. V měsíci září se mi ve vyúčtování SIPO poplatek za kabelovou televizi již neobjevil, čímž jsem považoval celou věc za vyřízenou!
A najednou mi od vás přijde poukázka, že vám dlužím peníze. Nic vám hradit nebudu, udělejte si pořádek sami u sebe. Pokud jste mi televizi reálně neodpojili (což nevím, přestal jsem ji používat již dávno a zásuvka je zastavěná za skříní), tak ji tedy konečně odpojte, měli jste to udělat už dávno. V opačném případě se jedná pouze o administrativní chybu ve vaší evidenci.
Uspokojivá odpověď přišla brzy:
dovolte, prosím, abychom touto formou reagovali na Váš e-mail ze dne 21. 11. 2007, týkající se nesrovnalostí na Vašem klientském účtu u naší společnosti.
Na základě Vašeho mailu jsme provedli důkladnou kontrolu Vašeho klientského účtu s tím, že ke dni 13/8/07 mělo dojít k odpojení služeb kabelové televize MINI.K odpojení však chybou v systému nedošlo.
Z výše uvedeného důvodu dojde k odpojení služeb v nejbližším možném termínu a následnému odúčtování plateb za službu MINI od 13/8/07.
Upomínku, která Vám byla doručena berte prosím jako bezpředmětnou.
Za komplikace s tímto spojené se velice omlouváme.
Všechno v pořádku, omluvu respektuji. Ovšem 3. den D přišel právě dnes - viz přiložený obrázek. Nevím, zda mne mají za blbce, nebo je tomu nějak jinak…
Tiskni
Sdílej:
Neplatit a shánět nějakýho vedoucího ... slušně.
To je problém, protože veškerou komunikaci přijímají pouze přes webové formuláře.Není pravda.
klientske.centrum (zavináč) upc (punkt) cz - ale nemají to rádi, když jsem jim kdysi takhle napsal, v odpovědi bylo, že mám příště použít formulář
Jen nechápu, proč je u něj poznámka pro volající z Prahy a mobilních telefonů. To jako brňákům nezvednou?To je kvůli ceně hovoru. Vycházejí z toho, že "meziměsto" je dražší (což už dnes není pravda) a mobil-pevná je dražší než mobil-mobil (což také nemusí být pravda). Jinak telefonní čísla se dají normálně najít v telefonním seznamu.
Jinak telefonní čísla se dají normálně najít v telefonním seznamu.Fakt. Dokonce i do brněnské pobočky. Jen nechápu, proč nedají kontakty na své stránky. Snad každá normální seriózní firma to dělá. Párkrát se mi stalo, že jsem chtěl něco objednat, ale dotyčná firma se také chtěla nechat kontaktovat jedině webovým formulářem, tak jsem si raději našel jiného dodavatele. A někdo má pro změnu číslo, na které nelze zpět volat.
Jen nechápu, proč nedají kontakty na své stránky.Asi nechtějí, aby je telefonicky otravovali nasraní zákazníci. Každopádně to svědčí o tom, jak si svých zákazníků váží - společně s obchodními podmínkami (kde je u "domácího" připojení zakázáno využití k výdělečným účelům a dokonce ani připojení nesmí použít osoba, která nežije ve společné domácnosti) dává docela slušný obrázek.
Dík za tip.
moc pěkné využití té nefungující poštyPošty mám za poslední měsíc také plné zuby. Kromě toho, že mi nedávno nedali žádné oznámení a po týdnu poslali obchodní balík zpět, mi rodiče první týden v prosinci posílali balík s nějakými věcmi pro děcka. Udali na něj i cenu, a přesto se ten balík záhadně ztratil. Ani podací číslo v jejich databázi pro sledování zásilek neexistuje…
.
Ale připomněl jsi mi našeho ředitele. Také má od nich internet. Líbilo se mu mé VoIP, tak jsem mu objednal také Sipuru, ale ouvej. Co chvíli se mu nedá dovolat, když už se spojení uskuteční, není mu skoro rozumět, vypadává to. Ty výpadky se netýkají jen VoIP, ale i normálního připojení. Párkrát jsem se mu na to byl dívat. Vždy bylo řešením vypnout a zapnout modem, dodaný kabelovkou. Pokud jde o špatný zvuk, upgradoval jsem mu v Sipuře firmware, zkoušel jsem svou Sipuru - je to sítí. Přitom má 1Mbps download, kolik má upload nevím, ale snad by měl být v nějakém rozumném poměru. A pokud jde o modem, mnohokrát jim volal - oni od nich žádný problém na jeho přípojce nevidí, takže je to určitě v pořádku, modem je také určitě v pořádku, blablablablabla... Reklamace nereálná.
Přitom má 1Mbps download, kolik má upload nevím, ale snad by měl být v nějakém rozumném poměru.Rozumný poměr je pro některé poskytovatele 1:16.
Teď mám 12/1 Mbps a když jsem začínal na 1 Mbps, upload byl AFAIK 128 kbps. Příšernost. Kdybysme neplatili už takhle úchylnou částku za připojení
připlatil bych si kilo za ten double-upload.
To je i ma zkusenost. Rychlost UPC Internet mi zvedli automaticky. Sice s tim ze zacatku byly problemy, ale jsem +- spokojenej.
Ale občas, když se sejde pár okolností a něco mne vytočí, tak někomu dokážu (bez vulgarit) vynadat. Párkrát jsem seřval personál/vedoucí v restauracích, jednou výše postaveného člověka z nadřízeného stupně, a jednou i našeho bývalého ředitele - málem mne to stálo místo.
+1
Jsem rad, ze jsem UPC internet zrusil.
inzerce, nejvybranější obchody, super programy, zábava
to vše na novém portálu KlikneteZde.Cz
15.1.2009 Dobrý den. Tady bych chtěl popsat jak UPC přistupuje ke svým platícím zákazníkům. Někdy v říjnu mě telefonoval obchodní zástupce společnosti UPC, že jsem si sjednal telefon po Internetu"holý nesmysl nikdy jsem si nic neobjednal." Jedinou službu kterou jsem užíval byl Internet. Tady všechno začalo velký kolotoč a vysvětlování atp. Ono totiž jejich obchodník dělal smlouvu ve vedlejším bytě a na smlouvu napsal moje jméno které si opsal na dveřích. Takže další měsíc jsem byl týden bez Internetu jelikož mě odpojili opět bezdůvodně. Později se vše vysvětlilo ale jaké bylo překvapení když mi došel rozpis plateb obyvatelstva SIPO a tam požadovali 543kč za službu kabelová televize. Volal jsem zákaznickou linku a tam mě sdělily, že kabelovou televizi nemám a oni po mě nic nepožadují. Samozřejmě jsem okamžitě zablokoval účet a na poště po zaplacení poplatků jsem položku nechal vyjmout. Další měsíc opět na Sipu kabelová televize ale už jen 399kč. Opět jsem volal zákaznickou linku a tam mě řekli že mě to UPC neúčtuje ale někdo jiný. Tak jsem řekl že jdu na Policii. Rovněž jsem tak učinil a dvouhodinovém vysvětlování jsem tak konečně sepsal oznámení. Další den dopoledne jsem telefonoval na poštu ohledně Sipa kde jsem se s nima nemohl vůbec domluvit ale jsem se nedal a požadoval adresáta který požaduje peníze za kabelovou televizi a jaké překvapení ono to přece jsou služby UPC! Opravdu hrozný kolotoč a to jsem dal vývověď služby Internet abych s nimi neměl žádnou sebemenší smlouvu na jakoukoliv službu. Už nikdy UPC!!! a to nemluvím o tom co dělali nervy. Takže teď už akorát čekám kdy mě u dveří zazvoní exekutor!! Jelikož tomu jěště není konec a došla upomínka ohledně placení kabelovky za měsíc prosinec. Jsem zvědavý jestli se mi vůbec někdo ozve a odškodní aspoň za ty poplatky které jsem musel investovat zbytečně. S pozdravem Všimálek