Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
--\ autopano-sift-c 2.5.0-0.0 Description: Automatically create control points for panorama image Autopano-sift-C looks at your images and compares information about the images' content to order them correctly. Together with programs like hugin and enblend, you can create top-quality panorama images. This is autopano-sift ported to plain "C". The source is kept as close as possible to the original version. It should have the same inputs and outputs as the original "C#" version which is available at http://www.cs.tu-berlin.de/~nowozin/autopano-sift Warning: "The University of British Columbia has applied for a patent on the SIFT algorithm in the United States. Applications of this software may require a license from the University of British Columbia."
jj je to kvuli tomu, pac ten soft je napsan v c#
Neni to Alexandrovka po rekonstrukci?
U některých obrázků mám méně, u některých více, ono to většinou bohatě stačí. Pokud jsou fotky dobře nafoceny, je to úplně v pohodě, pokud jsou nafoceny špatně, tak jich nebude stačit ani 100, a bude potřeba dělat dodatečně ručně opravy.
Hugin je dobrý program.Nejen dobrý, ale i čím dál tím lepší :)
+1
Hugin je úchvatný program, mnohdy dokáže udělat panorama z fotek, které byly tak mizerně nafoceny, že v to ani člověk nedoufal ;)
nahodou netusite, ci sa do buducnosti chysta i flash panorama ako sucast Hugin?
cosi ako panosalado?
, ale celkem se mi můj projektík začíná rýsovat. Snad někdy v září. Kdybys potřeboval s něčím poradit, tak klidně napiš na jabber (6xx AT njs.netlab.cz), ale poslední dobou nejsem moc často online (právě kvůli nedostatku času).
Hugin je skvely program, pomohol mi k par peknym panoramam. Akurat narazam na problem, ze pokial je sucastou panoramy povedzme 60 10Mpix fotiek, tak postupne autopano zaberie mnozstvo RAM (cca 2GB - nevadi mi, mam 4GB..) a nasledne padne (error 255 - to uz vadi, kedze sa nevytvoria kontrolne body..) Ma niekto podobne skusenosti?
Tazko povedat.. Ale urcite to bolo za hranicou 2GB.. Ta memoy usage je naozaj dost velka, ked tak googlim podobne problemy a svn verzia co som skusal zas segfaultuje.. :/ Uvidime, zatial skusam matchpoint - vyzera, ze zatial ide, som zvedavy na vysledky. Musel som ale koli matchpointu niektore foto panoramy zrusit (limit tusim 127 poloziek v cmdline)
No ja som mal tych foto 150, ale kazda cca 4MB. Pouzivam Autopano-SIFT-C (nechcelo sa mi na Mac OS rozbehavat mono) a urcite to bolo cez 2GB. Teraz som skusil pan-o-matic a uz asi 2 hodiny pocita..
Takze kafe by som stihol. (ale zatial v medziach co sa tyka RAM)
Update: vyzera, ze pan-o-matic dobehol a teraz visi Hugin v stave "Determining placement of images", CPU na 100% a cca 800MB RAM, uvidime..
Pan-o-matic je určitě rychlejší, než Autopano (alespoň u mne je rozdíl několikanásobný). Spíš jsem měl problém s výsledným obrázkem, že když jsem přesáhnul nějakou hranici (nevím jakou, možná to byl 1 GiB), tak mi to zabilo exportní filtry v Cinepaintu, takže jsem to nemohl upravit a uložit.
No hlavne ak som si dobre vsimol pan-o-matic vyuzival aj viac jadier. Mozno to bude ten rozdiel..
Tak dokopy cca 5 hodin renderovania a mam 40Mpx panoramu (vysledny tiff ma okolo 180MB)
Inak ake mas skusenosti s pan-o-matic, co sa tyka hladania kontrolnych bodov? Ja som mal vo vysledku pomerne vela chyb (fotky nie celkom "sedeli") , ked to porovnam s autopano, ale s tym som zas neskusal take kvantum foto..
- ale to bylo omylem, když jsem měl v RAW konvertoru zapnutou interpolaci na plné rozlišení. Jinak se u větších panoramat dostávám na 600 - 700 MiB, u běžných na 100 - 300. Ale pokud mám dobře nafoceno, je to otázka půl hodinky včetně následných úprav.
Občas se mi stane, že panomatic špatně některé body spáruje, ale moc to neřeším. Vždy si otevřu okno s kontrolními body, označím všechny s odchylkou větší než 4 - 5, smažu je, nechám udělat znovu optimalizaci, zkouknu výsledek a rozhodnu se co dál. Pokud jsou fotky dobře nafoceny, stačí už jenom zvolit projekci, pokud jsou nafoceny špatně, tak generuji další body, zadávám někdy i ručně, označuji svislice, horizontální čáry, přímky… Ale pokud je tohle nutné, tak je prakticky jisté, že výsledek nikdy nebude 100% - to si pak nechám vyexportovat i jednotlivé obrázky a v GIMPu pak překrývám a retušuji chybná místa. A úplně nejhorší jsou kábly, provazy, větve - ale to už je osud
No tamto bola relativne mala panorama, ale sa fotografie dost prekryvali.. Inak s Huginom iba zacinam experimentovat, este som vela veci nepodchytil..
Tiskni
Sdílej: