abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
18.2. 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 56
17.2. 15:44 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice dnes slaví 6 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně ale byla založena až 17. února 2012. Poslední lednový den byl vydán LibreOffice 6.0. Dle zveřejněných statistik byl za dva týdny stažen již cca milionkrát.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 393 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    Moje hračičky II

    24.8.2011 21:02 | Přečteno: 2002× | Linux | poslední úprava: 25.8.2011 00:32

    Po úspěchu prvního blogu o svých hračičkách jsem se rozhodl prezentovat ještě jednu várku her mé programátorské dílny. Tentokrát jsou informace o ovládání a možnostech hry v README či na příslušných stránkách, takže v blogu najdete spíše povídání kolem. Asi bych i ocenil nějakou radu, kam to pořádně publikovat.

    Začneme něčím, co moje hračička není. Přesto na tom mám jisté zásluhy.

    Fish Fillets [link]

    Závislosti: SDL, lua

    Znáte? Česká logická hra, kde je cílem dostat ven dvě ryby. A aby to nebyla taková nuda tak do toho ty ryby navíc kecají humorné hlášky. Já jsem do tohoto projektu přispěl jen osmi novými místnostmi (větev navazující na Nepořádek v kotelně kromě místnosti Zámek a klíč). Doufám, že jsem těmito místnostmi příliš nepoškodil vtipnost a obtížnost hry. Pro motivaci: poslední místnost je o linuxácích.

    Kromě toho se mi povedlo přesvědčit vývojáře, aby zlepšil undo, protože vrácení jednoho tahu za dvě sekundy bylo k nevydržení. Bylo by blaze, kdyby měly všechny projekty takhle vstřícné vývojáře.

    Když jsem předváděl tuto hru českému týmu mezinárodní matematické olympiády, byla kritizována především nelogická pravidla. A když jednou někdo při hraní prohlásili, "Jejda, já zapomněl, že tam není tření", napadlo mě to tření implementovat.

    Fish Fillets Clone [link]

    Závislosti: Xlib, cairo, lua

    Funguje tu tedy pravidlo: když se pohne předmět, pohnou se i ty, ne které na něm leží.

    Nabízí se otázka: proč jsem nevyužil kód původních rybiček, stačila přece jenom lehká změna v pravidlech. Nerad se totiž rýpu v cizím kódu. I když jsem v původním zdrojáku našel soubor Rules.cpp, je zásah do do tohoto souboru obtížný a nejistý. Můj program tedy neumí animace ani zvuk. Ale zase zvládá více uložených pozic a to i s undem.

    Pong [download]

    Závislosti: Xlib, volitelně openAL (zvuk)

    Nevěřili byste, jak je mezinárodní matematická olympiáda tvůrčí prostředí. To nás tak jednou napadlo naprogramovat pong, protože ten v Emacsu je jaksi příliš zabugovaný. První pong začal být programovaný v javě, dokonce více lidmi. Já jsem k programování v týmu skeptický. Moje teorie je, že když jeden programátor naprogramuje software za jeden den, tak pět programátorů naprogramuje ten samý software za pět dní.

    A javu taky nemám moc rád. Prostě jsem se rozhodl, že to musím mít rychleji a lépe. A měl jsem. Zatímco javovský pong umožňuje jen jednu hru a je to tak pomalé, že takřka není možné prohrát, ten můj je skvěle hratelný. Navíc disponuje možností střílení šípu, aby se nenudil hráč, od něhož zrovna míček letí.

    Další šikovná vlastnost tohoto programu je, že velikosti objektů se odvíjejí od velikosti obrázků, takže je možné například změnou velikosti destičky dát jednomu hráči výhodu.

    A nakonec tu je i možnost ovládání soupeře počítačem. Porazit tento počítač není nemožné, například na screenshotu nad ním vedu 21:15, ale pokud se vám bude dařit ho dlouhodobě porážet, máte můj obdiv.

    Piškvorky [download]

    Závislosti: GTK

    To byl jeden ne úplně vydařený pokus naprogramovat počítač, co přemýšlí nad hrou. Problém je v tom, že počítač přemýšlí půl minuty a přesto není nijak neporazitelný. Ale úplně blbý zase taky není, chce to vyzkoušet. Hraje se na toru a nejlépe se mu daří ne 7x7.

    Začal jsem s něčím, co sice je hračička, ale není moje, skončím s něčím, co je moje, ale není to zas tak úplně hračička. To jsem si jednou naanimoval video v blenderu.

    Krychle [download]

    Závislosti: mplayer, VLC nebo jiný přehrávač, co to zvládne (třeba Windows Media Player ne)

    A to je vše. Jestli se vám něco líbilo, napište komentář.

           

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    oroborus avatar 24.8.2011 22:26 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky II
    Pozrel som si stranku Fish Fillets Clone v FAQ tam je napisane:

    >>Proč ne SDL?

    >>1) většina SDL tutoriálů je udělána tak, že opakuje smyčku bez jakéhokoli čekání.

    Funkcia SDL_WaitEvent, naozaj caka dokedy neprisla do fronty nejaka udalost.

    >>SDL neagresivní fullscreen (který nemění rozlišení a neblokuje WM).

    Ano pri fullscreene sa naozaj meni rozlisenie obrazovky. Napriklad ked program bezi v okne s rozlisenim 800x600, tak sa naozaj pokusi pri fullscreene prepnut na rozlisenie 800x600. (neprijemne, ked sa program zruti)
    mirefek avatar 24.8.2011 23:10 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky II
    Funkcia SDL_WaitEvent, naozaj caka dokedy neprisla do fronty nejaka udalost.
    To jsem věděl, že něco takového existuje. Ale že ty příklady na SDL to nepoužívají ve mně vyvolává pochyby.
    Ano pri fullscreene sa naozaj meni rozlisenie obrazovky. Napriklad ked program bezi v okne s rozlisenim 800x600, tak sa naozaj pokusi pri fullscreene prepnut na rozlisenie 800x600. (neprijemne, ked sa program zruti)
    Mně vadí změna rozlišení třeba i proto, že velikost hry může být jiná než velikost velikost obrazovky a pak se to nepěkně deformuje. A samozřejmě taky to, že když mám SDL hru na fullscreenu, tak nemohu přepnout do jiné plochy. Zkrátka to se mi na SDL jeví dost nedomakané, třeba Glut umí pěkný fullscreen.
    Chytrex avatar 24.8.2011 23:31 Chytrex | skóre: 29 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky II
    Tyjo.. ty piškvorky vypadají docela nice.. On tady kdysi byl projekt na piškvorky přes Jabber.. Jediná chybka byla, že to bylo v Pythonu a tudíž ne moc BFU friendly.. Hodilo by se něco ve stylu kliknu na binárku, zadám jabber účet, klik na roster == pozvat a prostě hrát s kamarádem..:)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    mirefek avatar 24.8.2011 23:42 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky II
    Šlo by to? Je pravda, že ty piškvorky spolupracují s externí negrafickou aplikací, která počítá tah. Ale jak se kódí komunikace přes jabber nemám ponětí.

    Jinak to GUI je to nejjednodušší, co jsem mohl udělat. Dokonce křížky a kolečka jsou jen 'O'-čka a 'X'-ka. Takové ff-clone má mnohem vymazlenější grafiku.
    25.8.2011 00:20 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky II
    Tieto piškvorky cez xmpp fungujú. Sú urobené v python a keďže používajú Tkinter vyzerajú mierne škaredo, ale ich používanie je jednoduché (práve som ich testoval a stále fungujú).
    Salamek avatar 25.8.2011 08:49 Salamek | skóre: 21 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky II
    wow, vykradu odtamtud komunikaci a zkusim napsat nejakou dalsi easy gamesu pro jabber... :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Salamek avatar 25.8.2011 08:57 Salamek | skóre: 21 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky II
    aha, pouziva se tam pyxmpp pro komunikaci, zbytes si ur resi sami
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    26.8.2011 03:35 jk0man | skóre: 4 | blog: jk0blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky II
    Fish fillets clone se mi opravdu líbí. Originální FF jsem hrával před léty, a nová grafika, nová pravidla a nové úrovně mě těší :) Nicméně jste si jist, že se dá vyřešit 3. level (Počkej, nezabouchávej!)?
    26.8.2011 08:17 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky II
    V originále hlavně šly některé levely řešit jenom jednou :))) třeba takovou lodní kuchyni - tu jsem jednou dal, pak jsem přišel o savy a už se mi to nikdy nepovedlo :D
    mirefek avatar 26.8.2011 11:17 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky II
    Na tohle odpovídám ve FAQ ;) Ano, všechno má řešení, i počkej, nezabouchávej.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.