abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 22:22 | Komunita

V Norimberku probíhá do neděle 28. května openSUSE Conference 2017. Na programu je celá řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online. K dispozici jsou také videozáznamy (YouTube) již proběhnuvších přednášek. Dění lze sledovat na Twitteru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:33 | IT novinky

Red Hat kupuje společnost Codenvy stojící za stejnojmenným webovým (cloudovým) integrovaným vývojovým prostředím (WIDE) postaveném na Eclipse Che.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 08:55 | Nová verze

V listopadu 2014 byl představen fork Debianu bez systemd pojmenovaný Devuan. Po dva a půl roce jeho vývojáři oznámili vydání první stabilní verze 1.0. Jedná se o verzi s dlouhodobou podporou (LTS) a její kódové jméno je Jessie, podle planetky s katalogovým číslem 10 464.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
25.5. 20:22 | Zajímavý článek

Nadace Raspberry Pi vydala již osmapadesáté číslo (pdf) stostránkového anglicky psaného časopisu MagPi věnovanému Raspberry Pi a projektům postaveným na tomto jednodeskovém počítači a druhé číslo (pdf) časopisu Hello World primárně určeného pro učitele informatiky a výpočetní techniky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
25.5. 19:55 | Humor

Portál Stack Overflow informuje na svém blogu, že pomohl ukončit editor Vim už více než milionu vývojářů. V loňském roce například hledal odpověď na otázku Jak ukončit editor Vim v průměru 1 z 20 000 návštěvníků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
25.5. 19:22 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 3.5.0 byla vydána nová stabilní verze 3.6.0, tj. první z nové řady 3.6, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie). Z novinek lze zmínit například podporu dvou nových 64bitových platforem little-endian POWER machines (ppc64le) a IBM z Systems (s390x) nebo nové balíčky Rust 1.17.0, Cargo 0.18.0, GHC 8.0.2 a Julia 0.5.2.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.5. 21:33 | Bezpečnostní upozornění

V Sambě byla nalezena a opravena bezpečnostní chyba CVE-2017-7494. Má-li útočník právo ukládat soubory na vzdálený server, může tam uložit připravenou sdílenou knihovnu a přinutit smbd server k jejímu načtení a tím pádem ke spuštění libovolných příkazů. Chyba je opravena v upstream verzích 4.6.4, 4.5.10 a 4.4.14. Chyba se týká všech verzí Samby od verze 3.5.0 vydané 1. března 2010.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
24.5. 20:44 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 4.3.0 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Z novinek lze zmínit například integraci editoru kódu do Qt Quick Designeru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
24.5. 20:11 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Check Point informuje na svém blogu o novém vektoru útoku. Pomocí titulků lze útočit na multimediální přehrávače VLC, Kodi, Popcorn Time, Stremio a pravděpodobně i další. Otevření útočníkem připraveného souboru s titulky v neaktualizovaném multimediálním přehrávači může vést ke spuštění libovolných příkazů pod právy uživatele. Ukázka na YouTube. Chyba je opravena v Kodi 17.2 nebo ve VLC 2.2.6.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
23.5. 15:18 | Zajímavý software

CrossOver, komerční produkt založený na Wine, je dnes (23. 5. 2017) dostupný ve slevě. Roční předplatné linuxové verze vyjde s kódem TWENTYONE na $21, resp. $1 v případě IP z chudších zemí. Firma CodeWeavers, která CrossOver vyvíjí, významně přispívá do Wine. Přidaná hodnota CrossOver spočívá v přívětivějším uživatelském rozhraní, integraci do desktopu a podpoře.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 27
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (6%)
 (32%)
 (1%)
 (8%)
 (44%)
 (9%)
Celkem 624 hlasů
 Komentářů: 62, poslední 19.5. 01:57
    Rozcestník

    Moje hračičky

    19.2.2010 13:07 | Přečteno: 3778× | Linux | poslední úprava: 26.2.2012 02:52

    Shledal jsem, že za dobu své programátorské existence jsem stvořil docela dost hračiček (her). Jakmile ovšem byla nějaká hračička již v hratelném stavu, nechtělo se mi to dále vypiplávat, takže tam nejsou meníčka a z části komunikují přes standardní výstup. Z těchto důvodů jsem tyto hračičky zatím příliš nezveřejňoval, ale myslím, že si zaslouží, aby o nich někdo věděl.

    Na začátek ještě upozorním, že jsem se většinou neobtěžoval ani vytvářením configure nebo možností instalace do systému. V případě, že nefunguje přibalený zkompilovaný kód (někdy 64-bitový, někdy 32-bitový), je možné zkusit make clean; make. Pokud i to selže, můžete to vzdát nebo se pokusit rýpat v Makefile (on není příliš složitý).

    Komentáře v zdrojových kódech těch hračiček téměř nejsou, pokud by ovšem někoho zajímala část jisté hračičky, není problém dovysvětlit.

    První dvě moje hračičky, co tu ukážu, se opírají o dnes takřka nepoužívanou EZWGL (DOWNLOAD).

    Uklikejte myši (DOWNLOAD)

    Už si nepamatuji, co mě přimělo k takto brutální hře, kde je cílem povraždit ty nejinteligentnější tvory Země. Myš (ten obrázek v okně) je chcípnuta, když na ní kliknete myší (to, co je obvykle u klávesnice). Poklikat ty myši je značně obtížné, protože jsou zaprvé strašně úzké a za druhé před vaší myší zdrhají.

    Sokoban s více panáčky (DOWNLOAD)

    Myslím, že nadpis docela pointu vystihuje, zmáčknutí šipky je povel pro všechny panáčky najednou. Hra umí nekonečné undo 'u' a ještě tam tuším bylo nějaké ukládání a následné pouštění řešení pomocí kláves 's' a 'l'. Tato hračička je tuším dokonce i nainstalovatelná do systému. Každý level až na závěrečné END má řešení.

    Jen další pokus o Icy Tower (DOWNLOAD)

    Tady už není potřeba EZWGL, hra je založená jen na xlibu. Navíc jsem v té době neuměl načítat obrázky z externích souborů, takže XPM data jsou uvnitř binárky. Z toho ovšem plyne i jedna výhoda, hra nepotřebuje žádná externí data.

    Já vím, s tímhle jsem neskutečně neoriginální. Když už existuje, Icy Tower, GNUjump a navíc nějaký klon Icy Toweru se údajně zjevil i na Facebooku. Ale chápejte, je to můj první pokus s xlibem a myslím, že oproti gnujump mám lepší fyziku.

    Tato hračička nemá u sebe ani přiložený Makefile. Příkaz, který hru zkompiluje u mne, mám uložený v souboru kompilace.

    Ovládání je, stejně jako v Icy Toweru, pomocí šipek a skok mezerou. Zrychlování a dosažená patra jsou vypisovány na standardní výstup. Tato hračička se nevypíná ani pomocí Esc, ani pomocí 'q', ale kliknutím.

    Opravdu trojrozměrné bludiště (DOWNLOAD)

    Tato hračička se opírá o knihovnu OpenGL (glut), takže je zkompilovatelná dokonce i na některých neunixových systémech.

    Nejnovější verze vyžaduje vedle glut ještě knihovnu glpng a na některých počítačích navíc zobrazuje nepěkné mřížky (nevím na čí straně je chyba), možná bude více vyhovovat starší verze (DOWNLOAD).

    Obrázky panáčků jsou použity z xpexesa, tedy pravděpodobně je nakreslili Petr a Pavel Matulovi.

    Cílem je projít krychlí od modrého okénka k zelenému nebo naopak, tedy překonat tělesovou úhlopříčku. V případě projití hra pogratuluje prostřednictvím příkazové řádky a vypíše určité statistiky.

    Tento program vypíše nápovědu při parametru -h. (umožňuje nastavit rozměry krychle, fullscreen, ...)

    Kámen, nůžky, papír (DOWNLOAD)

    Opět program založený na xlib. Ovládáta ruku vlevo: žádné stisknuté tlačítko myši = kámen, jedno stisknuté tlačítko = nůžky, dvě stisknutá tlačítka = papír. Hrajete proti počítači, který ovládá ruku vpravo a snaží se vás odhadnout (jeho chování není vůbec náhodné).

    Hraje se do 30 bodů, tedy zhruba 4 minuty. Okamžitě po spuštění začíná hra, takže mějte myš připravenou. Je dobré mít příslušná tlačítka zmáčknutá s dostatečným předstihem, na poslední chvíli to nemusíte stihnout. Při dávání papíru je dobré zmáčknout tlačítka postupně, ukázalo se, že při zmáčknutí obou tlačítek naráz nemusí být toto zmáčknutí v některých případech zaregistrováno. Vypnout (vzdát) hru je možné tlačítkem Esc. Na standardní výstup je průběžně vypisováno skóre a nakonec je napsáno, kdo vyhrál.

    Veřím, že můj algoritmus je nepatrně lepší než průměrný člověk, ale nemám to statisticky ověřeno, takže pokud někdo tuto hru vyzkouší, nechť vyplní příslušnou anketu:

    Pokračování: Moje Hračičky II

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jak dopadla vaše první hra KNP?
     (60 %)
     (27 %)
     (13 %)
    Celkem 15 hlasů

    Anketa

    Která hračička vás zaujala?
     (4 %)
     (10 %)
     (2 %)
     (38 %)
     (12 %)
     (56 %)
    Celkem 52 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    poky74 avatar 19.2.2010 13:40 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky

    Pěkné, v kámen nůžky papír to jsou tvoje ruce? :-)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    mirefek avatar 19.2.2010 13:43 mirefek | skóre: 4 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky
    Vskutku jsou.
    poky74 avatar 19.2.2010 15:14 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky

    A co takhle import vlastních rukou? :-)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    mirefek avatar 19.2.2010 15:28 mirefek | skóre: 4 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky
    Tahle otazka mi neni uplne jasna, neni prece problem obrazky z adresare images nahradit fotkami svych rukou. Spise bych ocenil, kdyby nekdo chtel importovat vlastni algoritmus, pri pohledu na vysledky ankety uz nejsem tak presvedcen o kvalite toho meho.

    A je pravda, ze KNP znamena kamen, nuzky, papir.
    poky74 avatar 19.2.2010 15:30 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky

    Jejda, to mi jaksi nedošlo :-)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Amarok avatar 19.2.2010 15:20 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky
    Co znamena KNP?
    GNUniverse - May the source be with you...
    poky74 avatar 19.2.2010 15:21 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky

    Kámen nůžky papír?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Amarok avatar 19.2.2010 15:47 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje hračičky
    Aha, ja myslel Kruger National Park :D
    GNUniverse - May the source be with you...
    mirefek avatar 19.2.2010 23:13 mirefek | skóre: 4 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    V blogu jsem psal, ze verim, ze verim chytrosti svemu algoritmu pro kamen nuzky papir. To proto, ze uz jsem tuto hru asi sesti lidem daval a z nich napoprve zvitezil jen jeden. Velice me tudiz prekvapuje, ze anketa dava vysledky opacne, cim to je? Nekolik teorii mam:

    1) Prilis maly statisticky vzorek, 6 lidi tam, 7 lidi tady, to nic nevypovida.

    2) Zdejsi vzorek neni nahodny, zkusili to ti, co byli presvedceni, ze algoritmus prokouknou a porazi.

    3) Kdyz jsem KNP ukazoval na zivo, tise jsem fandil svemu algoritmu. Tim jsem podvedome psychicky rusil hrace. Navic byli hraci ruseni jeste tim, ze program zobrazoval skore jen v terminalu.

    4) Nekdo v ankete hlasoval spatne nebo nehlasoval. Teoreticky to je mozne, ale moc si to nemyslim.
    Amarok avatar 20.2.2010 10:40 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    Chtel jsem teda KNP vyzkouset, ale nejde to, co delam spatne? Binarka je pro 32bit, mam 64bit, nespusti se. Kompilace pomoci gcc taky selhala
    gcc knp.c
    /tmp/ccuJe6W9.o: In function `souboj':
    knp.c:(.text+0x160): undefined reference to `obnovskore'
    /tmp/ccuJe6W9.o: In function `init':
    knp.c:(.text+0x1b8): undefined reference to `initX'
    /tmp/ccuJe6W9.o: In function `main':
    knp.c:(.text+0x1c9): undefined reference to `posl_hraj'
    knp.c:(.text+0x1d4): undefined reference to `posl_uloz'
    knp.c:(.text+0x1df): undefined reference to `posl_init'
    knp.c:(.text+0x1f3): undefined reference to `vytvorokno'
    knp.c:(.text+0x1fd): undefined reference to `nacti_cislice'
    knp.c:(.text+0x20c): undefined reference to `vytvorskore'
    knp.c:(.text+0x216): undefined reference to `vytvorruce'
    knp.c:(.text+0x225): undefined reference to `setdelay'
    knp.c:(.text+0x22f): undefined reference to `loop'
    collect2: ld returned 1 exit status
    

    V cecku bezne nedelam a kompiluju maximalne tak pomoci configure/make/make install, ale tady se mi nepovedlo nic.
    GNUniverse - May the source be with you...
    mirefek avatar 20.2.2010 10:45 mirefek | skóre: 4 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    Tohle ma vice souboru, melo by to byt zkompilovatelne pomoci make. S 64-bitovym systemem by nemel byt problem, na nem jsem to naprogramoval.
    Amarok avatar 20.2.2010 11:10 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    make: getcwd: No such file or directory
    make: *** No targets specified and no makefile found.  Stop.
    GNUniverse - May the source be with you...
    mirefek avatar 20.2.2010 12:04 mirefek | skóre: 4 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    Tohle nechapu, make by mel v aktualnim adresari hledat soubor Makefile, a ten tam prece je. Nicmene make provadi tyto prikazy:
    gcc -I. -g -Wall -c -o knp.o knp.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o sekv.o sekv.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o posl.o posl.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o X.o X.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o loop.o loop.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o pixmap.o pixmap.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o warning.o warning.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o window.o window.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o ruce.o ruce.c
    gcc -I. -g -Wall -c -o cisla.o cisla.c
    gcc -I. knp.o sekv.o posl.o X.o loop.o pixmap.o warning.o window.o ruce.o cisla.o -L/usr/X11R6/lib/ -lX11 -lXpm -lXext -o knp
    
    Amarok avatar 21.2.2010 17:39 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir

    S touhle posloupnosti to slo zkompilovat bez problemu. Nevim, proc se make nechytnul.

    Trochu bych zkritizoval chybejici instrukce ve hre, zkousel jsem i knp --help a nic. Pak jsem si to nasel ve zdrojaku, ze se jedna o mys a teprve ted ctu tady v blogu instrukce :) Uz pozde.

    Tady muj vysledek:
    ty papir,  ja kamen:  VYHRAL JSI  30 : 21

    Zjistil jsem, ze se da uspesne vyhravat z duvodu, ze pocitac dost casto opakuje 2x nebo 3x za sebou stejnou volbu. Ale i tak to byly nervy, obcas me pekne dohanel :) Algoritmus mi prijde dobry.

    GNUniverse - May the source be with you...
    20.2.2010 13:31 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    Nejak nechapu, co to nazyvate chytrym algoritmem. Vzdyt v prvni hre hrace jeste neznate, a mate jednu ze 3 moznosti. Mozne algoritmy jsou tedy prave 3, a vzhledem k tomu, ze jsou rovnocenne, nechapu, jak muze byt jedna z techto voleb chytrejsi nez jina (ackoli je mozne, ze lide nemaji v prvnim tahu stejne preference).

    Kazdopadne, o tom, ze stroj muze byt v KNP lepsi nez prumerny clovek, nepochybuji. Pri spatne provadenych parapsychologickych experimentech se zjistilo, ze pokud lide nahodne vybiraji, obvykle nevybiraji predchozi hodnotu se spravnou pravdepodobnosti (casteji voli jine moznosti). Takze ucici se program (co odhaduje cloveka jako Markovsky proces) toto muze snadno vyuzit.
    mirefek avatar 20.2.2010 13:48 mirefek | skóre: 4 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dosavadni vysledky ankety o hre kamen nuzky papir
    Ahá...

    No jo, chyba je u mne, špatně jsem formuloval otázku. Já první hrou myslel celý "set" na 30 bodů. Ale snad to někdo takto pochopil.

    Ohledně prvního tahu se domnívám, že také existuje symbol, který lidé dávají nejčastěji, ale nevím, který. Tady navíc mohou být ovlivněni screenshotem.

    Můj algoritmus není založen na nějakých psychologických experimentech, nevím, co je Markovský proces. Ano, algoritmus odhaduje člověka, ale člověk zase odhaduje počítač.

    Navíc jsem se rozhodl mít algoritmus zcela nenáhodný. Porážet člověka, pokud ho má algoritmus přečteného a jinak hrát náhodně mi přišlo trochu nefér.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.