Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
LeoCAD (Wikipedie) je svobodná multiplatformní aplikace umožňující také na Linuxu vytvářet virtuální 3D modely z kostek lega. Vydána byla verze 25.09. Zdrojové kódy a AppImage jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
RubyMine, tj. IDE pro Ruby a Rails od společnosti JetBrains, je nově zdarma pro nekomerční použití.
Český LibreOffice tým vydává překlad příručky LibreOffice Calc 25.2. Calc je tabulkový procesor kancelářského balíku LibreOffice. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) vývojová verze 3.1.4 příští stabilní verze 3.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání.
Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.
Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.
Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
správa BLOBů: načítání, ukládání, zobrazení velikostiTen Kaplický se s tím svým blbým zeleným krámem nacpe fakt všude...
Ten Kaplický se s tím svým blbým zeleným krámem nacpe fakt všude...Ve skutečnosti je to přesně naopak. Kaplický se inspiroval u blobů v databázích - zejména u těch databází, kde jsou bloby obzvlášť obludné a kde by přitom ta data šla strukturovat k lepšímu zpracování
select * from foo;
select * from [zde je kurzor] bar;
na akci "spusť selekt pod kurzorem" dokáže vrátit "select * from bar;"
anebo:
begin;
insert into foo values ('bar');
commit;
na akci "spusť jako skript" vrací postupně "begin", "insert..." a "commit", což už sqlite knihovna dokáže použít.
Čili, je to spíš práce se stringy, než s opravdovou gramatikou a tokeny a tak.
Ten zdojak je velmi prehledny na to, aby to byl uplny SQL parser?Ten zdroják je spíš velmi nepřehledný, ale já jsem dost velký zbabělec, abych předělával něco, co funguje, i když je to klidně napuštěné černou magií.
... Láska a lehké SQL na pozadí světa, který zešílel.
„Dobrá. Teď chci, abyste si uvědomili, že tady jde o romantický film, který musí lidem vzít dech a představu o čase, je to příběh ženy, která bojuje o záchranu -“ zkonzultoval svůj poznámkový blok, „- všeho, co miluje, na pozadí světa, který zešílel, a nikdo z vás už mi nebude dělat žádné potíže.“ Jeden z trpaslíků zvedl váhavě ruku. „Prosím!“ „No?“ zavrčel Soll. „Proč se všechny obrázky pana Kolíka odehrávají na pozadí světa, který zešílel?“ zeptal se trpaslík. Sollovi se zúžily oči. „Protože pan Kolík je výjimečně citlivý a vnímavý muž.“
QByteArray encodedString = "..."; QTextCodec *codec = QTextCodec::codecForName("KOI8-R"); QString string = codec->toUnicode(encodedString);string poté obsahuje data v Unicode. http://doc.trolltech.com/4.4/qtextcodec.html#details
Zároveň bych rád poznamenal, že v žádném případě není aplikace nebo nedejbože projekt. Ne, dost bylo bombastických pojmenování. Jedná se o klasický jednoúčelový program. Mimochodem, lidé, proč každý skript, který má víc než tři řádky, povyšujete na projekt? Tadá, konec nepodstatného zamyšlení.Dle mého názoru to (SQLiteMan) je aplikace i projekt zároveň. Myslím, že program a aplikace jsou odlišné věci. Program je jen nějaká posloupnost příkazů. Každá aplikace je programem, ale naopak ne. Např. knihovny jsou program, ale nejsou už aplikací. Aplikace umí "sama" něco provádět, ať už prostřednictvím vlastních programových příkazů, nebo pomocí aplikace knihoven. Navíc je aplikace to, s čím se setkává uživatel, takže součástí aplikace jsou např. i obrázky na tlačítkách, prvky UI atd. Program je spíš termín pro zdrojový kód... Projekt je zase vyjádření toho, že se jedná o celek skládající se z částí. Jedná se o určitý komplet poskytující jakousi službu. Takže se holt musíš smířit s tím, že pracuješ na projektu a aplikaci.
Milí pánové, kteří se zabývají menežováním proužektů, praví: projekt je časově ohraničené úsilí směřující k vytvoření unikátního produktu nebo služby. (Bezostyšně kopíruju z wikipedie, protože tamní definice svou formulací velmi připomíná to, co jsem slyšel od hodného pana P. – FAVáci vědí – na hodinách projektového řízení.)V reálném světě je ale hlavním znakem projektu jeho časová neohraničenost (resp. časová hranice je dána okamžikem, kdy se na dodělání již všichni vykašlali).
definovat program jako posloupnost příkazů je kravinaKoukám, že agresivního haskellistu bychom mohli definovat jako člověka, který neuznává výpočetní ekvivalenci lambda kalkulu a Turingova stroje :-P
Tiskni
Sdílej: