abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 551 hlasů
     Komentářů: 26, poslední dnes 09:58
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    13.4.2008 11:59 WerK | skóre: 19 | blog: desktop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu
    Cetl jsi to cely vubec ? Podle me je to popsany moc pekne (a pravdive). V casti jak to ziskat je zakoupeni toho cd az na poslednim miste (pred tim je stazeni z mirroru atd), takze jaky zdimani penez, spis vam dela sluzbu :)
    Fluttershy, yay! avatar 13.4.2008 12:43 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu
    Cetl jsi to cely vubec ?

    Jo.

    Podle me je to popsany moc pekne (a pravdive).

    Skoro. Pravdivé to sice je, ale není tam všechno.

    V casti jak to ziskat je zakoupeni toho cd az na poslednim miste (pred tim je stazeni z mirroru atd), takze jaky zdimani penez...

    Kdo se dočte až tam? Za jak dlouho? Je to ždímání --- to CD si je možné nechat poslat zdarma. Chybí mi tam nějaká přidaná hodnota.

    ...spis vam dela sluzbu :)

    Bych se hádal. Pravda je, že to zvyšuje počet uživatelů, což může tlačit na výrobce ovladačů k hardwaru. Jinak ale je spousta uživatelů, o které nestojím (typicky lidi, kteří si myslí, kdo ví kdo, že jsou, pak rozbijí asociace souborů v KDE, neumí kompilovat,... a pak rozhlašují, že "ten linux je na hovno"; třeba mamka uložila dokument z MS Wordu jako dokument Abiwordu, pak je přejmenovala na ".doc" --- nešlo jí to pochopitelně otevřít v MS Wordu a říkala, že jí to "linuxy pokazily").

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Václav 13.4.2008 13:07 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu
    Přidaná hodnota je manuál a rychlost dodání :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    13.4.2008 13:10 WerK | skóre: 19 | blog: desktop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu
    Dava tam k tomu nejakou brozurku, pry 10% z castky jde na podporu ubuntu (to moc nevim jak ale budiz). To zaslani zdarma pry trva 1-2 mesice, takze bych tu castku chapal jako nejakej priplatek za rychlost. Dneska ma kazdy clovek pripojeni kde to stazeni odlinkovanych .iso obrazu zabere chvili, tak nevim kde zdima.

    Jinak u te prezentace se mi moc libilo ze na rovinu rika, ze kdo rad hraje hry at si zustane na windows (oproti napriklad "Na Linuxu je spousta kvalitnich nativnich her a ty ktere nejsou se daji spustit pres Wine" <- bullshit)
    13.4.2008 12:23 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu
    Nepochopil jsem, co se ti na tom nelíbí...
    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    Fluttershy, yay! avatar 13.4.2008 12:33 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu
    Děsně dlouze popisuje (maketingovým stylem) jak je Ubuntu skvělé a dokonalé. A chce za to 150 korun.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Quimby avatar 13.4.2008 12:32 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu
    Nahodou, ten popis je udelany fakt hezky, profesionalne. To by klidne mohl byt reklamni material, ktery by se mohl rozesilat lidem do schranek :).
    Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
    Fluttershy, yay! avatar 13.4.2008 12:35 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu
    ...popis je udelany fakt hezky...

    Jo, ale nějak mi nesedí na to místo.

    ...profesionalne.

    Bohužel. Pomíjí negativní fakta.

    ...mohl rozesilat lidem do schranek...

    A reakce lidí na tyto materiály?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Václav 13.4.2008 12:39 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu

    Bohužel. Pomíjí negativní fakta.

    Ale jo, varuje před použitím multimédií s DRM ochranou, pařany a lidi se specifickým hardwarem taky odrazuje.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 13.4.2008 13:08 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu
    Sirky dětem a blbcům do rukou nepatří.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    emorjino avatar 13.4.2008 12:58 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu
    16. stránkový tištěný manuál "Malý instalační průvodce operačního systému Ubuntu Linux", jenž vás provede instalačním procesem a pomůže vám v Ubuntu začít rychle pracovat
    tohle je docela přidaná hodnota.. mě se takovýto projekt líbí..
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    13.4.2008 13:06 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu
    jedna vytištěná stránka? to moc přidané hodnoty není
    Fluttershy, yay! avatar 13.4.2008 13:07 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu
    ^_^

    Ach jo, ten pravopis.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.4.2008 13:21 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Každý může tomu člověku konkurovat, cenou a/nebo větší přidanou hodnotou. GPL v tom nikomu nebrání. Cena 150Kč mi přijde sice vysoká, ale ve srovnání s Windows Vista konkurenceschopná. Cena je spíše než kalkulací nákladů, odrazem poptávky a nabídky. Srovnání Ub a WV mi přijde docela vyvážené s dostatkem odkazů na podrobnější informace. A pamatujte, že i linuxový {programátor,sysadmin,distributor,...} musí živit rodinu.
    13.4.2008 13:25 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Ač se mi cena zdá nadsazená, je to legální a morální, aby si každý prodávající řekl cenu. Kupující není nucen a nemusí to kupovat. Je to jako v jakémkoliv jiném obchodě. A proč o tom psát do blogu a nadávat?
    Jan Drábek avatar 13.4.2008 13:31 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Nechápu co se ti na tom nelíbí, to shrnutí je pěkné, obsáhlé doplněné pěknými obrázky, nikoliv jako většina podobných, krátké shrnutí a jeden obrázek...
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    13.4.2008 13:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Marketingová kampaň Ubuntu
    Tvůj titulek je zavádějící. Ten prodejce netvrdí, že by měl něco společného s tvůrci Ubuntu. Jen produkt přeprodává. Není to "marketingová kampaň Ubuntu".
    Nehledě k tomu, že když na Aukru hledáte Ubuntu, dotyčný inzerát vám nevyskočí.
    A to je chyba čí?
    Přitom by stačilo stručné shrnutí a odkaz na web, případně recenzi. Kdo to má takhle číst?
    Kdo tě to nutí číst? To vyčítáš všem prodejcům, že svoje zboží podrobně popisují? Kdyby tam bylo jen "stručné shrnutí a odkaz na web", tak bys pravděpodobně nadával, že ten padouch prodává Ubuntu a ani mu nestojí za to k tomu něco napsat a místo toho si ulehčuje práci vložením odkazu na jiný web.
    Ubuntu si můžete zdarma stáhnout, nebo nechat poslat.
    Což tam prodejce jasně uvádí, ačkoliv by vůbec nemusel.
    Tady za něj zaplatíte o 150 korun více a nedostanete skoro nic k tomu.
    No a? Ačkoliv mi ta cena za lisované CD a krátkou tištěnou příručku nepřipadá nijak moc nehorázná, tak i kdyby... co se ti na tom nezdá? I kdyby to nabízel třeba za 5 tisíc, tak by to bylo v pořádku. Ten prodávající neuvádí žádné klamné informace, dokonce informuje o tom, jak jinak lze ještě Ubuntu (zdarma) získat. Je to naprosto poctivé.
    13.4.2008 14:39 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    +1

    Příliš nechápu, oč autorovi jde. Licence to umožňuje a jak to autor pojmul, to je čistě jeho věc. Je opravdu nutné kritizovat úplně všechno?

    BTW: Mandriva se tam prodává taky a to už hodně dlouho. A neřvu kvůli tomu...
    13.4.2008 13:58 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Přecházíš na Visty a někdo ti tlačí zpátky Linux? A zrovna to odporné Ubuntu? Uff, hlaď si ho a říkej mu malej :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.4.2008 14:43 Xóža Hňabaj | skóre: 15 | blog: popcorp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Nic špatného mi na tom inzerátu nepřijde. 150Kč nejsou nějak hrozné peníze, a pokud si si někdo bude chtít CD od tohoto člověka zakoupit, zcela jistě se dočte až na místo, kde jsou vypsané způsoby, jak CD získat jinak. Prodejce si vydělá tak na pivo.

    Mnohem horší jsou například vychcánci na ebay, kteří prodávají za nekřesťanské peníze open source software pro tvorbu hudby na Mac OS. Proti GPL to samozřejmě není, ale vzhledem k tomu že kupující nezíská žádnou přidanou hodnotu (ani to CD, je to digital delivery), považuji to minimálně za nemorální.
    Jednaokový biu
    13.4.2008 14:56 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Byl jsem předevčírem v Datartu a prodávali tam sluchátka Koss za 1790 Kč a na Internetu jsou za 990 Kč. A nemluvě o dražší elektronice, tam jsou podobné rozdíly v tisícikorunách znát. A taky se kvůli tomu nikdo nevzteká. Je na každém, co a jak prodává a kdo co kupuje, jsme ve svobodné zemi.
    13.4.2008 15:40 Xóža Hňabaj | skóre: 15 | blog: popcorp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    To je samozřejmě pravda. Ale díky svobodě si také můžeme prstem ukázat na toho, kdo se snaží vydělévat na nevědomosti jiných. Samozřejmě můžeš říct, že každý si může zjistit ceny apod. - ale ne každý má přehled o tom kde hledat.
    Jednaokový biu
    13.4.2008 19:30 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Pro objektivitu dodejme, že seznam kde se ty "ceny dají zjistit" je v tomto případě přímo na té diskutované stránce:

    -
     Stáhnout z Oficiálních webových stránek (pozor na kontrolní součty).
    - Stáhnout z výměnných sítí (budete pravděpodobně potřebovat nějakého Torrent klienta).
    - Koupit na zahraničním e-shopu (je nutno počítat s dražším poštovným).
    - Nechat si jej ZDARMA zaslat ShipIt službou (dodací lhůty jsou zde ovšem 1 až 2 měsíce).
    - Najít nejbližšího lokálního distributora, či požádat kamaráda nebo známého, který vám Ubuntu vypálí.
    
    - Nebo si jej můžete nechat zaslat ode mě...
    13.4.2008 20:52 Xóža Hňabaj | skóre: 15 | blog: popcorp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Reagujes na spatnem miste. O tom, co je v tvem repastu, jsem se zminoval v prvnim komentari vlakna. V reakci, na kterou odpovidas, mluvim uplne o necem jinem
    Jednaokový biu
    13.4.2008 20:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Jde o to, kdo a jak by objektivně posuzoval, co si prodejce smí určit za cenu tak, aby zaplatil zaměstnance, kanceláře, vybavení... To asi dost dobře nejde, a každá firma má teřba trošk jinou filozofii a klade důraz na jiné faktory. Nějaká má znalejší obsluhu, kvalitnější web i servis, a to zpravidla stojí víc. Je jen na každém, zda ho přesvědčí. To už bychom se mohli jinak bavit o čemkoliv od jogurtů po prací prášky, že to či ono má hezčí obal a ve skutečnosti sronatelnou kvalitu jako mnohonásobně levnější konkurence (která šetří třeba na reklamě v televizi). To už bychom byli jako za komunismu říkat, co se smí a co ne. Tak jako neomlouvá neznalost zákonů (to by mohl říct každý), tak je to blbost kupujících, pokud neumí provést minimální námahu a věnovat minimální čas k tomu, aby se poohlídli ještě i jinde a porovnali. Za to si každý zodpovídá sám.
    Heron avatar 13.4.2008 16:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Tak to je samozřejmně pravda.

    Kolikrát je lepší nesdělovat co kolik stálo, protože se vždy najde šťoura (pro kterého je cena až na prvním místě), který někde vyhrabe totéž za nižší cenu a myslí si jak dobře pořídil. Cena není všechno.
    13.4.2008 21:00 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Přesně tak. Když třeba někde kupuju určitý typ zboží už poněkolikáté, koupím si ho tam opět, protože tomu věřím a mám zkušenosti, než abych to kupoval někde jinde jen proto abych ušetřil pár procent ceny. Tam zkušenost nemám žádnou a mohlo by se docela dobře stát, že bych na to doplatil následnou nespokojeností.
    13.4.2008 15:43 Stevko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    A pridáva k tomu zdrojové kódy? Aspoň na požiadanie? To by mal. Alebo stačí, keď povie - nájdete na ubuntu.com?
    13.4.2008 21:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Vzhledem k tomu, že na stejném principu fungují stejné služby na Linuxosft.cz a dalších českých i zahraničních včetně samotného ShipIt v tom žádný problém samozřejmě není a nechápu ty, kdo takhle do všeho šťourají, že by se mělo dodávat s kódy :-)
    unknown_ avatar 13.4.2008 15:58 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Párkrát sem tam viděl i cdčka ze shipit. To by mě spíš zajímalo, jestli se to může.
    multi avatar 13.4.2008 16:41 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    treba k tomu nekdo ziska vetsi duveru, kdyz to neni zdarma
    13.4.2008 21:43 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Důvodů je hodně, a tohle je zrovna jeden z nich. Je to taky jedna z cest, jak dostat GNU/Linux mezi lidi (tuctový člověk z aukra většinou neleze skrze linuxové weby a fóra ;-)).
    Kryptoměny a bločenka.
    13.4.2008 16:58 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Tady zase nekdo nepochopil GPL licenci.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Fluttershy, yay! avatar 13.4.2008 17:10 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Pochopil. Já vím, že to může dělat, ale tvrdím, že jeho jednání není správné.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.4.2008 21:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Naštěstí Ty nerozhoduješ o tom, kdo co smí a může dělat. O tom rozhodnou zákony, licenční podmínky, prodejce a kupec, který kupuje dobrovolně a navíc je velmi zodpovědně informován o jiných možnostech pořízení (takže si může vybrat), přestože to tak drtivá většina jiných prodejců u jakéhokoliv zboží nedělá a nemusí dělat. A na tom není nic špatného. To už tu tvrdíš vyložené nesmysly.
    14.4.2008 09:35 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Možná bys měl to tvrzení podepřít nějakými fakty, pak by tu nebyl takový flame ;)
    Fluttershy, yay! avatar 14.4.2008 15:29 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Vyhledávání, viz Heronova námitka.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    14.4.2008 19:14 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    A ta fakta?
    14.4.2008 22:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    tvrdím, že jeho jednání není správné.
    Co je a není správné usuzuje člověk na základě vlastních měřítek (nekteří je volí podle zákonů, některým jsou zákony ukradené a tvoří měřítka vlastní) avšak neznám nikoho, kdo by tvořil tato měřítka na základě zcela racionální úvahy, kterou by tak mohl podpořit nějakými fakty.
    15.4.2008 02:09 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Ať si usuzuje, co chce - tvoje formulace je správná, jeho ne. On to tvrdí, proto chci fakta. A fakta jsou taková, že:

    1. Ubuntu, potažmo linuxová distra obecně se prezentuje jako "náhrada Windows", tedy i Windows Vista. Inzerát nelže.

    2. "Stačilo by méně ..." - názor autora. Někdo holky, jiný vdolky.

    3. "Přidaná hodnot a cena free softwaru" - vysvětleno zde: http://www.abclinuxu.cz/clanky/ruzne/cena-za-gpl-software.

    Kdyby autor zápisku řekl "já si myslím" nebo "jsem toho názoru" tak neřeknu ani popel. Nicméně kategorická tvrzení mi vždycky trochu smrdí. Buď je za tím póza, často neznalost, názorová nevyzrálost apod. V zápisku nevidím nic než subjektivní názory, shazování práce cizích, absolutní nepochopení filosofie šíření svobodného softwaru. Věta "Tady někdo umí pěkně ždímat prachy..." mi navíc evokuje jednu pěknou lidskou vlastnost - závist.

    Takový je můj názor na původní autorovo vyjádření. Není tam nic, na čem by se dalo vystavět tvrzení "o nesprávnosti jednání kohokoli". To je důvod, proč jej nemohu přijmout a klidně jej na základě výše uvedených faktů označím za nepravdivé. Navíc jsem toho názoru, že Linuxu více prospívají lidé, kteří to zboží takhle prodávají, než lidé, kteří jen píší podobné zápisky.

    Popravdě řečeno když už chce někdo takovýma kecama opruzovat ostatní, ať jde do hospody. Přesně pro tyhle účely to zařízení několik set let vyvíjíme - a nutno přiznat, že se povedlo :). Jestli do hospody nemůže, tak ať jde dělat něco užitečného, třeba pomáhat do charity. Podobný názorový štěk akorát připomene autorovi po letech jeho vlastní, ehm, blbost. Kéž by se alespoň poučil od těch, kteří to zkoušeli už před ním....
    Fluttershy, yay! avatar 15.4.2008 05:34 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Závist? Vždyť bych mohl dělat úplně totéž a dělám to? Nedělám. Proč? Protože je tu jistá morální stránka věci. Totiž nabízet něco s nízkou přidanou hodnotou, ale vysokou marží není právě košer. A už vůbec není košer propagovat to negací konkurenčního produktu, nulovou propagací vlastního produktu v první fázi, tedy při vyhledávání produktu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    15.4.2008 06:34 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Nemoralni to neni, protoze uplne kazdy kdo prispel k tvorbe distribuce Ubuntu vzal na vedomi, ze je Ubuntu sireno pod GPL.

    To ze si lide neuvedomuji dusledky je docela typicka lidska vlastnost (proc se proti zakonum protestuje az po tom co vejdou v platnost a ne casto i vic nez rok pred tim, kdyz jsou schvalene?).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Fluttershy, yay! avatar 15.4.2008 06:41 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Já bych to přirovnal k podomním obchodníkům prodávajícím vysavače/nádobí babičkám. Nedělají nic nemorálního, ale vnucují se a to je v důsledku problém.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    15.4.2008 07:04 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    V tom pripade by mne docela zajimalo k cemu prirovnas reklamu na webu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Fluttershy, yay! avatar 15.4.2008 15:55 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Záleží na tom, o jakou reklamu se jedná. Třeba kontextová mi nevadí. Je-li k tématu, také ji překousnu, ale jinak bych ji přirovnal k cedulím u cesty.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    15.4.2008 16:24 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Aha a stanek na trzisti ti vadi. Promin, ale jses fakt divnej.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Fluttershy, yay! avatar 15.4.2008 16:35 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Co sem pleteš stánek na tržišti? Mimochodem mi nevadí --- je to tradiční způsob (levného) prodeje.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    15.4.2008 17:29 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Nevadi ti reklama na webu (cedule u cesty) ale vadi ti prodej na aukcnim serveru (stanek na trzisti).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Fluttershy, yay! avatar 15.4.2008 17:42 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    To je blbost.

    Cedule u cesty odpoutává pozornost. Banner taky (a musí se stáhnout, ale to pominu). Špatné.

    Do stánku nebo na aukci jdu s konkrétním cílem něco (levně) nakoupit. Proč ne? V kontextu diskuse se ovšem dotyčný chová jako Vietnamci s tričky "hadudash".
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    15.4.2008 17:47 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Jenomze na rozdil od vietnamcu nabizi neco co nikdo jiny ne a to hlavni duvod proc se tady vubec tenhle zapisek objevil. Se podivej na ostatni aukce na tom serveru.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Fluttershy, yay! avatar 15.4.2008 17:50 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Titulek obsahující slovo "Vista" a neobsahující slovo "Ubuntu" nebo "Linux". Na druhé straně nápis "Adidas" na tričku (s pěti proužky ^_^) značky "Nguyen". Ty v tom nevidíš tu analogii?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    15.4.2008 19:48 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Ne tu analogii opravdu nevidim. Analogie by byla:
    Nahrada za Adidas!

    Nosite obleceni casto? Nosite dlouha leta Adidas, ale jste cim dal mene spokojeni? Nelibi se vam vysoke ceny, omezeni noseni obleceni na verejnosti, nebo snad kvalita produktu Adidas? Chcete nosit kvalitni obleceni ale Adidas neni to co hledate?

    Vyzkousejte Nguyen!
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    16.4.2008 08:56 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    >Totiž nabízet něco s nízkou přidanou hodnotou, ale vysokou marží není právě košer.

    Když odhlédnu od práva obchodník určit si marži, kolik chce on, navrhuju Ti rozumný způsob na ověření tohoto tvrzení (můžeš to zkusit z legrace jako domácí úkol). Během pokusu si důsledně zaznamenávej hodiny - tzn. čas, který jsi nad tím strávil.

    1. Vyber si distro.

    2. Připrav pečlivě a dle nejlepšího vědomí a svědomí (web) stránku, o které si myslíš, že je dostatečně propagační a ukázková.

    3. Připrav si stejným způsobem text o rozsahu 16 stran - instalační dokumentaci.

    4. Stáhni distro.

    5. Udělej 40 ks produktu, za který se nebudeš stydět. Zalep ho do 40 obálek a každou nadepiš libovolným jménem a adresou, nejlépe svého kamaráda apod. Zajdi na poštu a pošli je.

    6. Od sumy (40*150) odečti všechny materiální náklady - cenu médií, papíru, obalů, toneru, obálek, poštovného, připojení apod. Zanedbatelné náklady (haléře) zanedbej.

    7. Sumu z předchozího bodu vezmi a vyděl počtem hodin, které jsi nad tím strávil. Napiš sem hodinovou mzdu a "výdělek" na jednom balení.

    Tak. Tímto cvičením velmi pěkně zjistíš, jaký je to s výdělkem u takové akce a můžeš své tvrzení o vysoké marži podpořit fakty. Kromě toho podpoříš šíření Linuxu - kamarádi si jej určitě nainstalují. Propagační materiály a dokumentaci můžeš zveřejnit na webu jednak pro uživatele a pak abychom viděli, jak se to má dělat.

    PS: pokud chceš něco méně teoretického, vykašli se na bod 5 a dej to rovnou na tu aukci. Jen bacha, abys nebyl z výsledku zklamaný - ta teoretická forma je díky tomu mnohem lepší a víc se u ní pobavíš, protože nebudeš nic očekávat.

    PS znovu: přečti si třeba http://www.bibri.net/2007/02/18/re-proc-neni-linux-rozsireny/ - jsou tam zajímavé komentáře lidí, kteří tohle dělají a naopak lidí, kteří to od nich kupují.
    Fluttershy, yay! avatar 16.4.2008 16:55 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Takže po hrubém propočtu to znamená zabitá odpoledne v necelém týdnu a zhruba třetinovou marži. V porovnání s roznášením letáků zábavné a podobně výnosné. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    16.4.2008 22:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Hehe a já myslel, že se bavíme o kvalitní dokumentaci. No což...
    Fluttershy, yay! avatar 17.4.2008 06:15 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Někdo píše rychle! ^_^

    Nehledě k tomu, že bych nechtěl vidět dokumentaci toho jedince inzerujícího na Aukru --- tolik pravopisných chyb...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    17.4.2008 12:28 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    >Takže po hrubém propočtu to znamená zabitá odpoledne v necelém týdnu a zhruba třetinovou marži. V porovnání s roznášením letáků zábavné a podobně výnosné. ^_^

    Takže to bys možná měl opravit tvrzení "Tady někdo umí pěkně ždímat prachy...". Ždímání prachů si představuju jinak než roznášení letáků, což je bídně placená práce.
    Fluttershy, yay! avatar 17.4.2008 17:58 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Takže to bys možná měl opravit tvrzení "Tady někdo umí pěkně ždímat prachy...".

    Vzhledem k investici a kontextu...

    Ždímání prachů si představuju jinak než roznášení letáků, což je bídně placená práce.

    To bych tak docela neříkal. Když se roznáší řádně, je to docela slušně placená brigáda. Navíc intelektuální náročnost veškerá žádná.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    18.4.2008 03:07 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Pouze utikas od tematu, nikde jsi nedefinoval kontext, investici ani nic o radnem roznaseni ci slusne placene brigade. Smir se s tim, ze takto spatne placena prace neni a nikdy nebude zdimani prachu.

    Pokud nejsi schopny tohle pochopit, mozna by sis mel doplnit vzdelani. Jestli jen potrebujes byt v opozici a hajit sva puvodni tvrzeni, tak na to se radsi vykasli. Ze jsou to nesmysly uz bys mel tusit i ty...
    Fluttershy, yay! avatar 18.4.2008 06:36 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Dobře, tak ten kontext, když se nedal vykoukat z těch hromad textu okolo:

    Roznášení letáků je práce celkem nudná, ale nikterak náročná na přemýšlení. Příjem z ní vyplývající je možná bídný, ovšem pro důchodce, či studenta stále docela zajímavý. Podle mého rychlého propočtu lze k témto financím přijít poněkud zábavněji (a náročněji po stránce duševní, nikoliv tělesné). A to ždímání peněz vidím v prodeji (pofidérním způsobem --- viz titulek) věci běžně dostupné za cenu blížící se nule za vírazně vyšší cenu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.4.2008 20:39 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    to je zase hovadina... uvedomujes si ze on vlastne dela pro linux vic ne tento tvuj posrany zapisek?
    Fluttershy, yay! avatar 13.4.2008 20:42 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Podle mého to ale nedělá právě fér způsobem (viz bod o vyhledávání).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.4.2008 21:12 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    A podle většiny ostatních diskutujících ano. Možná to vnímáš ze špatného úhlu pohledu. Nemusíš jen kritizovat, ale taky ukázat, jak bys to uměl sám dělat líp. Jak dlouho by Tě to bez provize nebo s výdělkem pár korun bavilo se tím zabývat a obstarávat a jak kvalitní doprovodný text bys byl schopen nabídnout. Leckdy doba 2 měsíčního doručení může způsobit, že Linux o daného uživatele přijde, který už raději upřednostní za tu dobu nainstalovaná a nastavená Windows s programy, na které si zvykne. V tomto případě to ale může mít během již pár desítek hodin doma. A to se počítá.
    Heron avatar 13.4.2008 21:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Také se mi to nelíbí. Kdyby to mělo nadpis: "Prodám DVD Ubuntu (dodávka do druhého dne) za 150kč," bylo by to OK. Takhle to nese všechny znaky toho, že chce nalákat vyhledávající kupující na něco zcela jiného (tedy na zavedenou značku produktu). Nevím zda a jak tohle ošetřuje právo a nevím jestli je možné místo limetek prodávat citrony s tím, že je to taky kyselé.
    13.4.2008 21:31 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    A jaký je pak rozdíl oproti Linux CD Shopu (Linuxsoft.cz)?
    Heron avatar 13.4.2008 21:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Na první pohled asi žádný (krom ceny).
    13.4.2008 21:47 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Jo, ale ten kluk si dal práci s docela pěkným textem a obrázky a jestli k tomu ještě dává příručku, tak se nedivím, že za to chce trochu víc. On s tím asi bude mít trošku víc starostí než Linuxosoft, který už mají zaběhnutej proces a způsoby ve větších množstvích než po pár kusech sem tam...
    Heron avatar 13.4.2008 22:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Nespletl sis komentář?

    Já reagoval pouze a jen na nadpis inzerátu. Cena a text mě nechává chladným, je to aukce, cenu určuje kupující a co tam napsal je jeho problém. Prodává DVD Ubuntu. V nadpise inzerátu se to ovšem nepíše.
    Fluttershy, yay! avatar 13.4.2008 22:01 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Zásadní. Dotyčný se cpe do vyhledávání MS Windows Vista na inzerčním serveru, zatímco Linuxsoft si hraje na svém písečku a nevnucuje srovnání s MS Windows Vista. To je to, co mi vadí na dotyčném na Aukru.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Heron avatar 13.4.2008 22:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    To je to, co mi vadí na dotyčném na Aukru

    Ano, to mi vadí také. Ale já měl za to, že se mě PT ptá na rozdíl mezi prodejem DVD tím klukem a prodejem DVD na linuxsoftu. V tom rozdíl není.

    13.4.2008 22:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Pochopil jsi to správně, na to jsem se ptal.
    Ilfirin avatar 14.4.2008 07:24 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    Imho stačí odkaz.
    Ilfirin avatar 14.4.2008 07:25 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    To měla být reakce na toto, nu, nepovedlo se.
    14.4.2008 11:55 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marketingová kampaň Ubuntu (vysvětleno)
    mne to prijde v pohode, ta cena je sice trochu vysoka ale budiz; pridana hodnota je: rychlost zaslania, plastovy obal, manual vadi mi len jedna vec, ze tie obrazky nevyzeraju ako default instalacia Ubuntu, takze kupujuci moze byt sklamany a citit sa podvedeny

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.