Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
typedef struct FilesPanelEntry{ Glib::ustring name; Glib::ustring ext; Glib::ustring size; Glib::ustring date; Glib::ustring rwx; Glib::ustring owner; Glib::ustring group; };Pak mám objekt s TreeViewem. Objekt má kromě jiných i tyto metody metody:
virtual void addEntry( const FilesPanelEntry& entry ); virtual void clear(); virtual off64_t count(); virtual bool getEntry( off64_t n, FilesPanelEntry& entry ); virtual bool setEntry( off64_t n, FilesPanelEntry& entry );Metody získávají/nastavují jednotlivé položky TreeViewu. Ve FilesPanelEntry::size můžou být tyto hodnoty:
<DIR> = adresář <BLKD> = blokové zařízení <CHRD> = znakové zařízení <FIFO> = fifo Velikost = souborProtože mi to už nemyslí, potřebuju si dát pauzu. Jenže zas nechci zbytečně ztrácet čas, a proto bych od někoho potřeboval dopsat fci na seřazení těch souborů. První by měly být adresáře seřazené dle abecedy, poté soubory dle abecedy, poté bloková zařízení, znaková zařízení a nakonec FIFO. Potřeboval bych to doplnit sem:
void JXPCommander::sortFiles( bool left ) { FilesPanel *fp = (left ? &filesPanelLeft : &filesPanelRight); bool orderChanged = true; FilesPanelEntry e1,e2; while(orderChanged){ orderChanged = false; for( off64_t i = 0; i < fp->count()-1; ++i ) { fp->getEntry( i, e1 ); fp->getEntry( i+1, e2 ); /* * Tu proveďte nějaké ty porovnání, v případě * že mají být položky prohozeno tak proveďte: * * fp->setEntry( i,e2 ); * fp->setEntry( i+1,e1 ); * * a nezapomeňte nastavit orderChanged na true. * * Stringy se nebojte porovnávat znaménky < a > * o utf8 se již stará sama třída Glib::ustring */ } } }
Tiskni
Sdílej:
void JXPCommander::sortFiles( bool left ) { FilesPanel *fp = (left ? &filesPanelLeft : &filesPanelRight);bych neudělal snad ani já, trochu více obecnosti bych do toho vrazil
void JXPCommander::sortFiles( bool left ) { FilesPanel *fp = (left ? &filesPanelLeft : &filesPanelRight); bool orderChanged = true; FilesPanelEntry e1,e2; int max = fp->count()-1; while(orderChanged){ orderChanged = false; for( off64_t i = 0; i < max; ++i ) { fp->getEntry( i, e1 ); fp->getEntry( i+1, e2 ); if(e1.name > e2.name) { // pro razeni vzestupne podle jmena fp->setEntry(i, e2); fp->setEntry(i+1, e1); orderChanged = true; } } max--; } }- ale doporucoval bych trochu zagooglovat a nastudovat quick-sort...
vector
, ale také deque
a list
, když už jsme u kontejnerů tohoto typu. Nelze samozřejmě také opomenout set
, multiset
, map
a multimap
(a další více či méně užitečné věci). Kdo se toho dobrovolně vzdává, o hodně přichází.