Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »
typedef struct FilesPanelEntry{
Glib::ustring name;
Glib::ustring ext;
Glib::ustring size;
Glib::ustring date;
Glib::ustring rwx;
Glib::ustring owner;
Glib::ustring group;
};
Pak mám objekt s TreeViewem. Objekt má kromě jiných i tyto metody metody:
virtual void addEntry( const FilesPanelEntry& entry ); virtual void clear(); virtual off64_t count(); virtual bool getEntry( off64_t n, FilesPanelEntry& entry ); virtual bool setEntry( off64_t n, FilesPanelEntry& entry );Metody získávají/nastavují jednotlivé položky TreeViewu. Ve FilesPanelEntry::size můžou být tyto hodnoty:
<DIR> = adresář <BLKD> = blokové zařízení <CHRD> = znakové zařízení <FIFO> = fifo Velikost = souborProtože mi to už nemyslí, potřebuju si dát pauzu. Jenže zas nechci zbytečně ztrácet čas, a proto bych od někoho potřeboval dopsat fci na seřazení těch souborů. První by měly být adresáře seřazené dle abecedy, poté soubory dle abecedy, poté bloková zařízení, znaková zařízení a nakonec FIFO. Potřeboval bych to doplnit sem:
void JXPCommander::sortFiles( bool left )
{
FilesPanel *fp = (left ? &filesPanelLeft : &filesPanelRight);
bool orderChanged = true;
FilesPanelEntry e1,e2;
while(orderChanged){
orderChanged = false;
for( off64_t i = 0; i < fp->count()-1; ++i )
{
fp->getEntry( i, e1 );
fp->getEntry( i+1, e2 );
/*
* Tu proveďte nějaké ty porovnání, v případě
* že mají být položky prohozeno tak proveďte:
*
* fp->setEntry( i,e2 );
* fp->setEntry( i+1,e1 );
*
* a nezapomeňte nastavit orderChanged na true.
*
* Stringy se nebojte porovnávat znaménky < a >
* o utf8 se již stará sama třída Glib::ustring
*/
}
}
}
Tiskni
Sdílej:
)
jinak je to zajímavý nápad, jak něco programovat
jo a tohle :
void JXPCommander::sortFiles( bool left )
{
FilesPanel *fp = (left ? &filesPanelLeft : &filesPanelRight);
bych neudělal snad ani já, trochu více obecnosti bych do toho vrazil
a na wiki ještě jsem žádný odkaz na zdrojáky nenašel.
void JXPCommander::sortFiles( bool left )
{
FilesPanel *fp = (left ? &filesPanelLeft : &filesPanelRight);
bool orderChanged = true;
FilesPanelEntry e1,e2;
int max = fp->count()-1;
while(orderChanged){
orderChanged = false;
for( off64_t i = 0; i < max; ++i )
{
fp->getEntry( i, e1 );
fp->getEntry( i+1, e2 );
if(e1.name > e2.name) { // pro razeni vzestupne podle jmena
fp->setEntry(i, e2);
fp->setEntry(i+1, e1);
orderChanged = true;
}
}
max--;
}
}
- ale doporucoval bych trochu zagooglovat a nastudovat quick-sort...
nebo to skončí tak, že uspořádaj irc chat o tom, jakým způsobem budou vybírat "medián"
vector, ale také deque a list, když už jsme u kontejnerů tohoto typu. Nelze samozřejmě také opomenout set, multiset, map a multimap (a další více či méně užitečné věci). Kdo se toho dobrovolně vzdává, o hodně přichází.