abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 11:00 | Zajímavý článek

Článek (en) na Mozilla.cz je věnován vykreslování stránek ve Firefoxu. V průběhu roku 2018 by se ve Firefoxu měl objevit WebRender, jenž by měl vykreslování stránek urychlit díky využití GPU.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 08:22 | Bezpečnostní upozornění

NÚKIB (Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost) informuje o zranitelnosti ROCA v procesu generování RSA klíčů, který se odehrává v softwarové knihovně implementované například v kryptografických čipových kartách, bezpečnostních tokenech a dalších hardwarových čipech vyrobených společností Infineon Technologies AG. Zranitelnost umožňuje praktický faktorizační útok, při kterém útočník dokáže vypočítat

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:23 | Zajímavý software

Příspěvek na blogu otevřené certifikační autority Let's Encrypt informuje o začlenění podpory protokolu ACME (Automatic Certificate Management Environment) přímo do webového serveru Apache. Klienty ACME lze nahradit novým modulem Apache mod_md. Na vývoj tohoto modulu bylo uvolněno 70 tisíc dolarů z programu Mozilla Open Source Support (MOSS). K rozchození HTTPS na Apache stačí nově přidat do konfiguračního souboru řádek s ManagedDomain. Minutový videonávod na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:15 | Komunita

Daniel Stenberg, autor nástroje curl, na svém blogu oznámil, že obdržel letošní Polhemovu cenu, kterou uděluje Švédská inženýrská asociace za „technologickou inovaci nebo důvtipné řešení technického problému“.

marbu | Komentářů: 9
včera 13:40 | Pozvánky

Cílem Social Good Hackathonu, který se uskuteční 21. a 22. října v Brně, je vymyslet a zrealizovat projekty, které pomůžou zlepšit svět kolem nás. Je to unikátní příležitost, jak představit nejrůznější sociální projekty a zrealizovat je, propojit aktivní lidi, zástupce a zástupkyně nevládních organizací a lidi z prostředí IT a designu. Hackathon pořádá brněnská neziskovka Nesehnutí.

… více »
Barbora | Komentářů: 1
včera 00:44 | Pozvánky

V sobotu 21. října 2017 se na půdě Elektrotechnické fakulty ČVUT v Praze uskuteční RT-Summit – setkání vývojářů linuxového jádra a uživatelů jeho real-time verze označované jako preempt-rt.

… více »
Pavel Píša | Komentářů: 8
16.10. 23:44 | Bezpečnostní upozornění

V Linuxu byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2017-15265 zneužitelná k lokální eskalaci práv. Jedná se o chybu v části ALSA (Advanced Linux Sound Architecture).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
16.10. 22:44 | Komunita

Greg Kroah-Hartman informuje na svém blogu, že do zdrojových kódu linuxového jádra bylo přidáno (commit) prohlášení Linux Kernel Enforcement Statement. Zdrojové kódy Linuxu jsou k dispozici pod licencí GPL-2.0. Prohlášení přidává ustanovení z GPL-3.0. Cílem je chránit Linux před patentovými trolly, viz například problém s bývalým vedoucím týmu Netfilter Patrickem McHardym. Více v často kladených otázkách (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
16.10. 22:04 | Pozvánky

Rádi bychom vás pozvali na přednášku o frameworku Avocado. Jedná se o testovací framework další generace, inspirovaný Autotestem a moderními vývojovými nástroji, jako je třeba git. Přednáška se bude konat 23. října od 17 hodin na FEL ČVUT (Karlovo náměstí, budova E, auditorium K9 – KN:E 301). Více informací na Facebooku.

… více »
mjedlick | Komentářů: 0
16.10. 21:44 | Bezpečnostní upozornění

Nový útok na WPA2 se nazývá KRACK a postihuje prakticky všechna Wi-Fi zařízení / operační systémy. Využívá manipulace s úvodním handshake. Chyba by měla být softwarově opravitelná, je nutné nainstalovat záplaty operačních systémů a aktualizovat firmware zařízení (až budou). Mezitím je doporučeno používat HTTPS a VPN jako další stupeň ochrany.

Václav HFechs Švirga | Komentářů: 3
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (12%)
 (0%)
 (0%)
 (4%)
 (73%)
 (12%)
Celkem 26 hlasů
 Komentářů: 1, poslední dnes 11:21
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    22.10.2012 15:12 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    kolik to vlastne pouziva programatoru?
    22.10.2012 15:37 Zdenek 'Mst. Spider' Sedlak | skóre: 37 | blog: xMstSpider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Asi 150, viz dole.
    danaketh avatar 22.10.2012 15:13 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Kolik těch uživatelů máte, že pro to máš takovej stroj? Buď je SVN větší sajrajt než jsem myslel, nebo děláš ve firmě, která má stovky tisíc vývojářů. Ze zkušeností se SVN ale tipuju to první.
    Michal Fecko avatar 22.10.2012 15:29 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    +1 GIT server pre 50 uzivatelov obstara HP Microserver NL40 :-D
    22.10.2012 15:36 Zdenek 'Mst. Spider' Sedlak | skóre: 37 | blog: xMstSpider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    TO nerekne nic bez objemu repositaru ;-)

    Jinak N40L je pekna hracka, mel jsem na ni zalusk, ale asi pujdu do TX100S3p
    22.10.2012 15:35 Zdenek 'Mst. Spider' Sedlak | skóre: 37 | blog: xMstSpider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    150 programatoru, 25GB repositaru, spousta kodu vyvijeneho pod "centralnim bodem", co vyzaduje checkout 5GB dat.

    JInak to zvladl i 1 vCPU a 3G RAM, ale ve spickach to bylo znat.
    danaketh avatar 22.10.2012 17:35 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Takže SVN je větší sajrajt než jsem myslel. Ale z vlastní zkušenosti vím, že donutit i pár programátorů pohnout se kupředu k něčemu lepšímu, bejvá skoro nemožný, natož jich donutit 150. Naše repa maj přes 100GB a máme to na VPSce s 1 vCPU a 2GB RAM. Ale dělá na tom cca 50 lidí ve špičce.
    Josef Kufner avatar 22.10.2012 17:11 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Tak nejlepší způsob jak upgradovat SVN je „git svn clone“.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.10.2012 17:24 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Je potřeba si uvědomit, že pro mnoho vývojářů je zavedení nového VCS jen manažerská buzerace. Z tohoto důvodu je Subversion ideální, protože se dá začít používat jako CVS a postupně objevovat nové zajímavé věci. Naopak zavedení gitu pro 150 vývojářů znamená získat tak 20-40 smrtelných nepřátel.
    danaketh avatar 22.10.2012 17:40 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Vývojář, kterému vyhovuje SVN nebo CVS (bože) musí bejt hrozný prase. Osobně neznám nikoho kdo by měl SVN rád. Používaj ho proto, že maj línýho nebo neschopnýho (což je většinou totéž) admina.
    22.10.2012 20:09 Zdenek 'Mst. Spider' Sedlak | skóre: 37 | blog: xMstSpider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Hele, ja chapu, ze kdo nepouziva DSCM je podle tebe untermensch, ale nemuzes si jit filtrovat emoce nekam jinam?
    mirec avatar 22.10.2012 20:11 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Alebo ako väčšina "itčkárov" sú leniví sa naučiť niečo nové keď sa ledva naučili niečo staré.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    22.10.2012 20:17 Zdenek 'Mst. Spider' Sedlak | skóre: 37 | blog: xMstSpider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    To ale neni jenom o tom - ti lide jsou placeni za to, ze umeji programovat, pro ne je SCM pouze prostredek. Pokud budes delat sofera a vymeni ti auto, tak budes predpokladat, ze se ovlada +- stejne, ne, ze ti vymeni pul ovlæadacich prvku...
    22.10.2012 22:39 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade

    Ja jsem teda placen i za to ze umim s gitem a radu dalsich veci :-). V dost nabidkach programtorske prace dneska vidis git explicitne zminen. Pokud ma programator problem pochopit git, tak nejspis nebude za moc stat ani jako programator.

    pavlix avatar 23.10.2012 16:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Pokud ma programator problem pochopit git, tak nejspis nebude za moc stat ani jako programator.
    Tak pod to bych se podepsal. Zvlášť vzhledem k tomu, jak je Git navržen.
    xkucf03 avatar 23.10.2012 19:33 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Takové řeči ve mne evokuje pocit, že Git je zřejmě náročný na pochopení a zvládnou ho tedy jen nadprůměrně inteligentní/nadaní lidé, jako např. programátoři.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    pavlix avatar 24.10.2012 00:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Podle mě ho zvládnou i podprůměrně inteligentní programátoři :).

    Jde o to, že každý, kdo má něco společného s programováním by si měl osvojitungování spojových seznamů a stromů. Takže zatímco běžnému člověku je dobré nejdřív seznamy a stromy vysvětlit, programátor už má toto za sebou.
    22.10.2012 20:36 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Vůbec nemusí být prase. Pokud na projektu nepracuje moc lidí nebo si navzájem moc nepřekážejí, může pro ně být Subversion naprosto dostatečným řešením. Paradoxně s ní má pak problémy spíš někdo zvenku, kdo není s projektem natolik sžitý a potřebuje třeba dohledat opravu konkrétní chyby nebo z nějakých důvodů dlouhodobě udržovat vlastní větev (např. distribuční patche).
    22.10.2012 22:40 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade

    Ja ocenim git pres svn i na projektech na kterych delam sam ;-)

    22.10.2012 20:14 Zdenek 'Mst. Spider' Sedlak | skóre: 37 | blog: xMstSpider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Souhlasim, navic, jak jsem psal, zavedenim GITu bychom neziskali nic extra - lidi prijdou rano, pripoji se na VDI, udelaji svoji praci, commitnou.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.10.2012 20:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Člověk by u programátorů tak nějak čekal větší pružnost a otevřenost novým věcem.
    xkucf03 avatar 22.10.2012 23:22 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    A co třeba takový Bazaar, Mercurial nebo Fossil?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    23.10.2012 11:21 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Zkušenosti nemám, ale co jsem slyšel tak mercurial je (díky "heavy" větvím) mnohem stravitelnější.
    stativ avatar 27.10.2012 11:41 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    „heavy branch“ je jen jiný výraz pro – uživatel se nenaučil používat příkaz branch.

    Z osobní zkušenosti hlavní důvod, proč může být přechod na mercurial snazší je ten, že základní množina příkazů je velmi podobná Subversion, přičemž další funkcionalitu je možné se naučit, až když je to potřeba.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    pavlix avatar 27.10.2012 11:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    základní množina příkazů je velmi podobná Subversion
    To je i v Gitu. A ve většině ostatních. Kvůli decentralizaci je Mercurial v základu podobnější Gitu než Subversion.

    Jo, pokud někomu přijde nestravitelné, že Git umí rychle a dobře pracovat s větvemi, tak to je potom těžké. Ale možná by stálo za to napsat vývojářům Gitu, jestli by ho nemohli zase trochu zkriplit, aby byl stravitelnější :).
    stativ avatar 27.10.2012 12:23 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    To je i v Gitu. A ve většině ostatních.
    Ne tak úplně, jsou tu věci jako staging area apod, které u gitu člověk musí znát předtím, než s ním může začít fungovat.
    Kvůli decentralizaci je Mercurial v základu podobnější Gitu než Subversion.
    V tomhle ohledu samozřejmě ano, ale z pohledu, jestli je Subversion podobnější Git nebo Mercurial, tak je to rozhodně Mercurial.
    Jo, pokud někomu přijde nestravitelné, že Git umí rychle a dobře pracovat s větvemi, tak to je potom těžké. Ale možná by stálo za to napsat vývojářům Gitu, jestli by ho nemohli zase trochu zkriplit, aby byl stravitelnější :).
    O větve nejde – ty mají Mercurial i Git prakticky identické, navíc po přechodu na některý z DVCS si dost lidí ze všeho nejvíce pochvaluje právě větve.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    pavlix avatar 27.10.2012 12:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Ne tak úplně, jsou tu věci jako staging area apod, které u gitu člověk musí znát předtím, než s ním může začít fungovat.
    Ze začátku vůbec nemusí.

    Nicméně později se to stane natolik podstatnou výhodou, že se snažím lidem opravdu index představit hned na začátku.
    O větve nejde – ty mají Mercurial i Git prakticky identické
    To jsem si právě myslel.
    navíc po přechodu na některý z DVCS si dost lidí ze všeho nejvíce pochvaluje právě větve.
    To co já teďka dělám s Gitem... rychlý vývoj bez ladu a skladu, následný několikanásobný přepis historie, následné rozeskládání patchů do několika větví, vyřazování patchů, které už jsou vyzkoušené... :).
    Josef Kufner avatar 23.10.2012 00:02 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Ono buzerace to je jen pro ty, kteří to neumí/nemůžou efektivně používat. A zrovna SVN efektivně používat ani moc nelze. Oproti tomu Git už dosáhl takové úrovně, že dokáže práci ušetřit a přitom nepřekážet. Zrovna nedávno mi git bisect ušetřil několikahodinové hledání chyby. To by se těm vývojářům muselo šikovně předkousat a přechod udělat tak bezbolestný, jak to jen jde.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    AraxoN avatar 23.10.2012 00:32 AraxoN | skóre: 45 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Ako dlhoročný bývalý používateľ CVS a SVN musím povedať, že dobre chápem ľudí, ktorí pri SVN ostali. Na Git som prechádzal viackrát a vždy som bol z neho totálne dopletený a nakoniec sa vrátil späť ku stabilnému SVN. Nakoniec mi pomohla kniha ProGit, ktorú v češtine vydal CZ NIC. Teraz už na Git nedám dopustiť a používateľov SVN (či nebodaj CVS) ľutujem a súcitím s nimi. Git je super, ale nedá sa na neho prejsť len tak, že si proste poviem "teraz mám pol hodiny čas, tak idem prejsť na Git". Takto to nefunguje, alebo aspoň u mňa nefungovalo.

    Takže gratulujem k tomu, že SVN sa zlepšilo a funguje ku spokojnosti. Ale odporúčam si pod stromček zaobstarať knihu ProGit, len tak - pre dlhé zimné večery. :-)
    A fine is a tax for doing wrong. A tax is a fine for doing well.
    mirec avatar 23.10.2012 10:13 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    No neviem, ja som na git prešiel len tak, teda najskôr z CVS na SVN a potom z SVN na GIT (najskôr git-svn, potom som hádam všetko premigroval na git). V každom prípade neviem, či je dobré tak obsiahlu knihu dávať niekomu naštudovať, z mojich skúseností je väčšina programátorov ehm ... dosť lenivá a určite sa vo voľnom čase nebudú učiť VCS (dám za to ruku do dverí). Preto radšej namiesto veľkých firiem pracujem v malom kolektíve kde mám okrem seba max. tak 5 lenivých ľudí. Keby ich bolo 150 tak asi otrieskam hlavu o stenu a idem niekam .. to je jedno kam.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    23.10.2012 17:29 Aleš Kapica | skóre: 46 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Já ji tedy k ruce mám - nechal si ji pořídit kolega a je to mé oblíbené záchodové čtení.

    I když většinu toho co se tam člověk dočte možná nikdy nepoužije, ví kam se může alespoň v případě potřeby podívat.
    23.10.2012 12:31 Zdenek 'Mst. Spider' Sedlak | skóre: 37 | blog: xMstSpider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Diky. Ja vim, ze jsem ten neschopny a liny, protoze provozuji ten Subversion server, ale to je corporate policy, kterou ja respoktuji. Vedle toho mame par malych Git repositaru s Gitolite a podle potreby na mensi externi projekty muzeme nasadit i Bazaar a Mercurial.

    ProGit mam doma, fajn knizka - git vyzaduje trochu jine mysleni, ale da se pochopit (i untermenschem jako ja)

    Pro ty, co se do me opreli - uvedomte si, ze IT neni vzdycky ten, kdo rozhoduje, co se nasadi - samotny upgrade serveru vyzaduje cely projekt, dokumentaci, distribuci informaci atd.

    Muzete si myslet, proc teda neodejdu jinam, kdyz nemuzu ani svobodne nasadit Git - no protoze prostedi firmy a kolegove mi vyhovuji, nechtel bych menit a tohle nevidim jako duvod.

    Vetsi IT obvykle funguji jako poskytovatele sluzeb - a tem co nas plati, je jedno, jestli dole bezi Linux, Solaris, Windows nebo OpenVMS, jestli mame Intel nebo Alphy, jestli mam Git nebo Subversion. Pro ne je dulezite, zr TO funguje.
    danaketh avatar 23.10.2012 17:51 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Že to provozuješ z tebe nedělá líného a neschopného automaticky. To jen já mám takovou zkušenost. Ty jsi třeba schopný a pracovitý ale jak sám říkáš - je to corporate policy a s tím ty uděláš prd a tak se můžeš leda snažit aby to SVN k něčemu fungovalo.

    A odcházet z firmy jen proto, že používaj SVN (zvlášť když ti všechno ostatní vyhovuje) by byla IMO pitomost.
    23.10.2012 19:03 Zdenek 'Mst. Spider' Sedlak | skóre: 37 | blog: xMstSpider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Jo, o tom presne mluvim ;-)
    pavlix avatar 23.10.2012 18:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Git je super, ale nedá sa na neho prejsť len tak, že si proste poviem "teraz mám pol hodiny čas, tak idem prejsť na Git".
    To máš naprostou pravdu, já k tomu potřeboval nejmíň půl dne.
    24.10.2012 13:08 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade
    Když je něco dlouho používané, funguje to a používá to docela dost lidí, tak není snadné přejít na cokoliv jiného.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    pavlix avatar 24.10.2012 13:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Subversion upgrade

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.