abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 13:14 | Bezpečnostní upozornění
Vývojový tým OpenSSL informuje, že ve čtvrtek 9. července budou vydány verze 1.0.2d a 1.0.1p kryptografické knihovny OpenSSL. Opravena bude jedna velmi závažná bezpečnostní chyba. Větve 1.0.0 a 0.9.8 chybu neobsahují.
Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 10:07 | Komunita
Mezinárodní nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě slaví 25 let. Při této příležitosti žádá o finanční podporu a 16. července v San Francisku organizuje minikonferenci a párty.
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:00 | Komunita
Linus Torvalds vydal (LKML) Linux 4.2-rc1. Přidáno bylo více než milion nových řádků zdrojového kódu. Čtvrt milionu řádků bylo odstraněno. Téměř polovina nových řádků souvisí s novým ovladačem amdgpu (41 % hlavičkové soubory a 8 % vlastní kód).
Ladislav Hagara | Komentářů: 33
5.7. 22:11 | Zajímavý článek
Aaron Seigo se na svém novém blogu věnoval také příští verzi webového poštovního klienta Roundcube. V prvním příspěvku informoval o úspěšně probíhající kampani na podporu vývoje Roundcube Next na Indiegogo. Ve druhém příspěvku uvedl, že projekt podpořilo 871 osob celkovou částkou 103541 dolarů a zmínil například přidání podpory JMap (JSON Mail Access Protocol) do Roundcube.
Ladislav Hagara | Komentářů: 7
5.7. 12:32 | Nová verze
Po téměř deseti letech od nahlášení byl GTK souborový dialog rozšířen o možnost mazat a přejmenovávat soubory a složky.
Marián Kyral | Komentářů: 35
4.7. 19:19 | Zajímavý článek
Organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) upozorňuje v rámci seriálu Stupidní patent měsíce (I, II, III, IV) na patent U.S. 6,795,918 s názvem "Service level computer security". V abstraktu se píše o zařízeních a metodách pro filtrování datových paketů, což je vlastně firewall. Patent byl podán v roce 2000, tj. v době, kdy byly firewally již běžně používány. Původní "vynálezce" přestal v roce 2012 platit poplatky a tím pádem byla … více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 1
3.7. 14:00 | Zajímavý článek
Na Fedora.cz vyšel článek Hexa editory a další nástroje pro práci s binárními soubory. Pavel Tišnovský se v něm zabývá popisem nástrojů určených pro prohlížení a případnou editaci binárních souborů. Tyto nástroje mohou svým uživatelům nabízet různá rozhraní, ovšem významné místo zde náleží takzvaným hexa prohlížečům a hexa editorům.
Ladislav Hagara | Komentářů: 19
3.7. 13:31 | Nová verze
S mírným zpožděním byl vydán Mozilla Firefox 39.0. Z novinek lze zmínit například možnost pozvání lidí na sociální síti ke konverzaci službou Firefox Hello. Podrobné informace v poznámkách k vydání a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou také bezpečnostní problémy.
Ladislav Hagara | Komentářů: 13
3.7. 01:30 | Zajímavý projekt
Google před dvěma týdny v příspěvku na svém blogu věnovaném výzkumu popsal, jak učí své neuronové sítě rozpoznávat, co je na obrázcích, a že proces rozpoznávání lze obrátit a říct neuronové síti, že na obrázku je například banán a ať ho na obrázku nalezne a dokreslí. Začala vznikat zajímavá "umělecká" díla. Včera Google uvolnil zdrojové kódy (deepdream) pro generování těchto "uměleckých" děl.
Ladislav Hagara | Komentářů: 12
2.7. 21:00 | Zajímavý článek
Na Slashdotu byl vydán rozhovor s Linusem Torvaldsem. Stejně jako před třemi lety Linus Torvalds odpovídá na vybrané otázky čtenářů Slashdotu. Letos jsou otázky věnovány například Torvaldsově produktivitě, systému init, společnosti Valve, RTLinuxu nebo i funkcionálnímu programování.
Ladislav Hagara | Komentářů: 18
Nešifrované HTTP
 (4%)
 (96%)
Celkem 4605 hlasů
 Komentářů: 60, poslední 29.6. 08:40
Rozcestník
Reklama
Autoškola testy online Levný benzín

Freedroid Classic – klasika z C64

6. 4. 2010 | David Kolibáč | Hry a zábava | 3077×

Hry s názvem Freedroid jsou dvě – Freedroid Classic, klon arkády Paradroid pro Commodore 64, a Freedroid RPG, tedy RPG Paradroidem inspirované. V následujícím článku se budu věnovat pouze první jmenované.

Obsah

Freedroid Classic (Freedroid RPG) si můžete stáhnout z webu projektu – k dispozici jsou zdrojové kódy a balíčky pro Debian, MS Windows a Mac OS X; je obsažen i v softwarových balících Dinguxu. Novější verze už pravděpodobně vycházet nebudou, vývoj byl ukončen v roce 2003.

Děj

link

Stručný úvod do děje: Kosmickým prostorem letí lodě plné robotů (droidů), ovšem při průletu rojem asteroidů jsou bombardovány – roboti se stávají hyperaktivními a útočí na posádku. Jedna z lodí navíc zamířila na nepřátelské území; pokud by roboti padli do rukou nepřítele, byl by to obrovský problém. Nejrychlejší možný pokus o řešení je vyslání speciálního zařízení na palubu. Do jeho role se vžívá hráč. Pomocí onoho zařízení lze pálit ze dvou laserů, připojovat se na jiné roboty a přihlašovat se k terminálům rozmístěným po prostorách lodi.

freedroid 1 freedroid 10 freedroid 11

Ovládání

link

Hra se ovládá pomocí joysticku či spíše klávesnice (a myši). Na klávesnici slouží k pohybu kurzorové šipky nebo kombinace w-s-a-d, střílí se kombinací mezerníku a směrové klávesy, k terminálům se přihlašuje klávesou e a „hackovací“ mód se aktivuje samotným mezerníkem. Podle mého názoru je pohodlnější pohybovat se klávesnicí, ovšem na vše další používat myš. Levé tlačítko ke střelbě, pravé k aktivací „hackovacího“ módu a používání výtahů a terminálů. Mimochodem, Esc vyvolá nabídku ve hře a tedy i pauzu.

freedroid 12 freedroid 13 freedroid 2

Grafika, zvuky, hudba

link

Co se technického provedení týče, grafika je jednoduchá, v rozlišení VGA – hra běží v okně (nebo roztažená přes celou obrazovku, což v dnešní době vypadá dost hrozně), prostředí je viděno kolmo shora. K dispozici je několik motivů vzhledu, buď silné retro, nebo jeden uhlazený modernější (na většině obrázků). Zvukové efekty jsou sice chrastivé, ovšem nevadí; hudby, podobně jako u většiny her, není mnoho, ale těch málo elektronických „vypalovaček“ stojí za to. Bohužel přinejmenším v balíčku v Ubuntu je chyba, která způsobuje, že zvuky nejde vypnout (tedy nelze místo dodané kulisy poslouchat něco jiného (hudbu, rádio)) a hudba se náhodně zapíná a vypíná (najednou začne hrát třeba až po půlhodině hraní, a to pouze do vyčištění úrovně nebo jiné události).

freedroid 3 freedroid 4 freedroid 5

Cíl a nepřátelé

link

Ke hře samotné. Cílem je vyčistit celou kosmickou loď od ne právě přátelských robotů. Je to ale loď velká, je rozdělena na množství pater, mezi nimiž se můžete přesouvat výtahy. V každém podlaží číhá trošku jiná skvadra nepřátel. Někdy jsou to pomalí a vcelku neškodní roboti-opraváři, jindy zase bojoví droidi. Každý robot má svůj kód a jemu odpovídající charakteristiky. Poněkud poetičtěji shrnuté si je můžete přečíst, pokud se připojíte na některý z všudypřítomných terminálů.

Nicméně na ty klíčové vlastnosti rychle přijdete sami – číslo 302 je rychlé, hbité a útočí narážením do fyzické schránky; číslo 476 je pomalé, ale má jako první (oproti „nižším“ modelům) střelnou zbraň; bojoví roboti 711 a 742 ničí vše ve svém okolí – nevysílají žádné mířené paprsky; pomalá 883 má těžký kanón, který se ale nabíjí odpovídající dobu; nestabilní 999 byla v původní hře jedním z cenných úlovků… a tak dále. Nepřátel je opravdu pestrá sbírka, na každého pomáhá trošku jiná taktika boje. Někdy se vyplatí pálit ze zálohy, jindy vyvolat honičku, někdy je zase nejsnazší hacknout nepřítele, ať slouží vám. Mimochodem, umělá inteligence je poměrně zoufalá, ale nevadí.

freedroid 6 freedroid 7 freedroid 8

Ovládnutí robotů

link

Jak jsem zmínil, jedním ze způsobů likvidace nepřátel je jejich ovládnutí. Děje se tak prostřednictvím logické minihry. Roboti stojí proti sobě, každý má jednu barvu drátů a cílem je ovládnout více obvodů než soupeř. Celkem je jich dvanáct a přívody k nim jsou různě pospojovány, porozpojovány, zesíleny či slepě zakončeny. Prvním cílem tedy je lépe si zvolit v časovém limitu stranu, resp. barvu kabeláže. Pak je žádoucí, opět v časovém limitu, zabrat více obvodů pro sebe než soupeř. Pokud prohrajete, čeká vás pouze výbuch a možná zapsání se do listiny nejlepších výsledků (pokud tomu skóre odpovídá), V případě remízy není nic ztraceno – minihra se opakuje. A nakonec v případě nejlepším, tedy když vyhrajete, původního robota ztratíte, ovšem můžete ovládat robota nového se všemi jeho výhodami i nevýhodami.

Nabourávání se do silnějších nepřátel je sice obvykle snazší než řešení situace prostým soubojem, ovšem nemusí k němu vůbec dojít, protože energie vašeho robota je omezená a soupeři se intenzivně brání především střelbou. Situaci trošku usnadňují hojně rozšířené kruhy dobíjející akumulátor robota, ovšem výměnou za skóre. Což je cena poměrně vysoká, pokud se snažíte nahrát co nejvíce. Je to jeden z klíčových prvků zvyšujících znovuhratelnost Freedroid Classic. Tedy pokud vám především samotná minihra nepřijde dost poutavá.

       

Hodnocení: 83 %

        špatnédobré        

Nástroje: Tisk bez diskuse

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

brk avatar 6.4.2010 06:42 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
Hry mne sice nezajímají, ale vydat oddechový článek o hře ihned po skončení prodlouženého víkendu a pro děcka snad i prázdnin, mi připadá, jako pověstné s křížkem po funuse.
USE="-qt -kde"
davkol avatar 6.4.2010 09:02 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
To má samozřejmě jasné odůvodnění, aby přece děti nepropařili svátky jara, které mají strávit venku.
I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
davkol avatar 6.4.2010 09:03 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
Jezusmaríja, děti nepropařily!
I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
6.4.2010 08:29 ewqrqwr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
yeah, tuhle hru na C64 jsem miloval. parkrat jsem si ji zahral i v linuxu.
7.4.2010 08:42 mikezt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
Ešte dobre, že na Spectre máme Quazatron. Ten je aspoň izometrický ;-)
7.4.2010 19:27 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
Freedroid RPG je taky izometrický a navíc větší žrout času :)
davkol avatar 7.4.2010 20:58 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
Co všichni na té izometrii vidí? U _některých_ her (RPG, RTS) to vypadá lépe, ale u něčeho jako je Freedroid Classic?

Freedroid RPG je fajn, ale zabugovaný.
I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
Pavel Čejka avatar 8.4.2010 13:26 Pavel Čejka | skóre: 27 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
JJ, Quazatron je z těhle her nejlepší. Ani jeho ZX pokračování Magnetron není tak dobré o Paradroidu nemluvě.

http://en.wikipedia.org/wiki/Quazatron
ZX Spectrum mne baví, Linux je mi zábavou i obživou.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.