abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 12:34 | Nová verze

Po téměř deseti letech vývoje a testování byl LuaTeX (Wikipedie), program pro počítačovou sazbu TeX rozšířený o skriptovací jazyk Lua, prohlášen za dostatečně stabilní na to, aby mohla být vydána verze 1.0.0. Stalo se tak na 10. ConTeXt Meetingu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 12:00 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek z konference vývojářů "softwaru, který štve méně" suckless conference 2016 konané minulý týden v Hofheimu. Mezi projekty suckless.org patří například dynamický dlaždicový správce oken dwm, emulátor terminálu st, webový prohlížeč surf, dynamické menu dmenu nebo linuxová distribuce sta.li (static linux).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:12 | Zajímavý článek

Mozilla v diskusní skupině mozilla.dev.security.policy řeší co s certifikačními autoritami WoSign a StartCom. Výsledkem je (zatím) třináctistránkový dokument WoSign and StartCom na Dokumenty Google. V červenci se například provalilo, že služba StartEncrypt od certifikační autority StartCom umožňovala komukoliv automaticky vydat certifikát k prakticky libovolné doméně (zprávička). V srpnu se uživateli GitHubu povedlo získat

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 15:00 | Komunita

V arizonském Glendale dnes začíná třídenní konference AstriCon 2016 věnovaná Asterisku. Při té příležitosti byla vydána verze 14.0.0 této svobodné softwarové implementace telefonní ústředny (PBX). Přehled novinek na wiki stránkách.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 10:20 | Komunita

Projekt GNU dnes slaví 33 let. Přesně před třiatřiceti lety, 27. září 1983, Richard Stallman oznámil, že se chystá napsat s Unixem kompatibilní operační systém GNU (Gnu's Not Unix).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
26.9. 20:20 | Bezpečnostní upozornění

Byly vydány verze 1.1.0b a 1.0.2j kryptografické knihovny OpenSSL. Dle bezpečnostního upozornění byly opraveny bezpečnostní chyby CVE-2016-6309 (Debian) a CVE-2016-7052 (Debian) způsobené nepříliš povedenou opravou bezpečnostních chyb minulý týden (zprávička).

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
26.9. 17:47 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a prezentace (pdf) z konferencí vývojářů LLVM a GNU Tools. Konference proběhly v městečku Hebden Bridge. Jednodenní konference LLVM Cauldron 2016 proběhla 8. září. Od 9. do 11. září probíhala na stejném místě třídenní konference GNU Tools Cauldron 2016.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
26.9. 12:43 | Nová verze

Po téměř 11 měsících vývoje od verze 0.10.0 (zprávička) byla vydána verze 0.11.0 hardwarově nenáročného desktopového prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment) vzniklého sloučením projektů Razor-qt a LXDE (zprávička). Z novinek lze zmínit například pavucontrol-qt, Qt port audio mixéru pavucontrol z projektu PulseAudio. V lxqt-config přibyla možnost nastavování jasu. Vylepšena byla podpora více monitorů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 59
26.9. 12:00 | Nová verze

Po 9 měsících vývoje byla vydána nová verze 0.5.0 (GitHub) klasické 2D plošinovky inspirované sérií Super Mario SuperTux. Z novinek lze zmínit především nový integrovaný editor umožnující editovat úrovně a mapy přímo ze hry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.9. 14:11 | Komunita

Už jenom do pondělí 3. října lze přihlásit přednášku nebo workshop, nebo také navrhnout zajímavé téma nebo osobu, na brněnskou open source, open mind a open hardware konferenci OpenAlt 2016, jež navazuje na konference LinuxAlt a Openmobility a proběhne 5. a 6. listopadu 2016. Inspirovat se lze loňským ročníkem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (28%)
 (29%)
 (30%)
 (8%)
 (5%)
 (1%)
Celkem 169 hlasů
 Komentářů: 3, poslední včera 09:40
    Rozcestník
    Reklama

    Freedroid Classic – klasika z C64

    6. 4. 2010 | David Kolibáč | Hry a zábava | 3106×

    Hry s názvem Freedroid jsou dvě – Freedroid Classic, klon arkády Paradroid pro Commodore 64, a Freedroid RPG, tedy RPG Paradroidem inspirované. V následujícím článku se budu věnovat pouze první jmenované.

    Obsah

    Freedroid Classic (Freedroid RPG) si můžete stáhnout z webu projektu – k dispozici jsou zdrojové kódy a balíčky pro Debian, MS Windows a Mac OS X; je obsažen i v softwarových balících Dinguxu. Novější verze už pravděpodobně vycházet nebudou, vývoj byl ukončen v roce 2003.

    Děj

    link

    Stručný úvod do děje: Kosmickým prostorem letí lodě plné robotů (droidů), ovšem při průletu rojem asteroidů jsou bombardovány – roboti se stávají hyperaktivními a útočí na posádku. Jedna z lodí navíc zamířila na nepřátelské území; pokud by roboti padli do rukou nepřítele, byl by to obrovský problém. Nejrychlejší možný pokus o řešení je vyslání speciálního zařízení na palubu. Do jeho role se vžívá hráč. Pomocí onoho zařízení lze pálit ze dvou laserů, připojovat se na jiné roboty a přihlašovat se k terminálům rozmístěným po prostorách lodi.

    freedroid 1 freedroid 10 freedroid 11

    Ovládání

    link

    Hra se ovládá pomocí joysticku či spíše klávesnice (a myši). Na klávesnici slouží k pohybu kurzorové šipky nebo kombinace w-s-a-d, střílí se kombinací mezerníku a směrové klávesy, k terminálům se přihlašuje klávesou e a „hackovací“ mód se aktivuje samotným mezerníkem. Podle mého názoru je pohodlnější pohybovat se klávesnicí, ovšem na vše další používat myš. Levé tlačítko ke střelbě, pravé k aktivací „hackovacího“ módu a používání výtahů a terminálů. Mimochodem, Esc vyvolá nabídku ve hře a tedy i pauzu.

    freedroid 12 freedroid 13 freedroid 2

    Grafika, zvuky, hudba

    link

    Co se technického provedení týče, grafika je jednoduchá, v rozlišení VGA – hra běží v okně (nebo roztažená přes celou obrazovku, což v dnešní době vypadá dost hrozně), prostředí je viděno kolmo shora. K dispozici je několik motivů vzhledu, buď silné retro, nebo jeden uhlazený modernější (na většině obrázků). Zvukové efekty jsou sice chrastivé, ovšem nevadí; hudby, podobně jako u většiny her, není mnoho, ale těch málo elektronických „vypalovaček“ stojí za to. Bohužel přinejmenším v balíčku v Ubuntu je chyba, která způsobuje, že zvuky nejde vypnout (tedy nelze místo dodané kulisy poslouchat něco jiného (hudbu, rádio)) a hudba se náhodně zapíná a vypíná (najednou začne hrát třeba až po půlhodině hraní, a to pouze do vyčištění úrovně nebo jiné události).

    freedroid 3 freedroid 4 freedroid 5

    Cíl a nepřátelé

    link

    Ke hře samotné. Cílem je vyčistit celou kosmickou loď od ne právě přátelských robotů. Je to ale loď velká, je rozdělena na množství pater, mezi nimiž se můžete přesouvat výtahy. V každém podlaží číhá trošku jiná skvadra nepřátel. Někdy jsou to pomalí a vcelku neškodní roboti-opraváři, jindy zase bojoví droidi. Každý robot má svůj kód a jemu odpovídající charakteristiky. Poněkud poetičtěji shrnuté si je můžete přečíst, pokud se připojíte na některý z všudypřítomných terminálů.

    Nicméně na ty klíčové vlastnosti rychle přijdete sami – číslo 302 je rychlé, hbité a útočí narážením do fyzické schránky; číslo 476 je pomalé, ale má jako první (oproti „nižším“ modelům) střelnou zbraň; bojoví roboti 711 a 742 ničí vše ve svém okolí – nevysílají žádné mířené paprsky; pomalá 883 má těžký kanón, který se ale nabíjí odpovídající dobu; nestabilní 999 byla v původní hře jedním z cenných úlovků… a tak dále. Nepřátel je opravdu pestrá sbírka, na každého pomáhá trošku jiná taktika boje. Někdy se vyplatí pálit ze zálohy, jindy vyvolat honičku, někdy je zase nejsnazší hacknout nepřítele, ať slouží vám. Mimochodem, umělá inteligence je poměrně zoufalá, ale nevadí.

    freedroid 6 freedroid 7 freedroid 8

    Ovládnutí robotů

    link

    Jak jsem zmínil, jedním ze způsobů likvidace nepřátel je jejich ovládnutí. Děje se tak prostřednictvím logické minihry. Roboti stojí proti sobě, každý má jednu barvu drátů a cílem je ovládnout více obvodů než soupeř. Celkem je jich dvanáct a přívody k nim jsou různě pospojovány, porozpojovány, zesíleny či slepě zakončeny. Prvním cílem tedy je lépe si zvolit v časovém limitu stranu, resp. barvu kabeláže. Pak je žádoucí, opět v časovém limitu, zabrat více obvodů pro sebe než soupeř. Pokud prohrajete, čeká vás pouze výbuch a možná zapsání se do listiny nejlepších výsledků (pokud tomu skóre odpovídá), V případě remízy není nic ztraceno – minihra se opakuje. A nakonec v případě nejlepším, tedy když vyhrajete, původního robota ztratíte, ovšem můžete ovládat robota nového se všemi jeho výhodami i nevýhodami.

    Nabourávání se do silnějších nepřátel je sice obvykle snazší než řešení situace prostým soubojem, ovšem nemusí k němu vůbec dojít, protože energie vašeho robota je omezená a soupeři se intenzivně brání především střelbou. Situaci trošku usnadňují hojně rozšířené kruhy dobíjející akumulátor robota, ovšem výměnou za skóre. Což je cena poměrně vysoká, pokud se snažíte nahrát co nejvíce. Je to jeden z klíčových prvků zvyšujících znovuhratelnost Freedroid Classic. Tedy pokud vám především samotná minihra nepřijde dost poutavá.

           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    brk avatar 6.4.2010 06:42 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    Hry mne sice nezajímají, ale vydat oddechový článek o hře ihned po skončení prodlouženého víkendu a pro děcka snad i prázdnin, mi připadá, jako pověstné s křížkem po funuse.
    USE="-qt -kde"
    Fluttershy, yay! avatar 6.4.2010 09:02 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    To má samozřejmě jasné odůvodnění, aby přece děti nepropařili svátky jara, které mají strávit venku.
    Fluttershy, yay! avatar 6.4.2010 09:03 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    Jezusmaríja, děti nepropařily!
    6.4.2010 08:29 ewqrqwr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    yeah, tuhle hru na C64 jsem miloval. parkrat jsem si ji zahral i v linuxu.
    7.4.2010 08:42 mikezt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    Ešte dobre, že na Spectre máme Quazatron. Ten je aspoň izometrický ;-)
    7.4.2010 19:27 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    Freedroid RPG je taky izometrický a navíc větší žrout času :)
    Fluttershy, yay! avatar 7.4.2010 20:58 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    Co všichni na té izometrii vidí? U _některých_ her (RPG, RTS) to vypadá lépe, ale u něčeho jako je Freedroid Classic?

    Freedroid RPG je fajn, ale zabugovaný.
    Pavel Čejka avatar 8.4.2010 13:26 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    JJ, Quazatron je z těhle her nejlepší. Ani jeho ZX pokračování Magnetron není tak dobré o Paradroidu nemluvě.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Quazatron

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.