abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 23:45 | Nová verze

Byla vydána verze 3.00 open source programu pro prolamování hesel hashcat. Přehled novinek v příspěvku v diskusním fóru. Programy hashcat a oclHashcat (hashcat využívající grafickou kartu pomocí OpenCL) byly sloučeny do hashcat. Porovnání rychlostí verzí 2.01 a 3.00 v tabulce na Tabulky Google.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 19:15 | Nová verze

Po sedmi měsících od vydání verze 0.20.0 (zprávička) byla vydána nová stabilní verze 0.21.0 desktopového prostředí Enlightenment. Z novinek lze zmínit lepší podporu Waylandu nebo možnost přehrávání videa na ploše. Podrobnosti v souboru NEWS.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 14:41 | Nová verze

Byl vydán Linux Mint 18 s kódovým jménem Sarah. Na blogu Linux Mintu jsou hned dvě oznámení. První o vydání Linux Mintu 18 s prostředím MATE a druhé o vydání Linux Mintu 18 s prostředím Cinnamon. Stejným způsobem jsou rozděleny také poznámky k vydání (MATE, Cinnamon) a přehled novinek s náhledy (MATE, Cinnamon). Linux Mint 18 bude podporován až do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 07:00 | Zajímavý software

Na blogu věnovanému webového prohlížeči Chromium bylo oznámeno, že zdrojové kódy knihovny SwiftShader (Google Git) umožňující s vysokým výkonem renderovat 3D grafiku na CPU byly uvolněny pod open source licencí Apache 2.0. Knihovna SwiftShader je již od roku 2009 používána v prohlížeči Chrome pro renderování WebGL na počítačích se slabou grafickou kartou. U zrodu knihovny stála společnost TransGaming (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
29.6. 20:40 | Humor

Mozilla na svém blogu představila Codemoji, možnost jednoduchého šifrování zpráv pomocí Emoji. Cílem Codemoji je seznámit uživatele se základy šifrování.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
29.6. 20:00 | Zajímavý software

Jason A. Donenfeld oznámil v diskusním listu LKML (Linux Kernel Mailing List) vydání WireGuardu, open source softwaru pro vytváření VPN tunelů na Linuxu. Dle oznámení se jedná o řešení rychlejší, jednodušší, štíhlejší a užitečnější než IPsec a mnohem výkonnější než OpenVPN. Jaderný kód je podle Grega Kroah-Hartmana v pořádku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
29.6. 18:48 | Zajímavý článek

Před týdnem byla vydána verze 9.0 zvukového serveru PulseAudio. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Arun Raghavan se v příspěvcích na svém blogu věnuje vybraným novinkám: lokalizaci zdrojů hluku a jeho potlačení (Beamforming) a vylepšením v potlačování ozvěny (Echo Cancellation).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
29.6. 02:00 | Zajímavý projekt

Na Kickstarteru běží kampaň na podporu vývojové desky Fireduino (2 x Arduino + audio modul + RTC modul + WiFi modul + Flash modul) od Firefly. Požadovaná částka 5 000 dolarů již byla vybrána. Fireduino lze aktuálně získat za 25 dolarů (+ doprava 5 dolarů). Dodáno by mělo být již v září. Další informace na wiki stránce.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
28.6. 14:20 | Zajímavý projekt

Red Hat, Codenvy a Microsoft spolupracují na vývoji Language Server Protocolu. Ten má usnadnit rozšiřování integrovaných vývojových prostředí (IDE) o další programovací jazyky. Podpora protokolu je již zabudována ve Visual Studio Code a v Eclipse Che. Více v často kladených otázkách (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
28.6. 07:00 | Komunita

V San Francisku probíhá čtyřdenní konference Red Hat Summit 2016. Včera byly na programu kurzy. Dnes začínají přednášky. Vybrané přednášky bude možné sledovat online. Videozáznamy budou k dispozici na kanálu YouTube Red Hat Summit. Na konferenci bude mít premiéru dokumentární film The Open Patient.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jaký poměr stran pracovní plochy (příp. složené z více monitorů) preferujete?
 (7%)
 (13%)
 (52%)
 (20%)
 (4%)
 (2%)
 (1%)
Celkem 540 hlasů
 Komentářů: 32, poslední 28.6. 23:06
    Rozcestník
    Reklama

    Freedroid Classic – klasika z C64

    6. 4. 2010 | David Kolibáč | Hry a zábava | 3103×

    Hry s názvem Freedroid jsou dvě – Freedroid Classic, klon arkády Paradroid pro Commodore 64, a Freedroid RPG, tedy RPG Paradroidem inspirované. V následujícím článku se budu věnovat pouze první jmenované.

    Obsah

    Freedroid Classic (Freedroid RPG) si můžete stáhnout z webu projektu – k dispozici jsou zdrojové kódy a balíčky pro Debian, MS Windows a Mac OS X; je obsažen i v softwarových balících Dinguxu. Novější verze už pravděpodobně vycházet nebudou, vývoj byl ukončen v roce 2003.

    Děj

    link

    Stručný úvod do děje: Kosmickým prostorem letí lodě plné robotů (droidů), ovšem při průletu rojem asteroidů jsou bombardovány – roboti se stávají hyperaktivními a útočí na posádku. Jedna z lodí navíc zamířila na nepřátelské území; pokud by roboti padli do rukou nepřítele, byl by to obrovský problém. Nejrychlejší možný pokus o řešení je vyslání speciálního zařízení na palubu. Do jeho role se vžívá hráč. Pomocí onoho zařízení lze pálit ze dvou laserů, připojovat se na jiné roboty a přihlašovat se k terminálům rozmístěným po prostorách lodi.

    freedroid 1 freedroid 10 freedroid 11

    Ovládání

    link

    Hra se ovládá pomocí joysticku či spíše klávesnice (a myši). Na klávesnici slouží k pohybu kurzorové šipky nebo kombinace w-s-a-d, střílí se kombinací mezerníku a směrové klávesy, k terminálům se přihlašuje klávesou e a „hackovací“ mód se aktivuje samotným mezerníkem. Podle mého názoru je pohodlnější pohybovat se klávesnicí, ovšem na vše další používat myš. Levé tlačítko ke střelbě, pravé k aktivací „hackovacího“ módu a používání výtahů a terminálů. Mimochodem, Esc vyvolá nabídku ve hře a tedy i pauzu.

    freedroid 12 freedroid 13 freedroid 2

    Grafika, zvuky, hudba

    link

    Co se technického provedení týče, grafika je jednoduchá, v rozlišení VGA – hra běží v okně (nebo roztažená přes celou obrazovku, což v dnešní době vypadá dost hrozně), prostředí je viděno kolmo shora. K dispozici je několik motivů vzhledu, buď silné retro, nebo jeden uhlazený modernější (na většině obrázků). Zvukové efekty jsou sice chrastivé, ovšem nevadí; hudby, podobně jako u většiny her, není mnoho, ale těch málo elektronických „vypalovaček“ stojí za to. Bohužel přinejmenším v balíčku v Ubuntu je chyba, která způsobuje, že zvuky nejde vypnout (tedy nelze místo dodané kulisy poslouchat něco jiného (hudbu, rádio)) a hudba se náhodně zapíná a vypíná (najednou začne hrát třeba až po půlhodině hraní, a to pouze do vyčištění úrovně nebo jiné události).

    freedroid 3 freedroid 4 freedroid 5

    Cíl a nepřátelé

    link

    Ke hře samotné. Cílem je vyčistit celou kosmickou loď od ne právě přátelských robotů. Je to ale loď velká, je rozdělena na množství pater, mezi nimiž se můžete přesouvat výtahy. V každém podlaží číhá trošku jiná skvadra nepřátel. Někdy jsou to pomalí a vcelku neškodní roboti-opraváři, jindy zase bojoví droidi. Každý robot má svůj kód a jemu odpovídající charakteristiky. Poněkud poetičtěji shrnuté si je můžete přečíst, pokud se připojíte na některý z všudypřítomných terminálů.

    Nicméně na ty klíčové vlastnosti rychle přijdete sami – číslo 302 je rychlé, hbité a útočí narážením do fyzické schránky; číslo 476 je pomalé, ale má jako první (oproti „nižším“ modelům) střelnou zbraň; bojoví roboti 711 a 742 ničí vše ve svém okolí – nevysílají žádné mířené paprsky; pomalá 883 má těžký kanón, který se ale nabíjí odpovídající dobu; nestabilní 999 byla v původní hře jedním z cenných úlovků… a tak dále. Nepřátel je opravdu pestrá sbírka, na každého pomáhá trošku jiná taktika boje. Někdy se vyplatí pálit ze zálohy, jindy vyvolat honičku, někdy je zase nejsnazší hacknout nepřítele, ať slouží vám. Mimochodem, umělá inteligence je poměrně zoufalá, ale nevadí.

    freedroid 6 freedroid 7 freedroid 8

    Ovládnutí robotů

    link

    Jak jsem zmínil, jedním ze způsobů likvidace nepřátel je jejich ovládnutí. Děje se tak prostřednictvím logické minihry. Roboti stojí proti sobě, každý má jednu barvu drátů a cílem je ovládnout více obvodů než soupeř. Celkem je jich dvanáct a přívody k nim jsou různě pospojovány, porozpojovány, zesíleny či slepě zakončeny. Prvním cílem tedy je lépe si zvolit v časovém limitu stranu, resp. barvu kabeláže. Pak je žádoucí, opět v časovém limitu, zabrat více obvodů pro sebe než soupeř. Pokud prohrajete, čeká vás pouze výbuch a možná zapsání se do listiny nejlepších výsledků (pokud tomu skóre odpovídá), V případě remízy není nic ztraceno – minihra se opakuje. A nakonec v případě nejlepším, tedy když vyhrajete, původního robota ztratíte, ovšem můžete ovládat robota nového se všemi jeho výhodami i nevýhodami.

    Nabourávání se do silnějších nepřátel je sice obvykle snazší než řešení situace prostým soubojem, ovšem nemusí k němu vůbec dojít, protože energie vašeho robota je omezená a soupeři se intenzivně brání především střelbou. Situaci trošku usnadňují hojně rozšířené kruhy dobíjející akumulátor robota, ovšem výměnou za skóre. Což je cena poměrně vysoká, pokud se snažíte nahrát co nejvíce. Je to jeden z klíčových prvků zvyšujících znovuhratelnost Freedroid Classic. Tedy pokud vám především samotná minihra nepřijde dost poutavá.

           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    brk avatar 6.4.2010 06:42 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    Hry mne sice nezajímají, ale vydat oddechový článek o hře ihned po skončení prodlouženého víkendu a pro děcka snad i prázdnin, mi připadá, jako pověstné s křížkem po funuse.
    USE="-qt -kde"
    Fluttershy, yay! avatar 6.4.2010 09:02 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    To má samozřejmě jasné odůvodnění, aby přece děti nepropařili svátky jara, které mají strávit venku.
    Fluttershy, yay! avatar 6.4.2010 09:03 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    Jezusmaríja, děti nepropařily!
    6.4.2010 08:29 ewqrqwr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    yeah, tuhle hru na C64 jsem miloval. parkrat jsem si ji zahral i v linuxu.
    7.4.2010 08:42 mikezt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    Ešte dobre, že na Spectre máme Quazatron. Ten je aspoň izometrický ;-)
    7.4.2010 19:27 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    Freedroid RPG je taky izometrický a navíc větší žrout času :)
    Fluttershy, yay! avatar 7.4.2010 20:58 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    Co všichni na té izometrii vidí? U _některých_ her (RPG, RTS) to vypadá lépe, ale u něčeho jako je Freedroid Classic?

    Freedroid RPG je fajn, ale zabugovaný.
    Pavel Čejka avatar 8.4.2010 13:26 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
    JJ, Quazatron je z těhle her nejlepší. Ani jeho ZX pokračování Magnetron není tak dobré o Paradroidu nemluvě.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Quazatron

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267  
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.