abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 05:00 | Nová verze

Byla vydána verze 5.0.0 svobodného integrovaného vývojového prostředí KDevelop. Provedena byla refaktorizace kódu. Vylepšena byla jak podpora programovacích jazyků C/C++ (využíván je Clang), tak i Python, PHP a QML/JS. KDevelop byl naportován na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Vyzkoušet lze binární balíček s KDevelopem 5.0.0 vydaným ve formátu AppImage.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 19:00 | Nová verze

V březnu 2014 proběhla úspěšná kampaň (zprávička) na podporu vývoje textového editoru Neovim. Jedním z cílů bylo refaktorovat 20 let starý (C89) zdrojový kód editoru Vim. Vývoj Neovimu úspěšně pokračuje. Oznámeno bylo vydání verze 0.1.5.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:00 | Zajímavý software

Jednou z novinek v KDE Aplikacích 16.04.0 vydaných v dubnu letošního roku bylo začlenění nové aplikace pro hudební výchovu s názvem Minuet. Sandro S. Andrade se v příspěvku na svém blogu věnuje novinkám v nejnovější verzi Minuetu. Ten je nově dostupný také na Androidu (Google Play). Portaci provedl Ayush Shash v rámci Google Summer of Code 2016.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:00 | Humor

Nils Olav, tučňák patagonský ze zoologické zahrady ve skotském Edinburghu, byl včera povýšen do hodnosti brigádního generála. Záznam ceremoniálu na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 06:00 | Nová verze

Vyšel GitLab 8.11. Nadílka novinek je tentokrát opravdu vydatná: Issue Board (kanban implementovaný pomocí labelů), řešení konfliktů při slučování přímo na webu a mnoho dalšího.

Josef Kufner | Komentářů: 6
22.8. 17:45 | Zajímavý článek

Linux Foundation zveřejnila již 7. zprávu o vývoji Linuxu. Jedná se o aktualizovaný přehled statistik zveřejňovaný od roku 2008. Aktuální zpráva je věnována vývoji Linuxu od verze 3.19 do verze 4.7. Infografika. Předchozí 6. zpráva byla zveřejněna v únoru 2015 (zprávička).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.8. 17:30 | Komunita

V Torontu dnes začala konference LinuxCon North America 2016. Microsoft je diamantovým sponzorem. Jednu z hlavních zítřejších přednášek (keynote) bude mít Wim Coekaerts z Microsoftu. Ten byl ještě v dubnu šéfem Oracle Linuxu (zprávička).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.8. 06:00 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve své příznivce na 131. sraz, který proběhne v Praze ve čtvrtek 25. srpna od 18:00 hodin v Pivovarském klubu na ulici Křižíkova 17.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.8. 16:50 | Nová verze

Po vydání linuxové distribuce Linux Mint 18 Sarah s prostředími MATE, Cinnamon a Xfce se vývojáři dostali také k vydání s prostředím KDE. Oznámeno bylo vydání beta verze. Podrobnosti v poznámkách k vydání a v přehledu novinek s náhledy. Linux Mint 18 je podporován do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.8. 16:15 | Komunita

Do zdrojových kódů správce systému a služeb systemd byl začleněn nový nástroj systemd-mount (commit, #3909). Nový mount by měl být k dispozici v systemd 232 [Phoronix].

Ladislav Hagara | Komentářů: 184
Jaké nejnižší rozlišení videa považujete za uspokojivé?
 (0%)
 (1%)
 (12%)
 (67%)
 (17%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 76 hlasů
 Komentářů: 5, poslední 22.8. 21:59
Rozcestník
Reklama

Freedroid Classic – klasika z C64

6. 4. 2010 | David Kolibáč | Hry a zábava | 3104×

Hry s názvem Freedroid jsou dvě – Freedroid Classic, klon arkády Paradroid pro Commodore 64, a Freedroid RPG, tedy RPG Paradroidem inspirované. V následujícím článku se budu věnovat pouze první jmenované.

Obsah

Freedroid Classic (Freedroid RPG) si můžete stáhnout z webu projektu – k dispozici jsou zdrojové kódy a balíčky pro Debian, MS Windows a Mac OS X; je obsažen i v softwarových balících Dinguxu. Novější verze už pravděpodobně vycházet nebudou, vývoj byl ukončen v roce 2003.

Děj

link

Stručný úvod do děje: Kosmickým prostorem letí lodě plné robotů (droidů), ovšem při průletu rojem asteroidů jsou bombardovány – roboti se stávají hyperaktivními a útočí na posádku. Jedna z lodí navíc zamířila na nepřátelské území; pokud by roboti padli do rukou nepřítele, byl by to obrovský problém. Nejrychlejší možný pokus o řešení je vyslání speciálního zařízení na palubu. Do jeho role se vžívá hráč. Pomocí onoho zařízení lze pálit ze dvou laserů, připojovat se na jiné roboty a přihlašovat se k terminálům rozmístěným po prostorách lodi.

freedroid 1 freedroid 10 freedroid 11

Ovládání

link

Hra se ovládá pomocí joysticku či spíše klávesnice (a myši). Na klávesnici slouží k pohybu kurzorové šipky nebo kombinace w-s-a-d, střílí se kombinací mezerníku a směrové klávesy, k terminálům se přihlašuje klávesou e a „hackovací“ mód se aktivuje samotným mezerníkem. Podle mého názoru je pohodlnější pohybovat se klávesnicí, ovšem na vše další používat myš. Levé tlačítko ke střelbě, pravé k aktivací „hackovacího“ módu a používání výtahů a terminálů. Mimochodem, Esc vyvolá nabídku ve hře a tedy i pauzu.

freedroid 12 freedroid 13 freedroid 2

Grafika, zvuky, hudba

link

Co se technického provedení týče, grafika je jednoduchá, v rozlišení VGA – hra běží v okně (nebo roztažená přes celou obrazovku, což v dnešní době vypadá dost hrozně), prostředí je viděno kolmo shora. K dispozici je několik motivů vzhledu, buď silné retro, nebo jeden uhlazený modernější (na většině obrázků). Zvukové efekty jsou sice chrastivé, ovšem nevadí; hudby, podobně jako u většiny her, není mnoho, ale těch málo elektronických „vypalovaček“ stojí za to. Bohužel přinejmenším v balíčku v Ubuntu je chyba, která způsobuje, že zvuky nejde vypnout (tedy nelze místo dodané kulisy poslouchat něco jiného (hudbu, rádio)) a hudba se náhodně zapíná a vypíná (najednou začne hrát třeba až po půlhodině hraní, a to pouze do vyčištění úrovně nebo jiné události).

freedroid 3 freedroid 4 freedroid 5

Cíl a nepřátelé

link

Ke hře samotné. Cílem je vyčistit celou kosmickou loď od ne právě přátelských robotů. Je to ale loď velká, je rozdělena na množství pater, mezi nimiž se můžete přesouvat výtahy. V každém podlaží číhá trošku jiná skvadra nepřátel. Někdy jsou to pomalí a vcelku neškodní roboti-opraváři, jindy zase bojoví droidi. Každý robot má svůj kód a jemu odpovídající charakteristiky. Poněkud poetičtěji shrnuté si je můžete přečíst, pokud se připojíte na některý z všudypřítomných terminálů.

Nicméně na ty klíčové vlastnosti rychle přijdete sami – číslo 302 je rychlé, hbité a útočí narážením do fyzické schránky; číslo 476 je pomalé, ale má jako první (oproti „nižším“ modelům) střelnou zbraň; bojoví roboti 711 a 742 ničí vše ve svém okolí – nevysílají žádné mířené paprsky; pomalá 883 má těžký kanón, který se ale nabíjí odpovídající dobu; nestabilní 999 byla v původní hře jedním z cenných úlovků… a tak dále. Nepřátel je opravdu pestrá sbírka, na každého pomáhá trošku jiná taktika boje. Někdy se vyplatí pálit ze zálohy, jindy vyvolat honičku, někdy je zase nejsnazší hacknout nepřítele, ať slouží vám. Mimochodem, umělá inteligence je poměrně zoufalá, ale nevadí.

freedroid 6 freedroid 7 freedroid 8

Ovládnutí robotů

link

Jak jsem zmínil, jedním ze způsobů likvidace nepřátel je jejich ovládnutí. Děje se tak prostřednictvím logické minihry. Roboti stojí proti sobě, každý má jednu barvu drátů a cílem je ovládnout více obvodů než soupeř. Celkem je jich dvanáct a přívody k nim jsou různě pospojovány, porozpojovány, zesíleny či slepě zakončeny. Prvním cílem tedy je lépe si zvolit v časovém limitu stranu, resp. barvu kabeláže. Pak je žádoucí, opět v časovém limitu, zabrat více obvodů pro sebe než soupeř. Pokud prohrajete, čeká vás pouze výbuch a možná zapsání se do listiny nejlepších výsledků (pokud tomu skóre odpovídá), V případě remízy není nic ztraceno – minihra se opakuje. A nakonec v případě nejlepším, tedy když vyhrajete, původního robota ztratíte, ovšem můžete ovládat robota nového se všemi jeho výhodami i nevýhodami.

Nabourávání se do silnějších nepřátel je sice obvykle snazší než řešení situace prostým soubojem, ovšem nemusí k němu vůbec dojít, protože energie vašeho robota je omezená a soupeři se intenzivně brání především střelbou. Situaci trošku usnadňují hojně rozšířené kruhy dobíjející akumulátor robota, ovšem výměnou za skóre. Což je cena poměrně vysoká, pokud se snažíte nahrát co nejvíce. Je to jeden z klíčových prvků zvyšujících znovuhratelnost Freedroid Classic. Tedy pokud vám především samotná minihra nepřijde dost poutavá.

       

Hodnocení: 83 %

        špatnédobré        

Nástroje: Tisk bez diskuse

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

brk avatar 6.4.2010 06:42 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
Hry mne sice nezajímají, ale vydat oddechový článek o hře ihned po skončení prodlouženého víkendu a pro děcka snad i prázdnin, mi připadá, jako pověstné s křížkem po funuse.
USE="-qt -kde"
Fluttershy, yay! avatar 6.4.2010 09:02 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
To má samozřejmě jasné odůvodnění, aby přece děti nepropařili svátky jara, které mají strávit venku.
Fluttershy, yay! avatar 6.4.2010 09:03 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
Jezusmaríja, děti nepropařily!
6.4.2010 08:29 ewqrqwr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
yeah, tuhle hru na C64 jsem miloval. parkrat jsem si ji zahral i v linuxu.
7.4.2010 08:42 mikezt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
Ešte dobre, že na Spectre máme Quazatron. Ten je aspoň izometrický ;-)
7.4.2010 19:27 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
Freedroid RPG je taky izometrický a navíc větší žrout času :)
Fluttershy, yay! avatar 7.4.2010 20:58 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
Co všichni na té izometrii vidí? U _některých_ her (RPG, RTS) to vypadá lépe, ale u něčeho jako je Freedroid Classic?

Freedroid RPG je fajn, ale zabugovaný.
Pavel Čejka avatar 8.4.2010 13:26 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freedroid Classic – klasika z C64
JJ, Quazatron je z těhle her nejlepší. Ani jeho ZX pokračování Magnetron není tak dobré o Paradroidu nemluvě.

http://en.wikipedia.org/wiki/Quazatron

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.