abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 397 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    23.1.2009 01:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    Bortí se tak časové plány na uvedení dalších produktů generace Nehalem. Intel hodlal v červenci pustit na trh další procesory a s nimi související nové čipsety jako P55. Výrobci již nyní čelí snížení poptávky i v důsledku toho, že se lidé rozhodli s nákupem počkat až na tuto novou generaci, a tak podle všeho zatlačili na Intel, aby vše pozdržel.
    Osm tisíc za nejlevnější variantu CPU a dvacet sedm za nejdražší - to se není čemu divit, že se toho nemůžou zbavit.
    Quando omni flunkus moritati
    23.1.2009 07:32 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009

    Navíc při té spotřebě. Ta je zpátky na úrovních P4/Netburst. Až udělají die-shrink Nehalemu na 32 nm, tak to snad začne být zajímavé.

    [:wq]
    23.1.2009 21:52 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009

    Tak při max. vytížení všech jader ta spotřeba není malá, ale zase za to dostanete velice slušný výkon (tedy výkon/watt není tak špatný). Poměrně zásadní rozdíl oproti Netburstu je ale při nízké zátěži nebo bez zátěže — tam je u Nehalemu spotřeba několikanásobně nižší.

    24.1.2009 20:19 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009

    Je fakt, že můj profesionální zájem je trochu někde jinde. Stavíme počítače, které musí především vydržet dlouho běžet 24x7 bez poruchy. Vyšší výkon není k zahození, ale naši zákazníci ho často stejně nevyužijí. Ty stroje mají trvale CPU load v nízkých desítkách procent, s periodou někde v jednotkách milisekund - takže si procesor moc neodpočine. Zas na druhou stranu to typicky nejsou MMX instrukce, takže ten procesor nejede vysloveně na max... každopádně mám rád procesory spíš z dolního konce výkonového spektra, protože v rámci škály, kterou obslouží VRM daného motherboardu, zatěžují VRM relativně málo, a totéž platí o nárocích na ventilaci... v konečném důsledku to má blahodárný vliv na životnost ložisek ventilátorů a elektrolytických kondíků.

    [:wq]
    svido avatar 23.1.2009 15:36 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009

    8.000,- za CPU se Ti zda moc? To je takova normalni cena - tedy podle me.

    Fluttershy, yay! avatar 23.1.2009 15:51 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    To je u mě cena za počítač. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    David Ježek avatar 23.1.2009 16:36 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    +1. jako horní hranici jsem ochoten akceptovat tak 4k a to už se mi kroutí bodliny na zádech (Herone, kde jsi chlape? :-)).
    Heron avatar 24.1.2009 09:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    Heron si byl včera kupovat Canon EOS 50D a následně byl pracovně vytížený a neměl čas se zabývat drobnýma typu 4k. :-D

    Vážně, ať si každý používá to co mu vyhovuje a co mu stačí. Bylo by hloupé, kdyby si někdo kupoval třeba extra drahá sluchátka pokud by neměl hudební sluch. Jako proč, aby se tím mohl chlubit? Pokud někomu stačí PC za 4k, tak je to v pořádku.
    David Ježek avatar 24.1.2009 16:08 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    chápu správně žes koupil APSC za ~28k? drsné, nebývalo bylo lepší si počkat tak rok na zlevnění ff?
    Heron avatar 24.1.2009 16:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    Počkat rok... U všeho se dá počkat na lepší cenu jenže to by pak člověk nemohl koupit nic. To není dobrá taktika. Myslím, že je vhodné to koupit ve chvíli, kdy to chceš/potřebuješ bez ohledu na to, že to bude za rok za třetinovou cenu (což např. platí v IT snad o všem).

    Takže asi tak :-D. Jsem spokojený, věděl jsem do čeho jdu a jestli za rok (dva, tři) budu prahnout po FF (dneska je kvalitní FF tak kolem 160tis. a nemyslím, že to tak rychle spadne na přijatelnou cenu - vždyť to je high-end v digitální fotografii a na větší formáty mnoho lidí fotit nebude - osobně znám pouze jednoho člověka co fotí na středoformát 6x9 (analog), a nabídka středoformátových digitálů mnoho lidí nezaujme), tak si jej pořídím.
    David Ježek avatar 24.1.2009 16:55 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    já myslím, že těch 160k si trochu přehnal, všechna těla na trhu (možná s čerstvou výjimkou D3x) jsou hluboko pod tím limitem (a900, d900, 5d markII), akorát pak jde o skla atd. mě to jenom překvapilo, koupils v podstatě nižší hiend mezi aps, to moc lidí nedělá (i když jistě to smysl má).
    Heron avatar 24.1.2009 17:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    Tak to je k diskusi. V podstatě jsem neměl moc na výběr. FF (5D II) je cenově moc vysoko a potřebuješ na to sklo (a pro mé amatérské záběry docela overkill - tělo za 70tis.), do Pentaxu ani Nikonu se mi nechtělo - chtěl jsem Canon k vůli objektivům - kámoši mají Canonácké sklo (včetně Lkové řady) a tak si můžeme půjčovat. Tedy 50D je i se sklem velmi dobrá volba do 50tis (no se stativem a bleskem se to tam už stejně nevejde - SpeedLite 580 je za nějakých 12tis., stativ cca 3).

    Zajímá mě tvůj názor, co by jsi si koupit dnes ty v této třídě?
    David Ježek avatar 24.1.2009 18:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    to je velmi těžká otázka. já osobně bych si asi nedokázal vybrat. jako kompromis bych si dokázal představit řekněme apsc tělo do 15k s tím, že bych sehnal redukci na M42 a skla vyřešil touto levnou a opticky kvalitní cestou. ale hledáček žádné levné dslr jsem neviděl, takže nevím, jaká je to katastrofa. zrovna dnes jsem ale běhal po lese s 35 let starou slr minolta s 50/1,7 a to co vidíš v jejím hledáčku, to se nedá popsat slovy. každopádně na ní není žádný problém s manuálním ostřením, což u dslr je a bude, takže se vracím obloukem na začátek: nevím, těžko volit, ale pořízení apsc s celkovými náklady přes 50k a tělem za 28k je poměrně drahý špás. ale zopakuju to, čím končí vždy naše vzájemné debaty: já raději levněji, ty si rád zaplatíš kvalitu. nevidím v tom problém, pokud tví známí mají canon skla, je to o to jednodušší a jednoznačnější volba. ... btw co za skla máš/plánuješ/můžeš si půjčovat?
    Heron avatar 24.1.2009 18:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    Ad hledáček a manuální ostření: jo, mohlo by to být lepší, chybí mi tam ostřící klíny (na starém kinofilmovém Pentaxu se to ostřilo jedna báseň). Ale zvykl jsem si ostřit manuálně na kámošově 40D a jde to (ale to je dáno tím, že jsem se ještě nenaučil využívat všechny možnosti AF). Každopádně skok ve kvalitě hledáčku mezi 40D a 50D je velký. 50 má také i jemnější matnici.

    Ad skla: No já jsem k tomu tělu 50D dostal Canon EF-S 18-200mm světelnost 3.5-5.6. No, už v prodejně (na web jsem se nedíval) mi bylo jasné, že kvalita nebude nic moc, ale vyloženě nezklamal, spíš naopak. Sice na 18mm má velmi silnou chromatickou aberaci, ale takto širokoúhle se stejně nefotí. Od 35mm je slušný. Takový univerzální objektiv se stabilizací, který se hodí, pokud nechceš tahat batoh plný objektivů.

    Kámoš má pevný Canon L 50mm 1.2f a v kombinaci s postarší EOS 350D umí takovéto věci, škoda jen toho šumu.

    Dále je tu Tamron 17-50mm, světelnost tuším 4.6 po celém rozsahu. A Canonácký Lkový teleobjektiv 200mm až něco, ale s ten se ke mě ještě nedostal.
    David Ježek avatar 24.1.2009 19:27 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009

    ... ale takto širokoúhle se stejně nefotí.
    aberace je u canonů afaik známá. jako seťák je to dobrý, ale říci, že 18mm při 1,6x cropu se nepoužívá - nesouhlasím, to je ~28mm a s tím já normálně fotím. To takovej 20mm Mir na fullframe (tedy 20mm)...

    Kámoš má pevný Canon L 50mm 1.2f a v kombinaci s postarší EOS 350D umí takovéto věci, škoda jen toho šumu.
    zdá se mi to nebo trochu aberuje? ale ta foto je F2, nějakou 1.2 nemáš?

    Dále je tu Tamron 17-50mm, světelnost tuším 4.6 po celém rozsahu. A Canonácký Lkový teleobjektiv 200mm až něco, ale s ten se ke mě ještě nedostal.
    tak dej vědět, jen ze zvědavosti.
    Heron avatar 24.1.2009 20:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    8mm při 1,6x cropu se nepoužívá - nesouhlasím, to je ~28mm a s tím já normálně fotím

    Jasné, měl jsem napsat "já nefotím" - na cropu 1.6 mám drtivou většinu fotek od 35 vejš (a nejvíc právě na 50 - což je maximum Tamronu, který mi kámoš společně se svou 40D půjčoval, tímto chci Ranovi veřejně poděkovat). I dnes (jak tak třídím první fotky z 50D) koukám, že fotím průměrně tak na 60mm. Pochopitelně záleží na scéně. Já rád detaily na objektech, případně samostatné objekty (např. sochy), na krajinky moc nejsem.

    zdá se mi to nebo trochu aberuje? ale ta foto je F2, nějakou 1.2 nemáš?

    Čéče, mrkni se na lsf.cz, to jsou jeho stránky, fotí toho moc (a velmi pěkně). K té aberaci, tak fotka prošla přes AdobePhotoshop a nějaké pluginy přímo pro ten objektiv. Takže těžko říct, jestli za to může objektiv, či plugin. Ale na 1:1 se na tu fotku moc koukat nedá (šum) a zmenšenina je ok.

    pools avatar 25.1.2009 20:48 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    I s monitorem ;)
    Vivre libre ou mourir!
    23.1.2009 16:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    Ano, to se mi zdá moc.

    Porovnání - Intel Core 2 Quad, takt 2833MHz, FSB 1333MHz, L2 cache 12MB (slepenec, takže 2×6MB), příkon 95W - 7500,-

    Intel Core i7-920, takt 2660MHz, "FSB" 1333MHz, L2 cache 1MB (4×256kB) + L3 cache 8MB, příkon 130W - 7800,-

    Zajímal by mě nějaký benchmark mezi těmito dvěma procesory, protože podle parametrů hádám, že i7 o tolik rychlejší nebude, aby se za ty peníze vyplatil. Když pominu to, že to není slepenec a že má integrovaný paměťový řadič, tak ostatní parametry nejsou oproti stejně drahému C2Q nic moc

    A k tomu paměti - tenhle procesor umí jenom DDR3 do 1066MHz (podle czc.cz), které jsou o polovinu dražší než stejně rychlé DDR2 (které navíc mají menší latenci) A mění se socket, takže člověk musí koupit i novou zákl. desku - další náklady navíc.

    Zkrátka tahle cena, kterou Intel nasadil, je akorát pro lidí, kteří si to chtějí koupit, protože to musí mít hned. Takových je málo, takže - opakuju se - se nedivím, že jim to zůstává na skladě.
    Quando omni flunkus moritati
    David Ježek avatar 23.1.2009 16:51 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    nech bejt, WIFT srovnával 920 s Q9450 a byly to celkem zajímavé výsledky: Test procesorů Intel Core i7
    mikirc avatar 24.1.2009 00:56 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009

    No ja dal za 4jadrovy phenom 125W 4500,- takze pro me je to moc, taka cena za grafiku mi uz prijde normal

    Byl jednou jeden...
    24.1.2009 08:38 Krakonoš | skóre: 17 | Nová Ves v Horách
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    Sakra hodně! Za cpu tak 3k, víc nedám. Já myslím, že doba kdy jsme si koupili 200MHz stroj za 30k už je za náma, no a ono se to jenom násobí deseti. IMHO to je plýtání penězi.
    pools avatar 23.1.2009 09:08 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    "věcí jako CUA" - není to CUDA nebo sem mimo ja?
    Vivre libre ou mourir!
    David Ježek avatar 23.1.2009 09:19 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky - 2/2009
    samozřejmě, aspell to prevít podtrhne bez ohledu na překlep :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.