abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:55 | Zajímavý software

    XLibre Xserver je fork X.Org Serveru. Enrico Weigelt včera oznámil vydání verze 25.0 se slovy "tento fork je nezbytným, protože je výslovným přáním většiny současné skupiny X.Org (IBM / Red Hat) opustit projekt, nechat ho navždy shnít a blokovat jakékoli podstatné příspěvky, natož nové funkce".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:22 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Bezpečnostní upozornění

    Experti na kybernetickou bezpečnost potvrdili (en) největší dosud zaznamenaný únik dat. Hackeři při něm odkryli skoro 16 miliard přihlašovacích údajů z celého světa včetně účtů společností Google, Apple, Facebook, dalších sociálních sítí nebo některých serverů státní správy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.6. 19:55 | IT novinky

    Společnost Meta ve spolupráci se společností Oakley oznámila řadu chytrých brýlí Oakley. První Oakley Meta HSTN si lze předobjednat za 499 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 16:11 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) vyjádřilo podporu předložení projektu AI Gigafactory CZ, který do veřejné konzultace Evropské komise zaslala společnost České Radiokomunikace (CRA) v rámci iniciativy Project AIGF CZ. Jde o významný krok k rozvoji výpočetní infrastruktury pro umělou inteligenci (AI), která je prioritou resortu. Projekt je v souladu s cíli Národní strategie umělé inteligence ČR 2030 a je již součástí návrhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    20.6. 13:11 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 154 (pdf). S podtitulem Automatizace domácnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 12:22 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump podepsal exekutivní příkaz, který prodlužuje lhůtu pro prodej amerických aktiv aplikace TikTok vlastněné čínskou společností ByteDance do amerických rukou o dalších 90 dnů. Americký Kongres loni v dubnu kvůli bezpečnostním obavám přijal zákon, podle kterého měl vstoupit v platnost zákaz sítě TikTok v USA v případě, že se prodej neuskuteční do 19. ledna. Trump však v lednu lhůtu pro prodej prodloužil o 75 dnů. V dubnu pak přikročil k prodloužení o dalších 75 dnů, lhůta tak měla vypršet dnešním dnem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.6. 12:11 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit další tisíce pracovních míst, a to především v obchodních odděleních. Předchozí kolo propouštění se uskutečnilo v květnu a dotklo se 6000 zaměstnanců. Vedení firmy již dříve upozornilo, že vzhledem k rozsáhlým investicím do umělé inteligence (AI) se bude snažit omezovat výdaje v jiných oblastech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    19.6. 18:44 | IT novinky

    Společnost Murena ve spolupráci se společností Qwant představila vyhledávač Murena Find. Ve výchozím nastavení bude používán v mobilním operačním systému /e/OS a v Murena Workspace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.6. 13:00 | IT novinky

    V mobilní aplikaci Facebooku se lze nově přihlašovat pomocí Passkeys.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (57%)
     (29%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 290 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Jendа avatar 24.8.2011 00:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Teda nechci vám do těch mobilních přímotopů kecat, ale u mého notebooku tvoří 55Wh akumulátor docela podstatnou část hmotnosti. Pokud bych chtěl dosáhnout s prezentovaným zařízením rozumnou výdrž, asi bych si musel pořídit přípojný vozíček.
    nicméně od dob, kdy jsem viděl kabely od multimetru s 20A rozsahem, které byly tvořeny třemi tenkými měděnými drátky, tak už asi věřím všemu
    Tak to jsi asi ještě neviděl ty správné startovací (nebo spíše nestartovací) kabely :).
    24.8.2011 07:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    TDP - a zvláště u AMD - neznamená, že takovou spotřebu procesor opravdu bude mít. Je to víceméně teoretická hodnota, jakou spotřebu by měl procesor (v tomto případě APU), kdyby v něm všechno jelo naplno, což je stav, kterého nejspíš ani nejde v praxi dosáhnout.
    24.8.2011 11:45 Xjmeno363
    Rozbalit Rozbalit vše 60W
    TDP 60W? střte si to milé AMD do pr.dele

    Co takhle máknout a vymyslet třeba CPU s TDP 6W?

    PS: celý můj noťas s iDualCore 1.8GHz žere naplno 18W
    24.8.2011 12:07 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 60W
    AMD ma i procesory s TDP < 1 W (treba AMD Geode LX).
    24.8.2011 12:14 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 60W
    AMD a Via mají CPU s TDP pod 1 W. Ale pokud chcete super úsporu, sáhněte po AVR. TDP hodně pod 1 mW, celý systém o ploše kreditní karty nebo i zapalovače, pro mnoho využití ideální (včetně web serveru). Ale nečekejte vysoký výkon ;-)
    25.8.2011 03:58 Ales Hakl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 60W
    A pokud chcete o neco vetsi vykon a jeste o neco mensi spotrebu, tak po MSP430 :)
    25.8.2011 17:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 60W
    Microchip 24FJ64GB má podle datasheetu v hlubokém spánku odběr 20nA ;-). A to je jedna z nejhorších verzí (je v DILu ! :-D).
    26.8.2011 00:36 RayeR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 60W
    Fajn, a co to upocita v tom deep sleepu? Trochu irelevantni to cpat do diskuze k TDP. A ani to AVR kdyz pofici naplno 16MHz nebude zrat 1mW ale radove vic. Nevim tahle srovnani moc nedavaji smysl, proste vecinou plati za malo penez (zde proudu) malo muziky, takze fajn, mame celou skalu CPU od desitek W po desitky mW ale vykon tomu taky tak nejak odpovida. Vsak vite jak sou na tom s vykonem atomy...
    26.8.2011 01:45 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 60W
    Jo to je pravda, ale ja bral nejmenší možný odběr, aby se pak nedalo dohadovat. Podle wikipedie maj ty MSP430 minimální odběr 100nA, takže by se z toho možná dalo určit, že i ty další odběry, kdy to už něco počítá, budou vyšší než PIC. Ale jinak souhlasím, že srovnávání nemá moc smysl, protože všechny uC maj různé programovatelné rychlosti běhu. A osobně pod 1W jsou pro mě všechny odběry optimální.

    P.S. Ten RayeR?
    26.8.2011 11:16 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 60W
    To nejvýkonnější AVRko, co je pro ten web server, má maximální frekvenci 20 MHz a TDP kolem 50 mW (reálná spotřeba při plném zatížení cca 30 mW), v idle sleep je spotřeba i u tohoto AVRka kolem 500 µW. Některé úspornější mají TDP i pod ten 1 mW. A sice mají o dost nižší výkon, ale na spoustu věcí úplně stačí :-)
    26.8.2011 16:13 Tomas Kopriva | Ceske Budejovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 60W
    Když se k tomu přidá enc28j60 (ethernet MAC+PHY) který má spotřebu kolem 0,5W, tak přítomnost CPU se vykompenzuje nepřítomností supersvítive cool modré led :D
    24.8.2011 12:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 60W
    Bývá dobré si příspěvek nejdřív přečíst a pak teprve na něj odpovídat. Odpovídáte-li takhle agresivně, platí to dvojnásob.
    Jendа avatar 24.8.2011 14:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 60W
    Co takhle máknout a vymyslet třeba CPU s TDP 6W?
    Mně to v idle žere včetně 10" LED displeje 7 W, v burnu 12 W (Atom N270, 2 GiB RAM, rotující disk). Pokud se vyflákneš na x86, bude to ještě lepší.
    24.8.2011 18:05 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 60W
    HP TouchPad s dualcore Snapragonem na 1,2 GHz (přetaktovatelný na 1,5 až 1,7 GHz) žere při surfování přes WiFi cca 2,6W což si myslím není vůbec špatné na kompletní dosti výkonný tablet.
    24.8.2011 18:49 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 60W
    Akorát, že další verze asi už nebude.
    24.8.2011 19:22 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 60W
    Skoro určitě. Já to však myslel spíš jako příklad toho, jak může být i výkonný počítač úsporný. Halt jiný kraj (ARM), jiný mrav.
    Jendа avatar 24.8.2011 14:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Aha, a proč radši neuvádí, kolik to bude zhruba žrát v praxi?
    24.8.2011 15:39 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Protože praxe závisí na tom, jaké aplikace tam spustíte, jak nastavíte power management a spoustě dalších věcí. Samozřejmě by se mohla uvádět spotřeba stylem průměrné spotřeby u aut, ale reálná hodnota bude zase někde jinde.
    24.8.2011 11:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Tak to jsi asi ještě neviděl ty správné startovací (nebo spíše nestartovací) kabely :).
    jj, měli by to prodávat spíše jako "kabely pro pomalé dobíjení" ... posledně mi to trvalo jenom asi půl hodinky, než jsem přes ně naládoval do baterky dost šťávy, abych z ní nastartoval (že byly připojeny i během startování se na druhém autě vůbec neprojevilo)

    píšou na nich něco o 250 nebo dokonce 400 A (teď nevim, na kterejch jsem co viděl), a průměr i s izolací je menší, než samotný jádro u kabelů, co mám ke svářečce na 200 A - a to ještě tou izolací klamou, tvoří tak 90% tloušťky kabelu, jádro je tenoučký měděný lanko (hm, aspoňže měď, taky jsem tuhle pomáhal borcům s jejich kabelama, kde jsme si dlouhé chvíle než se jim to nabije krátili čtením obalu, a tam byl jako materiál uveden hliník potaženej mosazí nebo čím - OMG ...)
    Jendа avatar 24.8.2011 14:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Asi jediné řešení je vykašlat se na šidící výrobce a koupit si skutečný tlustokabel, svorky k elektrodám do svářečky a přidělat si to sám…
    24.8.2011 15:31 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    mozno vyrobcovia startovacich kablov objavili vysokoteplotnu supravodivost
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    24.8.2011 20:32 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Nebo se domnívají, že supravodivosti dosáhnou, když se měď rozteče :)
    9.9.2011 15:47 zub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    To dřív dosáhnou supratekutosti. :)
    24.8.2011 00:33 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    transfer energie mezi notebooky přes USB?

    pozor na energetické kapsáře, v nestřeženou chvíli Vám zapojí USB kabel do notebooku a vysají baterii :-D
    24.8.2011 02:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Dovedu si představit trolovací usb cache co budou jen napájecí dráty :-D.
    David Watzke avatar 24.8.2011 07:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.8.2011 09:32 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Ještě tam chybí konektiry pro "prodlužovačky", několik standardních mini USB od firem Panasonic, Sanyo, a asi i další :-DD
    pushkin avatar 24.8.2011 09:47 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    jop, a Samsung - ten má taky jeden takovej hyperstandardizovanej USB kabel
    24.8.2011 13:56 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    To "jop" je překlep, nebo počeštěné světácké "yep"? :-D
    pushkin avatar 24.8.2011 14:30 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Jo, to ani nevim, jak se to vyvinulo, ale ta druhá možnost může být blízko realitě :-)
    24.8.2011 14:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Na jiném chatu se zase setkávám s tím, že spousta lidí důsledně píše "asik" místo "asi", ale taky to nechápu.
    24.8.2011 18:45 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    "Asik" to bude asi mazlivě od mazlíků pro mazlíky :-D. Dobrý je taky "úpe nejvíííííc" samo o sobě :-D.
    24.8.2011 14:43 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Ani jedno, ani druhé. Je to "jo pičo" ;-P. Aspoň to tak chápem já a jeden známý Ostrávak ;-).
    Baník pyčo!
    24.8.2011 18:42 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Ach takp :-P
    pushkin avatar 24.8.2011 20:14 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    24.8.2011 18:06 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Sony a Minolta má taky vlastní tvar :-)
    24.8.2011 06:21 miki.lbc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Takže ti co mají USB ohřívač hrnku, si teď můžou koupit USB kávovar :)) Ale mohly by se tím napájet externí disky.
    AsciiWolf avatar 24.8.2011 13:39 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Jo a ti co mají USB vibrátor si teď budou moci koupit USB příklepovou sbíječku. :-D
    25.8.2011 17:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Ruža Becelin avatar 24.8.2011 14:25 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    USB kavovar by byl fajn, clovek pak nemusi behat kazdou chvili pro kafe :-P
    24.8.2011 14:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    hm, takže další rozšíření USB bude vodovodní hadice a pásový dopravník?
    Ruža Becelin avatar 24.8.2011 14:56 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    :-D
    pushkin avatar 24.8.2011 07:09 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Vedly chystaných APU AMD Fusion pro příští rok se dnes podíváme...
    Vedle...
    David Watzke avatar 24.8.2011 07:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Dík, opraveno.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.8.2011 08:55 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Podle zatím zveřejněných informací na USB nikdy 20 A nebude, pro takto vysoké příkony bude používáno vyšší napětí. Spekulovat by se dalo o horní hranici 48 V, které používá PoE, nebo 24 V, které používá Powered USB.
    24.8.2011 11:20 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    48V, 20A - jaký typ svářecí elektrody mám použít?
    24.8.2011 12:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Proč? Trik je právě v tom, že při napětí 48 V na těch 100 W nebudete 20 A potřebovat.
    25.8.2011 04:11 Ales Hakl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    A pak take v tom, ze u tech 5V je proud omezen spise tim aby na druhem konci kabelu bylo nejake pouzitelne napeti, nez proudovou kapacitou konektoru (ktera je pokud si spravne pamatuji 2.5A jako koneckoncu u vetsiny obdobne velkych konektoru) ci kabelu (extrapolaci z americke tlustoproude normy - coz je min prace nez to pocitat spravne a pro predstavu to asi staci - mi vychazi ze prvni USB kabel na kterem je napsany prurez co jsem tu chytil by mel zvladnout zhruba 0.75A a takovy ktery je spravne dle specifikace - pokud ji od USB 1.1 nejak vyrazne nezmenili - zhruba 4A).
    24.8.2011 09:24 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    sanží vyhovět
    David Watzke avatar 24.8.2011 10:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Rovněž dík.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.8.2011 11:09 kip | skóre: 8 | blog: kip | Nový Jičín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru

    V prvním odstavci o AMD je "Oteskem".

    Poslední větu druhého odstavce o 100W USB bych upravil na "od dob, kdy jsem viděl ...drátky, už asi uvěřím všemu".

    24.8.2011 11:46 Xjmeno363
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    máš krámy?
    24.8.2011 12:16 kip | skóre: 8 | blog: kip | Nový Jičín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Jo, spoustu. Na stole, ve stole, ve skříni...
    AsciiWolf avatar 24.8.2011 13:47 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    :-D
    24.8.2011 12:39 demon
    Rozbalit Rozbalit vše 100W odběr z USB konektoru
    A proc by to mel byt problem? Pokud zvednou napeti, tak muze proud zustat stejny, nebo mi neco unika???
    poky74 avatar 24.8.2011 13:43 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100W odběr z USB konektoru

    200V ? :-D

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    24.8.2011 18:02 Tassadar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100W odběr z USB konektoru
    To by se v USA mohly prodávat redukce USB -> zásuvka :)
    24.8.2011 18:08 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100W odběr z USB konektoru
    No a už jsme u toho. Zrušíme zásuvky (ano, vím že se už prodávají zásuvky do zdi s USB zdířkou) a všude dáme USB. To pak bude aspoň všechno hezky standardizované :-)
    24.8.2011 18:11 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100W odběr z USB konektoru
    omg...
    Baník pyčo!
    24.8.2011 18:13 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100W odběr z USB konektoru
    Nejenom standardizované, pokud máte napájení z fotovoltaiky nebo palivových článků, tak konverze DC -> AC pro zásuvky a následné AC -> DC pro veškerou elektroniku sežerou docela dost (proto se u domů stavěných s fotovoltaikou používají speciální 12 V DC zásuvky). Stejně tak UPSka vydrží o dost delší dobu, pokud napájí rovnou 12 V DC (jako autobaterka).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2011 18:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100W odběr z USB konektoru
    Stejně tak UPSka vydrží o dost delší dobu, pokud napájí rovnou 12 V DC (jako autobaterka).
    A existuje nějaké běžné řešení, kdy na místo běžného PC zdroje je jen nějaký dělič z 12 V DC na 5 V apod? Neboli jak se zbavit 230V AC v domácích podmínkách?
    24.8.2011 18:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100W odběr z USB konektoru
    Dělič :-D. Vzhledem k tomu, že 5V větev na mým zdroji má maximum 30A, tak by to bylo zajímavý ztrátový výkon.

    Nicméně kdyby ta baterka měla víc článků, tak by šlo možná nějak použít odbočku. To mě přívádí na vzpomínku když jsem byl dítě a zkoušel jsem udělat dělič usměrněnýho síťovýho napětí ze sériově zapojených elytů :-).
    24.8.2011 19:25 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100W odběr z USB konektoru
    Existuje a jmenuje se picoPSU. Já to používal do svého home serveru s Little Valley 2. Měl jsem dva kusy a oba za týden umřely takže nevím, co si o tom mám myslet (12V zdrojem to nebylo, ten je v pořádku). Teď tam už třetím rokem mám klasický 90W zdroj a všechno šlape jak hodinky.
    24.8.2011 20:14 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100W odběr z USB konektoru
    Ale to bude furt na bázi spínanýho zdroje ne? Je fakt, že to bude o jeden spínaný zdroj účinější.
    vlastikroot avatar 24.8.2011 20:57 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100W odběr z USB konektoru
    Spinany zdroje jsou docela efektivni, pokud jde o takovouhle malou konverzi. Tipuju ze nekolikafazovy synchroni snizovac (pouziva se na motherboardech k napajeni CPU) by se pres 98% ucinosti dostal.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    24.8.2011 22:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100W odběr z USB konektoru
    V ideálních podmínkách asi jo (vždycky se může například postavit rezonanční spínaný zdroj). U těch malých zdrojů se mě zdá, že jsou moc mrňavý a nebudou mít optimální rozměry na výkon, co jima protýká.
    24.8.2011 20:34 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100W odběr z USB konektoru
    Stačí spínaný zdroj do auta nebo vybrakovat starý notebook :-)
    Jendа avatar 24.8.2011 18:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100W odběr z USB konektoru
    25.8.2011 17:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Výrobci, zákazníci: "2.5 Wattů je málo, potřebovali bychom tak 5W ~ 10W."
    USB IF: "Tak dobře, 100 Wattů, máte to mít."
    :-D
    3.9.2011 19:54 josef5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    100W? to je pěkný z jednoho usb budu moct napájet kolik kousků notebooků nebo netbooků :) mohly by se dělat usb nabíječe baterií (jsem modelář) a třeba i nabíjet akuvrtačku přes usb by byla pohoda a 100W na usb repráky bez ext. zdroje by bylo taky dost (akorát kondík proti špičkám) jo to bude pěkný :D
    9.9.2011 16:03 zub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: až 100W odběr z USB konektoru
    Jen na tech notacich nesmi byt USB... :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.