abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:00 | Komunita

    Projekt VideoLAN a multimediální přehrávač VLC (Wikipedie) dnes slaví 25 let. Vlastní, tenkrát ještě studentský projekt, začal již v roce 1996 na vysoké škole École Centrale Paris. V první únorový den roku 2001 ale škola oficiálně povolila přelicencování zdrojových kódů na GPL a tím pádem umožnila používání VLC mimo akademickou půdu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | Humor

    Moltbook je sociální síť podobná Redditu, ovšem pouze pro agenty umělé inteligence - lidé se mohou účastnit pouze jako pozorovatelé. Agenti tam například rozebírají podivné chování lidí, hledají chyby své vlastní sociální sítě, případně spolu filozofují o existenciálních otázkách 🤖.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 18:00 | Humor

    scx_horoscope je „vědecky pochybný, kosmicky vtipný“ plně funkční plánovač CPU založený na sched_ext. Počítá s polohami Slunce a planet, fázemi měsíce a znameními zvěrokruhu. Upozornil na něj PC Gamer.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    30.1. 18:22 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bruselu konference FOSDEM 2026 (Free and Open source Software Developers’ European Meeting). Program konference je velice nabitý: 37 místností, 71 tracků, 1184 přednášejících, 1069 přednášek, prezentací a workshopů. Sledovat je lze i online. K dispozici budou jejich videozáznamy. Aktuální dění lze sledovat na sociálních sítích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    30.1. 18:00 | IT novinky

    Společnost Nex Computer stojící za "notebooky bez procesorů a pamětí" NexDock představila telefon NexPhone, který může funguje jako desktop PC, stačí k němu připojit monitor, klávesnici a myš nebo NexDock. Telefon by měl být k dispozici ve třetím čtvrtletí letošního roku. Jeho cena by měla být 549 dolarů. Předobjednat jej lze s vratní zálohou 199 dolarů. V dual-bootu by měl být předinstalovaný Android s Linuxem (Debian) jako aplikací a Windows 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    30.1. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 softwaru pro správu elektronických knih Calibre (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnuta je podpora AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    30.1. 14:22 | Nová verze

    Wasmer byl vydán ve verzi 7.0. Jedná se o běhové prostředí pro programy ve WebAssembly. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.1. 12:22 | Zajímavý software

    V reakci na nepopulární plán Microsoftu ještě více ve Windows prohloubit integraci umělé inteligence Copilot, Opera na sociální síti 𝕏 oznámila, že připravuje nativní linuxovou verzi prohlížeče Opera GX. Jedná se o internetový prohlížeč zaměřený pro hráče, přičemž obsahuje všechny základní funkce běžného prohlížeče Opera. Kromě integrace sociálních sítí prohlížeč například disponuje 'omezovačem', který umožňuje uživatelům omezit využití sítě, procesoru a paměti prohlížečem, aby se tak šetřily systémové zdroje pro jinou aktivitu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    30.1. 06:22 | Zajímavý software

    NVIDIA vydala nativního klienta své cloudové herní služby GeForce NOW pro Linux. Zatím v beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.1. 04:33 | Zajímavý projekt

    Open Gaming Collective (OGC) si klade za cíl sdružit všechny klíčové projekty v oblasti linuxového hraní počítačových her. Zakládajícími členy jsou Universal Blue a Bazzite, ASUS Linux, ShadowBlip, PikaOS a Fyra Labs. Strategickými partnery a klíčovými přispěvateli ChimeraOS, Nobara, Playtron a další. Cílem je centralizovat úsilí, takže namísto toho, aby každá distribuce udržovala samostatné opravy systému a podporu hardwaru na

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (31%)
    Celkem 703 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 29.1. 23:06
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    15.6.2012 00:15 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    A ano, peklo zamrzlo: tyto MacBooky Pro nabízejí i USB 3.0.
    To Apple nema rad USB 3.0?
    dit avatar 15.6.2012 00:30 dit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    konkurencia, voci ich Thunderbolt-u
    15.6.2012 09:22 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    neni nahodou TB intelovina?
    Vykook avatar 15.6.2012 11:05 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Dělali na tom společně.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    15.6.2012 12:14 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    ok, osobne doufam ze tohle rozhrani potka stejnej osud jako fw...
    Vykook avatar 15.6.2012 16:38 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Proc? Mimochodem, ve firmach co jedou Applech je tech FW zarizeni pomerne dost...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    15.6.2012 16:52 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Hmmm, a kolik těch firem jede na Applech? :-D
    Vykook avatar 15.6.2012 17:52 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Budeš se divit, ale poměrně dost.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    15.6.2012 22:43 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Jmenuj dve
    15.6.2012 22:59 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    a epl se nepocita :]
    Vykook avatar 16.6.2012 16:44 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Pár měsíců máme firmu která se přesně na tuhle klientelu orientuje a na nedostatek práce si rozhodně stěžovat nemůžem. Je to poměrně dost velká část zvukařskejch, grafickejch studií, nějakej ten developer a sem tam nějaká tiskárna. Téměř určitě se najde víc firem s desktopama od Apple, než s GNU/Linuxem.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    16.6.2012 20:04 Jiří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Vím i o právníkovi, jehož celý úřad funguje na Applu.

    Mně osobně se Thunderbolt líbí mnohem víc, než USB 3.0 a doufám, že se prosadí. Rád bych v budoucnu připojil všechno přes jediný malý konektor.

    BTW: Tleskám Applu za ten displej, ale co má do pr*ele znamenat absence ethernetu přímo v notebooku? Tím to totálně zabili. WiFi je super na surfování po netu, ale tahat sebou neustále redukci pokaždé, když chci přenášet větší objemy dat? V té firmě hulí buď moc a nebo moc málo, každopádně nehulí tak, jak by měli. Ten port by se tam klidně vešel.
    16.6.2012 21:54 ssaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Mně osobně se Thunderbolt líbí mnohem víc, než USB 3.0 a doufám, že se prosadí. Rád bych v budoucnu připojil všechno přes jediný malý konektor.
    Urcite sa nepresadi. Cena kablu je problem, aj to, ze sa zariadenia retazia. TB obycajnemu cloveku nic neprinesie, co by uz v podobne USB nemali. Bezny clovek TB nevyuzije a nepotrebuje.
    Vykook avatar 16.6.2012 23:14 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Jak casto kupuje normalni clovek USB kabel? Koupim externi disk a mam ho tam. koupim telefon a mam ho taky v baleni. Tohle je to samy...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    17.6.2012 17:37 Michal Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Když koupíš externí TB disk, tak ho tam mít nebudeš :). Anebo ten disk bude o dost dražší, než USB verze.
    Vykook avatar 17.6.2012 18:25 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Najdi nejakej TB disk v prodeji a uvidis ze ho temer jiste mit bude. V Apple store jich par je a vsechny ho myslim maj...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    18.6.2012 13:02 Michal Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Najdi nejakej TB disk v prodeji a uvidis ze ho temer jiste mit bude.
    Ty disky, co se dneska prodávají, se prodávaji bez kabelu.
    Bedňa avatar 17.6.2012 18:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Ja som už kupoval tri.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Vykook avatar 17.6.2012 18:26 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Tak ty asi nebudes typickej enduser ;-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Bedňa avatar 17.6.2012 18:31 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Jeden som si kupoval s dôvodom že chcem kvalitný tienený kábel a fakt funguje výborne pár rokov a ešte aj pekne vyzerá, druhý preto aby som môhol spojiť kompiš s autom (dĺžka), tretí do práce, páč tam som žiadny nemal, asi mám niekde aj tie od výrobkov, ale kde sú ...
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 17.6.2012 18:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Jáj kokotov je plný svet, ale tu sa bavíme o normálnych ľudoch.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.6.2012 19:30 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Vím i o právníkovi, jehož celý úřad funguje na Applu.
    No ty woe, to je velkofirma jako prase, z toho by si určitě Jobs natrhnul anál, kdyby byl eště naživu! :-) :-D :-)
    15.6.2012 17:15 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    proc? dalsi zbytecnej svab/dira v zeleze...
    Jendа avatar 15.6.2012 17:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Proc?
    Kdo by chtěl mít konektor s plným přístupem do paměti? Doufám, že to alespoň půjde vypnout.
    15.6.2012 21:42 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    K vám do vsi ještě nedorazila IOMMU?
    Jendа avatar 15.6.2012 21:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Do vsi firewire očividně ještě ne, ale jinak je to zajímavé. Díky za info.
    Vykook avatar 16.6.2012 16:53 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Nějaký jiný důvod který bude zajímat alespoň o trochu víc než 0.0000nic % lidí? Mimochodem i přes USB se dá poměrně snadno kompromitovat, či zlikvidovat počítač, ale chápu, že když v obojím má prsty Apple, tak je na to třeba nadávat i když se jedná o super technologie proti USB.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Jendа avatar 16.6.2012 19:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Nějaký jiný důvod který bude zajímat alespoň o trochu víc než 0.0000nic % lidí?
    Každý se pohybujeme v jiné komunitě, lidi kolem mě považují díru, které umožňuje kompromitaci systému, za bug.
    Mimochodem i přes USB se dá poměrně snadno kompromitovat
    Phantom keyboard nefunguje při zamčené obrazovce, nebo myslíš něco jiného?
    či zlikvidovat počítač
    To kladivem taky.
    i když se jedná o super technologie proti USB
    Souhlasím, kdyby se nějak ošetřilo to DMA, s USB by se to nedalo srovnávat.
    16.6.2012 19:33 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu

    No jo, ale DMA je právě featura Thunderboltu, oproti USB. Bohužel IOMMU je v současné době dost drahá věc pro běžné Acer netbooky, jejichž uživatele často taková "díra" vůbec nezajímá.

    To máš jako s šifrováním paměti v softwaru - jde to udělat, ale mnohonásobně to zpomalí systém. Coldboot útok na RAM je přece taky díra, dle tvé definice.

    Jendа avatar 16.6.2012 19:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    To máš jako s šifrováním paměti v softwaru - jde to udělat, ale mnohonásobně to zpomalí systém.
    Myslíš tím něco jako TRESOR, ale pro RAM? Hmm, to by bylo drsný.

    Coldboot už je přece jenom trošku složitější, u Thunderboltu tě může hacknout třeba projektor, až budeš někde prezentovat :).
    16.6.2012 23:21 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu

    Narazil jsem tehdy jen na abstract paper, nevím, zda existují patche pro Linux.

    Je pravda, že DMA je jisté riziko, jsem zvědav, jak bude Apple/Intel reagovat, až se objeví nějaké zneužívající zařízení. Možná se konečně rozšíří IOMMU i na levnější základky a notebooky, takže bude možné konečně dělat pci passtrough expresscardu :-D.

    Jendа avatar 16.6.2012 23:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Je pravda, že DMA je jisté riziko, jsem zvědav, jak bude Apple/Intel reagovat, až se objeví nějaké zneužívající zařízení.
    Tak minimálně pro FW jsem to zařízení viděl. On totiž stačí notebook s lepším řadičem.

    No jo, ano, přes PCI Express karty se tohle dá taky exploitnout a přes dokovací konektor možná taky. Ještě, že můj craptop nic takového nemá :-). Pravda, RAMka je vyzývavě přidělaná pod jedním šroubkem.
    15.6.2012 13:19 kmarty | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    To si muze tezko konkurovat. Kdyby to byla konkurence, tak je USB3.0 vysmech. Nastesti pro USB je to ale brany jako navzajem se doplnujici rozhrani. Takova klavesnice ci mys pripojene pres TB by bylo dost uhozeny na hlavu.

    Mimo to, ne ze by Apple nemel rad USB3.0, ale na otazky kdy ze jej bude mit i ve svych notasech odpovidal ze az jej bude Intel nabizet jako soucast chipsetu (plus cas toho Appliho obnovovaciho kolotoce).
    15.6.2012 07:12 Creator of Myths
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    "...GeForce GT 650M s 2 GB vlastní GDDR5 paměti..."

    Ne 2 GB, ale 1 GB, viz specifikace.
    15.6.2012 09:14 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    samozřejmě je ale třeba počítat s vyšší cenou, ta za nejnižší konfiguraci činí v přepočtu 44 500 Kč
    V prepoctu mozna, ale na ceskem trhu byla cena za nizsi konfiguraci s vychval;ovanym retina displejem stanovena na krasnych 58.490 Kc HW je to uzasny, ale ta cena ne. B
    posouváme od 1920pixelové šířky
    - Applu uz davno doslo, ze na NB se primarne nekouka na filmy, ale taky se na nich pracuje a proto pouziva pomer stran 16:10, ktery je rozmunym kompromisem, takze pro praci obvykle staci 15 palcu. Apple pokud se nepletu nikdy 1920 sirku na svych NB nepouzival, bylo to 1440x900 a retina ma po vzoru iFounu dvojnasobek na kazde strane. Ono kdyz nekdo pri vyvoji produktu premysli k cemu a jak ho lidi pouzivaji, tak je to hned lepsi ;-)

    PS: nejsem zastance iKrabicek, ale nemuzu si pomoct - je to proste vymyslene hlavou.
    15.6.2012 09:41 Creator of Myths
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Na 15" sice ne, ale u 17" MacBook Pro používal Apple rozlišení 1920x1200 několik posledních let.

    Souhlasím že poměr stran 16:10 je jedna z nejlepších vlastností jejich laptopů. Škoda že když uvedli 11" MacBook Air, rozhodli se pro "lidové rozlišení" 1366x768 namísto menšího-ale-oku-lahodnějšího 1280x800. Je to nepěkná nudlovitá výjimka v jejich notebookové řadě.
    JaMa avatar 15.6.2012 09:21 JaMa | skóre: 1 | blog: jama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    s novými objektivy s STM ostřením (korkovým motorem) bude nyní záznam videa příjemnější.

    dotykový s kapacitním systémem, tedy podporuje gesta včetně multi-touch. Mikroson oproti

    i když představa korkového motoru mě pobavila :)
    15.6.2012 10:36 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Ten toshibácky ultrabook mi připomněl mé milované i proklínané Sony Vaio P s "úžasným" rozlišením 1600x768 na displayi 8".
    15.6.2012 16:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Ačkoli by Canon EOS 650D mohl evokovat nástupce modelu 600D, není to pravda. 650D doplní na trhu stávající modely a sedne si přesně mezi EOS 600D a EOS 60D.

    Už oproti 600D to vypadalo, že 60D až tak moc navíc nenabízí, teď se ta mezera ještě trochu zmenšila (jak funkčně, tak cenově). Jsem zvědav, jestli se to u 70D změní nebo jestli opět hlavním cílem bude "hlavně nekonkurovat 7D".

    frEon avatar 15.6.2012 23:08 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    dotykovej display u zrcadlovky by pro me byl dostatecny duvod si ji nekoupit - me se dotykovy displaye neosvedcili ani u blbyho telefonu...
    Talking about music is like dancing to architecture.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.