abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 18:12 | Zajímavý článek

Mozilla v diskusní skupině mozilla.dev.security.policy řeší co s certifikačními autoritami WoSign a StartCom. Výsledkem je (zatím) třináctistránkový dokument WoSign and StartCom na Dokumenty Google. V červenci se například provalilo, že služba StartEncrypt od certifikační autority StartCom umožňovala komukoliv automaticky vydat certifikát k prakticky libovolné doméně (zprávička). V srpnu se uživateli GitHubu povedlo získat

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 15:00 | Komunita

V arizonském Glendale dnes začíná třídenní konference AstriCon 2016 věnovaná Asterisku. Při té příležitosti byla vydána verze 14.0.0 této svobodné softwarové implementace telefonní ústředny (PBX). Přehled novinek na wiki stránkách.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 10:20 | Komunita

Projekt GNU dnes slaví 33 let. Přesně před třiatřiceti lety, 27. září 1983, Richard Stallman oznámil, že se chystá napsat s Unixem kompatibilní operační systém GNU (Gnu's Not Unix).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:20 | Bezpečnostní upozornění

Byly vydány verze 1.1.0b a 1.0.2j kryptografické knihovny OpenSSL. Dle bezpečnostního upozornění byly opraveny bezpečnostní chyby CVE-2016-6309 (Debian) a CVE-2016-7052 (Debian) způsobené nepříliš povedenou opravou bezpečnostních chyb minulý týden (zprávička).

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 17:47 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a prezentace (pdf) z konferencí vývojářů LLVM a GNU Tools. Konference proběhly v městečku Hebden Bridge. Jednodenní konference LLVM Cauldron 2016 proběhla 8. září. Od 9. do 11. září probíhala na stejném místě třídenní konference GNU Tools Cauldron 2016.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:43 | Nová verze

Po téměř 11 měsících vývoje od verze 0.10.0 (zprávička) byla vydána verze 0.11.0 hardwarově nenáročného desktopového prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment) vzniklého sloučením projektů Razor-qt a LXDE (zprávička). Z novinek lze zmínit například pavucontrol-qt, Qt port audio mixéru pavucontrol z projektu PulseAudio. V lxqt-config přibyla možnost nastavování jasu. Vylepšena byla podpora více monitorů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 42
včera 12:00 | Nová verze

Po 9 měsících vývoje byla vydána nová verze 0.5.0 (GitHub) klasické 2D plošinovky inspirované sérií Super Mario SuperTux. Z novinek lze zmínit především nový integrovaný editor umožnující editovat úrovně a mapy přímo ze hry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.9. 14:11 | Komunita

Už jenom do pondělí 3. října lze přihlásit přednášku nebo workshop, nebo také navrhnout zajímavé téma nebo osobu, na brněnskou open source, open mind a open hardware konferenci OpenAlt 2016, jež navazuje na konference LinuxAlt a Openmobility a proběhne 5. a 6. listopadu 2016. Inspirovat se lze loňským ročníkem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.9. 13:33 | Nová verze

Po šesti týdnech od vydání verze 5.1.0 (zprávička) byla vydána verze 5.2.0 správce digitálních fotografií digiKam (digiKam Software Collection). Kromě oprav chyb, v Bugzille bylo uzavřeno 42 záznamů, přináší nejnovější digiKam také nový nástroj pro potlačení efektu červených očí vytvořený v rámci letošního Google Summer of Code 2016.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.9. 12:55 | Bezpečnostní upozornění

Americká společnost Yahoo, provozující stejnojmenný internetový portál, oficiálně potvrdila bezpečnostní incident z konce roku 2014. Dle tiskové zprávy ukradl státem podporovaný útočník údaje o 500 milionech uživatelích. Jedná se o jejich jména, emailové adresy, telefonní čísla, data narození, haše hesel (bcrypt) a v některých případech také bezpečnostní otázky a odpovědi na ně.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (27%)
 (29%)
 (31%)
 (7%)
 (5%)
 (1%)
Celkem 153 hlasů
 Komentářů: 3, poslední dnes 09:40
    Rozcestník
    Reklama

    HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu

    15. 6. 2012 | David Ježek | Hardware | 3378×

    Hlavní novinka tohoto dílu sice spadá do tohoto týdne, ne minulého, ale občas se prostě nedá čekat. Nové MacBooky Pro totiž přichází s velký evolučním skokem. Sousloví „Retina Display“ se od nynějška Apple neskloňuje jen u iPodů, iPadů a iPhonů, ale nově také u MacBooků…

    Obsah

    MacBook Pro dostává „Retina Display“

    link

    Nové MacBooky Pro představené na tradiční konferenci, kde se poprvé od smrti Steva Jobse ujal hlavního slova (staro)nový šéf Applu Tim Cook, přináší vedle již zmíněného displeje také Ivy Bridge, dva Thunderbolt porty a Li-Pol baterii, která to celé utáhne vskutku úctyhodně.

    Každopádně to hlavní: MacBooky Pro nyní nesou 15,4palcový IPS LCD panel s rozlišením 2880×1800. To je obrovský skok kupředu za prvé proto, že se konečně výrazněji posouváme od 1920pixelové šířky, ale také díky tomu, že to současně je s IPS panelem, nikoli trapným TN. Novému displeji je nyní uzpůsoben jak samotný operační systém Mac OS X, tak i všelijaké aplikace jako Final Cut, kam se současně se všemi ovládacími prvky vejde i FullHD video ve 100% velikosti.

    Ivy Bridge s integrovanou grafikou Intel HD 4000 doprovází také GeForce GT 650M s 2 GB vlastní GDDR5 paměti (28nm Kepler s 384 CUDA jádry, tedy variace na desktopovou GeForce GT 640), takže výkonu bude celkem slušný dostatek. SSD je zde dle konfigurace v kapacitě od 256 do 768 GB, pro externí zařízení nabízí nové tělo hned dvojici Thunderbolt konektorů (přes ně a dodávané redukce se připojuje FireWire či GLAN). A ano, peklo zamrzlo: tyto MacBooky Pro nabízejí i USB 3.0.

    Z výčtu dalších zajímavostí musím zmínit až 16 GB paměti, kdy základních 8 GB je přímo na hlavním PCB. Procesor je jen a pouze typu čtyřjádrového mobilního Core i7 Ivy Bridge s frekvencí od 2,3 do 2,7 GHz základní, resp. 3,3 až 3,7 GHz Turbo. Opět: záleží jen na hloubce vaší kapsy.

    Li-Pol akumulátor s kapacitou 95 Wh se nepochybně podílí na snížené výšce těla, nižší hmotnosti a tom, že takto našlapaný notebook vydrží běžet bez přívodu elektřiny až 7 hodin, resp. vydrží 30 dní ve stand-by. Na fotografii vnitřku je to ta velká placatá černá věc v dolní části.

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    Apple zapracoval na opravdu hodně věcech, shrnuje je v tradičním marketingovém videu. Pro mě osobně je tohle nejzajímavější kus mobilního železa v tomto roce a pochybuji, že bude vůbec překonán. Klobou dolů Apple, samozřejmě je ale třeba počítat s vyšší cenou, ta za nejnižší konfiguraci činí v přepočtu 44 500 Kč.

    GeForce GTX 680M přichází

    link

    Rybník vypálila všem zlým jazykům Nvidia. Všeobecně se očekávalo, že mobilní Kepler sice bude hodně slušné, ale že pro něj bude moci Nvidia použít nikoli úspornější GPU GK107, ale plnohodnotnou verzi GK110 z desktopových GeForce GTX 670, 680 a 690, to se opravdu moc nečekalo. Ale stalo se.

    Nvidia tak uvádí na trh mobilní GeForce GTX 680M, která si své číselné značení po dlouhé době opět konečně zaslouží. GeForce GTX 680M sice nenese 1536 CUDA jader, ale i 1344 doprovázených 112 TMU a 32 ROP je úctyhodné číslo, zejména když si uvědomíme, že nejde o 200W grafiku, ale tentýž čip se sice zpomalenými takty, ale TDP ne vyšším než ~100 W. Jak s oblibou říkám, na onen pověstný „sweet spot“ z hlediska poměru výkon/spotřeba si nikdy nesedne nejvýše taktovaná verze čipu a je nad slunce jasné, že v případě Nvidie je to nyní GTX 680M.

    GPU doprovází na jeho MXM modulu celkem až 4 GB GDDR5 paměti (tedy čekejme i konfigurace s 2 GB) připojené 256bitovou sběrnicí. Jejich efektivní takt je přeci jen poměrně nízkých 3,6 GHz, na druhou stranu nebudou GDDR5 čipy na této rychlosti tak nenasytné, jak umí být nad 6GHz hranicí, a současně pro osekanou verzi GK110 nebudou představovat výraznější brzdu. Samo GPU běží na 720 MHz – 1GHz+ orgie z desktopu se zde pochopitelně nekonají.

    Nová mobilní grafika míří do hi-endových notebooků, vedle Alienware a MSI samozřejmě čekejme i Clevo alias Eurocom alias Goldmax, včetně možnosti upgradu MXM modulu ve starších strojích. Nvidia tímto skládám poklonu, protože parametrově je tahle mobilní grafika výtečná. Podporováno je mimochodem i SLI, takže čekejme monstrstroj od Eurocomu se dvěma GeForce GTX 680M v přenosném těle.

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    Ultrabook Toshiba s LCD o poměru stran 21:9

    link

    Už jsme to viděli u LCD televizí Philips, kde to pro filmové nadšence smysl má, ale na Ultrabooku jde spíše o bizarní záležitost. Toshiba se ale hned tak něčeho nelekne, takže na Computexu představila Ultrabook Satellite U840W.

    Jeho rozlišení 14,4palcového displeje je „úchylných“ 1792×768, přičemž tomu následně pochopitelně odpovídá i tvar těla. Pokud máte konzervativní 4:3 přístup, tak to berte jako 1024×768 + čtvereček 768×768 navíc. Jaký význam to ve skutečnosti má, se mě neptejte. Neznám jej, nechci jej znát, nechci o tom vlastně napsat už ani čárku :-). Snad jen: cena je v přepočtu 30 000 Kč (za variantu s Ivy Bridge, 10 GB RAM, 500GB HDD + 32GB SSD cache a USB 3.0 či WiDi).

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    Zrcadlovka Canon EOS 650D s překopaným systémem ostření

    link

    Ačkoli by Canon EOS 650D mohl evokovat nástupce modelu 600D, není to pravda. 650D doplní na trhu stávající modely a sedne si přesně mezi EOS 600D a EOS 60D. Ale rozhodně je o co stát.

    Canon nadále zůstává u 18Mpix APS-C 1,6× crop CMOS čipu, který piluje již více než dva roky. Tentokrát jej ale překopal opravdu hodně. Podobně jako Nikon u bezzrcadlovek řady 1, Canon opustil koncept samotného AF modulu a umístil devět křížových ostřících bodů i přímo na samotný snímací čip. Nyní tak nejen klasický fotografický režim, ale právě i Live View a záznam videa mají k dispozici phase-change ostření, které je oproti contrast-detect principiálně rychlejší. Zrcadlovka ostří při těchto režimech tak, že AF na vlastním snímači provedou rychle předostření a následně již jemně doostří kontrastní systém. Vše je navíc implementováno tak, aby to dobře podporovalo záznam videa, takže s novými objektivy s STM ostřením (korkovým motorem) bude nyní záznam videa příjemnější. STM je totiž pomalejší než ultrazvukové ostření USM u hi-end objektivů Canon, takže sice zaostří na subjekt pomaleji, ale pro video (1080p H.264) příjemněji – ve videu nebudou prudké skokové změny zaostření.

    EOS 650D dále dostal do vínku 3,0palcový displej s 1040k body, který ale nyní není jen výklopný a otočný jako u EOS 60D, ale také plně dotykový s kapacitním systémem, tedy podporuje gesta včetně multi-touch. Mikroson oproti 600D povýšil z mono na stereo a nechybí ani konektor pro externí mikrofon – v cenové relaci 20 tisíc Kč za zrcadlovku tak jednoznačně vyhrává nad Pentaxem K30 s jeho mono zvukem bez konektoru.

    Citlivost je nastavitelná v rozmezí 100 až 12800 s možností jít na 25600 s pochopitelnou ztrátou dynamického rozsahu a vyšším šumem. Tělo snímá až 5 fps v plném rozlišení, procesor DIGIC 5 pak ukládá 14bitové RAWy. Kompenzace expozice je možná v rozsahu ±5 eV po 1/2 nebo 1/3 krocích, závěrka má nejkratší čas 1/4000, synchronizace s bleskem končí na 1/200. EOS 650D ukládá na SD karty včetně SDXC/UHS-I, výdrž s dodávaným akumulátorem je až 440 snímků při 23°C, resp. 400 při 0°C (dle CIPA). Hledáček je zrcátkový s 0,85× zvětšením a 95% pokrytím. V případě zájmu si připravte zhruba 20 000 Kč na tělo, resp. 23 000 Kč na kit s objektivem 18-55mm/F3.5-5.6 IS II.

    Z STM objektivů míří na trh 18-135mm a 40mm pancake.

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky

           

    Hodnocení: 60 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.6.2012 00:15 tuxmartin | skóre: 37 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    A ano, peklo zamrzlo: tyto MacBooky Pro nabízejí i USB 3.0.
    To Apple nema rad USB 3.0?
    dit avatar 15.6.2012 00:30 dit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    konkurencia, voci ich Thunderbolt-u
    15.6.2012 09:22 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    neni nahodou TB intelovina?
    Vykook avatar 15.6.2012 11:05 Vykook | skóre: 22 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Dělali na tom společně.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    15.6.2012 12:14 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    ok, osobne doufam ze tohle rozhrani potka stejnej osud jako fw...
    Vykook avatar 15.6.2012 16:38 Vykook | skóre: 22 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Proc? Mimochodem, ve firmach co jedou Applech je tech FW zarizeni pomerne dost...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    15.6.2012 16:52 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Hmmm, a kolik těch firem jede na Applech? :-D
    Vykook avatar 15.6.2012 17:52 Vykook | skóre: 22 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Budeš se divit, ale poměrně dost.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    15.6.2012 22:43 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Jmenuj dve
    15.6.2012 22:59 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    a epl se nepocita :]
    Vykook avatar 16.6.2012 16:44 Vykook | skóre: 22 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Pár měsíců máme firmu která se přesně na tuhle klientelu orientuje a na nedostatek práce si rozhodně stěžovat nemůžem. Je to poměrně dost velká část zvukařskejch, grafickejch studií, nějakej ten developer a sem tam nějaká tiskárna. Téměř určitě se najde víc firem s desktopama od Apple, než s GNU/Linuxem.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    16.6.2012 20:04 Jiří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Vím i o právníkovi, jehož celý úřad funguje na Applu.

    Mně osobně se Thunderbolt líbí mnohem víc, než USB 3.0 a doufám, že se prosadí. Rád bych v budoucnu připojil všechno přes jediný malý konektor.

    BTW: Tleskám Applu za ten displej, ale co má do pr*ele znamenat absence ethernetu přímo v notebooku? Tím to totálně zabili. WiFi je super na surfování po netu, ale tahat sebou neustále redukci pokaždé, když chci přenášet větší objemy dat? V té firmě hulí buď moc a nebo moc málo, každopádně nehulí tak, jak by měli. Ten port by se tam klidně vešel.
    16.6.2012 21:54 ssaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Mně osobně se Thunderbolt líbí mnohem víc, než USB 3.0 a doufám, že se prosadí. Rád bych v budoucnu připojil všechno přes jediný malý konektor.
    Urcite sa nepresadi. Cena kablu je problem, aj to, ze sa zariadenia retazia. TB obycajnemu cloveku nic neprinesie, co by uz v podobne USB nemali. Bezny clovek TB nevyuzije a nepotrebuje.
    Vykook avatar 16.6.2012 23:14 Vykook | skóre: 22 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Jak casto kupuje normalni clovek USB kabel? Koupim externi disk a mam ho tam. koupim telefon a mam ho taky v baleni. Tohle je to samy...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    17.6.2012 17:37 Michal Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Když koupíš externí TB disk, tak ho tam mít nebudeš :). Anebo ten disk bude o dost dražší, než USB verze.
    Vykook avatar 17.6.2012 18:25 Vykook | skóre: 22 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Najdi nejakej TB disk v prodeji a uvidis ze ho temer jiste mit bude. V Apple store jich par je a vsechny ho myslim maj...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    18.6.2012 13:02 Michal Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Najdi nejakej TB disk v prodeji a uvidis ze ho temer jiste mit bude.
    Ty disky, co se dneska prodávají, se prodávaji bez kabelu.
    Bedňa avatar 17.6.2012 18:23 Bedňa | skóre: 33 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Ja som už kupoval tri.
    Pokecajte si s umelou stupiditou na http://www.kernelultras.org/
    Vykook avatar 17.6.2012 18:26 Vykook | skóre: 22 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Tak ty asi nebudes typickej enduser ;-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Bedňa avatar 17.6.2012 18:31 Bedňa | skóre: 33 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Jeden som si kupoval s dôvodom že chcem kvalitný tienený kábel a fakt funguje výborne pár rokov a ešte aj pekne vyzerá, druhý preto aby som môhol spojiť kompiš s autom (dĺžka), tretí do práce, páč tam som žiadny nemal, asi mám niekde aj tie od výrobkov, ale kde sú ...
    Pokecajte si s umelou stupiditou na http://www.kernelultras.org/
    Bedňa avatar 17.6.2012 18:24 Bedňa | skóre: 33 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Jáj kokotov je plný svet, ale tu sa bavíme o normálnych ľudoch.
    Pokecajte si s umelou stupiditou na http://www.kernelultras.org/
    17.6.2012 19:30 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Vím i o právníkovi, jehož celý úřad funguje na Applu.
    No ty woe, to je velkofirma jako prase, z toho by si určitě Jobs natrhnul anál, kdyby byl eště naživu! :-) :-D :-)
    15.6.2012 17:15 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    proc? dalsi zbytecnej svab/dira v zeleze...
    Jendа avatar 15.6.2012 17:19 Jendа | skóre: 72 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Proc?
    Kdo by chtěl mít konektor s plným přístupem do paměti? Doufám, že to alespoň půjde vypnout.
    Když jsem se ptal, jak daleko je Brno od Prahy, tak jsem opravdu nechtěl znát Levenshteinovu vzdálenost těch stringů.
    15.6.2012 21:42 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    K vám do vsi ještě nedorazila IOMMU?
    Jendа avatar 15.6.2012 21:45 Jendа | skóre: 72 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Do vsi firewire očividně ještě ne, ale jinak je to zajímavé. Díky za info.
    Když jsem se ptal, jak daleko je Brno od Prahy, tak jsem opravdu nechtěl znát Levenshteinovu vzdálenost těch stringů.
    Vykook avatar 16.6.2012 16:53 Vykook | skóre: 22 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Nějaký jiný důvod který bude zajímat alespoň o trochu víc než 0.0000nic % lidí? Mimochodem i přes USB se dá poměrně snadno kompromitovat, či zlikvidovat počítač, ale chápu, že když v obojím má prsty Apple, tak je na to třeba nadávat i když se jedná o super technologie proti USB.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Jendа avatar 16.6.2012 19:17 Jendа | skóre: 72 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Nějaký jiný důvod který bude zajímat alespoň o trochu víc než 0.0000nic % lidí?
    Každý se pohybujeme v jiné komunitě, lidi kolem mě považují díru, které umožňuje kompromitaci systému, za bug.
    Mimochodem i přes USB se dá poměrně snadno kompromitovat
    Phantom keyboard nefunguje při zamčené obrazovce, nebo myslíš něco jiného?
    či zlikvidovat počítač
    To kladivem taky.
    i když se jedná o super technologie proti USB
    Souhlasím, kdyby se nějak ošetřilo to DMA, s USB by se to nedalo srovnávat.
    Když jsem se ptal, jak daleko je Brno od Prahy, tak jsem opravdu nechtěl znát Levenshteinovu vzdálenost těch stringů.
    16.6.2012 19:33 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu

    No jo, ale DMA je právě featura Thunderboltu, oproti USB. Bohužel IOMMU je v současné době dost drahá věc pro běžné Acer netbooky, jejichž uživatele často taková "díra" vůbec nezajímá.

    To máš jako s šifrováním paměti v softwaru - jde to udělat, ale mnohonásobně to zpomalí systém. Coldboot útok na RAM je přece taky díra, dle tvé definice.

    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    Jendа avatar 16.6.2012 19:48 Jendа | skóre: 72 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    To máš jako s šifrováním paměti v softwaru - jde to udělat, ale mnohonásobně to zpomalí systém.
    Myslíš tím něco jako TRESOR, ale pro RAM? Hmm, to by bylo drsný.

    Coldboot už je přece jenom trošku složitější, u Thunderboltu tě může hacknout třeba projektor, až budeš někde prezentovat :).
    Když jsem se ptal, jak daleko je Brno od Prahy, tak jsem opravdu nechtěl znát Levenshteinovu vzdálenost těch stringů.
    16.6.2012 23:21 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu

    Narazil jsem tehdy jen na abstract paper, nevím, zda existují patche pro Linux.

    Je pravda, že DMA je jisté riziko, jsem zvědav, jak bude Apple/Intel reagovat, až se objeví nějaké zneužívající zařízení. Možná se konečně rozšíří IOMMU i na levnější základky a notebooky, takže bude možné konečně dělat pci passtrough expresscardu :-D.

    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    Jendа avatar 16.6.2012 23:39 Jendа | skóre: 72 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Je pravda, že DMA je jisté riziko, jsem zvědav, jak bude Apple/Intel reagovat, až se objeví nějaké zneužívající zařízení.
    Tak minimálně pro FW jsem to zařízení viděl. On totiž stačí notebook s lepším řadičem.

    No jo, ano, přes PCI Express karty se tohle dá taky exploitnout a přes dokovací konektor možná taky. Ještě, že můj craptop nic takového nemá :-). Pravda, RAMka je vyzývavě přidělaná pod jedním šroubkem.
    Když jsem se ptal, jak daleko je Brno od Prahy, tak jsem opravdu nechtěl znát Levenshteinovu vzdálenost těch stringů.
    15.6.2012 13:19 kmarty | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    To si muze tezko konkurovat. Kdyby to byla konkurence, tak je USB3.0 vysmech. Nastesti pro USB je to ale brany jako navzajem se doplnujici rozhrani. Takova klavesnice ci mys pripojene pres TB by bylo dost uhozeny na hlavu.

    Mimo to, ne ze by Apple nemel rad USB3.0, ale na otazky kdy ze jej bude mit i ve svych notasech odpovidal ze az jej bude Intel nabizet jako soucast chipsetu (plus cas toho Appliho obnovovaciho kolotoce).
    15.6.2012 07:12 Creator of Myths
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    "...GeForce GT 650M s 2 GB vlastní GDDR5 paměti..."

    Ne 2 GB, ale 1 GB, viz specifikace.
    15.6.2012 09:14 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    samozřejmě je ale třeba počítat s vyšší cenou, ta za nejnižší konfiguraci činí v přepočtu 44 500 Kč
    V prepoctu mozna, ale na ceskem trhu byla cena za nizsi konfiguraci s vychval;ovanym retina displejem stanovena na krasnych 58.490 Kc HW je to uzasny, ale ta cena ne. B
    posouváme od 1920pixelové šířky
    - Applu uz davno doslo, ze na NB se primarne nekouka na filmy, ale taky se na nich pracuje a proto pouziva pomer stran 16:10, ktery je rozmunym kompromisem, takze pro praci obvykle staci 15 palcu. Apple pokud se nepletu nikdy 1920 sirku na svych NB nepouzival, bylo to 1440x900 a retina ma po vzoru iFounu dvojnasobek na kazde strane. Ono kdyz nekdo pri vyvoji produktu premysli k cemu a jak ho lidi pouzivaji, tak je to hned lepsi ;-)

    PS: nejsem zastance iKrabicek, ale nemuzu si pomoct - je to proste vymyslene hlavou.
    15.6.2012 09:41 Creator of Myths
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Na 15" sice ne, ale u 17" MacBook Pro používal Apple rozlišení 1920x1200 několik posledních let.

    Souhlasím že poměr stran 16:10 je jedna z nejlepších vlastností jejich laptopů. Škoda že když uvedli 11" MacBook Air, rozhodli se pro "lidové rozlišení" 1366x768 namísto menšího-ale-oku-lahodnějšího 1280x800. Je to nepěkná nudlovitá výjimka v jejich notebookové řadě.
    JaMa avatar 15.6.2012 09:21 JaMa | skóre: 1 | blog: jama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    s novými objektivy s STM ostřením (korkovým motorem) bude nyní záznam videa příjemnější.

    dotykový s kapacitním systémem, tedy podporuje gesta včetně multi-touch. Mikroson oproti

    i když představa korkového motoru mě pobavila :)
    15.6.2012 10:36 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Ten toshibácky ultrabook mi připomněl mé milované i proklínané Sony Vaio P s "úžasným" rozlišením 1600x768 na displayi 8".
    15.6.2012 16:41 Michal Kubeček | skóre: 70 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    Ačkoli by Canon EOS 650D mohl evokovat nástupce modelu 600D, není to pravda. 650D doplní na trhu stávající modely a sedne si přesně mezi EOS 600D a EOS 60D.

    Už oproti 600D to vypadalo, že 60D až tak moc navíc nenabízí, teď se ta mezera ještě trochu zmenšila (jak funkčně, tak cenově). Jsem zvědav, jestli se to u 70D změní nebo jestli opět hlavním cílem bude "hlavně nekonkurovat 7D".

    frEon avatar 15.6.2012 23:08 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: MacBook s 2880×1800 LCD a pár střípků z Computexu
    dotykovej display u zrcadlovky by pro me byl dostatecny duvod si ji nekoupit - me se dotykovy displaye neosvedcili ani u blbyho telefonu...
    Talking about music is like dancing to architecture.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.