Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Většina commitů přichází prostřednictvím pull requestů (příklad) od maintainerů jednotlivých subsystémů. Patche z toho pull requestu už předtím prošly review buď přímo příslušným maintainerem subsystému nebo maintainery jednotlivých menších částí (v tomto případě např. netfilter nebo IPsec). Linus pak neprochází každý jednotlivý patch, ale jen to, co ho z nějakého důvodu zaujme.
Ten post Jardika neni az tak mimo.
Hm… vy opravdu věříte tomu, že "Jardík" při každém updatu každého balíčku prochází kompletní diff natolik důkladně, aby odhalil případný backdoor? A že i v případě jádra mu to trvá jen "celý den"? Kdyby takový člověk existoval, určitě by neřešil otázku, jak sehnat práci, kam by nemusel dojíždět, protože by ho několik firem ochotně zaměstnalo, i kdyby trval na tom, že bude pracovat na home office z vily na Malibu, kterou mu tam firma bude muset postavit a platit její provoz.
Co se týká toho zbytku, jak byste si to tedy představoval jinak? Že se vývoj jádra zpomalí natolik, aby Linus osobně stíhal dělat důkladný review každého jednotlivého patche? Že se omezí jeho velikost natolik, aby Linus dostatečně detailně rozuměl celému stromu? A hlavně: když nedůvěřujete maintainerům jednotlivých subsystémů, proč absolutně důvěřujete Linusovi?
Verim spise mnozstvi vyvojaru kteri pohledem do konkretni casti kodu a jeho ladenim mohou odhalit mnohem drive prusvih - diky otevrenosti, nez v uplne uzavrenem kodu.
Tak to v podstatě funguje. V těch exponovanějších částech jádra se patch typicky pošle do příslušného mailinglistu, kde se má možnost vyjádřit každý, koho to zajímá. Pak je nějakou dobu v gitu příslušného subsystému (u větších a kontroverznějších featur může trvat i několik vývojových cyklů, než se vůbec dostane tam), z něj teprve následuje pull request do Linusova stromu a i tam de facto čeká skoro dva měsíce, než se dostane do release. U bugfixů je celý proces rychlejší, ale ty zase bývají méně rozsáhlé a méně komplikované.
Tiskni
Sdílej: