Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »Evropská komise obvinila síť 𝕏 z porušení unijních pravidel, konkrétně nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA). Vyměřila jí za to pokutu 120 milionů eur (2,9 miliardy Kč). Pokuta je podle názoru amerického ministra zahraničí útokem zahraničních vlád na americký lid. K pokutě se vyjádřil i americký viceprezident: „EU by měla podporovat svobodu projevu, a ne útočit na americké společnosti kvůli nesmyslům“.
na HW akceleraci zapomeňte, na OpenGL zapomeňte, všechno se tahá po síti a podle toho to taky vypadá
To je pravda, na druhou stranu není třeba živit tlusté klienty.
Nicméně, když se to udělá dobře, zas tak hrozné to není:
Buďto máte dobře napsanou OpenGL aplikaci, která v maximální míře používá display listy, takže data se jednou natáhnou do akcelerátoru v klientovi a pak se už po sítí posílají jen krátké příkazy, které manipulují se scénou jako celkem. Samozřejmě na tohle není možné napasovat všechny aplikace a klienti musí mít akcelerátor.
Druhá možnost je, že se scéna vyrendruje na serveru a klientovi se pošle komprimovaná bitmapa. Tady je třeba vysoká propustnost přes síť až do videopaměti klienta. Ale Intel má proprietární implementaci libjpeg v asembleru, dnešní sítě a stroje mají také vysokou propustnost, takže zpoždění by nemuselo být až tak hrozné. (Přiznávám, že jsem to naživo neviděl, ale nemám proč Sunu nevěřit.) Samozřejmě výhodou je absence akcelerátorů na klientech, takže konečně máte tenké lehké klienty a ne přímotopy.
Ano, jedná se o jistý kompromis, ale skutečně si myslíte, že vykreslování trojrozměrných scén v reálném čase je v obecné univerzitní učebně tak často potřeba? Živit stádo tlustých klientů mi v tomto případě přijde jako zbytečný luxus.
Nemluvil jsem o tlustých klientech - taková Via Ml má spotřebu taky jen pár watíků a kromě toho má grafiku ze základní podporou OpenGLTo je pravda, na druhou stranu není třeba živit tlusté klienty.
Přesně to jsem měl na mysli - dovede něco takového RayDesk? Asi ne, že.....Buďto máte dobře napsanou OpenGL aplikaci, která v maximální míře používá display listy, takže data se jednou natáhnou do akcelerátoru v klientovi a pak se už po sítí posílají jen krátké příkazy, které manipulují se scénou jako celkem. Samozřejmě na tohle není možné napasovat všechny aplikace a klienti musí mít akcelerátor.
To určitě ne, ale zas na druhou stranu - Compiz desktop vypadá pěkně a žádný extra výkon grafiky nepotřebuje.....Ano, jedná se o jistý kompromis, ale skutečně si myslíte, že vykreslování trojrozměrných scén v reálném čase je v obecné univerzitní učebně tak často potřeba? Živit stádo tlustých klientů mi v tomto případě přijde jako zbytečný luxus.
Nemluvil jsem o tlustých klientech - taková Via Ml má spotřebu taky jen pár watíků a kromě toho má grafiku ze základní podporou OpenGL
Obávám se, že výkon bude tragický. A pokročilejší funkce (stínování, antialiasing, bump-mapping) nebudou implementovány vůbec. Domnívám se, že stejný efekt bude mít Xrender.
Přesně to jsem měl na mysli - dovede něco takového RayDesk? Asi ne, že.....
Najděte si 3. kapitolu v What is VirtualGL?. Pokud se nic nezměnilo, tak Ray funguje takhle.
Compiz desktop vypadá pěkně a žádný extra výkon grafiky nepotřebuje
Zrovna to je příklad, kdy display listy jsou to poslední, protože budete muset při každé změně v drawable tlačit bitmapu do videopaměti. Řekl bych, že aplikace vyžadující vysokou propustnost budou velmi časté.
Mnohem častější problém je přehrávání videa. Takže má smysl optimalizovat na vysokou propustnost a když už mám tohle vyřešené, tak převést 3D na video, a zabít tak dvě mouchy jednou ranou.
Ano, věřil bych, že Ray takhle funguje. VirtualGl mi přijde jako extra prasárna, nemohu si pomoci. Proč tu máme síťový protokol X s rozšířením GLX, XRender a pod a nakonec se na toto všechno zapomenout a tlačit to na klienta jako video. Jo, v jistých případech to má opodstatnění ale obecně mi pořád přijde z hlediska provozu na síti dělat alceleraci lokálně...Najděte si 3. kapitolu v What is VirtualGL?. Pokud se nic nezměnilo, tak Ray funguje takhle.
2) Velkou vyhodou reseni je moznost vzdalene spravy, omezeni aplikaci uzivatelum dle skupiny, obecne vyssi bezpecnostVzdalena sprava? Kdyz mate vsechny uzivatelske sessny na jednom stroji (ala LTSP nebo Nomachine NX), tak se dela vzdalena sprava vzdy dobre - k tomu nemusim mit zrovna RayDesk. Apropo, co se tyce spravy zdroju na serveru a FUP, tam je lepsi Solaris - RHEL v tomto smeru dosti pokulhava.
3) licencni model je nase svobodna volba. Moc neverim zivotaschopnosti business modelu FOSS softwaru. Aby takove firmy mely sanci prezit, musi bud napsat software tak blbe, aby jej nikdo bez komercni podpory nedokazal pouzivat, nebo zasahnout masovy trh a verit, ze tech par promili platicich zakazniku je udrzi nad vodou. Nebo treti varianta, mit dostatecne vysoky venture kapital a doufat, ze je nejaky gigant koupi drive, nez jim vyschne zdroj penez.Uprime receno, ani ja ne. I kdyz - vase reseni je dosti spjato s hardwarem, tak proc to neudelat jako Sun samotny? HW si koupis a software je zdarma. Uz se mi parkrat stalo, ze jsem objevil kriticky bug v OS a diki tomu, ze zdrojaky jsou k dispozici, tak si to mohu opravit ihned sam a necekat, az se na to nekdo milostive za pul roku koukne.
, ale v tomto pripade byl pozadavek prave opacny. Na ucebnu s 20 desktopy by bylo znacne neefektivni utracet penize/cas za nejaky autorizacni cluster nebo HA setup. Proste tam je zbytecny.
Ano, tak je to správně! Proč by se Sunrayema měli trpět pouze studenti ČVUT a TUB?! Stejné podmínky všem!!!
Jinak souhlasim, pokud tu ucebnu drzi na V20z, tak to jen doufam, ze tam nepouzivaji zadne vetsi aplikace a nebo tech klientu je minimum...
No jo no, nestíhám... Na druhou stranu Vy máte z poslední doby taky jednu neomluvenou absenci. 
"Chodí to dobře, akorát to neseje."
"To je u secího stroje dost podstatná závada, nemyslíš?"

A propó, jak to vypadá s tím jeho zrušením, přesunem? Už dostal Mára nějaké adekvátní náhradní prostory, bo ho chce vedení vyštípat úplně?
V rubrice reklama? Kde žiješ?!
Tiskni
Sdílej: