AbcLinuxu hledá autory!
×

dnes 12:44 | IT novinky

Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny, klesla na cca 12 000 dolarů. Před měsícem byla hodnota Bitcoinu téměř 20 000 dolarů [reddit].

dnes 05:55 | Bezpečnostní upozornění

Bezpečnostní tým Cisco Talos upozorňuje na celou řadu bezpečnostních chyb v Blenderu. Vývojáři Blenderu byli o chybách informování již v září. Dosud tyto chyby ale opraveny nebyly. Doporučeno je neotevírat v Blenderu soubory z nedůvěryhodných zdrojů.

včera 17:22 | Bezpečnostní upozornění

Společnost F-Secure upozorňuje na bezpečnostní "problém" v Intel AMT (Active Management Technology). Útočník s fyzickým přístupem k počítači s povoleným AMT a nenastaveným heslem k MEBx (Management Engine BIOS Extension) může obejít heslo nastavené v BIOSu, pin v TPM, přihlašovací jméno a heslo do operačního systému nebo i šifrování disků restartováním tohoto počítače a při jeho startu zavedením MEBx (CTRL-P) a zadáním výchozího hesla "admin". Pak už útočníkovi stačí pouze změnit heslo a povolit vzdálený přístup k počítači na úrovni AMT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 15:11 | Zajímavý projekt

Na Indiegogo byla dnes spuštěna kampaň na podporu 6 palcového notebooku a kapesní herní konzole GPD WIN 2. Cena v rámci kampaně byla stanovena na 649 dolarů. Cílová částka 100 tisíc dolarů byla překonána již 8 krát. Ukázka s Linuxem na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 05:55 | Bezpečnostní upozornění

V GitLabu, v open source alternativě GitHubu, tj. v softwarovém nástroji s webovým rozhraním umožňujícím spolupráci na zdrojových kódech, byl nalezen vážný bezpečnostní problém. Bezpečnostní aktualizace bude vydána ve středu 17. ledna v 00:59.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 04:44 | Komunita

Firefox končí s podporou GTK+ 2. Od verze 59 bude možné Firefox sestavit pouze s GTK+ 3 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
včera 01:22 | Pozvánky

První letošní pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek 18. ledna od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Vítáni jsou všichni příznivci svobodného softwaru a hardwaru, ESP32, DIY, CNC, SDR nebo dobrého piva. Prvních deset účastníků srazu obdrží samolepku There Is No Cloud… just other people's computers. od Free Software Foundation.

xkucf03 | Komentářů: 0
včera 00:11 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 148. brněnský sraz, který proběhne v pátek 19. ledna od 18:00 hodin v MIKI pub & restaurant na Makovského náměstí 3166/2. Sraz je spojen s návštěvou (již v 16:30) Ústavu fyzikálního inženýrství Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně.

13.1. 23:22 | Nová verze

Po čtyřech měsících vývoje od vydání verze 5.7.0 byla vydána verze 5.8.0 správce digitálních fotografií digiKam (digiKam Software Collection). V Bugzille bylo uzavřeno 231 záznamů. Ke stažení je také balíček ve formátu AppImage (Wikipedie).

13.1. 22:55 | Nová verze

V srpnu 2016 Microsoft uvolnil zdrojové kódy PowerShellu (Wikipedie, GitHub) pod open source licencí MIT a naportoval jej na Linux. Tento týden Microsoft vydal PowerShell Core 6.0 pro Windows, macOS a Linux. PowerShell Core 6.0 využívá .NET Core 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (7%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (77%)
 (13%)
Celkem 1296 hlasů
 Komentářů: 48, poslední 22.12. 22:05

1001 tipů a triků pro programování v jazyce Java

22. 10. 2003 | Leoš Literák | Recenze | 5960×

Začínáte s Javou a uvažujete o koupi této knížky? Jste již pokročilý programatátor a váháte, zda se dozvíte něco nového? Pak si přečtěte recenzi.

1001 tipů a triků pro programování v jazyce Java Autor Bogdan Kiszka si vzal za úkol ukázat na příkladech zdrojového kódu možnosti jazyku Java. Tento zajímavý přístup má své klady i zápory a kniha se proto výrazně liší od ostatních učebnic tohoto jazyka. Svým pojetím je k nim spíše vhodným doplňkem, kdy můžete studovat různé finesy například při dlouhé cestě vlakem, číst jednotlivé kapitoly napřeskáčku či kdykoliv se k ní vracet a pokračovat ve čtení. Svým způsobem se dá tato kniha chápat jako referenční příručka či katalog algoritmů.

Jak už název napovídá, jedná se o kolekci tisíce a jedné ukázky zdrojového kódu. Tyto příklady jsou rozděleny podle tématu do kapitol a podkapitol. Najdete v ní tyto kapitoly: Aplety, Základy, Správa paměti, Operační systémy, Optimalizace, Protokolování, Komprese a dekomprese, Uživatelské rozhraní, Písma, Mobilní zařízení, Souběžné zpracování, Usnadnění, Tisk, Práce s textem, Datum a čas, Regulární výrazy, Databáze, I/O, Distribuované systémy, Internet, Sokety, Nové aplikační rozhraní I/O, JSP, JSTL, JavaBeans, Třídy, Události, Kolekce, Grafika, Obrazovka, Multimédia, Kódování textu a uživatelská rozhraní, Zabezpečení, Možnosti předvoleb, XML, Nástroje a Rejstřík.

Sami vidíte, že autor ambiciozně pokryl téměř celé aplikační rozhraní jazyku Java. A možná jste při čtení seznamu kapitol postřehli zásadní chybu jeho koncepce - chybějící řád a pevnou ruku odborného editora, který by autora přiměl uspořádat text do logického celku. Jinak by nemohla knížka začínat popisem apletů a až po ní přijít na řadu základy jazyka, těžko by mohla být technologie JavaBeans, kolekce či dokonce třídy v druhé půlce knihy. Prostě pořadí kapitol jde proti všem pedagogickým zvyklostem, které řadí jednodušší témata před složitější. Připomíná to výuku matematiky, kde učitel na druhé hodině probírá integrály, pak se vrhne na matice a v půlce roku začne žáky učit sčítat a odčítat.

Stejný problém se týká i tipů v jednotlivých kapitolách. Často se stane, že na začátku kapitoly jsou probrány složitější případy a základy následují až po nich. Například výjimky. Nejdříve se dozvíte, jak zjistit z výjimky kompletní průběh volání (stacktrace) včetně čísel řádků a jmen tříd, které byly postupně volány. Ale teprve o pár tipů dále se naučíte, jak se vůbec výjimka dá zachytit!

Dalším problémem je snaha autora splnit normu 1001 tipů, jak název napovídá. Mnohé tipy jsou duplicitní nebo již byly pokryty v předchozích tipech. Za drzost považuji prezentovat jako tipy základní konstrukce jazyka typu smyčka či podmínka! Úsměvně působí nepochopení či špatný překlad úrovní logování fine, finer a finest, které autor popisuje jako pěkné, hezčí a nejhezčí (místo jemné, jemnější a nejjemnější). Jinde jsou tipy spíše matoucí, například popis singletonu je celkem v pořádku, ale příklad je zavádějící a nedemonstruje smysl tohoto návrhového vzoru (getInstance sice vrací jedinou instanci třídy, ale metoda getName je statická a vrací statickou informaci!).

Na knížce je vidět, že je šita horkou jehlou. Připadá mi to, že autor psal, co ho zrovna napadlo a za každou cenu se snažil splnit normu 1001 tipů. Přijde mi to jako velká škoda, protože přes veškerou kritiku rozhodně nejde o špatnou knížku. Naopak - kdyby si editor knížku aspoň přečetl, musel by mít stejné námitky jako já. A stačil by jediný den na to, aby se přehledně a logicky uspořádaly kapitoly a tipy, a vznikl by velmi kvalitní a mimořádný produkt. Škoda této promarněné šance.

Pokud dokážete překousnout toto nelogické řazení, mohu vám tuto objemnou knihu doporučit. Pokud totiž budete začínat s novým API, zde uvedené příklady vám pomohou se začátky.

Autor:Bogdan Kiszka
    Název:1001 tipů a triků pro programování v jazyce Java