abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 541 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 5.5. 10:06
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    hajma avatar 3.6.2009 00:35 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše autor komixu

    eeee, scott mc nealy to asi nebyl, spíš Scott McCloud

    21 promarněných znaků
    3.6.2009 01:06 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: autor komixu
    Přesně tak, navíc že to je Cloud se dá poznat i na stylu.

    By the way, který Scott McNealy dělá komiksy, a jaké? :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    3.6.2009 11:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: autor komixu
    Opraveno.
    Prcek avatar 3.6.2009 01:06 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    U těch obrázků by mohl být ALT, nebo ještě lépe pod obrázkem popisek, aby to bylo pro čtenáře přehlednější - aby věděl na co má v obrázku koukat ;-).

    Jinak pěkný počtení, celkem se těším, až Chrome vyzkouším - kvůli rychlosti a nenáročnosti používám nejradši Konqueror, ale ten má občas problémy s některými stránkami atd., takže Chrome by pro mě mohla být správná volba.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    3.6.2009 11:57 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Tiez pouzivam kvoli rychlosti Konqueror, ale tiez kvoli integracii s KDE (napr. KWallet) - a to bude v Chrome chybat.
    Prcek avatar 3.6.2009 12:04 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Jo ta integrace s kwallet je skvělá, ale Chrome si snad hesla taky pamatuje, tak zas takovej rozdíl to nebude - já stejně kwallet použiju jen na konqueror a na kopete, takže bych musel zadávat heslo dvakrát místo jednou, což není taková hrůza :-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Fluttershy, yay! avatar 3.6.2009 17:31 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Konqueror s WebKitem, nebo s KHTML?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Prcek avatar 3.6.2009 20:46 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    S KHTML. Zatím jsem zůstal u KDE3, takže ani nevím, jestli pro něj je taky webkit kpart, spíš bych řekl, že to je až pro KDE4.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    5.6.2009 07:53 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Mě to Webkit nenabídlo ani v KDE4 :-) a taky jsem kvůli rychlosti používal Konqueror, což je teď v době AJAXu problém, protože to ty javascripty prostě nežere. Takže teď používám Fojfox a teď píšu z chromium, je to celkem fajn browser, hodne rychlej, jen ten flash to zatim neumi :-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    7.6.2009 08:07 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Kvůli rychlosti používám Vimperator - mód do Firefoxu s Vi-like zkratkami. Rychlostí samozřejmě mám na mysli rychlost ovládání. Fvwm, Screen, Vimperator a skoro nepotřebuji myš. Doufám, že v GChrome se také něco podobného objeví.
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    3.6.2009 01:15 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    A ještě jedna věc: Jak je na tom Chromium, co se týče 64-bitových systémů? Pamatuji se, že bývalo bledě, a podle rychlého Googlování stále je... nevíte, jak to je a a jak to bude v dohledné budoucnosti?

    Na druhou stranu... rychlý prohlížeč je jedna věc a pohodlné prohlížení webu druhá. Za sebe mohu říci, že bych nepřešel na super rychlý, krásně čistě napsaný prohlížeč, pokud by nedokázal blokovat (všechny) reklamy.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    3.6.2009 08:35 SnailCZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Pokud si chcete Chromium vyzkoušet a nebaví vás kompilovat (který uživatel ubuntu by se s tím chtěl otravovat, že :-) ), tak tady máte repozitáře denních buildů pro všechny aktuální verze ubuntu:

     

    https://launchpad.net/~chromium-daily/+archive/ppa

    Updaty jsou každý den, stále přibývají nové věci.

    mirec avatar 3.6.2009 09:07 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    To na obrázkoch je systémová téma (modré gnome?? takých tém som moc nevidel), alebo si chrome vykresľuje vlastnú tému. Ak áno prečo potom používajú gtk údajne kvôli natívnemu vzhľadu?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    pools avatar 3.6.2009 09:27 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    http://www.abclinuxu.cz/images/clanky/kolibac/google-chrome.png << horni pruh je systemovy, zbytek si chromium dela po svem(stejne jako na wydlich), ale nabidky (nastaveni) je gtk ktere poznas ;-)

    Vivre libre ou mourir!
    xvasek avatar 3.6.2009 10:18 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Nevím, kde jste přišli na označení "pornomód". Nepopírám vhodnost tohoto módu pro tyto účely :-), nicméně to má další spoustu velmi rozumných využití - zejména se hodí, pokud se člověk potřebuje přihlásit na jeden server (s autentizací pomocí cookies) více různými účty zaráz - žádný jiný prohlížeč kromě Chrome AFAIK něco takového neumí. Normálně se jde například přihlásit dvakrát na gmail a posílat si chat mezi okny prohlížeče. Já sám tady toto používám u webů, kde jsem admin a potřebuju mít ještě přihlášeného jednoho běžného uživatele pro testování. Další praktické využití je, když mi na můj počítač někdo přijde vybírat maily nebo tak něco - přihlásí se do okna incognito a on sám z toho vidí, že jakmile zavře okno, u mě na počítači po něm nic nezůstane (kromě případných záznamů keyloggeru :-) a pro mě osobně je to výhodné v tom, že mi nesviní do počítače cookies z nějakých facebooků a podobných kravin, popřípadě mě to neodhlásí pokud používáme stejné služby (gmail například).

    Možná, že když tomu budete říkat jinak, tak tady ta zajímavá featura začne víc lidí zajímat - zejména pro webové vývojáře je to opravdu k nezaplacení.

    CIJOML avatar 3.6.2009 10:34 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Porno mod protoze to vystihuje 99.99% bezneho pouziti tohoto modu. A nic si nenalhavejme ;)

    3.6.2009 10:49 Skoll
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

     Proč to sakra rovnou nepojmenovali "Porno mód"?

    CIJOML avatar 3.6.2009 12:16 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Asi to zatrhnul nejaky kravatak. Nic si nenalhavejme...

    3.6.2009 15:50 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Naopak, kazdy kravatak by to pochopil jako killer-feature a ihned zacal testovat :-)

    xvasek avatar 3.6.2009 11:12 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Pokud se o tom bude takto psát tak bezpochyby. :-/

    hankey avatar 4.6.2009 10:41 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše pornomód?
    Ale já se pořád nedozvěděl, co to je!?
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    Fluttershy, yay! avatar 4.6.2009 13:11 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pornomód?
    Jedná se o sezení, v němž se neukládá historie, cache ani nic dalšího.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    hankey avatar 6.6.2009 10:09 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pornomód?
    Pěkná blbost. Co když se k tomu pornu budu chtít vrátit? ;-)
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    pavlix avatar 8.6.2009 12:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Porno mod protoze to vystihuje 99.99% bezneho pouziti tohoto modu. A nic si nenalhavejme ;)
    Když to bereš takhle, tak bysme mohli přejmenovat mail a internet :). Btw, kolik procet mailu dneska tvoří spam? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.6.2009 10:53 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Já používám tyto režimy především při přístupu do banky, mailu, při zařizování překvapení atd. na různých počítačích. A určitě nejsem sám.

    3.6.2009 10:53 Skoll
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

     To je sice pravda, ale naše společnost si libuje v disfemizmech.

    Existuje-li nějaký způsob, jak něco přejmenovat na adekvátní výraz, pak se to jistě ujme.

    Příkladem je třeba i ParoubEgg

    Vašek Lorenc avatar 3.6.2009 13:56 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

     

      epiphany-browser --private-instance
    

     

    Je to ono? Nebo toho je víc, co je potřeba splnit na "incognito" browser?

    ...včetně majestátného loosa
    3.6.2009 10:48 Skoll
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

     No konečně! Zatím jsem měl chrousta jen na Widlích, teď už půjde domů.

    Tučňák s chroustem. :-)

    3.6.2009 10:57 Pepík
    Rozbalit Rozbalit vše Tabs

    Další prohlížeč do rodiny karet! Žádné panely, listy, záložky... :-)

    Jardík avatar 3.6.2009 11:42 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Pro mě tohle prohlížeč prostě není. Už jenom kvůli tomu, že adresní řádek je tlustý jak jánevimco a nepoužívá systémový font (ani na windows). A taky hlavně kvůli tomu, že stále je dostupný jen pro x86. Mi s x86_64 máme prostě smůlu. Prostě pro zastaralé procesory se vyvíjí pořád a na nové (nové už pár let) se prostě sere. A tohle dělají mraky vývojářů, hlavně vývojářů pro Windows. Prostě nějakou x86_64 architekturu ignorují a vůbec s ní nepočítají. Pak to vypadá, jak to vypadá. Proberte se proboha ...
    Věřím v jednoho Boha.
    3.6.2009 13:17 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Jardo, ty se prober, proboha, x86_64 je úmyslně zpětně kompatibilní. Kdybys byl takovej makáč, jak se snažíš vypadat, tak používáš IA64 :-P
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Grunt avatar 3.6.2009 13:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Já myslel, že se tak s Assemblerem patláš kvůli tomu aby ses to pořádně naučil a přes prázdniny přiložil ruku k dílu a v září jsme tu měli 64-bitovou verzi V8 i Chromia, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    mirec avatar 3.6.2009 14:35 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Len pre zaujímavosť x86_64 je podobná sračka ako x86. Ak by mali výrobcovia odvahu a robili linuxové stroje na iných architektúrach teraz by sme mohli mať výkonnejšie procesory s nižšou spotrebou a menšími nákladmi pretože by tam nebola spätná kompatibilita s archaickou architektúrou.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xvasek avatar 3.6.2009 23:18 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Zpětná kompatibilita není "výsadou" x86. Stejné je to např. na MIPSu (32 a 64 bit), některé MIPSy  (pokud se nepletu) dokonce umí přehazovat little a big endian. Navíc x86 má několik dalších výhod - například má nejkratší kód.

    mirec avatar 5.6.2009 10:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Samozrejme, že spätnú kompatibilitu majú aj iné procesory (napr. ARM 32 / 16 bit). Ale stavať na architektúre x86, ktorá je už svojou životnosťou dávno po záruke sa mi zdá také ... Proste verím, že keby niekto napumpoval dostatok peňazí do vývoja niečoho iného mohli by sme čoskoro mať výkonnejšie CPU a hlavne s nižšou spotrebou (niektoré notebooky sú už teraz postavené na ARM-och, majú síce slabý výkon, ale tá spotreba je oproti Atomom fakt luxusná).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xvasek avatar 5.6.2009 13:23 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Nemyslím si, že x86 je nějakou zásadní překážkou vývoje - jedná se v podstatě o RISCové procesory (i když zpracovávají CISCovou instrukční sadu - instrukce ale rozkládají na prakticky RISCové mikrooperace) se všemi RISCovými finesami, které kdy byly s velkou slávou u RISCu prezentovány - superscalar, superpipeline, out of order execution (až na Atom)..., navíc x86_64 opravuje slabinu v podobě malého počtu registrů. Instrukční sada je další výhodou - krátký kód, jednoduchý kompilátor bez nároku na optimalizace. Oblast, kde by RISC mohl získat nějaké další bodíky - zpracování vektorů - zase pokryly grafické karty dřív, než stačíš říct "Cell" a výkon jakéhokoli univerzálního procesoru deklasovaly způsobem, který je z většího odstupu až trapný.

    Jistěže má ARM menší spotřebu, ale pokud se podíváme na performace per watt, tak na tom bude s x86 podobně - zařízení s ARMem už jsem měl dvě (telefon a Palm), telefon byl pěkný lenoch a představa spouštění něčeho jiného, než primitivní operační systém, mi přijde dost masochistická; Palm byl v pohodě, ale jenom díky dobře navrženému systému, který se ani nesnažil tvářit, že by mohl třeba spustit víc než jednu úlohu. Co je dále zásadní - až bude pro Atom pořádný chipset, tak bude úplně jedno, jestli procesor + chipset žerou 1W (ARM) nebo 3W (Atom), protože spotřeba celého zbytku netbooku bude taková, že tady ty hodnoty se v tom ztratí. Současný stav, kdy se 5W Atom páruje s 22W chipsetem nebude mít dlouhého trvání.

    Ne že bych to ARMu nepřál, ale moc reálné mi to nepřijde.

    mirec avatar 5.6.2009 14:59 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    No neviem, Iphone mi práve ako moloch nepripadá a to má ARM. Najnovšie ARM-y dokážu konkurovať x86 pričom majú minimálne o 50% menšiu spotrebu pri rovnakom výkone. No a samozrejme ARM nie je jediná architektúra.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xvasek avatar 8.6.2009 10:35 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Iphone má taky stejnou architekturu, jako Palm - single-task OS. Používal jsi někdy nějaký ARM/MIPS/cokoli s Linuxem, nejlépe ještě i s grafikou?

    mirec avatar 8.6.2009 14:30 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Pozor, iphone má plnohodnotný multitasking akurát ho nepoužíva.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    8.6.2009 22:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Například PSP má MIPS based procesor a multitasking podporuje, i když OS je taky single-task. Ale multithreading používá hodně. Někdo na tom rozjel i nějaký linux, byl to ale spíš experiment, páč prakticky to k ničemu moc nebylo...
    5.6.2009 23:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Nezapomeňte taky na Larrabee ;-) (já vím, je to napůl sci-fi)
    xvasek avatar 8.6.2009 10:24 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Neřekl bych, že je to scifi - jenom to asi nikdy nedorazí na trh. Současné vzorky mají vyšší energetickou náročnost (což by až tak nevadilo), než současné grafické karty a přitom nedosahují jejich výkonu v DirectX (což vadí hodně), a to ještě ani neexistuje pořádný ovladač, který je u této architektury díky složitosti celkem zásadní komponentou. Muselo by se stát něco zásadního, aby se tento koncept ujal - například by se začal ve hrách používat raytracing a vzniklo by úplně nové prostředí (mimo DirectX a OpenGL), které by bylo pro Larabee nativní a současné karty by se musely přizpůsobit.

    8.6.2009 22:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Však ono se to nakonec nějak na trhu objeví. Stream computing, široký paralelismus, má zkrátka velkou budoucnost. Možná to nebude mít jméno Larrabee, ale něco podobného se jistě objeví. Současné procesory jsou v tomhle ohledu de-facto pasé a budou se čím dál víc přemisťovat do embedded a podobných zařízení (z hlediska principu fungování).
    6.6.2009 01:13 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Palm byl v pohodě, ale jenom díky dobře navrženému systému, který se ani nesnažil tvářit, že by mohl třeba spustit víc než jednu úlohu.
    PalmOS umel multitasking jiz od prvni verze, ale z licencnich duvodu nebylo poskytnuto API, ktere by umoznilo vyuziti v beznych aplikacich. Licence by se nejspis dala koupit, ale nebylo to potreba. V roce 2002 se objevil PalmOS 5(podporujici procesory ARM, puvodni PalmOS je nepodporoval), kde uz multitasking byl.
    xvasek avatar 8.6.2009 10:14 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Multitasking v Palmu (v5.x a starší) funguje úpně stejně, jako svého času v DOSu - jde pověsit program na nějaké přerušení. Jestli je rozhraní veřejně popsané nevím, ale systém bych nazýval "multitaskovým" až od chvíle, kdy je umožněno vykonat více aplikací současně, aniž by ty aplikace samotné o tom věděly, popřípadě aniž by byly napsány speciálně tak, že prakticky obsahují task scheduler.

    8.6.2009 12:25 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Jadro multitasking umi, ale z licencnich duvodu multitasking nebyl. Maji to i nekde napsane na webu. Zminka o tom je i na wikipedii.
    3.6.2009 16:19 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Opravdu je to ted priorita? Neni mozne ze maji na praci jine, dulezitejsi veci? Chapu ze je 64bit kod je o trosku rychlejsi, ale podle me ma 64bit FF jedninou vyhodu - muze mit ve swapu vice nez 4GB RAM.

     

    3.6.2009 17:12 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Spíš je problém že se zbytečně natahují 32bitové knihovny...
    3.6.2009 13:15 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    ještě včera mi fungovala akce z nabídky inspect element (sice nevím jak dlouho jsem neaktualizoval) ale dnešní aktualizace >> inspect element nejde.. někdo stejný problém?

    3.6.2009 13:24 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

     tak v této revizi jde  3.0.183.0 (17311)

    3.6.2009 13:26 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    doporučuji se podívat jak to mají udělané, je to super ;) 

    Grunt avatar 3.6.2009 13:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    pornomód
    :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.6.2009 14:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    nebo třeba tzv. „pornomódem“
    +1 :-D
    3.6.2009 14:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Mimochodem co používá Chrom na komunikaci mezi procesy?
    3.6.2009 20:45 mmmmario
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Na Win používá Named Pipes.

    Saljack avatar 3.6.2009 17:03 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Chrome se mi líbí, ale nepoužívám ho kvůli tomu, že nemá ad block.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    3.6.2009 20:10 aaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Tak už jen, aby fungoval a můžu ho vyzkoušet http://www.abclinuxu.cz/poradna/linux/show/267151
    4.6.2009 14:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Myslím, že by bylo vhodné v článku vysvětlit, jaký je rozdíl mezi Google Chrome a Chromiem. Pokud vím, Chromium je opensource prohlížeč (vyvíjí jej ale především Google), a Google Chromium je oficiální build Googlu postavený nad Chromiem. Vztah je tedy podobný, jako třeba OpenJDK a Sun JDK, nebo dříve Mozilla Suite a AOL Netscape. V článku se názvy Google Chrome a Chromium různě prolínají…
    Bilbo avatar 4.6.2009 18:08 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Ja mam za to ze nejdriv prisel google s Chrome a pak teprve to nekdo forknul jakozto Chromium, pricemz z toho odstranil veci ktere by se nekterym lidem libit nemusely (napr. odesilani udaju o pouzivani prohlizece do Googlu) a nejdou v Chrome vypnout.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    4.6.2009 18:34 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Vzhledem k tomu, že přímo v dialogu „O aplikaci Google Chrome“ je napsáno „Google Chrome staví na projektu s otevřeným zdrojovým kódem Chromium a využívá i další otevřený software“, tak to žádný fork nebude.
    4.6.2009 20:51 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Nebude, není a nikdy nebyl. Chrome bylo od začátku přeznačené Chromium, což je zjevné z prvního, druhého i padesátého pohledu na chromium.org.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    4.6.2009 22:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Přesně, už v prvních oznámeních ještě než chrome (pro win) vyšel psal google je to bude OS, tedy aj pro liunx. Jen jim to chvíli trvalo... imho dýl, než bylo původně v plánu.
    5.6.2009 08:19 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    V lednu se psalo, že Google Chrome pro Linux bude v první polovině roku. To se ještě dá stihnout...
    Fluttershy, yay! avatar 4.6.2009 21:00 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Jo, chtěl jsem to tam uvést, ale zapomněl jsem na to. ~_^

    Chromium je open-source webový prohlížeč, Google Chrome je upravený build Chromia, který přidává nějaké licenční a funkční záležitosti: třeba EULA, kontrolu aktualizací, nějaké drobnosti k tomu odesílání uživatelských aktivit.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Grunt avatar 6.6.2009 12:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Tak mi to nedá abych neupozornil na prví oficiální buildy Google Chrome pro Linux a Mac. Stahovat můžete zde:

    Všimněte si prosím rozdílů mezi Chromiem a uznejte sami, jestli není výhoda používat otevřenější verzi.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.6.2009 14:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Nějaký stručný komentř k těm rozdílům by nebyl? Licence Chrome pokud vím není o nic horší než u IE, Opery nebo třeba Flocku, funkce to má dobré a když nechci odesílat statistiky Googlu, tak si prostě tu volbu odškrtnu.

    Grunt avatar 6.6.2009 15:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Právě na ta licenční ujednání jsem, narážel.

    a když nechci odesílat statistiky Googlu, tak si prostě tu volbu odškrtnu.

    No právě že zatím ne. Viz.

    Nějaký stručný komentř k těm rozdílům by nebyl?

    Zatím to disasembluji, trasuju a vůbec zkoumám, takže zatím moc ne. Když na něco přijdu, určitě dám vědět. Opravdu je to zatím vypadá jen jako starší build chromia s vyměněnými product_logo_*.png. A je dost možné, že tam fakt něco přidali protože výsledná binárka je asi o 1MB větší než u Chromia(ale může to být způsobeno také kompilátorem).

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 6.6.2009 15:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Ale nečekej to hned tak. 28MB binárních dat je 28MB binárních dat. Radši ani nechci vědět jak musel vypadat zdroják. A i když Google píše opak, tak stále radši doporučuji provádět debugování na Chromiu než na Chrome, protože k tomu jsou alespoň k dispozici debugovací symboly a z těch se při pádu dozvědí mnohem víc(a budou moci s tím opravdu něco dělat) než z nějakého automaticky vygenerovaného reportu kde bude zahrnuto /proc/cpuinfo, /etc/lsb-release, …

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.6.2009 08:21 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Jen tak mimochodem na BSD bude Chrome leda přes emulaci z Linuxu?
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    Grunt avatar 7.6.2009 10:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Vždyť jsou dostupné zdrojáky povětšinou pod BSD licencí.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.6.2009 11:53 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    s licenciou to urcite nema vela spolocne.
    11.6.2009 11:56 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Zdravim. Ma niekto skusenosti s Chrome pod Windows na starsom (az hodne starom) HW ? Zvazujem ci by sa mi neoplatilo vymenit Operu. Diky.
    11.6.2009 17:47 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Nebylo by skoro rychlejší to zkusit namísto psaní komentáře? :) U starých HW pozor na systém, funguje to až od Windows XP (myslím SP 3).

    xvasek avatar 12.6.2009 11:30 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Nene, funguje "už" od SP2.

    12.6.2009 21:57 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    To by prave nebolo, k systemu nemam lahky pristup, preto sa vopred pytam. Ale diky, nevsimol som si, ze je nutne WinXP, takto je to pre mna "passee" a zostane tam Opera.
    12.6.2009 22:36 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux

    Z toho důvodu jsem dal tátovi na ty dvoutisícovky Operu. :-) Přece jenom je to Pentium II a já mám nějakou soudnost... :-)

    11.8.2009 21:15 cartman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
    Drobny offtopic dotaz :

    http://www.abclinuxu.cz/images/clanky/kolibac/google-chrome-download.png

    je mozne identifikovat nazev cerneho gtk, ktere je pouzito na tomto obrazku?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.