Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ohledně té pomalosti. V jednom obchodě jsem držel v jedné ruce Ifon a druhé G1 (mají stejný procesor, nějaký ARM). G1 měl svižnějží odezvu Gui a aplikace se rychleji spouštěly. A podle ohlasů na netu okolo povyku s BFS schedulerem existují pro nějaký Android Cyano ROM s BFS, se kterým prý dostanete pocit výměny hardware za mnohem výkonnější .
Velice mě zklamalo to, že jsem večer odložil telefon nabitý na 60 % a ráno byl vypnutý kvůli prázdné baterii – nedovedu si vysvětlit, co se tam dělo, že to dokázalo tolik spotřebovat.WiFi. S vypnutým WiFi jsem telefon lehce používal tři dny (nějaké přečtení e-mailů, instalace dvou třech aplikací, trochu je vyzkoušet, žádné telefonáty, žádné přehrávání hudby) – a z plně nabité baterky jsem se dostal zhruba na 50 %. Druhý den jsem dopoledne zapnul WiFi, za pár hodin po zjištění, jak žere baterku, jsem ho zase vypnul, a večer už jsem se dostal k varování 15 % nabité baterky (a oranžový symbol baterky), pak červený symbol baterky a nakonec jen blikání oranžové ledky a telefon nešel „probudit“ (ale byl pořád zapnutý, po zapojení do nabíječky jej šlo okamžitě odemknout a normálně s ním pracovat). Za dvě hodiny nabíjení byla baterka opět plná.
To také není nejšikovnější řešení. To dělají i Windows Mobile. Pokud něco stahuje při "vypnutém" mobilu, jsou dvě možnosti - WiFi se zapne (a bude žrát vesele dál), nebo to bude stahovat přes mobilní síť (což zase nepotěší lidi s placením za přenesená data). Obě řešení mají své pro a proti a osobně se mi řešení u Hera líbí víc než zmíněné vypínání WiFi. Nechat mobil přes noc na kabelu není problém a aspoň během noci může udělat všechny synchronizační a stahovací záležitosti tak, aby s tím nevyčerpával baterii přes den.
Paměti RAM má Hero více než mnohý starý desktop – 512 MB
na ofic stranke pisu ze pamet RAM je 288 MB a pamet ROM ma 512 MB
Jsou někde na webu nějaké pěkné testy výkonu JRE pro G1? Napsal jsem pro Android šachový program (http://honzovysachy.sourceforge.net/) a výkon na telefonu mě dost nepříjemně překvapil. I když mi bylo jasné, že to bude o dost pomalejší, než když pustím stejný javovský kód na normálním JRE na svém notebooku. (Ne v androidím emulátoru, tam je to taky pomalé, ale jako normální javovskou PC aplikaci s AWT místo androidího GUI.) Rozdíl je ještě větší, než jsem čekal. Nejde mi o rychlost např. práce se soubory, alokací, GUI a podobně, spíš o rychlost kódu algoritu tj. aritmeticko-logické operace, přístup do pole, volání metod atd. Kolikrát by tohle mělo být pomalejší než na normálním dnešním PC?
No já vím, ale ono je to na té G1 asi 80 pomalejší. Místo tří miliónů pozic mi to vyhodnotí jen necelých čtyřicet tisíc. To jsem přece jenom nečekal. Až se naučím volat a překládat na Androidu nativní kód v C, tak schválně vyzkouším, jaký poměr bude tady. Jestli je to zpomalení oproti PC spíš špatným JRE a nebo procesorem.
Tiskni
Sdílej: