AbcLinuxu hledá autory!
×
včera 21:44 | Zajímavý článek

DataSpii Report podrobně rozebírá únik citlivých dat skrze osm rozšíření webových prohlížečů (Hover Zoom, SpeakIt!, SuperZoom, SaveFrom.net Helper, FairShare Unlock, PanelMeasurement, Branded Surveys, Panel Community Surveys) a jejich téměř okamžitý prodej.

včera 11:44 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine rozebírá možnosti modifikace lokálních účtů Windows, například resetování hesla, pomocí Fedory nebo libovolné jiné linuxové distribuce a nástroje chntpw.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 00:11 | Nová verze

Po více než dvou měsících od vydání Red Hat Enterprise Linuxu 8 byl ve verzi 8 vydán také jeho klon Oracle Linux (Wikipedie). Podrobnosti v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
18.7. 12:11 | Komunita

Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z konference a setkání vývojářů a uživatelů svobodných grafických softwarů Libre Graphics Meeting 2019.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.7. 20:00 | Komunita

Tým Fedory pro diverzitu a inkluzi organizuje Fedora Women’s Day (FWD) 2019. Oslavy žen přispívajících do open source projektů včetně Fedory budou probíhat po celém světě v měsících září a říjen. Návrhy akcí lze předkládat do pátku 23. srpna 2019.

Ladislav Hagara | Komentářů: 129
17.7. 19:22 | Zajímavý článek

Společnost Intezer zabývající se počítačovou bezpečností publikovala na svém blogu analýzu malwaru pojmenovaného EvilGnome, poněvadž se malware tváří jako rozšíření GNOME Shellu. Výzkumníci spojují EvilGnome s hackerskou skupinou Gamaredon.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
17.7. 15:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 19.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na HardenedBSD. Kódový název OPNsense 19.7 je Jazzy Jaguar. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

17.7. 11:11 | Zajímavý článek

Společnost Latacora věnující se počítačové bezpečnosti publikovala na svém blogu článek The PGP Problem poukazující na nedostatky PGP, OpenPGP a GnuPG. Článek obsahuje jak odkazy na další zajímavé články, tak i odkazy na alternativní softwarové produkty: Magic Wormhole pro přenos souborů, Tarsnap pro zálohování, Signify nebo Minisign pro podepisování balíčků, kryptografickou knihovnu libsodium nebo nástroj age pro šifrování souborů [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
16.7. 20:44 | Komunita

KDE Plasma 5 slaví 5 let. Verze 5.0 byla vydána v červenci 2014. Aktuálně poslední je verze 5.16 z června letošního roku. Připomenutí jednotlivých verzi ve videu na YouTube nebo na PeerTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
16.7. 15:55 | Nová verze

Byla vydána verze 6.0 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu.

Používáte ještě 32bitový software na PC?
 (18%)
 (15%)
 (20%)
 (48%)
 (8%)
 (27%)
Celkem 144 hlasů
 Komentářů: 11, poslední včera 21:05

OpenOffice.org 1.1 - Uživatelská příručka

13. 11. 2003 | Juraj Remenec | Recenze | 6300×

Recenze nového vydání příručky k open source kancelářskému balíku.

Úvod

OpenOffice.org 1.1 - Uživatelská príručka Asi pred letnými prázdninami na serveri AbcLinuxu vyšla posledná verzia seriálu o OpenOffice.org pre začiatočníkov (ktorej som bol autorom). V nej sa mohli začínajúci používatelia oboznámiť s týmto úžasným kancelárskym balíkom. Konkrétne jeho vývojovou verziou 1.1. Od vtedy ubehli štyri mesiace a máme tu finálnu verziu 1.1, ktorá ubehla naozaj veľkú ďiaľku a stala sa ozajstným konkurentom súčasného šampióna MS Office.

Spolu s novou verziou programu prišla aj nová verzia samotnej knížky. Prečo hovorím nová verzia? Určite väčšina z vás zaregistrovala postaršiu verziu užívateľskej príručky OpenOffice.org v.1.0.1, ktorá pred časom taktiež vo vydavateľstve CPRESS vyšla. To, prečo v recenzii o OO 1.1 spomínam túto knížku, sa dozviete o čosi nižšie. Poďme sa bližšie pozreť, čo nám ponúka samotná kniha "OpenOffice.org 1.1 - Uživatelská příručka".

Prilozene CD Pri pohľade na obal knihy asi každého užívateľa zaújme informácia o priloženom CD, ktoré mimo verzie tohto programu pre Linux aj Windows ponúka na otestovanie aj samospusiteľnú verziu SuSE Linuxu 8.2. Pri otvorení a zbežnom prelistovaní knihy si každý povšimně množstvo screenshotov, ktoré kniha ponúka. Pri podrobnejšom prelistovaní môžte zistiť, že kniha disponuje taktiež obrovským množstvom rôzných návodov, ktoré určite väčšina čitateľov ocení. Okrem uvedeného sú tu celkom podrobne rozpísané aj niektoré najpoužívanejšie funkcie. Dá sa teda povedať, že ku názorným ukážkam miestami nechýba ani menšia vysvetlívka, načo sa dá ktorá funkcia v OpenOffice využiť.

Podrobnejšie

Aby sme boli trochu konkrétnejší: Celá kniha je rozdelná do jedenástich kapitol, z ktorých sa každá venuje určitej problematike a súčasti. V prvých piatich kapitolách sa oboznamujete s inštaláciou, fungovaním a prácou pod celým programom OO. Od šiestej kapitoly je to už popisovanie používania jednotlivých súčasti OO, ako sú Writer, Calc, Draw a Impress. Každej súčasti je venovaná jedná kapitola. Najviac strán je venovaných kapitole o Calcu. Za nim je to Writer a nakoniec to sú Impress a Draw. Predposledná kapitola sa venuje nastavovaniu užívateľského rozhrania OOo. No a nakoniec posledná, dvanásta, sa nesie v duchu rôznych tipov a trikov. Medzi 163 stranami textu a obrázkov nechýbaju také známe veci, ako je používanie hromadnej korešpondencie, tvorba štítkov, formátovania dokumentu, tvorba štýlov, návrh tabuliek, prepojenie na databáze, tvorba prezentácií, používanie vektorovej grafiky a veľa, veľa, oveľa ďalšieho...

Kniha je určená pre každého, kto ovláda aspoň základy práce na PC a je písaná hlavne s dôrazom na užívateľa operačného systému Linux. V tomto smere sa kniha zaručuje, že uvedené návody a postupy v nej budú na tejto platforme úplne funkčné. Autori ale taktiež nepozabudli na užívateľov OS Windows a na prípadne rozdieli medzi týmito OS pri určitých postupoch upozorňujú. V tomto smere som skúšal väčšinu postupov na svojom stroji s Linuxom aplikovať a môžem potvrdiť, že všetky do jedného fungovali.

Negatíva

No a teraz trocha negatív: Aj napriek obrovskému množstvu rôzných návodov tu chýbali niektoré dôležité špecialitky, ako je napríklad práca a tvorba makier, alebo niektoré ďalšie spôsoby vytvárania a generovania tabuliek a štatistík apod. Miestami, som naďabil aj na funkcie, ktoré síce boli popísané, ako ich použiť, ale nebol mi vysvetlený ich konkrétny význam. Nakoniec chcem vysvetliť, prečo som v úvode spomínal aj staršiu sestru "OpenOffice.org 1.0.1 - Užívateľská príručka". Táto kniha je totižto z väčšiny totožná s jej staršou verziou. To, o čo bola aktuálna publikácia ukrátena, sú zmienky o používaní OpenOffice.org na systémoch SOLARIS. Z uvedeného jasne vyplýva, že pokiaľ už vlastníte staršiu verziu tejto príručky, rozhodne neodporúčam investovať niečo do tejto novšej.

Celkový dojem

Môj celkový dojem z tejto publikácie je viac než dobrý. Medzi jej hlavné prednosti patrí, že zbytočne "neobkecáva" danú tému, ale vďaka jednoduchým a jasným príkladom a postupom sa môže stať vaším rýchlym pomocníkom pri tvorbe každého dokumentu. Pokiaľ ste začínajúci, alebo aj skúsenejší používateľ tohto programu a nevlastníte ešte jej staršiu sestru, určite vám ju vrele odporúčam.

Autor:Autor: CD i publikace byla vytvořená ve spolupráci s firmou SuSE
Název:OpenOffice.org 1.1 Uživatelská příručka
Nakladatelství:Computer Press