AbcLinuxu hledá autory!
×
dnes 06:00 | Zajímavý software

Byla vydána verze 2.0 programu vrms-rpm. Jedná se o klon vrms (virtual Richard M. Stallman) vytvořený pro linuxové distribuce založené na RPM. Program vrms-rpm analyzuje aktuálně nainstalované RPM balíčky a vypíše seznam nalezeného nesvobodného softwaru.

dnes 04:00 | Nová verze

Po téměř třech a půl letech od vydání verze 3.0 byla vydána nová major verze 4.0 open source multiplatformní knihovny OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie) určené pro zpracování obrazu a počítačové vidění. Přehled novinek v ChangeLogu. Používáte-li OpenCV, můžete vývojářům pomoci vyplněním dotazníku.

dnes 03:00 | Zajímavý software

Společnost Tracktion Software uvolnila pod duální licencí GPL/komerční zdrojové kódy toolkitu Tracktion Engine (GitHub) pro vývoj hudebních softwarů. Představení toolkitu na YouTube.

včera 06:00 | Komunita

Byl zveřejněn seznam 46 osob přijatých do programu Outreachy od 4. prosince 2018 do 4. března 2019. Cílem programu Outreachy je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 56
19.11. 22:22 | Nová verze

Tým vyvíjející hru SuperTuxKart vydal před týdnem novou alfa verzi přinášející víceuživatelský mód umožňující hrát hru po síti. Zatím jsou k dispozici pouze zdrojové kódy. Binární balíček by mohl vyjít během týdne.

Indiánský lotr | Komentářů: 1
19.11. 22:11 | Zajímavý článek

V Edici CZ.NIC vyšla kniha On-line ZOO seznamující děti předškolního a mladšího školního věku s nejčastějšími riziky spojenými s používáním Internetu. Kniha je určena především pedagogům, ale nejen jim. Knihu v elektronické verzi lze zdarma stáhnout ve formátu PDF (15,6MB).

19.11. 21:33 | Zajímavý článek

Daniel Robbins informuje komunitu kolem linuxové distribuce Funtoo, že ve výchozím nastavení bude Funtoo používat LTS (Long-Term Stable) jádro 4.9 z Debianu. Klady vidí ve stabilitě pro serverové použití, ale také v méně problémech s ovladači třetích stran, například s ovladači od společnosti Nvidia.

D81 | Komentářů: 13
19.11. 20:44 | Pozvánky

Fedora 29 Release Party, oslava nedávného vydání Fedory 29 a 15 let Fedory, se uskuteční v pondělí 26. listopadu v Brně a v úterý 4. prosince a v Praze.

19.11. 20:11 | IT novinky

Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny, klesla pod 5 000 dolarů. Před 11 měsíci byla hodnota Bitcoinu téměř 20 000 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
16.11. 17:00 | Nová verze

Simon Long představil na blogu Raspberry Pi novou verzi 2018-11-13 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Simon Long z novinek zdůrazňuje multimediální přehrávač VLC s hardwarovou akcelerací nebo vývojové prostředí pro Python Thonny ve verzi 3. Ke stažení jsou nově také lite a full obrazy Raspbianu. Raspbian Full opět obsahuje software Mathematica.

Jak nejčastěji otevíráte dokumenty na počítači?
 (93%)
 (3%)
 (4%)
Celkem 151 hlasů
 Komentářů: 10, poslední 19.11. 00:13

OpenOffice.org 1.1 - Uživatelská příručka

13. 11. 2003 | Juraj Remenec | Recenze | 6280×

Recenze nového vydání příručky k open source kancelářskému balíku.

Úvod

OpenOffice.org 1.1 - Uživatelská príručka Asi pred letnými prázdninami na serveri AbcLinuxu vyšla posledná verzia seriálu o OpenOffice.org pre začiatočníkov (ktorej som bol autorom). V nej sa mohli začínajúci používatelia oboznámiť s týmto úžasným kancelárskym balíkom. Konkrétne jeho vývojovou verziou 1.1. Od vtedy ubehli štyri mesiace a máme tu finálnu verziu 1.1, ktorá ubehla naozaj veľkú ďiaľku a stala sa ozajstným konkurentom súčasného šampióna MS Office.

Spolu s novou verziou programu prišla aj nová verzia samotnej knížky. Prečo hovorím nová verzia? Určite väčšina z vás zaregistrovala postaršiu verziu užívateľskej príručky OpenOffice.org v.1.0.1, ktorá pred časom taktiež vo vydavateľstve CPRESS vyšla. To, prečo v recenzii o OO 1.1 spomínam túto knížku, sa dozviete o čosi nižšie. Poďme sa bližšie pozreť, čo nám ponúka samotná kniha "OpenOffice.org 1.1 - Uživatelská příručka".

Prilozene CD Pri pohľade na obal knihy asi každého užívateľa zaújme informácia o priloženom CD, ktoré mimo verzie tohto programu pre Linux aj Windows ponúka na otestovanie aj samospusiteľnú verziu SuSE Linuxu 8.2. Pri otvorení a zbežnom prelistovaní knihy si každý povšimně množstvo screenshotov, ktoré kniha ponúka. Pri podrobnejšom prelistovaní môžte zistiť, že kniha disponuje taktiež obrovským množstvom rôzných návodov, ktoré určite väčšina čitateľov ocení. Okrem uvedeného sú tu celkom podrobne rozpísané aj niektoré najpoužívanejšie funkcie. Dá sa teda povedať, že ku názorným ukážkam miestami nechýba ani menšia vysvetlívka, načo sa dá ktorá funkcia v OpenOffice využiť.

Podrobnejšie

Aby sme boli trochu konkrétnejší: Celá kniha je rozdelná do jedenástich kapitol, z ktorých sa každá venuje určitej problematike a súčasti. V prvých piatich kapitolách sa oboznamujete s inštaláciou, fungovaním a prácou pod celým programom OO. Od šiestej kapitoly je to už popisovanie používania jednotlivých súčasti OO, ako sú Writer, Calc, Draw a Impress. Každej súčasti je venovaná jedná kapitola. Najviac strán je venovaných kapitole o Calcu. Za nim je to Writer a nakoniec to sú Impress a Draw. Predposledná kapitola sa venuje nastavovaniu užívateľského rozhrania OOo. No a nakoniec posledná, dvanásta, sa nesie v duchu rôznych tipov a trikov. Medzi 163 stranami textu a obrázkov nechýbaju také známe veci, ako je používanie hromadnej korešpondencie, tvorba štítkov, formátovania dokumentu, tvorba štýlov, návrh tabuliek, prepojenie na databáze, tvorba prezentácií, používanie vektorovej grafiky a veľa, veľa, oveľa ďalšieho...

Kniha je určená pre každého, kto ovláda aspoň základy práce na PC a je písaná hlavne s dôrazom na užívateľa operačného systému Linux. V tomto smere sa kniha zaručuje, že uvedené návody a postupy v nej budú na tejto platforme úplne funkčné. Autori ale taktiež nepozabudli na užívateľov OS Windows a na prípadne rozdieli medzi týmito OS pri určitých postupoch upozorňujú. V tomto smere som skúšal väčšinu postupov na svojom stroji s Linuxom aplikovať a môžem potvrdiť, že všetky do jedného fungovali.

Negatíva

No a teraz trocha negatív: Aj napriek obrovskému množstvu rôzných návodov tu chýbali niektoré dôležité špecialitky, ako je napríklad práca a tvorba makier, alebo niektoré ďalšie spôsoby vytvárania a generovania tabuliek a štatistík apod. Miestami, som naďabil aj na funkcie, ktoré síce boli popísané, ako ich použiť, ale nebol mi vysvetlený ich konkrétny význam. Nakoniec chcem vysvetliť, prečo som v úvode spomínal aj staršiu sestru "OpenOffice.org 1.0.1 - Užívateľská príručka". Táto kniha je totižto z väčšiny totožná s jej staršou verziou. To, o čo bola aktuálna publikácia ukrátena, sú zmienky o používaní OpenOffice.org na systémoch SOLARIS. Z uvedeného jasne vyplýva, že pokiaľ už vlastníte staršiu verziu tejto príručky, rozhodne neodporúčam investovať niečo do tejto novšej.

Celkový dojem

Môj celkový dojem z tejto publikácie je viac než dobrý. Medzi jej hlavné prednosti patrí, že zbytočne "neobkecáva" danú tému, ale vďaka jednoduchým a jasným príkladom a postupom sa môže stať vaším rýchlym pomocníkom pri tvorbe každého dokumentu. Pokiaľ ste začínajúci, alebo aj skúsenejší používateľ tohto programu a nevlastníte ešte jej staršiu sestru, určite vám ju vrele odporúčam.

Autor:Autor: CD i publikace byla vytvořená ve spolupráci s firmou SuSE
Název:OpenOffice.org 1.1 Uživatelská příručka
Nakladatelství:Computer Press