Guarantee business interface. stickfish.com
abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz 64bit.eu 64bit.eu abcprace.cz AbcPráce.cz Raydesk Raydesk
Sledujte AbcLinuxu.cz na:
facebook favicon logo  Facebooku twitter favicon logo  Twitteru,   identi.ca favicon logo  Identi.ca,   rss logo  RSS
Rozšířené hledání
×
včera 22:04 | Upozornění
Firma Valve, tvůrce online herní platformy Steam, hledá vývojáře pro portování her z Windows na Linux. Nedávno sice Valve dementovala zvěsti o chystaném linuxovém klientu Steam, ale třeba se blýská na lepší časy.
Robert Krátký | Komentářů: 9
včera 21:50 | Zajímavý software
Tvůrci Open-Xchange, open source groupwarového softwaru, oznámili, že vyvinuli migrační nástroj pro převod dat z Microsoft Outlooku na Open-Xchange. Nástroj podporuje přesun e-mailů, kontaktů, událostí a úkolů na Open-Xchange Server. Mohou jej použít jak individuální uživatelé, kteří používali Outlook jako samostatný poštovní klient, tak ti, kdo ho používali v kombinaci s Exchange Serverem.
Robert Krátký | Komentářů: 0
včera 21:40 | IT novinky
IBM představila dosud nejrychlejší mikroprocesor: 5,2 GHz a stojí tisíce dolarů. Jmenuje se z196 a bude dodáván s mainframy řady Z. z196 obsahuje 1,4 miliard tranzistorů na čipu, který měří 512 čtverečních milimetrů a je vyroben 45nm technologií. Na trh se dostane během září.
Robert Krátký | Komentářů: 3
včera 16:24 | Pozvánky
Konference LinuxAlt se koná o víkendu 6. a 7. listopadu 2010 na půdě FIT VUT v Brně — Králově poli. Pořádá ji společnost Red Hat, FIT VUT a Liberix, o.p.s., a hlavním tématem jsou opět open-source software a otevřené technologie. … více »
Vlastimil Ott | Komentářů: 0
včera 09:57 | IT novinky
Firma Archos oznámila pětici nových tabletů s Androidem 2.2 (Froyo). Zařízení budou od kapesní velikosti (displej 2,8", 3,2" a 4,3") až po iPadovsky velké tablety (displej 7" a 10,1"). Malé verze budou v prodeji již z září, ostatní přijdou během podzimu. Nejmenší a nejlevnější bude stát 99 USD, největší a nejdražší bude za 349 USD.
Robert Krátký | Komentářů: 6
včera 09:49 | Zajímavý článek
Čím se bude odlišovat Mozilla Firefox 4 od verze 3.x? Ubuntu.ka připravil přehled nových funkcí Firefoxu 4 včetně screenshotů srovnávajících příslušné vlastnosti ve verzích 3 a 4.
Robert Krátký | Komentářů: 14
včera 09:43 | Zajímavý software
Ruská firma Unigine připravuje nativní linuxovoou real-time strategickou hru OilRush. Cílem hry bude rozšiřovat, bránit a dobývat vrtné plošiny v moři. Hra používá engine Unigine a renderovat bude pomocí OpenGL 3.x/4.x. K dispozici je docela působivá video ukázka. Informuje Phoronix.
Robert Krátký | Komentářů: 11
včera 09:20 | Zajímavý software
KSplice, kód, který umožňuje patchování jádra za běhu (bez restartu), bude k dispozici pro uživatele Fedory zadarmo (kromě toho existuje placená 'enterprise' verze). Mimo Fedory je bezplatná verze k mání i pro Ubuntu.
Robert Krátký | Komentářů: 6
1.9. 19:47 | Zajímavý software
Firma Fotolab (sběrny Fotolab a FotoStar) vydala své programy pro objednávání tisku digitálních fotografií, fotoknih apod. i ve verzích pro Linux. Ze stránek si můžete stáhnout archiv s perlovským skriptem, který po odsouhlasení EULA dostahuje potřebné aplikační soubory.
Robert Krátký | Komentářů: 21
1.9. 18:47 | Humor
Koncem srpna byl Microsoftu schválen patent na vypínání operačního systému. Patent má výstižný název "Operating system shut down" a ve výtažku se mimo jiné píše: "Uživatelské rozhraní a schéma poskytnuté pro umožnění vypnutí operačního systému". Vypnutí operačního systému prostě není žádná legrace. Patent uvádí pět "vynálezců". … více »
Robert Krátký | Komentářů: 93
Používáte domácí účetnictví?
 (5%)
 (6%)
 (9%)
 (80%)
Celkem 586 hlasů
 Komentářů: 26, poslední 1.9. 19:15
IBM Smartplanet logo Pojďte s námi budovat chytřejší planetu
    Rozcestník
    Doporučujeme

    Pošťák Thunderbird III.

    9. 12. 2009 | Jan Hrach | Recenze | 6003×

    Po dlouhé době a několika odkladech vyšla třetí verze populárního pošťáka: Mozilla Thunderbird 3. Přináší nové grafické rozhraní, vyhledávání a vylepšenou práci se složkami.

    Obsah

    Těžké období

    link

    S Thunderbirdem to vypadalo jednu dobu skutečně neslavně. Krize po odchodu hlavních vývojářů nakonec vyvrcholila založením Mozilla Messaging, která vzala vývoj Thunderbirdu pod svá křídla a vývoj se dal opět zvolna do pohybu. Opravdu zvolna, například první návrh na vylepšení GUI zazněl už před čtyřmi lety a implementace ve stabilní verzi se dočkal teprve nyní.

    Trojka přichází

    link

    Uživatelé předchozích verzí, kteří volali hlavně po použitelném vyhledávání, se dočkali. A spolu s ním přišla spousta dalších velkých i menších novinek. Protože vyřizováním korespondence tráví uživatelé poměrně dost času, hodí se každé vylepšení.

    GUI

    link

    Začneme s největším tahákem nového Thunderbirdu.

    thunderbird 3 gui1

    Určitě si povšimněte panelů v horní části okna. Do nového panelu se dá otevřít téměř cokoliv – výpis složky, zpráva, vyhledávání. Ovšem bohužel ne už například okno pro psaní nové zprávy. Ale i tak tuto vlastnost určitě ocení hlavně ti, kteří si zvykli na panely ve webovém prohlížeči, a zatvrzelí odpůrci konceptu jedna aplikace – jedna plocha.

    Dále se přestěhovala tlačítka Odpovědět, Přeposlat, Smazat a další do části okna se zprávou. Osobně mi toto rozložení přijde logičtější, nicméně není problém je vrátit zpět do horní lišty. Rovněž si všimněte hvězdičky vedle e-mailové adresy. Slouží k rychlému přidání do kontaktů, případně k úpravě existujícího kontaktu.

    thunderbird 3 kontakt

    Složky a vše kolem nich

    link

    Pokud vyberete více zpráv nebo sbalené vlákno, zobrazí se vám rychlý přehled.

    thunderbird 3 vlakna

    V minulých verzích Thunderbirdu se ve výpisu složek rozlišovaly pouze složky, ve kterých byly všechny zprávy přečtené, a ty, ve kterých byla nějaká nepřečtená zpráva (ta se zobrazila tučně). Thunderbird 3 přidává třetí stav „přišla nová zpráva a do složky jste se ještě nepodívali“. To je indikováno tučně a modře.

    thunderbird 3 gui2

    Tlačítko „archivovat“ vytvoří ve složce Archiv podsložku s číslem aktuálního roku a zprávu do ní přesune. Užitečné, pokud nechcete mít například v Doručených nepořádek.

    Vyhledávání

    link

    Při prvním spuštění si Thunderbird vytvoří index, což může trvat poněkud déle, ale následné vyhledávání ve zprávách je bleskové. Při hledání si můžete nastavit spoustu filtrů – zajímají vás zprávy, které přišly v říjnu 2009, jsou ve složce AbcLinuxu, napsal je Robert Krátký a obsahují přílohu ve formátu PDF? Navíc se při vyhledávání zobrazuje kalendář se statistikou, kolik odpovídajících zpráv přišlo ve kterém roce a měsíci. Vyhledané zprávy si můžete nechat zobrazit jako rychlý přehled (viz výše) nebo jako normální seznam.

    thunderbird 3 vyhledavani

    Průvodce přidáním nového účtu

    link

    Zejména pro začátečníky je stresující, když si přidávají nový účet a nevědí, co je to ten SMTP server, POP3 a IMAP. Mozilla se chlubí novou vlastností – při přidávání účtu stačí zadat jméno, e-mail a „heslo“ a Thunderbird se pak pokouší zbylé údaje uhádnout – například pro e-mail example@example.com se zkouší postupně připojit na smtp.example.com:25 pro SMTP, imap.example.com, mail.example.com, pop3.example.com a další „běžné tvary“. Osobně se mi takovéto věštění z křišťálové koule příliš nelíbí, zejména protože se na vyvěštěné adresy budou posílat uživatelovy přihlašovací údaje.

    thunderbird 3 vesteni

    Upozornění na nepřiložený soubor

    link

    Když Thunderbird detekuje ve zprávě nějaké slovo naznačující, že se v e-mailu mluví o příloze, zobrazí vám žlutou lištu s upozorněním, že pravděpodobně chcete přiložit soubor. Pokud nic nepřiložíte, zeptá se ještě jednou při odesílání.

    thunderbird 3 priloha

    Škálování obrázků

    link

    Pokud mají vaši známí zlozvyk posílat e-mailem nezmenšené fotografie, určitě oceníte, že Thunderbird ty, které se nevejdou do okna, přeškáluje, takže pro rychlé prohlédnutí není třeba horizontálně rolovat nebo otevírat externí prohlížeč obrázků.

    Závěrem

    link

    Třetí verzi používám už od bety a dosud jsem nenarazil na žádnou chybu. Možná trochu zamrzí absence integrované podpory GPG a kalendáře (je nutné nainstalovat rozšíření Enigmail a Lightning), jako mají například produkty z balíku Kontact. Nicméně pokud požadujete multiplatformního e-mailového klienta, je pro vás Thunderbird již plnohodnotnou alternativou velkých balíků.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.12.2009 00:14 Jan Grmela | skóre: 43 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Díky za recenzi. Desktop mail klient nepoužívám už pěkných pár let ale v poslední době (množství e-mailových účtů a zpráv) o něm opět začínám uvažovat :-) Tedy aspoň pokud Google neumožní si do Gmailu naklikat dalších 5 schránek (i z Apps).

    Jedinou momnetální překážkou je školní mailserver nepodporující IMAP. Docela vážně začínám uvažovat o tom, že si vytvořím sestavu aplikací, která mi z POP stáhne poštu a zpřístupní ji přes IMAP (a webmail). Pak by tento problém odpadl.
    Pokud něco není rozbité, opravuj to tak dlouho, než se to rozbije.
    xkucf03 avatar 9.12.2009 00:30 xkucf03 | skóre: 33 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Takhle to mám – fetchmail stahuje zprávy z pop3, volá se pravidelně cronem a ukládá mi je na server, kam se na ně chodím koukat přes IMAP (dovecot).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz
    Cubic avatar 9.12.2009 10:25 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Leeds
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    napodobne, jen jsem si vybral getmail misto fetchmailu
    9.12.2009 00:30 Ladislav Hagara | skóre: 26 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    ... se blíží třetí verze ...

    Thunderbird 3 byl právě uvolněn.
    9.12.2009 00:47 Ladislav Hagara | skóre: 26 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Po více než 8 letech vývoje rozšíření Enigmail byla 30. listopadu uvolněna verze 1.0.0. Ta je plně kompatibilní s novým Thunderbirdem.
    9.12.2009 16:04 vian | skóre: 2 | Bonn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    V predchadzajucej verzii mi Enigmail fungoval bez problemov. Ked som nainstaloval verziu 1.0.0 na TB3, tak mi zmizla cast horneho menu (konkretne File, Edit a View) - vyzera to takto. Je mozne, ze je chyba u mna? Instaloval som na Mandrivu 2009.1 z taru stiahnuteho priamo z mozilly. Ked dam Enigmail disablovat, menu sa objavi. Nemam ziadne ine rozsirenie ani vzhlad.
    Vlastní chyby nazýváme zkušenostmi. Experience is the name everyone gives to their mistakes. (Oscar Wilde)
    9.12.2009 16:12 vian | skóre: 2 | Bonn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Ospravedlnujem sa za zmatocny dotaz. Uvedomil som si, ze predsa len mam jeden addon - beta verziu Lightning. Po jeho disablovani je panel v poriadku. Ale Lightning vyuzivam castejsie ako Enigmail, takze zatial sa musim obist bez neho.
    Vlastní chyby nazýváme zkušenostmi. Experience is the name everyone gives to their mistakes. (Oscar Wilde)
    11.12.2009 16:39 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    ja zase jeste nepouzivam TB3 ... ale shredder, ale lighting se da doinstalovat ... musi byt ale verze 1.0pre. bezna stable nepocita s novy layoutem TB.
    Josef Kufner avatar 9.12.2009 01:32 Josef Kufner | skóre: 58
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Zkoušel jste někdo, jak to vypadá s rychlostí? Hlavně jak se vypořádá s par desítkama tisíc zpráv v jedné lokální složce...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    9.12.2009 08:58 Standa Kříž | skóre: 6 | Karlovy Vary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    V jedné ze složek mám něco přes 40 tis. mailů (konference linux) a žádný problém. S tím jsem ale neměl problém ani v TB2.
    Josef Kufner avatar 9.12.2009 21:12 Josef Kufner | skóre: 58
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Já jen že Evolution už při takových objemech trošku drhne... hlavně složky hledání jsou pěkně pomalé... :-(
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    vadimo avatar 9.12.2009 08:30 vadimo | skóre: 11 | Liptovský Mikuláš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Ten jediný prínos pre mna, kvoli ktoremu by som upgradoval na TB3 je ta automatická zmena náhladu obrazkov. V ostatnom dosledku by som prisiel o mnoho inych doplnov, ktore pouzivam (hlavne Yahoo webmail). Ale samozrejme, chce to len cas a 90% doplnkov bude aj pre TB3. Apropo, nevie mi niekto poradit doplnok na -automaticku- zmenu velkosti nahladu obrazkov pre TB2?? :-) Txh.
    CIJOML avatar 9.12.2009 10:01 CIJOML | skóre: 57 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Ahoj,

    umi to uz fungovat napojene na Exchange?
    Jendа avatar 9.12.2009 16:13 Jendа | skóre: 53 | blog: Výlevníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Samo ne, ale možná je na to nějaké rozšíření…
    „Ty jsi paranoidní!“ „Ne, nejsem.“ „A co tu teda děláš?“ „Prohlížím zubní pastu, jestli v ní není kamera.“
    CIJOML avatar 9.12.2009 16:22 CIJOML | skóre: 57 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Hm neco jsem nasel:

    http://www.downloadsquad.com/2007/03/30/howto-thunderbird-and-ms-exchange-server/

    muze to nekdo zkusit?
    9.12.2009 17:04 Ooaniki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Co takhle si to vyzkouset sam? :)
    H0ax avatar 9.12.2009 10:24 H0ax | skóre: 26 | blog: Odnikud_nikam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Ohledně zjišťování přílohy - Evolution tohle už nějakou dobu umí, zjistil jsem to před chvílí, když mi oznámil, že se v textu objevuje zmínka o příloze, ale žádnou nemám :-D. Podotýkám, že text byl anglicky a zmínka tam byla :-D. Jednalo se o System Administrator song :-D
    Rakovina internetu = Windows
    9.12.2009 11:34 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    No, Thunderbird uz bohuzel nepouzivam, protoze jsem presel na zly Gmail (soukrome) a zly Outlook (pracovne). Nicmene, neni mi jasne, proc tam nekdo neimplementuje automaticke trideni posty do slozek po vzoru spamoveho filtru (aby se sam ucil podle klicovych slov, odesilatele apod.). Takova vlastnost by se mi velmi libila.
    Heron avatar 9.12.2009 11:38 Heron | skóre: 44 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    automaticke trideni posty do slozek po vzoru spamoveho filtru (aby se sam ucil podle klicovych slov, odesilatele apod.).

    To umí klient v Opeře.

    9.12.2009 12:58 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Diky.
    9.12.2009 22:43 František Kobliha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    K čemu je třídění do složek? Často se najde mail, který by měl patřit do vícero z nich a pak babo raď. Proč to neudělat geniálně jako to má gmail?
    Luk avatar 10.12.2009 00:29 Luk | skóre: 44 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    K čemu je třídění do složek? Často se najde mail, který by měl patřit do vícero z nich a pak babo raď.
    Proto existují štítky, kterých může být na jedné zprávě více. Problém je ale v tom, že Thunderbird neumí zobrazovat zprávy roztříděné právě podle štítků (nebo se mýlím)? Například Opera to umí. To je také jeden z důvodů, proč uvažuji přejít s poštou právě na Operu. Označuji si totiž důležité zprávy červeným štítkem (některé už automaticky na serveru pomocí pravidel Sieve - například faktury) a bylo by dobré mít možnost vidět tyto zprávy pohromadě, abych nemusel prolézat různé složky (které mají také své opodstatnění).
    Proč to neudělat geniálně jako to má gmail?
    Co má GMail geniálního?
    10.12.2009 11:59 Andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    > Co má GMail geniálního?

    "umí zobrazovat zprávy roztříděné právě podle štítků"
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    10.12.2009 12:17 razor | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    No ono by to asi šlo přes: Search Messages -> save as search folder. Nicméně přímá podpora by byla šikovná.
    Luk avatar 10.12.2009 13:24 Luk | skóre: 44 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Ano, to jde. Ale je v tom něco prohnilého (aspoň u verze 2), protože je potřeba dávat vždycky test "obsahuje" a nikoli "je". I když totiž mají zprávy jen jeden štítek, TB si něco špatně vyhodnocuje a některé zprávy nezobrazuje. Možná špatně pracuje s IMAP flagy, těžko říct...
    Luk avatar 9.12.2009 12:36 Luk | skóre: 44 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Používám asi 2 týdny RC, v zásadě bez problémů, akorát jsem narazil na problém při vytváření složek (IMAP). Složka se mi umístila pod Odstraněnou poštu (!), přestože jsem ji vytvářel na nejvyšší úrovni, po restartu Thunderbirda už byla na správném místě. Zřejmě nějak zlobí generování těch "chytrých složek".
    9.12.2009 15:09 frak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Úžasný. Když mám řazenou poštu sestupně - nejnovější nahoře - tak šipečka ukazuje dolů. Po tolika letech jsem se dočkal :-)
    Luk avatar 9.12.2009 16:27 Luk | skóre: 44 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Teď ještě aby to respektovalo nastavené řazení i poté, co se provede přeindexování složky. Tu chybu jsem hlásil asi před 3 lety a dosud není opravena.
    9.12.2009 18:47 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    V minulých verzích Thunderbirdu se ve výpisu složek rozlišovaly pouze složky, ve kterých byly všechny zprávy přečtené, a ty, ve kterých byla nějaká nepřečtená zpráva (ta se zobrazila tučně). Thunderbird 3 přidává třetí stav „přišla nová zpráva a do složky jste se ještě nepodívali“. To je indikováno tučně a modře.
    Ten třetí stav umožňuje i dvojkový Thunderbird, indikuje ho hvězdičkou na ikonce složky.
    Jendа avatar 9.12.2009 19:36 Jendа | skóre: 53 | blog: Výlevníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Aha, nevšiml jsem si :-).
    „Ty jsi paranoidní!“ „Ne, nejsem.“ „A co tu teda děláš?“ „Prohlížím zubní pastu, jestli v ní není kamera.“
    9.12.2009 20:21 Ash | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Akorát to ve dvojce vydrží jen do příštího stažení pošty, což možná v TB3 bude jinak (vydrží to dokud složku neotevřete). Alespoň tak jsem to z článku pochopil.
    9.12.2009 23:23 petr_p | skóre: 53 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Opravdové poštovní klienty (mutt :) mají pro zprávu 4 stavy: nová, stará, přečtená, ke smazání. Přechod z nové do staré je definován právě novým otevřením schránky. Takže bych čekal, že v Thunderbirdu to bude stejně.
    10.12.2009 17:31 Ash | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Ano, také bych čekal že to tak bude (v TB3).
    11.12.2009 19:48 Gruff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    tato funkce mi vubec nejde, proc? prijde mi nova zprava, zaradi se do slozky, pricte se pocet neprectenych emailu, ale nezobrazi se ani hvezdicka, jako u verze II a uz vubec ze by slozka zmodrala, poradte
    9.12.2009 20:18 Bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Může mi někdo poradit, jak v novém Thunderbirdu poznám kolik zpráv je každé složce a jaké místo zabírají na disku? Vždyť takhle ani na první pohled nejde vidět jestli je něco (a už vůbec ne kolik tam toho je) v koši :-/
    9.12.2009 20:23 Ash | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    No vypadá to že asi stejně jako ve dvojce :) Což, pardon, není rada.
    9.12.2009 21:09 Bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    No, ve dvojce to šlo pomocí zobrazení rozšířených sloupců v seznamu složek, teď tu volbu v TB3 nemůžu najít.
    9.12.2009 20:33 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Co je to za nesmysl kdyz nekomu poslu fotky v tiskovy kvalite a ten bazmek mi to pred odeslanim zmensi.... Doufam ze to pujde konfigurovat.

    Zatim me dost silne odrazuje, nenasel jsem tam zadny pozitivum.

    Zdenek Stepanek
    www.ceskapiratskastrana.cz - s piráty do parlamentu www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Jendа avatar 9.12.2009 20:39 Jendа | skóre: 53 | blog: Výlevníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    É, on je samozřejmě do přiložených souborů nehrabe. Akorát při zobrazování je zobrazí přeškálované. Je to jako když si ve Firefoxu zobrazíš obrázek, který se nevleze do okna.
    „Ty jsi paranoidní!“ „Ne, nejsem.“ „A co tu teda děláš?“ „Prohlížím zubní pastu, jestli v ní není kamera.“
    Luk avatar 9.12.2009 20:51 Luk | skóre: 44 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Zatim me dost silne odrazuje, nenasel jsem tam zadny pozitivum.
    Moje dojmy jsou zatím tyto.
    9.12.2009 20:57 Gilhad | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Dva hloupe dotazy:

    - Da se nastavit (a kde) format datumu v tom seznamu mailu (aby mi to ukazovalo "9.12.2009 20:55" misto "12/9/09 20:55" ?

    - Da se nastavit (a kde), aby se ukazoval cely mail odesilatele (tedy "Gilhad<gilhad@seznam.cz>" misto pouze "Gilhad")?
    Luk avatar 9.12.2009 21:10 Luk | skóre: 44 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Da se nastavit (a kde) format datumu v tom seznamu mailu (aby mi to ukazovalo "9.12.2009 20:55" misto "12/9/09 20:55" ?
    Tohle je snad věcí nastavení národních specifik (locales), ne? Pokud to běží s nastavením LC_ALL=cs_CZ nebo nějakým podobným, pak by to mělo zobrazovat časové údaje správně česky.
    Da se nastavit (a kde), aby se ukazoval cely mail odesilatele (tedy "Gilhad<gilhad@seznam.cz>" misto pouze "Gilhad")?
    Tohle bohužel netuším :-(
    9.12.2009 21:30 Gilhad | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    No ja bych to prave mel radsi cele v anglictine/C, jen to datum v hezkem tvaru.

    Nástroje -> Možnosti -> Rozšířené -> Čtení a zobrazení -> Zobrazit pouze jméno odesílatele, pokud je v adreáři

    Tohle jsem zkousel, ale nepomohlo to (teda zkousel jsem to v TB2) - uvidim, kdy TB3 dorazi na muj NB (zalezi na distribuci a mem case)
    9.12.2009 21:45 Bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    "Zobrazit pouze jméno odesílatele, pokud je v adresáři" v TB3/Win XP funguje - když je tam fajfka, zobrazí se v mailu Jméno, když tam fajfka není, zobrazí se Jméno a email.
    9.12.2009 22:01 cedrik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    třeba ?

    LC_TIME=cs_CZ.UTF-8

    locale má více podvoleb.
    10.12.2009 01:57 Gilhad | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Pravda, obcas jsou veci tak jednoduche, ze je clovek nevidi :) Funguje skvele :)
    9.12.2009 21:15 Bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    ad 2. bod: Nástroje -> Možnosti -> Rozšířené -> Čtení a zobrazení -> Zobrazit pouze jméno odesílatele, pokud je v adreáři
    17.12.2009 00:39 Gilhad | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Příloha:
    To mi bohuzel nefungovalo, ale pricital jsem to stare verzi, ted jsem si stahnul verzi novou, a tam to nechodi taky :(

    Prikladam obrazek s ukazkou (ano, TB3 jsem po nastaveni hodnot ciste zavrel a zase znova spustil, dale jsem hodnoty nemenil, jen otevrel ty dialogy.)

    Mym pranim je, aby se v tom hornim ranecku ukoaza cela hodnota z toho dolniho (tedy vcetne podramecku), nebo aspon hodnota toho podramecku, kdyby to neslo jinak.
    9.12.2009 21:39 Freeman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Vyzkoušel jsem, nelíbilo. Především hlavička e-mailu je teď značně nepřehledná, opravdu nevidím důvodu těsně u důležitých údajů e-mailu mít tolik zbytečných čudlíků, položky z hlavičky jsou taky nevýrazné.

    Chválím indexaci (konečně!), ale proč to proboha neumí indexovat offline stažené newsgroupy? Bude to aspoň někdy umět?
    9.12.2009 21:48 Bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    "těsně u důležitých údajů e-mailu mít tolik zbytečných čudlíků" - nemusí tam být, jde to nastavit jako v TB2.
    9.12.2009 22:06 BostX
    Rozbalit Rozbalit vše *********.cz
    Mozem sa opytat k 1. screenshotu:
    Mail
    +...
    +--conf
      +-- abclinuxu
      +-- abclinuxu-autori
      +-- debian-security
      +--                   <<<--- WTF?
      +-- linux.cz
      +-- ...
    Jendа avatar 9.12.2009 22:21 Jendа | skóre: 53 | blog: Výlevníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: *********.cz
    Co? Máme redakční mailinglist.
    „Ty jsi paranoidní!“ „Ne, nejsem.“ „A co tu teda děláš?“ „Prohlížím zubní pastu, jestli v ní není kamera.“
    Luk avatar 9.12.2009 22:32 Luk | skóre: 44 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: *********.cz
    Heron avatar 10.12.2009 09:46 Heron | skóre: 44 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: *********.cz
    Já myslím, že lepší název jste pro ten web vymyslet nemohli. I tento dotaz (byť anonyma) ukazuje na trefu do černého :-D. Gratuluji a jen tak dál.
    11.12.2009 16:42 edo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: *********.cz
    pri citani clanku som si to nevsimol, az teraz.

    genialne..!
    10.12.2009 09:57 Ondar | skóre: 24 | blog: Linux_blog
    Rozbalit Rozbalit vše 3 problémy s TB3
    4 problémy (dosti zásadní řekl bych): 1. Ihned po přechodu z verze 2 se snaží všechny maily tahat do lokálu a zuřivě indexovat - na mašině (logon server) nejsem sám, tak to by se mnou všichni brzy vyběhli 2. Když synchronizaci vypnu, tak to co tam už natahal nechá 3. Calendar add-on nefunguje - tím že tohle rozšíření z původního seznamu nových builtin vlastností vyhodili, tak pro mě TB3 ztratil 50% půvabu 4. About-config add on taky nefunguje

    Takže asi raději zůstanu u verze 2.... :-(
    Marián Kyral avatar 10.12.2009 12:12 Marián Kyral | skóre: 25 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3 problémy s TB3
    4. About-config add on taky nefunguje

    Úpravy/ Předvolby/ Obecné/ Editor předvoleb

    Radek Vokál avatar 11.12.2009 16:37 Radek Vokál | skóre: 17 | blog: s Fedorou na hlavě
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pošťák Thunderbird III.
    Používáte někdo funkčná plugin na mazání duplikátů?

    A druhá věc, naštavlo mě že zmizla možnost minimalizovat hlavičku emailu na jeden řádek. Na netbooku se mi to osvědčilo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by 64bit.eu   64bit.eu logo
    © 1999-2010 Stickfish, s. r. o. Všechna práva vyhrazena.