abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 01:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.13 multiplatformního open source textového editoru Brackets (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v poznámkách k vydání. Brackets je nově dostupný také jako balíček ve formátu Flatpak z oficiálního repozitáře Flathub.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:44 | Komunita

Oficiální YouTube kanál Blenderu je již několik dní blokován. Důvody jsou zatím nejasné. Pravděpodobně chyba YouTube. Dění lze sledovat na Twitteru Tona Roosendaala.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 17:55 | Zajímavý software

Na GitHubu byly pod open source licencí LLVM zveřejněny zdrojové kódy překladače programovacího jazyka C++ Zapcc vycházejícího z Clangu/LLVM. Překlad pomocí Zapccu je díky lepšímu kešování obvykle několikrát rychlejší než překlad pomocí Clangu. V březnu loňského roku byl vydán Zapcc ve verzi 1.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Pozvánky

Červnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 21. 6. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát na téma: F-Droid, aneb svobodný software do vašeho mobilu. Kromě toho budou k vidění i vývojové desky HiFive1 se svobodným/otevřeným čipem RISC-V.

xkucf03 | Komentářů: 0
15.6. 22:44 | Zajímavý článek

Na blogu projektu NeoPG (GitHub), kryptografického softwaru vycházejícího z GnuPG, byly zveřejněny 4 příspěvky detailně popisující aktuální bezpečnostní problémy v GnuPG a souvisejících softwarových produktech. V prvním příspěvku je ukázáno, že je možné vytvořit zprávu, o které budou Earlybird, Evolution, Mutt nebo Outlook tvrdit, že jí dešifrovali a přitom ale zpráva vůbec zašifrována nebyla. V druhém příspěvku je popsána

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.6. 13:00 | Komunita

GamingOnLinux informuje, že počítačová hra Track Mania Nations Forever (Steam, Wikipedie) pro Windows je nově dostupná také jako snap. Stejně jako v případě winepaku a Flatpaku se k běhu hry používá překladová vrstva Wine.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
14.6. 15:12 | Komunita

Tradiční setkání příznivců operačního systému Linux pod názvem Linux párty Teplice se bude konat v pátek 15. 6. 2018 v Hospůdce u černé Kočky od 18:00 hodin. Setkají se zde pamětníci příkazové řádky, vítáni jsou však i začínající uživatelé.

František Bublík | Komentářů: 21
14.6. 14:00 | Bezpečnostní upozornění

Intel potvrdil (INTEL-SA-00145) další bezpečnostní chybu ve svých procesorech. Jedná se o chybu CVE-2018-3665 s názvem LazyFP.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
14.6. 11:00 | Nová verze

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 153. brněnský sraz, který proběhne v pátek 15. června od 18:00 v restauraci U OSLŮ na ulici Sokolská 361/10. Pro zájemce proběhne krátké promítání z výletu do Černobylu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.6. 19:58 | Upozornění

Server lupa.cz rozebírá připravovanou reformu copyrightu v EU a dopad jejího článku 13, který dává internetovým platformám povinnost řešit autorské právo za vlastníky práv, což by v podstatě vedlo k automatizované cenzuře a konci internetu tak, jak ho známe dnes. Podobně v otevřeném dopise varují Vint Cerf, Tim Berners-Lee a jiní odborníci, Cory Doctorow upozorňuje na důsledky pro Wikipedii, nebo github na sdílení kódu.

marbu | Komentářů: 105
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (78%)
 (22%)
 (4%)
 (7%)
 (2%)
 (11%)
Celkem 203 hlasů
 Komentářů: 36, poslední včera 21:16
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    23.7.2014 00:43 erino72 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Ja mam hernu mys logitech mx518 (7 rokov?)a nemam ziadny problem na linuxe, neviem si vynachvalit :)
    Fluttershy, yay! avatar 23.7.2014 01:08 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    "Žádný" problém s podporou se týká většiny¹ myší, pokud člověk náhodou nepožaduje konfiguraci, kterou příp. výrobce uvádí ve specifikacích a samozřejmě zahrnuje do ceny.

    MX518 má neoficiální podporu v projektu locomo, který je tři roky mrtvý, a v proprietárním HIDPointu, který byl naposledy aktualizován také před více než dvěma lety. Nástupce MX518, tj. G400 z roku 2011 a současná G400s, už ani takovou podporu nemá.

    MX518 je nějaké ty tři roky EOL a přestože to byl ještě solidně dělaný hardware, hodně štěstí se sháněním zachovalého kusu ze správné série (různé revize měly různé specifikace senzoru, místy s predikcí). Nová G400[s] má pořád šmejdské kolečko a příšerná extra tlačítka. Také laskavého čtenáře varuji před tvarem: mně G400 vydržela toliko jedno odpoledne, tak strašné bolesti malíčku mi způsoboval ten výstupek na pravém boku.

    ¹ Některé myši s makro klávesami, které se hlásí jako klávesnice, mohou mít problém – týkalo se to toho času třeba Logitechu G300. Nevím, jak jsou na tom ty hrůzy jako RAT 7, ale stejně bych se jim vyhýbal kvůli senzoru a nekonzistentní kontrole kvality.
    Zachraňte Internet před revizí kopírovacího monopolu; kontaktujte svého europoslance!
    23.7.2014 12:10 DnF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    RAT7 funguje dobre, hruzu bych si vyprosoval :) Da se vygooglit rozumne nastaveni xconf, tzn linux vidi tlacitka, samozrejme co nejde je prepinani predkonfigurovanych modu tlacitkem. Mozna by slo nejak simulovat pres xset a/nebo nejake jine tooly, (nepotrebuju takze jsem nezkousel), ale zmena barvy diodky podle profilu nepojede...

    IMHO je nastaveni v linuxu lepsi nez ve widlich pomoci origo softu: 124M instalace(!) a neumi to nic nez ty profily, ani nemuzes konfigurovat akceleraci, polling rate .. proste hruza.
    Fluttershy, yay! avatar 23.7.2014 20:17 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Kdyby to nemělo šílený senzor a konzistentnější kontrolu kvality, neřeknu popel. Teda ještě to gůglení mi právě připadá suboptimální.

    Velikost instalátoru bych neřešil. Stejně jsou půlka bitmapy a druhá půlka sdílený kód pro všechna možná zařízení, jako je to u Logitech Gaming Software.
    Zachraňte Internet před revizí kopírovacího monopolu; kontaktujte svého europoslance!
    Solitary avatar 24.7.2014 11:12 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Vidis a prave serie MX500 a G400 je popularni prave kvuli jednoduchemu kolecku, postranim tlacitkum a ergonomii. Ja pouzivam MX510 uz 10 let (v cervnu to bylo presne 10let co jsem ji koupil) a stale drzi.
    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2014 11:47 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Ten tvar chápu, jenom upozorňuju, že to je věc ryze osobních preferencí. Ohledně kolečka a tlačítek nahoře zásadně ale nesouhlasím.

    Ta tlačítka pro změnu cpi apod. jsou membránová (proto mají špatnou odezvu a tak) a AFAIK prakticky nevyměnitelná. Stejný problém jako u G9x.

    U kolečka závisí na tom, s čím ho srovnáváš. Pokud s hyperscroll kolečkem z ostatních lepších logitechů, souhlasím. To plynule se točící kolečko je totiž obrovské (proto ty myši mají senzor mimo střed), často má pod sebou mizerný spínač (typicky ta tuhá membrána u G9x) a chápu, že pohyb do stran nemusí přijít vhod. Jenže ono je taky skoro stejné jako u levné OEM RX-250, a to nemyslím v pozitivním slova smyslu. Když ho srovnám s kolečkem u moderních roccatů, příp. i zowie, a obecně věcí s kodérem Alps, je špatné. Hlučné při točení nahoru (od sebe), úzké, s divnými kroky a levně působícím, nepohodlným stiskem.

    Nepřu se o zpracování MX*. Jenže ty už jsou hezkých několik let EOL. Nemyslím si, že G400[s] je na tom srovnatelně a už vůbec na tom není srovnatelně se současnou konkurencí (Roccat, Zowie, CM Storm, možná už i Corsair nebo Mionix). Když vedle sebe položím savu a G400, logitech působí až neuvěřitelně ošizeně.
    Zachraňte Internet před revizí kopírovacího monopolu; kontaktujte svého europoslance!
    Solitary avatar 24.7.2014 12:13 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Samozrejme, ze ergonomie je ciste subjektivni :)

    Je pravda, ze jsem G400(s) v ruce nemel, mel jsem za to, ze to je prakticky to same, co stara rada MX500. Jak jsem uz psal, pouzivam 10let MX510, kde jsou prakticky vyuzitelna jen 2 hlavni tlacitka/2 postranni a kolecko. Tlacitka okolo kolecka jsou v podstate jen scrolling na tlacitkach = nepouzivam a pomocne funkcni tlacitko, ktere je trosku hur dostupne a to jsem si namapoval na jednu funkci, co pouzivam v systemu. Mys dostavala jednu dobu dost zahul a dokonce jsem si asi pres 5-6lety myslel, ze jsem vyklikal prave tlacitko (ale po procisteni bylo zas v poradku).

    Na druhou stranu, jak casto menis cpi, ze resis odezvu a vymenitelnost? Co se tyce kolecek s pohybem do stran a setrvacnikem, tak to fakt ne... vzdy kdyz takovou mys drzim, tak jsem z toho kolecka celej nestastnej.
    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2014 13:13 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Tvar je stejný. Materiály apod. jiné.

    Když se podíváš na recenze, docela častá kritika je, že to kolečko je u všech generací téhle myši stejné. Ono vypadá a chová se stejně jako kolečko u jiných myší a palcových trackballů od Logitechu. Jsou s ním problémy, když vyschne lubrikant nebo se zahnojí.

    Ale hlavně, problém je ten tvar spínač – já jsem na to citlivý, mám tenké bříško na pravém prostředníčku. Zvlášť když používám to linuxové kopírování textu právě prostředním tlačítkem myši. Proto si nastavuju jedno postranní tlačítko na klik kolečkem (jenže MX518/G400 nemá integrovanou paměť a řešit to softwarově a s HID je PITA). Abych nepřišel o zpět/vpřed, nastavím si extra tlačítka nahoře, resp. u Roccatu používám EasyShift (jedno tlačítko jako modifikátor, u mě to druhé na palci, a ostatní pak můžou mít vrstvu navíc). Jenže ta horní tlačítka u MX518/G400 jsou strašná.
    Zachraňte Internet před revizí kopírovacího monopolu; kontaktujte svého europoslance!
    Solitary avatar 24.7.2014 14:40 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Mas pravdu, horni tlacitka opravdu pusobi docela levne... ja to jedno tlacitko ale zas tak casto nepouzivam a realny problem jsem s nim nikdy nemel. Jinak opet, zopakuju, ze ono kolecko je zkratka vlastnost, ktere nekomu vyhovuje. Jestli tvrdis, ze se nezmenilo, tak je to podle me jen dobre. Moje kolecko uz ma sice neco nabehano a naklikano, takze neni uz dokonale, ale stale se na nej da spolehnout. To, ze recenzenti na to nadavaji jeste moc neznamena. Recenzenti maji casto jiny pohled na vec a jejich priority byvaji mnohdy uplne jinde. To plati obecne pro recenzenty cehokoliv.
    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2014 14:59 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Já čtu prakticky jenom uživatelské recenze na fórech nebo od lidí, kteří jsou na těch fórech aktivní.
    Zachraňte Internet před revizí kopírovacího monopolu; kontaktujte svého europoslance!
    Drom avatar 23.7.2014 03:38 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Zowie FK je myš pro mě, hurá hurá, že někdo vyrábí něco normálního. Škoda té ceny, rozhodně se mi nechce teď vyhazovat 60 EUR za novou myšku, zvlášť když jsem si zrovna včera zprasil páječkou ze dvou rozbitých jednu funkční. Ale doufám, že ji budou ještě chvíli vyrábět, mohl bych si udělat radost, až domlátim všechny ty mý oživlý zombie...
    Delej si co chces, ale hlavne me s tim neotravuj. Ja na SW patenty neverim!
    tsLnox avatar 24.7.2014 14:47 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Já se o víkendu chystám oživit starou Logitech MX518 (vyměnit přelámanej kabel)... na stole mi teď sedí Logitech G300 a větší s prominutím sráč jsem dlouho v ruce neměl. Necelý dva roky a už je v prdeli levý tlačítko (když dýl držím, tak dělá, jak kdybych ho mačkal a pouštěl, a jindy když jen jednou kliknu tak hned udělá dvojklik)... :-(
    Drom avatar 26.7.2014 11:30 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    To mi teď dělá jedna myš, ty šmejdy vyrábí už vopravdu šmejdsky.
    Delej si co chces, ale hlavne me s tim neotravuj. Ja na SW patenty neverim!
    28.7.2014 10:12 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Rozobrat mikrospinac a vycistit kontakty.
    Fluttershy, yay! avatar 28.7.2014 10:54 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    To je (a) moc práce, vyměnit spínač za slušný je jednodušší, nebo (b) zbytečné, protože je vyhlodaná díra do toho měkkého plastu tlačítka, které ten spínač mačká.
    Zachraňte Internet před revizí kopírovacího monopolu; kontaktujte svého europoslance!
    23.7.2014 12:47 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Kdyz musite pomlovat razer a kdyz to redakce pusti a vyda, odzdrojujte prosim sva tvrzeni. Jak prosim Razer kdy lhal? Celkova uroven clanku tohoto autor ma bohuzel sestupnou tendenci imho. Tento clanek by se spise hodil jako blogpost, kde by vsemozne autorovy vypady a neodzdrojovane nazory nevadily, ale v clanku to pusobi dosti amatersky. Inu, co take chtit po vecnych studentech statnich skol, ze?
    23.7.2014 14:29 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    A aký zdroj by bol presvedčivý?
    Fluttershy, yay! avatar 23.7.2014 15:11 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Kdyz musite pomlovat razer a kdyz to redakce pusti a vyda, odzdrojujte prosim sva tvrzeni. Jak prosim Razer kdy lhal?

    Např. kampaň propagující Razer BlackWidow 2014.

    Zachraňte Internet před revizí kopírovacího monopolu; kontaktujte svého europoslance!
    23.7.2014 16:52 Daret
    Rozbalit Rozbalit vše A4tech X7
    Ja mam velmi dobre skusenosti s A4tech X7 (XL-750..). Velmi presna myska, spolahliva, prepinanie DPI na mysi, laserovy senzor. Je vcelku "symetricka" :) - nie som lavak, neviem posudit, len tak vypada :)

    Super je tam tlacitko na 3-klik, ktore skor ako v hrach vyuzijem na oznacenie celeho riadku textu.

    Pod Linuxom bez problemov.

    Cena je super (XL-750BH podla heureky od ca. 15€)
    Fluttershy, yay! avatar 23.7.2014 17:10 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A4tech X7
    Symetrické nejsou (mají bouli na pravé straně) a ty senzory mají k dokonalosti daleko: A6010 je starý laserový senzor, který má predikci a problémy s vyššími rychlostmi (relevantní, pokud někdo používá nízkou citlivost), a co jsem naposledy testoval nějaké alternativy s optickým senzorem, predikce tam byla a jitter při vyšším rozlišení taky.

    OTOH zpracování je za ty prachy velmi dobré, pokud se člověk hezky stará o kabel a nevadí mu ten hrubý povrch.
    Zachraňte Internet před revizí kopírovacího monopolu; kontaktujte svého europoslance!
    23.7.2014 18:45 ebik | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Spočítal bych je na prstech.

    Každý správný ajťák na prstech obou rukou napočítá do 1023. To není špatné číslo.
    Fluttershy, yay! avatar 23.7.2014 20:18 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Zdravý člověk má prsty i na nohou, když bychom chtěli rýpat.
    Zachraňte Internet před revizí kopírovacího monopolu; kontaktujte svého europoslance!
    David Ježek avatar 24.7.2014 08:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB | Poděbrady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Davide, nevím cos použil za objektiv (nějaký ten tele-seťák?), ale clonit na f/16 - f/19 je příliš. To už se pomalu blížiš difrakci i na 10M APS-C, navíc na takhle vysoký přiclonění už objektivy taky jdou do kopru a současně ti na tak dlouhejch expozicích jako 15 s vylejzá šum snímače. Výsledkem jsou pak takovýhle neostrý fotky.

    Konec OT ;-)...
    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2014 11:50 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Jsem si toho vědom. Fotil jsem to za západu slunce, když vypli proud. Kratší časy z nějakého důvodu vycházely hrozně.
    Zachraňte Internet před revizí kopírovacího monopolu; kontaktujte svého europoslance!
    24.7.2014 09:30 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    V praci pouzivam OEM Logitech M-S48a :D
    24.7.2014 13:46 696
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Na ZOWIE nedám dopoustit. Po otestování hromady myší (Roccat, Razer, SS, A4tech, Gigabyte atd.) jednoznačně nejlepší ergonomie pro mojí ruku. Navíc mám ruku malou, takže model EC2 EVO ideál. Buď jsem exot a mám malou ruku nebo je zbytek světa chycenej černobylem s pazourama jak lžíce od bagru a výrobci chrlí jednu obří myš za druhou. Ad. přesnost senzoru mám přímé srovnání s MS Sidewinder X3 která mi tu leží a opět nebe a dudy. OpenArena razantní zlepšení výsledků, nulová bolest ruky při dlouhodobém používání a končně výrobce, co chápe, že palec neměří 20 cm a postraní tlačítka jsou blíže k zadní části myší, takže jsou použitelná, což se o jiných výrobcích říct nedá. Ve spojení s TF Speed podložkou lahůdka.
    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2014 14:02 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Co kolečko?
    Zachraňte Internet před revizí kopírovacího monopolu; kontaktujte svého europoslance!
    24.7.2014 14:13 696
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Bezproblémové. Pevné, přijemný povrch (neorzdíl od X3 se nešpiní, protože nemá vertikální drážky které nemají smysl a jen se zanášejí), podle mě tichý chod. Pohyby registruje všechny, je to 16 krokové, 24 krokové mají tuším až ty nové Evo CL modely.
    Fluttershy, yay! avatar 24.7.2014 14:20 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Pohyby registruje všechny, je to 16 krokové, 24 krokové mají tuším až ty nové Evo CL modely.

    Tak to pak jo.

    Zachraňte Internet před revizí kopírovacího monopolu; kontaktujte svého europoslance!
    24.7.2014 14:38 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Roccat Lua a Zowie FK
    Nikdy mi nenapadlo pocitat, kolko krokov ma koliesko na mysi. Tak som pre zaujimavost zistil, ze ten stary Logitech M-S48a ma 24 krokov. A pekne hlucny chod :D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.