abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 19:33 | Zajímavý článek Marek Stopka | Komentářů: 2
včera 17:55 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové verze 3.0.0 a krátce na to opravných verzí 3.0.1 a 3.0.2 nástroje mitmproxy určeného pro vytváření interaktivních MITM proxy pro HTTP a HTTPS komunikaci. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Přispělo 56 vývojářů. Aktualizována byla také dokumentace [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:11 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 3.0 svobodného multiplatformního geografického informačního systému QGIS (Wikipedie). Její kódové jméno je Girona, dle názvu města, ve kterém proběhlo 15. setkání vývojářů QGISu. Přehled novinek i s náhledy a animacemi v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.2. 20:33 | Zajímavý článek

Nadace Raspberry Pi vydala sedmašedesáté číslo (pdf) anglicky psaného časopisu MagPi věnovanému Raspberry Pi a projektům postaveným na tomto jednodeskovém počítači a čtvrté číslo (pdf) časopisu pro kutily HackSpace věnovanému navíc 3D tisku, pájení, řezání nebo i elektronice a IoT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.2. 18:33 | Komunita

Morevna Project, který stojí za řadou svobodného softwaru pro animátory (např. Synfig Studio, RenderChan nebo Papagayo-NG) a svobodnými (CC-BY-SA) animovanými filmy/komiksy Morevna (3. díl) a Pepper&Carrot: The Potion Contest (6. díl), sbírá do 1. března příspěvky na 4. díl svého animovaného filmu Morevna. Mezi odměnami přispěvatelům lze najít např. i videokurzy animace v Synfigu či Blenderu.

xHire | Komentářů: 0
23.2. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

Ve středu vydaná "npm@next" verze 5.7.0 správce balíčků pro JavaScript npm (Wikipedie, Node Package Manager) přinesla řadě uživatelů Linuxu nečekanou nepříjemnost. V závislosti na způsobu instalace a ve spojení s příkazem sudo mohlo dojít ke změně vlastníka u systémových souborů, také například /. Chyba je opravena v před několika hodinami vydané verzi npm 5.7.1 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
23.2. 10:00 | Nová verze

Byla vydána verze 10.5 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze integrovanou podporu Let's Encrypt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.2. 12:33 | Komunita

Příspěvek na blogu Signalu (Wikipedie) informuje o založení neziskové nadace Signal Foundation, jež bude zastřešovat další vývoj tohoto svobodného bezpečného komunikátoru běžícího také na Linuxu (Signal Desktop). Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, věnoval nadaci 50 milionů dolarů [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.2. 05:55 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine krátce představuje programovací jazyk Rust a několik zajímavých v Rustu naprogramovaných terminálových aplikací. Jedná se o alternativu k příkazu grep ripgrep, moderní barevnou alternativu k příkazu ls exa, příkazem cloc inspirovaný tokei a zvířátko v terminálu ternimal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 450 hlasů
 Komentářů: 35, poslední 21.2. 19:51
    Rozcestník

    Vyvíjíme pro Android – tvoříme aktivity

    6. 4. 2011 | Tomáš Kypta | Programování | 24227×

    V minulém díle jsme si pověděli něco o OS Android, vývojových nástrojích a o obecných principech, na jejichž základě je platforma postavena. V tomto díle si ukážeme konkrétní kusy kódu na jednoduché aplikaci.

    Obsah

    Založení nového projektu

    link

    Po nainstalování pluginu ADT do Eclipse se v menu objeví volba vytvoření nového projektu pro Android. Vybráním této možnosti se zobrazí dialog, kde lze snadno specifikovat základní nastavení nového projektu.

    Vyvíjíme pro Android

    V zobrazeném dialogu je nezbytné vyplnit 3 položky: název projektu, build target a package name. Build target specifikuje verzi OS, pro kterou se bude aplikace překládat. Platí zde pravidlo použít minimální možnou verzi, která obsahuje API, jež v aplikaci potřebujeme. Volitelně je možné nastavit minimální verzi SDK, na které aplikace poběží. Tato hodnota, stejně jako jiné konfigurační věci, se zapisuje do manifestu.

    Projektová struktura

    link

    Nově vytvořený projekt obsahuje několik základních adresářů a souborů. Jejich význam je následující:

    • adresář src – obsahuje zdrojové soubory
    • adresář gen – adresář s vygenerovanou třídou R.java obsahující identifikátory prostředků (resources) - tato třída by se neměla ručně měnit
    • přilinkovaná jar knihovna build targetu - v našem případě Android 2.1-update1
    • adresář assets - slouží k umístění různých datových souborů, které bude aplikace využívat
    • adresář res - obsahuje prostředky aplikace
    • AndroidManifest.xml - popisuje aplikaci a její komponenty
    • default.properties - slouží pro úpravu properties používaných programem ant při sestavování aplikace
    • proguard.cfg - tento soubor se objevil nově s Androidem 2.3, lze jím definovat, jakým způsobem proběhne optimalizace a zamíchání výsledného kódu

    Vyvíjíme pro Android

    Aplikační prostředky

    link

    Prostředky (resources) Android aplikací se skládají z obrázků, lokalizačních řetězců, různých XML souborů a mnoha jiných souborů. Jsou oddělené od samotného kódu - patří do adresáře res. Podle svého typu se dále umísťují do různých podadresářů adresáře res.

    V ukázkovém vygenerovaném projektu se nacházejí tři pravděpodobně nejdůležitější typy prostředků - obrázky, layouty (rozvržení) a lokalizační řetězce. Layouty jsou obsaženy v adresáři layout a lokalizační řetězce v souboru strings.xml v adresáři values. Obrázky se nacházejí ve třech adresářích: drawable-hdpi, drawable-ldpi, drawable-mdpi. Koncovky hdpi, mdpi a ldpi specifikují, pro jaké rozlišení displeje se daná složka obrázků použije. Jejich význam je:

    • hdpi - vysoké rozlišení
    • mdpi - střední rozlišení
    • ldpi - nízké rozlišení

    V názvech podadresářů adresáře res lze dále použít množství dalších koncovek, které se vztahují k jiným parametrům konfigurace telefonu. Z těch nejdůležitějších to jsou:

    • land, port - rozlišují, zda je displej v landscape/portrait orientaci
    • cs, en, fr, ... - rozlišují nastavený jazyk v telefonu
    • small, normal, large - rozlišují rozměry displeje

    Koncovky různých typů lze navzájem kombinovat, toho využijete například pokud máte obrázky obsahující text a potřebujete je ve více jazykových verzích. Výběr správných prostředků obstarává operační systém za běhu. Prostředky jsou vybrány podle hardwarové specifikace telefonu a podle jeho aktuální konfigurace. Zde je třeba zdůraznit, že výchozím chováním aktivit při změně konfigurace (tedy třeba i při rotaci telefonu) je resetovaní aktivity - původní instance aktivity je ukončena a nová je vytvořena. Na toto je třeba si dát pozor a chování aktivit si případně přizpůsobit.

    S prostředky aplikace souvisí i vygenerovaná třída R.java, kde jsou seskupeny identifikátory resourců. S její pomocí lze k resourcům přistupovat z kódu nebo se na ně odkazovat v layoutech. Ukázky ihned uvidíme v následujícím příkladu.

    Hello world

    link

    Nyní bychom si měli konečně ukázat nějaký kód. Nejprve začneme s tím, co nám vygeneroval Eclipse plugin při založení nového projektu. Vygenerovaná aktivita obsahuje tento kus kódu:

    public class Hello extends Activity {
       public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
           super.onCreate(savedInstanceState);
           setContentView(R.layout.main);
       }
    }
    

    Třída Hello tedy obsahuje jedinou funkci onCreate(), která je jednou z nejdůležitějších funkcí aktivity, patří k životnímu cyklu aktivity, který zmíním dále. Ve funkci onCreate() aktivita pouze nastavuje layout pro svůj vzhed příkazem setContentView(R.layout.main). Zde je také dobře vidět, jakým způsobem se používá třída R. Daný layout je určený identifikátorem R.layout.main, který odkazuje na soubor res/layout/main.xml, jenž obsahuje:

    <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
    <LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
       android:orientation="vertical"
       android:layout_width="fill_parent"
       android:layout_height="fill_parent"
       >
    <TextView  
       android:layout_width="fill_parent" 
       android:layout_height="wrap_content" 
       android:text="@string/hello"
       />
    </LinearLayout>
    

    V souboru je definovaný LinearLayout obsahující jeden TextView - základní view sloužící pro zobrazení textu. LinearLayout rovná views postupně za sebou, a to v tom pořadí, v jakém jsou zapsány v xml dokumentu. Parametry LinearLayoutu říkají, že orientace je vertikální - jinými slovy každý další view se rovná pod ten předchozí. V případě horizontální orientace by se views rovnaly zleva doprava. Parametry layout_width a layout_height určují šířku a výšku daného view. Význam hodnot je:

    • fill_parent - roztáhne view na maximální hodnotu, jakou mu dovolí jeho parent view
    • wrap_content - view zabere minimální hodnotu, jakou potřebuje k zobrazení svého obsahu

    Hodnota fill_parent je od API Levelu 8 přejmenovaná na match_parent.

    Zvláštní hodnotou parametru android:text začínající znakem ‘@’ je odkaz na řetězec hello, který je umístěn v souboru res/values/strings.xml. Znak zavináče se používá v parametrech views k odkazování se na jiné prostředky. Obsah souboru strings.xml je:

    <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
    <resources>
       <string name="hello">Hello World, Hello!</string>
       <string name="app_name">Hello World</string>
    </resources>
    

    Vyvíjíme pro Android

    Na obrázku je vidět, jak vypadá běžící aktivita. Pod systémovým notifikačním panelem se nachází titulek aktivity a pod ním už layout obsahující jediný textový řetězec „Hello World, Hello!“.

    Nyní bychom se ještě měli blíže podívat, jaký bude obsah manifestu pro tuto jednoduchou aplikaci:

    <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
    <manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
         package="cz.abclinuxu.android.helloworld"
         android:versionCode="1"
         android:versionName="1.0">
       <application android:icon="@drawable/icon" android:label="@string/app_name">
           <activity android:name=".Hello" android:label="@string/app_name">
               <intent-filter>
                   <action android:name="android.intent.action.MAIN" />
                   <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />
               </intent-filter>
           </activity>
       </application>
       <uses-sdk android:minSdkVersion="7" />
    </manifest>
    

    V manifestu je definovaná jediná aktivita. Tag intent-filter říká systému, na jaký intent je aktivita schopna reagovat. Kombinace podtagů action a category říká, že aktivita je vstupním bodem do aplikace. Také to znamená, že bude viditelná v seznamu aplikací v systému. A vrátím-li se k pojmu task z minulého dílu, znamená to, že aplikace může začít nový task.

    Životní cyklus aktivit

    link

    Aktivita se v průběhu svého života může nacházet ve třech základích stavech - může být na popředí a mít uživatelský vstup, může být pouze viditelná (třeba jen částečně) nebo může být pozastavená na pozadí. Při přechodu aktivity mezi stavy jsou volány systémová zpětná volání (callbacky). Tyto callbacky vymezují jednotlivé stavy aktivity a definují její životní cyklus. Tento cyklus je zobrazen na následujícím obrázku. Systémové callbacky životního cycklu aktivity jsou:

    Vyvíjíme pro Android

    Životní cycklus aktivity je vymezen voláními několika základních funkcí:

    • onCreate() - Volána v momentě vytvoření aktivity. Zde se standardně provádí inicializace aktivity a nastavuje obsah UI.
    • onStart() - Zavolána, když se aktivita stane viditelnou pro uživatele. Nemusí být plně viditelná - její část může být zakryta nebo může být vidět pod poloprůhledným pozadím jiné aktivity.
    • onResume() - Volána, když aktivita začne dostávat uživatelský vstup. V tento moment je tedy na vrcholu zásobníku a není nijak překryta jinou aktivitou.
    • onPause() - Volána těsně před ztrátou uživatelského vstupu.
    • onStop() - Zavolána, když aktivita přestává být viditelná pro uživatele.
    • onDestroy() - Volána před zrušením instance aktivity.
    • onRestart() - Tato funkce je volána těsně předtím než aktivita, která byla zastavena (byla na ní zavolána funkce onStop()), je znovu nastartována - ve funkci onStart().

    Celý život aktivity tedy probíhá mezi voláními funkcí onCreate() a onDestroy(). Aktivita je viditelná mezi voláními funkcí onStart() a onStop(). A uživatelský vstup aktivita dostává mezi voláními funkcí onResume() a onPause().

    Životní cyklus aktivity nemusí být vždy kompletní. Pokud aktivita prošla funkcí onPause(), systém ji může při nedostatku prostředků ukončit. Funkce onStop() a onDestroy() tudíž nemusí být vždy zavolány. Ve funkci onPause() se často provádí uložení aktuálního stavu aktivity. Ale je třeba se zde vyhnout provádění zdlouhavých operací, neboť je to blokující funkce - pokud je spouštěna nová aktivita, její vytvoření proběhne až po návratu z této funkce.

    Přidáváme další aktivitu

    link

    Nyní rozšíříme aplikaci tak, že do aktivity přidáme tlačítko, po jehož stisknutí se spustí nová aktivita. V ní půjde zadat text a kliknutím na tlačítko ho vrátit první aktivitě. Vrácený text se zobrazí v TextView místo řetězce „Hello world, Hello!“. Pro docílení žádané funkcionality přidáme novou aktivitu ReturnText, která bude obsahovat dva prvky - EditText a Button. EditText je view pro jednoduchý textový vstup. Layout pro tuto aktivitu bude vypadat takto:

    <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
    <LinearLayout
    	xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    	android:layout_width="fill_parent"
    	android:layout_height="fill_parent"
    	android:orientation="vertical">
    	<EditText
    		android:layout_width="fill_parent"
    		android:layout_height="wrap_content"
    		android:id="@+id/text_field" />
    	<Button
    		android:layout_width="wrap_content"
    		android:layout_height="wrap_content"
    		android:text="Vrať text"
    		android:id="@+id/btn_return" />
    </LinearLayout>
    

    Znak “@” v hodnotách atributů jsem už zmínil, má význam odkazu na resource. U atributů android:id se navíc vyskytuje znak “+”, jenž značí, že jde o nové id resourcu. Toto nové id je automaticky přidáno do R.java. Pokud má view přiřazené id, lze k němu z kódu snadno přistupovat (viz kód aktivity ReturnText).

    Novou aktivitu spustíme pomocí intentu z aktivity Hello. Pro tento účel potřebujeme do funkce onCreate() přidat následující kód:

    Button b = (Button)findViewById(R.id.btn_open_returntext);
    b.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {                        
            public void onClick(View v) {
                    Intent intent = new Intent(Hello.this, ReturnText.class);
                    startActivityForResult(intent, ACTIVITY_INTENT_RETURNTEXT);
            }
    });
    

    Tyto řádky zajišťují reakci na kliknutí na tlačítko. Je třeba přidat OnClickListener s funkcí onClick(). V ní se vytvoří intent udávající, jaká aktivita se spustí. Poté se zavolá funkce startActivityForResult(intent, ACTIVITY_INTENT_RETURNTEXT), která intent zpracuje a tím spustí volanou aktivitu. Funkce kromě intentu obsahuje i návratový identifikátor ACTIVITY_INTENT_RETURNTEXT. Ten si definujeme v třídě Hello jako nějakou celočíselnou konstantu:

    private static final int ACTIVITY_INTENT_RETURNTEXT = 1;

    Nyní se blíže podíváme na nově vytvořenou aktivitu ReturnText. Reakcí na stisk tlačítka bude získání vloženého textu a jeho předání zpátky aktivitě Hello. To se provede následovně:

    public class ReturnText extends Activity {
            public static String INTENT_BUNDLE_TEXT = "text";
            public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
                    super.onCreate(savedInstanceState);                
                    setContentView(R.layout.return_text);                
                    final EditText et = (EditText)findViewById(R.id.text_field);
                    Button b = (Button)findViewById(R.id.btn_return);                
                    b.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {                        
                            public void onClick(View v) {
                                    Intent appResultIntent = new Intent();
                                    appResultIntent.putExtra(INTENT_BUNDLE_TEXT, et.getText().toString());
                                    setResult(RESULT_OK, appResultIntent);
                                    finish();
                            }
                    });                                          
            }        
    }
    

    Aktivita vytvoří intent, kterému se přidají extra data - v tomto případě textový řetězec. Tento intent je voláním funkce setResult() předán zpět aktivitě Hello. Funkce finish() ukončí aktivitu ReturnText. Řetězcová konstanta INTENT_BUNDLE_TEXT slouží jako identifikátor vracených dat (mohu toho vracet víc).

    Nyní už je třeba jen zpracovat vrácenou hodnotu v aktivitě Hello. Výsledek se zpracovává ve funkci onActivityResult(). Právě v této funkci se pak použije návratový identifikátor ACTIVITY_INTENT_RETURNTEXT. Kód této funkce bude:

    protected void onActivityResult(int requestCode, int resultCode, Intent data){
            switch(requestCode) {
            case ACTIVITY_INTENT_RETURNTEXT:
                    if(resultCode == RESULT_OK) {                                                    
                            Bundle extras = data.getExtras();
                            String text = extras.getString(ReturnText.INTENT_BUNDLE_TEXT);
                            TextView tv = (TextView)findViewById(R.id.text);
                            tv.setText(text);
                       }
                    break;
            }                
    }
    

    Zde je v případě úspěchu (RESULT_OK) vrácená hodnota zobrazena v TextView, jenž má id text. Třída Bundle slouží k uložení předávaných informací - zde textového řetězce. Předávaná data získáme z bundle pomocí jejich identifikátorů - zde ReturnText.INTENT_BUNDLE_TEXT.

    Nyní už tedy máme upravenou aktivitu Hello, která umí spustit aktivitu ReturnText a zobrazit výsledek, který je jí vrácen. Nejsme ovšem ještě úplně hotovi. Pokud teď aplikaci spustíme, zjistíme, že při kliknutí na tlačítko v aktivitě Hello nám aplikace spadne. Kde je tedy problém? Chyba je v manifestu - systém neví o tom, že nějaká aktivita ReturnText vůbec existuje. Aktivitu v manifestu dodefinujeme přidáním následujícího kódu dovnitř tagu application:

    <activity
            android:name=".ReturnText"
            android:label="@string/app_name">
    </activity>
    

    Závěr

    link

    V tomto díle jsme si popsali význam jednotlivých zdrojových souborů a jejich umístění. Popsali jsme si životní cyklus aktivity. Dále jsme si ukázali jednoduchou aplikaci Hello world. Aplikaci jsme rozvinuli přidáním další aktivity a ukázali jsme si spouštění aktivit pomocí intentů. Příště si ukážeme více o aktivitách a předvedeme si další důležité konstrukty.

    Inmite

    Chceš se naplno pustit do vývoje skvělých aplikací pro Android? Pošli nám CV na chci.job@inmite.eu – v Inmite právě hledáme posily do našeho androidího týmu! Pokud nás chceš napřed poznat a nezávazně pokecat, určite se ukaž na Android Devcampu, na jehož organizaci se podílíme. Inmite je už od samého začátku českou jedničkou ve vývoji pro Android a s tvou pomocí bychom si pozici rádi upevnili :)

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Bedňa avatar 7.4.2011 22:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyvíjíme pro Android – tvoříme aktivity
    Pekne vysvetlené, keď bude čas, tak sa do toho pustím.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.4.2011 20:56 @svarcik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyvíjíme pro Android – tvoříme aktivity
    Pěkně vysvětleno - díky! ...jen tak dále ;-)
    23.4.2011 00:26 Paráda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyvíjíme pro Android – tvoříme aktivity
    Dobrá práce. Těším se na další díl.
    26.4.2011 20:53 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyvíjíme pro Android – tvoříme aktivity
    Nainstaloval jsem si do Eclipse ten ADT plugin a když dám nový projekt a zvolím android tak v nabídce specifikací Build target nemám žádný seznam s verzemi OS jaká data musím prosím ještě dostáhnout a kam je vložit?
    30.7.2011 21:34 adkodobro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyvíjíme pro Android – tvoříme aktivity
    Skusam si ten to priklad, a kedze len zacinam, trvalo mi dlhsie zistit, preco aplikacia pada. Dovodom je to ze aktivita Hello neotvara hned aktivitu ReturnText. do Layoutu Hello treba najprv pridat tlacitko

    android:id="@+id/btn_open_returntext"

    Dalsim problemom je to ze po zavolani aktivity, vlozeni nejakeho textu do pola a odoslanie sa len spetne zavola aktivita Hello, text hello sa nezmeni.
    23.8.2011 13:06 josef
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyvíjíme pro Android – tvoříme aktivity
    souhlasím, pro naprostého lajka nedostačující příklad. když už jsou zde přidány zdrojové kódy, je dobré vkládat všechny. nebo napsat, co se kde změnilo, přidalo, ubralo. s tímto vysvětlením lajk nepochopí proč "mu to nejde." také by bylo vhodné na konci článku nabídnout ke stažení celý projekt, aby se lidi mohli kouknout co mají kde špatně. jinak jsem rád, že s tímto seriálem někdo začal. jen škoda těch "chyb."
    30.9.2011 14:46 rajecc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyvíjíme pro Android – tvoříme aktivity
    Souhlasím, jsem úplný začátečník a pokud to dělám dle tohoto článku, nefunguje jak má. Buď mi něco chybí, nebo přebývá, ale protože opravdu začínám, neznám syntaxi a od článku Hello World jsem to očekával,že se to naučím, nebo přiučím.
    2.10.2011 13:03 shobull
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyvíjíme pro Android – tvoříme aktivity
    Taky jsem s tím bojoval...uploadnul jsem fungujici aplikaci (eclipse project): http://www.uloz.to/10468954/helloworld-zip
    17.3.2012 18:09 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyvíjíme pro Android – tvoříme aktivity
    nejsem si jistý, ale do hlavního layoutu by se měl přidat ten TextView s tím id "text", protože takhle se to nemá kam zobrazit.
    18.5.2013 12:05 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyvíjíme pro Android – tvoříme aktivity
    Skvělé, doufám že přibudou další díly, protože na internetu toho moc není hlavně ne v čestině.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.