Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
 
  Myslím, že to vyjde úplně nastejno a je to o osobním vkusu. Ruby mi přijde obecně trošku konzistentnější, ale člověk se stejně musí hromadu věcí naučit, takže je to asi jedno. Oba jazyky mají dost použitelnou knihovnu pro matematiku (Numerical Ruby, Python má Numeric, Numarray a Numpy). Zkus si oboje a uvidíš.
 Myslím, že to vyjde úplně nastejno a je to o osobním vkusu. Ruby mi přijde obecně trošku konzistentnější, ale člověk se stejně musí hromadu věcí naučit, takže je to asi jedno. Oba jazyky mají dost použitelnou knihovnu pro matematiku (Numerical Ruby, Python má Numeric, Numarray a Numpy). Zkus si oboje a uvidíš.  
            Ruby je mladší asi tak o dva roky...  Vychází ze Smalltalku, jestli jsi v C++ pošilhával po Smalltalku, možná Ti sedne líp. Ruby má pěkný all-in-one instalátor - nejnovější verze je ruby184-17_rc2.exe - který je narvaný doslova k prasknutí užitečnými věcmi pro Windows a rovnou nainstaluje i Ruby Gems, což je Ruby package manager pro líné a pro blbečky – takže je i pro mě
 Vychází ze Smalltalku, jestli jsi v C++ pošilhával po Smalltalku, možná Ti sedne líp. Ruby má pěkný all-in-one instalátor - nejnovější verze je ruby184-17_rc2.exe - který je narvaný doslova k prasknutí užitečnými věcmi pro Windows a rovnou nainstaluje i Ruby Gems, což je Ruby package manager pro líné a pro blbečky – takže je i pro mě 
Jestli budeš řešit matematiku pomocí výše uvedených knihoven pro homogenní pole, nejspíše si ani žádného rozdílu nevšimneš, a pokud ano, bude to rozdílem v té Cčkovské knihovně. Vysloveně numerické algoritmy bych radši nedělal ani v jednom.  Ale oba jazyky jsou výborná lepidla na nativní věci.
 Ale oba jazyky jsou výborná lepidla na nativní věci. 
 Takže PADEJ K EDITORU A KOUKEJ UŽ NĚCO NAPSAT, když už jsme u těch velkejch písmenek.
 Takže PADEJ K EDITORU A KOUKEJ UŽ NĚCO NAPSAT, když už jsme u těch velkejch písmenek.  (Třeba Ti v tom pomůže tahle roztomilá knížka
 (Třeba Ti v tom pomůže tahle roztomilá knížka  )
)
             Minimálně tam nebude ta schizofrenie "normální string nebo Unicodový"... (Já si ovšem chrochtám s CLISPem, který rozhodně nelze označit za Unicode-unaware...
 Minimálně tam nebude ta schizofrenie "normální string nebo Unicodový"... (Já si ovšem chrochtám s CLISPem, který rozhodně nelze označit za Unicode-unaware...  
            (Já si ovšem chrochtám s CLISPem, který rozhodně nelze označit za Unicode-unaware...Fůj, slimák, totiž SLIME
 . Osobně raději SBCL (png).
. Osobně raději SBCL (png).
            programovacie jazyky sa nedaju hodnotit podla clankov, kazdy ma ine zameranie, inu filozofiu, ine obmedzenia, ine bugy.
 Na C++ bude asi nejlepší SWIG. Jak si ale vlastně stojí v porovnání s Boost.Python ovšem vůbec netuším.
 Na C++ bude asi nejlepší SWIG. Jak si ale vlastně stojí v porovnání s Boost.Python ovšem vůbec netuším.  
             
             Kolem mně se asi pohybuje nadprůměrné množství jejich odpůrců, jak jsem si v posledních pár týdnech všiml. Je pravda, že řešení c10k problému si něco jako vlákna spíš žádá, ale nejsou na takové věci spíš lepší jazyky s vestavěnou podporou paralelního zpracování, jako třeba Erlang?
 Kolem mně se asi pohybuje nadprůměrné množství jejich odpůrců, jak jsem si v posledních pár týdnech všiml. Je pravda, že řešení c10k problému si něco jako vlákna spíš žádá, ale nejsou na takové věci spíš lepší jazyky s vestavěnou podporou paralelního zpracování, jako třeba Erlang?  
             
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                