Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).
V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.
Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.
Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.
Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.
Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).
Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.
nvidia-glx
verze 1.0.8762+2.6.15.11-5 (+ navrhovaný, ale ne závislý balíček nvidia-kernel-source
a s ním i závislý nvidia-kernel-common
). Následně jsem povolil tento nový ovladač:
nvidia-glx-config enableVýsledek:
direct rendering: YesVše šlo hezky až do doby, kdy jsem si spustil nějakou hru. Jmenovitě: Tuxracer (skutečně návyková blbůstka), X-Moto, Battle for Wesnoth, Nexuiz... Hry nějakou dobu běžely, občas až do ukončení, ale v průběhu hraní se nějaká občas zasekla. A nejen ona: zvuk, grafika, všechno. Nešlo dělat nic jiného než "tvrdě" restartovat (jako jsem to kdysi praktikoval na Windows ). Říkal jsem si, že i když je to špatné, tak hry tak často nehraju, aby mi to vadilo při práci. Problém to ale začal být, když se mi "sekl počítač" i při normální práci (Gnome) -- to se mi dosud nestalo. Protože moje grafická karta není nejlepší kousek, odinstaloval jsem ovladače a nainstaloval ty pro podporu starších karet:
nvidia-glx-legacy
(+ opět navrhované balíčky). To ale nepomohlo; po restartu X serveru milý X server nechtěl naběhnout, byla nutná ruční úprava atd... znáte to.
Moje stávající situace: Ubuntu Dapper Drake, jádro 2.6.15, karta GeForce4 MX 440, ovladače z balíčku nvidia-glx
a počítač se tzv. seká.
Mimochodem, zjistil jsem, že v OpenBoxu se hry sekají méně než v Gnome...
Děkuji za odpovědi a za rady.
Řešení dotazu:
Mně glxgears vytvoří okno s ozubenými koly... (Dost lamerská odpověď, každopádně man stránky pro to nejsou, takže to najdu někde na netu, moment. )No, primární účel je, pokud vím, otestovat, zda funguje 3D.
Tiskni Sdílej: