Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Včera jsem si nainstalovat Quake 3 Arena, že se odreaguju před zkouškovým. Zjistil jsem ale, že mi nefunguje správně fullscreen. Pokud Quake spustím v okně, vše je v pořádku, ovšem ve fullscreenu se mi zobrazí jen malé okno v rohu o příslušné velikosti dle nastaveného rozlišení hry.
Quake hraju v 640x480 neboť na tom mém Radeonu 7500 bych si ve vyšších rozlišeních moc srandy s vysokou snímkovou frekvencí neužil. Když Q3A pustím v 1024x768, je zobrazení v pořádku a přes celou obrazkovku (logicky).
Nevíte někdo, co s tím? V plném rozlišení se to hrát nedá a v okně to hrát nechci
xorg.conf
teď vypadá následovně (citace částí):
Section "Monitor" DisplaySize 305 229 HorizSync 31-61 Identifier "Monitor[0]" ModelName "LCD 15 inch" Option "DPMS" VendorName "IBM" VertRefresh 50-76 EndSection Section "Device" BoardName "Radeon LW" BusID "1:0:0" Driver "radeon" Identifier "Device[0]" VendorName "ATI" Option "AGPFastWrite" "on" Option "EnablePageFlip" "on" Option "AGPMode" "4" Option "RenderAccel" "on" Option "BIOSHotkeys" "on" Option "MergedFB" "true" # nasledujici moznosti jsou pro zapnuti nativni Xineramy #Option "CRT2Position" "RightOf" #Option "CRT2Hsync" "50-75" #Option "CRT2VRefresh" "30-82" #Option "MetaModes" "1024x768-1280x1024" #Option "MergedNonRectangular" "true" EndSection Section "Screen" DefaultDepth 24 SubSection "Display" ViewPort 0 0 Depth 24 Modes "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" ViewPort 0 0 Depth 16 Modes "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection Device "Device[0]" Identifier "Screen[0]" Monitor "Monitor[0]" EndSection
Quake teď funguje správně a běží na celé obrazovce. Mplayer mi fungoval správně vždy. Pro fullscreen je taky třeba mít zapnuté screen expansion v BIOSu.
Gentoo 2.6.19-suspend2-r3 x11-base/xorg-x11 - 7.2 mplayer : 1.0.20070427 OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 915GM 20061017 x86/MMX/SSE2 OpenGL version string: 1.3 Mesa 6.5.2
Tiskni
Sdílej: