Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
DECLARE EXTERNAL FUNCTION rand RETURNS DOUBLE PRECISION BY VALUE ENTRY_POINT 'IB_UDF_rand' MODULE_NAME 'ib_udf';Nicméně ani pak, dle popisu všude možně, není můj select náhodný, vrací vždy stejný řádek.
SELECT * from OBRAZEK ORDER BY (Rand())netušíte někdo, jak tomuto vdechnout život? Dělám web který je defakto založen na různých "náhodných" řádcích Děkuji
Řešení dotazu:
mě opakovaný select vždy vrací stejný řádak.. proč to tak je?
Právě proto, že de facto řadíte podle konstanty, což vyjde pokaždé stejně.
Řešení co navrhujete tam zrovna mám, ale skoro vždy se mi zobrazí záznam 1000... protože tabulka obsahuje data nerovnoměrně, ID 1,2,3 pak nic a najednou 1000,1001,1002.. - je po velké pauza.
Na to, co jsem psal, nemají nějaké hodnoty ID žádný vliv. Pokud z výstupu přeskočíte náhodný počet řádků a vezmete první, který následuje, nebude výsledek záviset na hodnotě nějakého sloupce (i kdyby to bylo primární klíč).
Tiskni Sdílej: