Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
ls -l >data.txt sh p2.exe -obsah souboru p2.exe main() { char radek[100]; char pismeno; float soucet,nasobek; int i; FILE *fd; FILE *fw; if((fd=fopen("data.txt","r"))==NULL) return; if((fw=fopen("SOUHRN.txt","w"))==NULL) return; soucet=0; printf("Zadejte pismeno, na ktere maji zacinat soubory:\n"); scanf("%c", &pismeno); while(!feof(fd)) /* vypis souboru */ { fgets (radek,100,fd); if(radek[56] == pismeno){ printf("%s\n",radek); fprintf(fw,"%s", radek); i=42; nasobek=1; while ((i-- > 30) && (radek[i] != ' ')){ soucet+=(radek[i]-48)*nasobek; nasobek*=10; } } } fclose(fd); fclose(fw); getchar(); system("pause"); }
<pre>
a </pre>
tagy.
#include<stdio.h>
sh p2.exe
ti nebude fungovat. Jednak je v unixech koncovka exe zbytečná a druhak se ten soubor spustí ./p2
(./p2.exe
, když už to musí být).$ gcc -c p2.c -o p2.o $ gcc p2.o -o p2.exe $ ls -l >data.txt $ cat data total 16 -rw-r--r-- 1 misak users 0 Jan 3 22:28 SOUHRN.txt -rw-r--r-- 1 misak users 0 Jan 3 22:28 data.txt -rw-r--r-- 1 misak users 744 Jan 3 22:20 p2.c -rwxr-xr-x 1 misak users 7590 Jan 3 22:20 p2.exe -rw-r--r-- 1 misak users 1680 Jan 3 22:20 p2.o $ ./p2.exe Zadejte pismeno, na ktere maji zacinat soubory: p $ cat SOUHRN.txt $Tady jsou změny, které jsem musel udělat:
$ diff p2.c.original p2.c 0a1 > #include<stdio.h> 22c23 < if (radek[56] == pismeno) --- > if (radek[44] == pismeno) 39c40 < system ("pause"); --- > //system ("pause");Pokud ti nejede žádný unix, co takhle zkusit cygwin? Nebo vmware player s nějakým nainstalovaným unixem?
ls -l
začínal na 45. sloupci a ne 57., ale teď se dívám, že na CentOS je to taky 56, takže ten řádek raději neměň, pokud ti to funguje
ls -l
'. K procházení adresáře slouží opendir()
, readdir()
a closedir()
, případně, nechce-li se tazatel zabývat přenositelností, lze uvažovat o použití scandir()
.
ls -l
. Sice je to přitažené za vlasy, ale některá zadání taková bývají.
radek[56]
, aniž by se ověřilo, že je řádek aspoň tak dlouhý, což zrovna hned první nebude. Sice je to ve staticky alokovaném bufferu, takže nehrozí pád programu nebo zneužití, ale to, zda se bude první řádek kopírovat nebo ne, je de facto dáno náhodou. Také je podivné, že se celou dobu něco sčítá do proměnné soucet
(proč je vlastně typu float
?), ale hodnota se nikde nepoužije. Rozumnější verze programu by mohla vypadat např. takto:
#include <stdio.h> #include <sys/types.h> #include <dirent.h> #include <sys/stat.h> #include <unistd.h> #include <string.h> int main(int argc, char* argv[]) { DIR* dir; struct dirent* de; struct stat info; unsigned long long size; size_t prefixlen; const char* pgmname; const char* p; int R; pgmname = argv[0]; for (p=argv[0]; *p; p++) if (*p == '/') pgmname = p+1; if (argc < 2) { fprintf(stderr, "usage: %s directory [prefix]\n", pgmname); return 1; } if (argc == 3) prefixlen = strlen(argv[2]); else prefixlen = 0; dir = opendir(argv[1]); if (!dir) { perror(pgmname); return 2; } R = chdir(argv[1]); if (R < 0) { perror(pgmname); return 3; } size = 0; while ((de = readdir(dir))) if (prefixlen==0 || !strncmp(de->d_name, argv[2], prefixlen)) { stat(de->d_name, &info); if (S_ISREG(info.st_mode)) { size += info.st_size; puts(de->d_name); } } closedir(dir); printf("Total size: %llu\n", size); return 0; }
ls
, nastavení locale a přesném vyvážení mnoha dalších okolnostífloat
(které nakonec stejně nepoužije)Tiskni Sdílej: