abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 22:44 | Komunita

Joinup informuje, že Mnichov používá open source groupware Kolab. V srpnu byl dokončen dvouletý přechod na toto řešení. V provozu je asi 60 000 poštovních schránek. Nejenom Kolabu se věnoval Georg Greve ve své přednášce Open Source: the future for the European institutions (SlideShare) na konferenci DIGITEC 2016, jež proběhla v úterý 29. listopadu v Bruselu. Videozáznam přednášek z hlavního sálu je ke zhlédnutí na Livestreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 15:30 | Zajímavý projekt

Společnost Jolla oznámila v příspěvku Case study: Sailfish Watch na svém blogu, že naportovala Sailfish OS na chytré hodinky. Využila a inspirovala se otevřeným operačním systémem pro chytré hodinky AsteroidOS. Použita je knihovna libhybris. Ukázka ovládání hodinek na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 14:15 | Nová verze

Byla vydána verze 7.1.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.1. Přehled novinek v dokumentaci. Podrobnosti v ChangeLogu. K dispozici je také příručka pro přechod z PHP 7.0.x na PHP 7.1.x.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:55 | Nová verze

Google Chrome 55 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 55.0.2883.75 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo také 36 bezpečnostních chyb. Mariusz Mlynski si například vydělal 22 500 dolarů za 3 nahlášené chyby (Universal XSS in Blink).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 11:55 | Pozvánky

Máte rádi svobodný software a hardware nebo se o nich chcete něco dozvědět? Přijďte na 135. sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 8. prosince od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Sraz bude tentokrát tématický. Bude retro! K vidění budou přístroje jako Psion 5mx nebo Palm Z22. Ze svobodného hardwaru pak Openmoko nebo čtečka WikiReader. Přijďte se i vy pochlubit svými legendami, nebo alespoň na pivo. Moderní hardware má vstup samozřejmě také povolen.

xkucf03 | Komentářů: 0
včera 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata. Z novinek lze zmínit například podporu protokolů DNP3 a CIP/ENIP, vylepšenou podporu TLS a samozřejmě také aktualizovanou dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 21:00 | Nová verze

Byla vydána beta verze Linux Mintu 18.1 s kódovým jménem Serena. Na blogu Linux Mintu jsou hned dvě oznámení. První o vydání Linux Mintu s prostředím MATE a druhé o vydání Linux Mintu s prostředím Cinnamon. Stejným způsobem jsou rozděleny také poznámky k vydání (MATE, Cinnamon) a přehled novinek s náhledy (MATE, Cinnamon). Linux Mint 18.1 bude podporován až do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 16:42 | Nová verze

Byl vydán Devuan Jessie 1.0 Beta 2. Jedná se o druhou beta verzi forku Debianu bez systemd představeného v listopadu 2014 (zprávička). První beta verze byla vydána v dubnu letošního roku (zprávička). Jedna z posledních přednášek věnovaných Devuanu proběhla v listopadu na konferenci FSCONS 2016 (YouTube, pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 15:16 | Komunita

Na GOG.com začal zimní výprodej. Řada zlevněných her běží oficiálně také na Linuxu. Hru Neverwinter Nights Diamond lze dva dny získat zdarma. Hra dle stránek GOG.com na Linuxu neběží. Pomocí návodu ji lze ale rozběhnout také na Linuxu [Gaming On Linux].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
1.12. 13:14 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána verze 2.7.1 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Řešeno je několik bezpečnostních problémů. Aktualizován byl především Tor Browser na verzi 6.0.7. Tor Browser je postaven na Firefoxu ESR (Extended Support Release) a právě ve Firefoxu byla nalezena a opravena vážná bezpečnostní chyba MFSA 2016-92 (CVE-2016-9079, Firefox SVG Animation

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 759 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: OSS vs ALSA na hry

10.3.2006 21:13 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
OSS vs ALSA na hry
Přečteno: 199×
Mám Mandriva Linux 2006, a občas si rád zahraju nějakou tu hru .. Můj problém je takový: Spustím třeba hru Quake3 Arena/Wolfenstein Enemy territory/Quake4/Doom3 se zvukovym ovladačem OSS .. Zvuk mi jede jen pokud nemám spuštěný jiný program, který používá zvuk. kartu .. A když mi zvuk jede, jede v celku dobře .. Ale asi po 5-10minutách hraní se mi na tvrdo resetuje systém .. Mám podezření, že se resetuje tehdy, kdy je CPU více zatíženo .. A rád bych vyřešil aspon to resetování .. O softwarovým mixování už jsem tady četl a nejen tady .. Ale ani jeden článek mi nepomohl .. Teď k problému 2 .. Jak je známo ALSA ovládačje lepší, ale mi bohužel moc ve hrách nefunguje .. Ve hrách jako třeba Quake3 a Wolf:ET mi nejde zvuk vubec a v novsim enginu Doom3 a Quake4 uz mi ALSA funguje ale zvuk je strasne pomaly, skvrčí, a v consoli mi to vypisuje chyby při přehrávání zvuků .. Ze mám nastavenou freqenci na 48000 a on potrebuje 44100 .. O tomhle jsem uz taky cetl ale v uvedenem clanku nebylo nastavení pro Mandrivu .. Myslím si, žekdyž používam tu ALSU tak se mi pc neresetuje .. Softwarové mixování jsem taky nedal dohromady, a hardarové mi zřejmě taky nefunguje .. Zvuková karta je AC97 (8kanalová) s optickým výstupem a dalsimi vecmi .. Takze to hardwarové mixování by mohla zvládnout .. Prosím o pomoc, hledal sem všude možně po světě, ale nějak sem to nedal do hromady .. Myslím, že se řadím mezi ty zkušenější uživatele, protože programuji aplikace pro linux i pro windows, a nejakou dobu uz s linuxem pracuji ;) Předem děkuji
ZeX/OS - http://zexos.org

Odpovědi

10.3.2006 21:17 sir Turbis | skóre: 19 | Varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
OSS se doporučuje nepoužívat. Některá jádra měla a mají problém (gentoo) s AC97. Zkus jinou verzi ALSY. Možná ti to pomůže... Hraješ hry přes cedegu nebo je máš přímo pro linux? Jestliže ti to tahle zlobí nahraj si cedegu a spust z ní testy..jsou dobré a zkontrolují ti,zda vše jede tak,jak má....
Don't hurry up, death is faster!
10.3.2006 21:19 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Hry jsou přímo pro linux .. V nastavení zvukové karty mám nastavenou ALSU ..
ZeX/OS - http://zexos.org
11.3.2006 12:25 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Verzi ALSY mám 1.0.9b .. Ted kompiluji 1.0.9rc4a ..Uz je mam skompilovane jdu je nainstalovat ..
ZeX/OS - http://zexos.org
11.3.2006 12:41 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Tak jsou v pohode nainstalovany/zvuk hraje ale problem přetrvává .. Tady pošlu ukázku výpisu s console při hraní Quake4 s ovladacem ALSA
------ Alsa Sound Initialization -----
dlopen(libasound.so.2)
asoundlib version: 1.0.9
opened Alsa PCM device default for playback
device buffer size: 15052 frames ( 60208 bytes )
allocated a mix buffer of 16384 bytes
--------------------------------------
...
Async thread started
snd_pcm_writei short write: 3760 out of 4096
snd_pcm_writei short write: 3760 out of 4096
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 3760 out of 4096
snd_pcm_writei short write: 3760 out of 4096
snd_pcm_writei short write: 1880 out of 2048
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 2820 out of 3072
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
Co s tim mám dělat?
ZeX/OS - http://zexos.org
Luboš Doležel (Doli) avatar 10.3.2006 21:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Kolik HW kanálů má vaše zvuková karta vám prozradí proc:
/proc/asound/card0/pcm0p/info
Resetování se nezdá být problém Linuxu.
10.3.2006 21:53 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
[root@amd64 tomas]# /proc/asound/card0/pcm0p/info bash: /proc/asound/card0/pcm0p/info: Přístup odmítnut

PC se mi nikdy neresetoval .. AMD64 3800+ / 4GB Ram .. We windowsu je naprosto všechno OK
ZeX/OS - http://zexos.org
Luboš Doležel (Doli) avatar 10.3.2006 22:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Tohle:
Myslím, že se řadím mezi ty zkušenější uživatele
a tohle:
[root@amd64 tomas]# /proc/asound/card0/pcm0p/info bash: /proc/asound/card0/pcm0p/info: Přístup odmítnut
mi nejde dohromady ;-). Samozřejmě musíte použít cat.
10.3.2006 22:19 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
[root@amd64 tomas]# cat /proc/asound/card0/pcm0p/info card: 0 device: 0 subdevice: 0 stream: PLAYBACK id: Intel ICH name: NVidia CK8S subname: subdevice #0 class: 0 subclass: 0 subdevices_count: 1 subdevices_avail: 0

Ok .. Tak to jsem nevedel .. A co s toho ^^ muzu vydedukovat ?
ZeX/OS - http://zexos.org
Luboš Doležel (Doli) avatar 11.3.2006 13:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Že nemáte HW mixování.
11.3.2006 22:32 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
A jak mám tedy zapnout to SW mixování ? Nikde sem nenašel návod pro Mandrivu .. ČLánky popisující tenhle problém řeší v jiných distribucích a soubory/nazvy/složky se vubec neshodují .. Takze bych vas snazne prosil o radu
ZeX/OS - http://zexos.org
12.3.2006 01:08 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Zprovoznění SW mixovaní se na různých distribucích nijak neliší. Prostě se nastaví správně pouze konfigurace v ~/.asoundrc (myslim), toť vše.

A btw dneska už to taky není potřeba. Nové verze Alsy mají SW mixovaní (modul dmix) zavedené automaticky.
13.3.2006 21:03 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Jenze problem je v tom ze ja mam tu nejnovsi verzi ALSY :)) 1.0.9rc4 .. Zvuk mi jde v pohode ale 2 aplikace ho neumi pouzivat najednou :)
ZeX/OS - http://zexos.org
14.3.2006 09:18 Tom K | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Pokud to jsou aplikace, ktere pouzivaji alsu pres OSS emulaci, tak smula. Alsa umi SW mixovani, ale jen pro alsa enabled aplikace. bohuzel.
echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
14.3.2006 19:51 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Ne .. Pouzivaji ciste ALSU .. Delaji to uplne vsechny aplikace .. Proste zapnu si mp3 a ICQ uz se neozyva .. Nebo si zapnu TeamSpeak a hudba nehraje, nebo tv a hraje jen ona .. Proste jen jedna aplikace muze pouzivat zvuk v jednu chvili (ALSA 1.0.9rc4a) predtim sem mnel 1.0.9b a to stejne ;) Divne co .. btw a nic s nazvem .asoundrc na hdd nemam ..
ZeX/OS - http://zexos.org
14.3.2006 20:29 knizmi | skóre: 26 | blog: Blog | Kosmonosy
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Nezlobte se, ale tomu, ze v home nemate soubor .asoundrc se mi nechce verit. Pokud tam opravdu neni, tak ho zkuste vytvorit a vlozit do nej
pcm.dmixer {
    type dmix
    ipc_key 1024
    slave {
        pcm "hw:0,0"
        period_time 0
        period_size 1024
        buffer_size 16384
 rate 44100
    }

    bindings {
        0 0
        1 1
    }
}

pcm.dsp0 {
    type plug
    slave.pcm "dmixer"
}

pcm.!default {
        type plug
        slave.pcm "dmixer"
}

pcm.default {
 type plug
 slave.pcm "dmixer"
}

ctl.mixer0 {
    type hw
    card 0
}

pcm.vstup {
    type dsnoop
    ipc_key 2048
    slave {
            pcm "hw:0,0"
            channels 2
            period_size 1024
            buffer_size 4096
            rate 44100
            periods 0 
            period_time 0
    }
    bindings {
            0 0
            0 1
    }
}

pcm.kombinace {
        type asym
        playback.pcm "dmixer"
        capture.pcm "vstup"
}
18.3.2006 20:03 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Opravdu ji tam nemam .. Skryte soubory mam zobrazene a ani v root to neni :( Ale zkusim ji vytvorit
ZeX/OS - http://zexos.org
22.3.2006 08:46 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Vůbec nic to nedělá .. Jinak v /etc/ mám soubory asound.names a asound.state .. V prvnim je toto:
ctl {
}
pcm {
}
rawmidi {
}
timer {
}
seq {
	alsactl1 {
		name default
		comment 'Default Device - Sequencer (Duplex)'
	}
	alsactl2 {
		name hw
		comment 'Physical Device - Sequencer (Duplex)'
	}
}
A v druhem je toto:
state.CK8S {
	control.1 {
		comment.access 'read write'
		comment.type BOOLEAN
		comment.count 1
		iface MIXER
		name 'Master Playback Switch'
		value true
	}
	control.2 {
		comment.access 'read write'
		comment.type INTEGER
		comment.count 2
		comment.range '0 - 31'
		iface MIXER
		name 'Master Playback Volume'
		value.0 29
		value.1 29
	}
	control.3 {
		comment.access 'read write'
		comment.type BOOLEAN
		comment.count 1
		iface MIXER
		name 'Center Playback Switch'
		value true
	}
        ..........................
        az do control 42
ZeX/OS - http://zexos.org
22.3.2006 10:42 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Zde jsou jen uložené informace o nastavení mixéru. Od verze 1.0.9 má Alsa defaultně nastavený dmix. Pokud nejede (podle Gentoo-Wiki se to může stát), tak se musí rozjet ručně (viz výše a nebo hledej na alsa webu). Pokud to ani tak nejde, tak máš problém. Já měl myslím nějakou AC97 zvukovku na desce (3 roky zpátky - to byly se zvukem vůbec orgie) a dělalo to takovej bordel, že jsem koupil C-medii a od té doby nemám sebemenší problém (co jsem objevil dmix ;-)). Ještě, aby s dmix vyřešili tu oss-emulaci a jsem happy.
22.3.2006 11:44 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Tak proc ve Windowsu to je naprosto v pohodě a podává lepší vysledky než Audigy 2 ? Ve windowsu jsem nikdy v životě nemněl takové problémy .. Jinak mam chipset nForce4 .. 8kanalova zvukovka,opticky/digitalni spdif, 2x 1gbit ethernet .. Myslim ze to neni zaden smejd
ZeX/OS - http://zexos.org
22.3.2006 14:06 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Proč? To já nevím. Zvukovej systém je ve Win asi na lepší úrovni no. I když tam zase všichni výrobci dělají vlastní ovladače, takže to taky nejspíš nebude jenom díky windows.

Jinak můj osobní názor je, že zvukovky integrovaný na desce nemůžou být NIKDY označené za kvalitní. Stejně tak grafárna, síťovka (ta se ještě dá), apod...
23.3.2006 10:34 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
OK .. Zkusim doma najit nějakou zvukovku .. Jinak po instalaci ALSA 1.0.10 mi vzdy pri startu zatuhnul system .. Tak sem tam musel vratit zpatky 1.0.9rc4a
ZeX/OS - http://zexos.org
DjAARA avatar 18.3.2006 21:02 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
podle alsa-project.org jsou posledni verze:
Latest Software Releases
Package

    * Driver                       * 1.0.10
    * Library                      * 1.0.10
    * Lib-plugins                  * 1.0.10
    * Utilities                    * 1.0.10
    * Tools                        * 1.0.10
    * Firmware                     * 1.0.10
    * OSS Compat. Library          * 1.0.10
19.3.2006 08:37 asd
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
No ja mam Audigy 2 ZS a u te jde /dev/dsp otevrit i pod OSS i ALSA 64-krat. Takze uz nemusim resit vselijaky "sound demony" a nastaveni aplikaci, aby pouzivaly spravny zvukovy vystup.

Namatkou matne vzpominam na programy jako: esd, arts, nasd A pak treba mplayer: sdl:esd.
Jardík avatar 19.3.2006 09:59 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
Také mám Audigy 2 ZS a jsem rád, že už ten SW Mixing nemusím řešit.
Věřím v jednoho Boha.
19.3.2006 08:40 asd
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
pardon. 32. seknul jsem se, ze 64 mel staricky live 5.1

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.