abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 48
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 880 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: OSS vs ALSA na hry

    10.3.2006 21:13 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    OSS vs ALSA na hry
    Přečteno: 238×
    Mám Mandriva Linux 2006, a občas si rád zahraju nějakou tu hru .. Můj problém je takový: Spustím třeba hru Quake3 Arena/Wolfenstein Enemy territory/Quake4/Doom3 se zvukovym ovladačem OSS .. Zvuk mi jede jen pokud nemám spuštěný jiný program, který používá zvuk. kartu .. A když mi zvuk jede, jede v celku dobře .. Ale asi po 5-10minutách hraní se mi na tvrdo resetuje systém .. Mám podezření, že se resetuje tehdy, kdy je CPU více zatíženo .. A rád bych vyřešil aspon to resetování .. O softwarovým mixování už jsem tady četl a nejen tady .. Ale ani jeden článek mi nepomohl .. Teď k problému 2 .. Jak je známo ALSA ovládačje lepší, ale mi bohužel moc ve hrách nefunguje .. Ve hrách jako třeba Quake3 a Wolf:ET mi nejde zvuk vubec a v novsim enginu Doom3 a Quake4 uz mi ALSA funguje ale zvuk je strasne pomaly, skvrčí, a v consoli mi to vypisuje chyby při přehrávání zvuků .. Ze mám nastavenou freqenci na 48000 a on potrebuje 44100 .. O tomhle jsem uz taky cetl ale v uvedenem clanku nebylo nastavení pro Mandrivu .. Myslím si, žekdyž používam tu ALSU tak se mi pc neresetuje .. Softwarové mixování jsem taky nedal dohromady, a hardarové mi zřejmě taky nefunguje .. Zvuková karta je AC97 (8kanalová) s optickým výstupem a dalsimi vecmi .. Takze to hardwarové mixování by mohla zvládnout .. Prosím o pomoc, hledal sem všude možně po světě, ale nějak sem to nedal do hromady .. Myslím, že se řadím mezi ty zkušenější uživatele, protože programuji aplikace pro linux i pro windows, a nejakou dobu uz s linuxem pracuji ;) Předem děkuji
    ZeX/OS - http://zexos.org

    Odpovědi

    10.3.2006 21:17 sir Turbis | skóre: 19 | Varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    OSS se doporučuje nepoužívat. Některá jádra měla a mají problém (gentoo) s AC97. Zkus jinou verzi ALSY. Možná ti to pomůže... Hraješ hry přes cedegu nebo je máš přímo pro linux? Jestliže ti to tahle zlobí nahraj si cedegu a spust z ní testy..jsou dobré a zkontrolují ti,zda vše jede tak,jak má....
    Don't hurry up, death is faster!
    10.3.2006 21:19 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Hry jsou přímo pro linux .. V nastavení zvukové karty mám nastavenou ALSU ..
    ZeX/OS - http://zexos.org
    11.3.2006 12:25 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Verzi ALSY mám 1.0.9b .. Ted kompiluji 1.0.9rc4a ..Uz je mam skompilovane jdu je nainstalovat ..
    ZeX/OS - http://zexos.org
    11.3.2006 12:41 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Tak jsou v pohode nainstalovany/zvuk hraje ale problem přetrvává .. Tady pošlu ukázku výpisu s console při hraní Quake4 s ovladacem ALSA
    ------ Alsa Sound Initialization -----
    dlopen(libasound.so.2)
    asoundlib version: 1.0.9
    opened Alsa PCM device default for playback
    device buffer size: 15052 frames ( 60208 bytes )
    allocated a mix buffer of 16384 bytes
    --------------------------------------
    ...
    Async thread started
    snd_pcm_writei short write: 3760 out of 4096
    snd_pcm_writei short write: 3760 out of 4096
    idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
    snd_pcm_writei short write: 3760 out of 4096
    snd_pcm_writei short write: 3760 out of 4096
    snd_pcm_writei short write: 1880 out of 2048
    snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
    snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
    idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
    snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
    snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
    snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
    snd_pcm_writei short write: 2820 out of 3072
    idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
    Co s tim mám dělat?
    ZeX/OS - http://zexos.org
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.3.2006 21:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Kolik HW kanálů má vaše zvuková karta vám prozradí proc:
    /proc/asound/card0/pcm0p/info
    Resetování se nezdá být problém Linuxu.
    10.3.2006 21:53 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    [root@amd64 tomas]# /proc/asound/card0/pcm0p/info bash: /proc/asound/card0/pcm0p/info: Přístup odmítnut

    PC se mi nikdy neresetoval .. AMD64 3800+ / 4GB Ram .. We windowsu je naprosto všechno OK
    ZeX/OS - http://zexos.org
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.3.2006 22:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Tohle:
    Myslím, že se řadím mezi ty zkušenější uživatele
    a tohle:
    [root@amd64 tomas]# /proc/asound/card0/pcm0p/info bash: /proc/asound/card0/pcm0p/info: Přístup odmítnut
    mi nejde dohromady ;-). Samozřejmě musíte použít cat.
    10.3.2006 22:19 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    [root@amd64 tomas]# cat /proc/asound/card0/pcm0p/info card: 0 device: 0 subdevice: 0 stream: PLAYBACK id: Intel ICH name: NVidia CK8S subname: subdevice #0 class: 0 subclass: 0 subdevices_count: 1 subdevices_avail: 0

    Ok .. Tak to jsem nevedel .. A co s toho ^^ muzu vydedukovat ?
    ZeX/OS - http://zexos.org
    Luboš Doležel (Doli) avatar 11.3.2006 13:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Že nemáte HW mixování.
    11.3.2006 22:32 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    A jak mám tedy zapnout to SW mixování ? Nikde sem nenašel návod pro Mandrivu .. ČLánky popisující tenhle problém řeší v jiných distribucích a soubory/nazvy/složky se vubec neshodují .. Takze bych vas snazne prosil o radu
    ZeX/OS - http://zexos.org
    12.3.2006 01:08 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Zprovoznění SW mixovaní se na různých distribucích nijak neliší. Prostě se nastaví správně pouze konfigurace v ~/.asoundrc (myslim), toť vše.

    A btw dneska už to taky není potřeba. Nové verze Alsy mají SW mixovaní (modul dmix) zavedené automaticky.
    13.3.2006 21:03 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Jenze problem je v tom ze ja mam tu nejnovsi verzi ALSY :)) 1.0.9rc4 .. Zvuk mi jde v pohode ale 2 aplikace ho neumi pouzivat najednou :)
    ZeX/OS - http://zexos.org
    14.3.2006 09:18 Tom K | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Pokud to jsou aplikace, ktere pouzivaji alsu pres OSS emulaci, tak smula. Alsa umi SW mixovani, ale jen pro alsa enabled aplikace. bohuzel.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    14.3.2006 19:51 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Ne .. Pouzivaji ciste ALSU .. Delaji to uplne vsechny aplikace .. Proste zapnu si mp3 a ICQ uz se neozyva .. Nebo si zapnu TeamSpeak a hudba nehraje, nebo tv a hraje jen ona .. Proste jen jedna aplikace muze pouzivat zvuk v jednu chvili (ALSA 1.0.9rc4a) predtim sem mnel 1.0.9b a to stejne ;) Divne co .. btw a nic s nazvem .asoundrc na hdd nemam ..
    ZeX/OS - http://zexos.org
    14.3.2006 20:29 knizmi | skóre: 27 | blog: Blog | Kosmonosy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Nezlobte se, ale tomu, ze v home nemate soubor .asoundrc se mi nechce verit. Pokud tam opravdu neni, tak ho zkuste vytvorit a vlozit do nej
    pcm.dmixer {
        type dmix
        ipc_key 1024
        slave {
            pcm "hw:0,0"
            period_time 0
            period_size 1024
            buffer_size 16384
     rate 44100
        }
    
        bindings {
            0 0
            1 1
        }
    }
    
    pcm.dsp0 {
        type plug
        slave.pcm "dmixer"
    }
    
    pcm.!default {
            type plug
            slave.pcm "dmixer"
    }
    
    pcm.default {
     type plug
     slave.pcm "dmixer"
    }
    
    ctl.mixer0 {
        type hw
        card 0
    }
    
    pcm.vstup {
        type dsnoop
        ipc_key 2048
        slave {
                pcm "hw:0,0"
                channels 2
                period_size 1024
                buffer_size 4096
                rate 44100
                periods 0 
                period_time 0
        }
        bindings {
                0 0
                0 1
        }
    }
    
    pcm.kombinace {
            type asym
            playback.pcm "dmixer"
            capture.pcm "vstup"
    }
    18.3.2006 20:03 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Opravdu ji tam nemam .. Skryte soubory mam zobrazene a ani v root to neni :( Ale zkusim ji vytvorit
    ZeX/OS - http://zexos.org
    22.3.2006 08:46 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Vůbec nic to nedělá .. Jinak v /etc/ mám soubory asound.names a asound.state .. V prvnim je toto:
    ctl {
    }
    pcm {
    }
    rawmidi {
    }
    timer {
    }
    seq {
    	alsactl1 {
    		name default
    		comment 'Default Device - Sequencer (Duplex)'
    	}
    	alsactl2 {
    		name hw
    		comment 'Physical Device - Sequencer (Duplex)'
    	}
    }
    
    A v druhem je toto:
    state.CK8S {
    	control.1 {
    		comment.access 'read write'
    		comment.type BOOLEAN
    		comment.count 1
    		iface MIXER
    		name 'Master Playback Switch'
    		value true
    	}
    	control.2 {
    		comment.access 'read write'
    		comment.type INTEGER
    		comment.count 2
    		comment.range '0 - 31'
    		iface MIXER
    		name 'Master Playback Volume'
    		value.0 29
    		value.1 29
    	}
    	control.3 {
    		comment.access 'read write'
    		comment.type BOOLEAN
    		comment.count 1
    		iface MIXER
    		name 'Center Playback Switch'
    		value true
    	}
            ..........................
            az do control 42
    
    ZeX/OS - http://zexos.org
    22.3.2006 10:42 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Zde jsou jen uložené informace o nastavení mixéru. Od verze 1.0.9 má Alsa defaultně nastavený dmix. Pokud nejede (podle Gentoo-Wiki se to může stát), tak se musí rozjet ručně (viz výše a nebo hledej na alsa webu). Pokud to ani tak nejde, tak máš problém. Já měl myslím nějakou AC97 zvukovku na desce (3 roky zpátky - to byly se zvukem vůbec orgie) a dělalo to takovej bordel, že jsem koupil C-medii a od té doby nemám sebemenší problém (co jsem objevil dmix ;-)). Ještě, aby s dmix vyřešili tu oss-emulaci a jsem happy.
    22.3.2006 11:44 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Tak proc ve Windowsu to je naprosto v pohodě a podává lepší vysledky než Audigy 2 ? Ve windowsu jsem nikdy v životě nemněl takové problémy .. Jinak mam chipset nForce4 .. 8kanalova zvukovka,opticky/digitalni spdif, 2x 1gbit ethernet .. Myslim ze to neni zaden smejd
    ZeX/OS - http://zexos.org
    22.3.2006 14:06 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Proč? To já nevím. Zvukovej systém je ve Win asi na lepší úrovni no. I když tam zase všichni výrobci dělají vlastní ovladače, takže to taky nejspíš nebude jenom díky windows.

    Jinak můj osobní názor je, že zvukovky integrovaný na desce nemůžou být NIKDY označené za kvalitní. Stejně tak grafárna, síťovka (ta se ještě dá), apod...
    23.3.2006 10:34 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    OK .. Zkusim doma najit nějakou zvukovku .. Jinak po instalaci ALSA 1.0.10 mi vzdy pri startu zatuhnul system .. Tak sem tam musel vratit zpatky 1.0.9rc4a
    ZeX/OS - http://zexos.org
    DjAARA avatar 18.3.2006 21:02 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    podle alsa-project.org jsou posledni verze:
    Latest Software Releases
    Package
    
        * Driver                       * 1.0.10
        * Library                      * 1.0.10
        * Lib-plugins                  * 1.0.10
        * Utilities                    * 1.0.10
        * Tools                        * 1.0.10
        * Firmware                     * 1.0.10
        * OSS Compat. Library          * 1.0.10
    19.3.2006 08:37 asd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    No ja mam Audigy 2 ZS a u te jde /dev/dsp otevrit i pod OSS i ALSA 64-krat. Takze uz nemusim resit vselijaky "sound demony" a nastaveni aplikaci, aby pouzivaly spravny zvukovy vystup.

    Namatkou matne vzpominam na programy jako: esd, arts, nasd A pak treba mplayer: sdl:esd.
    Jardík avatar 19.3.2006 09:59 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    Také mám Audigy 2 ZS a jsem rád, že už ten SW Mixing nemusím řešit.
    Věřím v jednoho Boha.
    19.3.2006 08:40 asd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS vs ALSA na hry
    pardon. 32. seknul jsem se, ze 64 mel staricky live 5.1

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.