Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
dcopRef=`kdialog --progressbar "Press Cancel at Any time" 4` dcop $dcopRef showCancelButton true # Testovací smyčka while true; do sleep 1 [ `dcop $dcopRef wasCancelled` == "true" ] && echo konec done # Hlavní funkce dcop $dcopRef setProgress 1 dcop $dcopRef setLabel "Thinking really hard" sleep 50 dcop $dcopRef setProgress 2 sleep 50 dcop $dcopRef setLabel "Thinking some more" dcop $dcopRef setProgress 3 sleep 50 dcop $dcopRef setProgress 4 sleep 50 dcop $dcopRef close exitHlavní funkce by měla normálně probíhat, ta smyčka by jen měla hlídat stisk ukončovacího tlačítka a zavolat vypínací funkci. Teď se pochopitelně rozjede jen ta smyčka. Lze nějak učinit, aby běžely současně testovací smyčka i hlavní program?
prikaz1 & { prikaz2 prikaz3 } & prikaz4Příkaz1 a příkaz2,3 budou bězět na pozadí při současném běhu skriptu (prikazu4 atd.).
break
.
function k_dcop() { echo konec dc_1=0 dcop $dcopRef close } dcopRef=`kdialog --progressbar "Press Cancel at Any time" 4` dcop $dcopRef showCancelButton true dc_1=1 until [ $dc_1 -eq 0 ]; do sleep 1 [ `dcop $dcopRef wasCancelled` == true ] && k_dcop done & dcop $dcopRef setProgress 1 dcop $dcopRef setLabel "Thinking really hard" sleep 5 dcop $dcopRef setProgress 2 sleep 5 dcop $dcopRef setLabel "Thinking some more" dcop $dcopRef setProgress 3 sleep 5 dcop $dcopRef setProgress 4 sleep 5 dcop $dcopRef close exitKdyž stisknu ukončovací tlačítko v progressbaru, toto zmizí, ale script dál běží až do konce (což je nepřijatelné, půjde o mencoder, a to jsou hodiny).
mircy@linux:/data/video-avi> sh e.sh konec object not accessible object not accessible object not accessible call failed mircy@linux:/data/video-avi>A když ho nestisknu,tak po doběhnutí skriptu donekonečna:
e.sh: line 19: [: ==: unary operator expected call failed e.sh: line 19: [: ==: unary operator expected call failed e.sh: line 19: [: ==: unary operator expected call failed e.sh: line 19: [: ==: unary operator expected call failedOmluvte mé pomalé psaní, jsem postižený.
dc_1=1 until [ $dc_1 -eq 0 ]; do sleep 1 [ `dcop $dcopRef wasCancelled` == true ] && k_dcop done &tak tu část zkus upravit takhle :
dc_1=1 { until [ $dc_1 -eq 0 ]; do sleep 1 [ `dcop $dcopRef wasCancelled` == true ] && k_dcop done exit } & ... atd.a nebo takhle :
dc_1=1 until [ $dc_1 -eq 0 ]; do sleep 1 [ `dcop $dcopRef wasCancelled` == true ] && k_dcop done & [ "$dc_1" = "1" ] || exit ... atd.Pokud mysllíš něco jiného, napiš a já, nebo někdo jiný se více zamyslí ... .
function k_dcop() { echo konec dc_1=0 dcop $dcopRef close exit }
exit
je na konci funkce. Tam asi nemá žádný význam, stejně tam funkce končí. Zkus ho dát, jak jsem psal tady, jestli je to co předpokládám, že potřebuješ.
Tiskni Sdílej: