abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 16:22 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání Waylandu a Westonu 1.12.0 oznámil Bryce Harrington (Samsung) vydání Waylandu 1.13.0 a Westonu 2.0.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.2. 13:37 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Cloudflare (Wikipedie) na svém blogu potvrdila bezpečnostní problém s její službou. V požadovaných odpovědích od reverzní proxy byla odesílána také data z neinicializované paměti. Útočník tak mohl získat cookies, autentizační tokeny, data posílaná přes HTTP POST a další citlivé informace. Jednalo se o chybu v parsování HTML. Zneužitelná byla od 22. září 2016 do 18. února 2017. Seznam webů, kterých se bezpečnostní problém potenciálně týká na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
24.2. 08:22 | Nová verze

Byla vydána první beta verze Ubuntu 17.04 s kódovým názvem Zesty Zapus. Ke stažení jsou obrazy Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu GNOME, Ubuntu Kylin, Ubuntu Studio a Xubuntu. Dle plánu by Ubuntu 17.04 mělo vyjít 13. dubna 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
23.2. 17:53 | Bezpečnostní upozornění

Google na svém blogu věnovaném počítačové bezpečnost informuje o nalezení "reálného" způsobu generování kolizí hašovací funkce SHA-1. Podrobnosti a zdrojové kódy budou zveřejněny do 90 dnů. Již dnes lze ale na stránce SHAttered nalézt 2 pdf soubory, jejichž obsah se liší a SHA-1 otisk je stejný (infografika).

Ladislav Hagara | Komentářů: 33
23.2. 17:51 | Nová verze

Vyšla nová verzia open source software na správu a automatizáciu cloudových datacentier Danube Cloud 2.4. Danube Cloud je riešenie postavené na SmartOS, ZFS, KVM a zónach. Obsahuje vlastnosti ako integrovaný monitoring, DNS manažment, zálohy, a samozrejme rozsiahlu dokumentáciu.

dano | Komentářů: 8
23.2. 17:46 | Pozvánky

V Plzni se 3. až 5. března 2017 uskuteční AIMTEChackathon. Je to akce pro vývojáře, grafiky, webdesignéry i veřejnost. Akci provází zajímavé přednášky IT odborníků. Více o programu a možnosti přihlášení na stránkách akce.

cuba | Komentářů: 0
23.2. 01:00 | Nová verze

Známý šifrovaný komunikátor Signal od verze 3.30.0 již nevyžaduje Google Play Services. Autoři tak po letech vyslyšeli volání komunity, která dala vzniknout Google-free forku LibreSignal (dnes již neudržovaný). Oficiální binárky jsou stále distribuované pouze přes Google Play, ale lze použít neoficiální F-Droid repozitář fdroid.eutopia.cz s nezávislými buildy Signalu nebo oficiální binárku stáhnout z Google Play i bez Google účtu

… více »
xm | Komentářů: 8
22.2. 23:14 | Nová verze

Po třech týdnech od vydání první RC verze byla vydána první stabilní verze 17.01.0 linuxové distribuce pro routery a vestavěné systémy LEDE (Linux Embedded Development Environment), forku linuxové distribuce OpenWrt. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dotazy v diskusním fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
22.2. 17:28 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny informace o bezpečnostní chybě CVE-2017-6074 v Linuxu zneužitelné k lokální eskalaci práv. Jde o chybu v podpoře DCCP (Datagram Congestion Control Protocol). Do linuxového jádra se dostala v říjnu 2005. V upstreamu byla opravena 17. února (commit). Bezpečnostní chyba byla nalezena pomocí nástroje syzkaller [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
22.2. 15:00 | Zajímavý software

Společnost Valve vydala novou beta verzi SteamVR. Z novinek lze zdůraznit oficiální podporu Linuxu. Další informace o podpoře této platformy pro vývoj virtuální reality v Linuxu v diskusním fóru. Hlášení chyb na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (13%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 709 hlasů
 Komentářů: 66, poslední 22.2. 18:57
    Rozcestník

    Dotaz: pomalé překreslování - jak zrychlit ?

    4.6.2006 13:25 Honza
    pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Přečteno: 182×
    Ahoj, mám takový problém. Nevím proč, ale docela mi vadí pomalé překreslování například při přetahování oken, nebo když jsem v konsoli (v xkách) a otevřu si v ní třeba mc a klávesnicí jedu po položkách rychle a když pustím kurzorovou klávesu k posunu tak se na obrazovce ještě pořád jede a jede a zastaví se to až po chvilce. Zdá se to jako prkotina ale docela mi to vadí. V konzoli jako tatoké (bez xek) mi překreslování funguje nádherně.

    Akceleraci mám zaplou, glxinfo hlásí direct rendering enable a glxgears běží - mám graf. kartu Nvidia GeForce4 (64MB).

    Nevíte prosím, čím by to mohlo být a jak to zlepšit? Začíná mě to pomalu dráždit i když vím, že bude chyba pravděpodobně někde mezi klávesnicí a židlí :)

    Díky, Honza. (Debian 3.1 Etch, KDE 3.5)

    Odpovědi

    David Watzke avatar 4.6.2006 13:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    V jádře si najdi Processor type and features a tam nastav Timer frequency na 1000 Hz a Preemption Model na Preemptible Kernel (Low-Latency Desktop)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.6.2006 13:38 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Aha, jenomžě já mám předkompilované jádro z balíčku ... To si kvůli tomu musím udělat celé vlastní jádro?
    David Watzke avatar 4.6.2006 13:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Je možný, že to tam je takhle nastavený... zkus omrknout /proc/config.gz (hledej CONFIG_HZ).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.6.2006 13:48 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Hmm ... takový soubor tam nemám - ani nic co by se mu podobalo ...
    David Watzke avatar 4.6.2006 13:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Hmm, tak je to v jádře vypnutý (ten config.gz)... no tak už nevím jak zjistit aktuální nastavení... ale tohle asi bude těmi ovladači, jak říká Doli. Já jen hádal.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2006 13:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Jak tohle souvisí s odezvou jádra? Tohle se zdá být ukázka problému v nvidia ovladačích, kdy RenderAccel neakceleruje antialiasované fonty. Řešení: počkat, až si to v nVidii opraví.
    David Watzke avatar 4.6.2006 13:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    To nevím, každopádně mně se tím zrychlilo všechno (v X).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.6.2006 13:51 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Jestli Vám to pomůže k nějaké dedukci, tak takhle vypadá moje glxinfo:
    
    name of display: :0.0
    display: :0  screen: 0
    direct rendering: No
    server glx vendor string: NVIDIA Corporation
    server glx version string: 1.4
    server glx extensions:
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,
        GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control
    client glx vendor string: SGI
    client glx version string: 1.4
    client glx extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
        GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method,
        GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
        GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig,
        GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group
    GLX version: 1.4
    GLX extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info,
        GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
        GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer
    OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
    OpenGL renderer string: GeForce4 MX 440/AGP/SSE2
    OpenGL version string: 1.4 (1.5.6 NVIDIA 87.62)
    OpenGL extensions:
        GL_ARB_imaging, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters,
        GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
        GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
        GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
        GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_program,
        GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,
        GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
        GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays,
        GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_paletted_texture, GL_EXT_point_parameters,
        GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
        GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shared_texture_palette,
        GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texture_compression_s3tc,
        GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
        GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
        GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod,
        GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle,
        GL_EXT_vertex_array, GL_IBM_rasterpos_clip,
        GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_NV_blend_square, GL_NV_fog_distance,
        GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texgen_reflection,
        GL_NV_texture_env_combine4, GL_NV_texture_rectangle,
        GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod,
        GL_SUN_multi_draw_arrays, GL_SUN_slice_accum
    glu version: 1.3
    glu extensions:
        GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess
    
       visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
     id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
    ----------------------------------------------------------------------
    0x21 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x22 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x23 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x24 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x25 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x26 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x27 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x28 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x29 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2a 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2b 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2c 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2d 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2e 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2f 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x30 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x31 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x32 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x33 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x34 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x35 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x36 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x37 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x38 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x39 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3a 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3b 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3c 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3e 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3f 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x40 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    
    
    4.6.2006 18:35 Pavel1 | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Jestli Vám to pomůže k nějaké dedukci, tak takhle vypadá moje glxinfo:
    direct rendering: No
    
    Nějak Ti nerozumím, v dotazu píšeš :

    Akceleraci mám zaplou, glxinfo hlásí direct rendering enable a glxgears běží

    Takže bych řekl, že si odporuješ.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2006 13:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Podívejte se, jakou přitom máte zátěž CPU. Pokud je vysoká, tak máte pravděpodobně zapnutý subpixel hinting. Zkuste prostě omezit tyhle fičurky s písmy.
    4.6.2006 14:02 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    No ten mám zapnutý naplno, ale když ho vypnu tak nebudu mít vyhlazená písma ne ? A to by přece měla grafická karta s 64MB pamětí zvládat ne ?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2006 14:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    No, to nebudete. Zkuste to nastavit tak, aby to bylo přijatelné. Já když si spustím Konsoli a mám ji plnou textu (např. od kompilace), tak trvá snad sekundu, než se celý ten text vykreslí.

    Problém není v grafické kartě, ale v ovladačích. Už se to diskutovalo s vývojáři s nVidia např. tady a tady.

    Sám vkládám naděje do řady ovladačů 1.0-9xxx, kde už bude i jedno rozšíření, co je potřeba pro XGL (a nebude se muset řešit softwarově).
    4.6.2006 14:23 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Aha ... a s tím spojená další otázka - mohl bych se zeptat jak to je s vyhlazenými fonty? Mám s tím v Debianu trochu problém, protože mám některé fonty vyhlazené a některé ne. Třeba Arial je vyhlazený, ale Helvetica bohužel ne.

    Mám problém s tím to všechno vyrovnat protože třeba ve Firefoxu bylo vše kostrbaté a nepěkné i když jsem měl zaplé vyhlazování - vyřešilo se to až když jsem v nastavení písma dal Arial místo Helvetici a Courier New místo Courieru ... ale teď je to zas až moc vyhlazené a na některých stránkách nečitelné.

    Chtěl bych najít kompromis a hlavně porozumět tomu proč jsou některá písma vyhlazená a jiná nikoliv - asi dělám chybu někde já nebo nevím ...
    Josef Kufner avatar 4.6.2006 18:40 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Helvetica a některé další fonty jsou bitmapové. Prostě úplně jiný (a starší) typ fontů.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.