abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 05:55 | Komunita

Při prvním spuštění Ubuntu 18.04 LTS (Bionic Beaver) je spuštěn nástroj Ubuntu Report. Pokud uživatel souhlasí, jsou pomocí tohoto nástroje odeslány do Canonicalu informace o daném počítači (doba instalace, počet procesorů, rozlišení displeje, velikost paměti, časová zóna, ...). Will Cooke, vedoucí týmu Ubuntu Desktop, zveřejnil na blogu Canonicalu první získané statistiky. Infografika na It's FOSS.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 09:55 | Nová verze

Byl vydán Debian 8.11, tj. jedenáctá a současně poslední opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Uživatelům je doporučen přechod na Debian 9 Stretch nebo využít LTS (Debian Long Term Support). LTS podpora Debianu 8 je plánována do 30. června 2020. LTS podpora Debianu 7 Wheezy skončila 31. května 2018.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 09:11 | IT novinky

Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny, klesla pod 6 000 dolarů. Před půl rokem byla hodnota Bitcoinu téměř 20 000 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 25
23.6. 12:33 | Zajímavý projekt

Kernel.org představil lore.kernel.org, tj. archiv diskusního listu vývojářů linuxového jádra LKML (Linux Kernel Mailing List) s řadou zajímavých funkcí. Archiv běží na softwaru Public Inbox.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.6. 10:55 | Nová verze

Po devíti měsících vývoje od vydání verze 10.0 byla vydána verze 11.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
22.6. 20:44 | Nová verze

Po více než 3 měsících vývoje od vydání verze 238 oznámil Lennart Poettering vydání verze 239 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 44
22.6. 15:00 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.28 a beta verze 1.29 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Atom 1.28 je postaven na Electronu 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
22.6. 14:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2.3.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy na PIXLS.US.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.6. 13:00 | Komunita

Akční RPG hra Shadowrun Returns Deluxe, kterou lze hrát i na Linuxu je nyní zdarma na Humble Bundle. Hra vyšla díky kampani na Kickstarteru v roce 2013.

tajny_007 | Komentářů: 0
22.6. 01:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.27 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Z novinek je nutno zmínit podporu SIMD (Single Instruction Multiple Data). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (78%)
 (21%)
 (4%)
 (7%)
 (2%)
 (11%)
Celkem 256 hlasů
 Komentářů: 39, poslední 21.6. 17:44
    Rozcestník

    Dotaz: pomalé překreslování - jak zrychlit ?

    4.6.2006 13:25 Honza
    pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Přečteno: 184×
    Ahoj, mám takový problém. Nevím proč, ale docela mi vadí pomalé překreslování například při přetahování oken, nebo když jsem v konsoli (v xkách) a otevřu si v ní třeba mc a klávesnicí jedu po položkách rychle a když pustím kurzorovou klávesu k posunu tak se na obrazovce ještě pořád jede a jede a zastaví se to až po chvilce. Zdá se to jako prkotina ale docela mi to vadí. V konzoli jako tatoké (bez xek) mi překreslování funguje nádherně.

    Akceleraci mám zaplou, glxinfo hlásí direct rendering enable a glxgears běží - mám graf. kartu Nvidia GeForce4 (64MB).

    Nevíte prosím, čím by to mohlo být a jak to zlepšit? Začíná mě to pomalu dráždit i když vím, že bude chyba pravděpodobně někde mezi klávesnicí a židlí :)

    Díky, Honza. (Debian 3.1 Etch, KDE 3.5)

    Odpovědi

    David Watzke avatar 4.6.2006 13:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    V jádře si najdi Processor type and features a tam nastav Timer frequency na 1000 Hz a Preemption Model na Preemptible Kernel (Low-Latency Desktop)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.6.2006 13:38 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Aha, jenomžě já mám předkompilované jádro z balíčku ... To si kvůli tomu musím udělat celé vlastní jádro?
    David Watzke avatar 4.6.2006 13:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Je možný, že to tam je takhle nastavený... zkus omrknout /proc/config.gz (hledej CONFIG_HZ).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.6.2006 13:48 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Hmm ... takový soubor tam nemám - ani nic co by se mu podobalo ...
    David Watzke avatar 4.6.2006 13:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Hmm, tak je to v jádře vypnutý (ten config.gz)... no tak už nevím jak zjistit aktuální nastavení... ale tohle asi bude těmi ovladači, jak říká Doli. Já jen hádal.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2006 13:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Jak tohle souvisí s odezvou jádra? Tohle se zdá být ukázka problému v nvidia ovladačích, kdy RenderAccel neakceleruje antialiasované fonty. Řešení: počkat, až si to v nVidii opraví.
    David Watzke avatar 4.6.2006 13:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    To nevím, každopádně mně se tím zrychlilo všechno (v X).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.6.2006 13:51 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Jestli Vám to pomůže k nějaké dedukci, tak takhle vypadá moje glxinfo:
    
    name of display: :0.0
    display: :0  screen: 0
    direct rendering: No
    server glx vendor string: NVIDIA Corporation
    server glx version string: 1.4
    server glx extensions:
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,
        GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control
    client glx vendor string: SGI
    client glx version string: 1.4
    client glx extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
        GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method,
        GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
        GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig,
        GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group
    GLX version: 1.4
    GLX extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info,
        GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
        GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer
    OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
    OpenGL renderer string: GeForce4 MX 440/AGP/SSE2
    OpenGL version string: 1.4 (1.5.6 NVIDIA 87.62)
    OpenGL extensions:
        GL_ARB_imaging, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters,
        GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
        GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
        GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
        GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_program,
        GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,
        GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
        GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays,
        GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_paletted_texture, GL_EXT_point_parameters,
        GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
        GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shared_texture_palette,
        GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texture_compression_s3tc,
        GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
        GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
        GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod,
        GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle,
        GL_EXT_vertex_array, GL_IBM_rasterpos_clip,
        GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_NV_blend_square, GL_NV_fog_distance,
        GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texgen_reflection,
        GL_NV_texture_env_combine4, GL_NV_texture_rectangle,
        GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod,
        GL_SUN_multi_draw_arrays, GL_SUN_slice_accum
    glu version: 1.3
    glu extensions:
        GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess
    
       visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
     id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
    ----------------------------------------------------------------------
    0x21 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x22 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x23 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x24 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x25 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x26 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x27 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x28 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x29 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2a 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2b 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2c 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2d 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2e 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2f 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x30 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x31 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x32 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x33 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x34 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x35 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x36 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x37 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x38 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x39 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3a 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3b 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3c 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3e 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3f 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x40 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    
    
    4.6.2006 18:35 Pavel1 | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Jestli Vám to pomůže k nějaké dedukci, tak takhle vypadá moje glxinfo:
    direct rendering: No
    
    Nějak Ti nerozumím, v dotazu píšeš :

    Akceleraci mám zaplou, glxinfo hlásí direct rendering enable a glxgears běží

    Takže bych řekl, že si odporuješ.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2006 13:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Podívejte se, jakou přitom máte zátěž CPU. Pokud je vysoká, tak máte pravděpodobně zapnutý subpixel hinting. Zkuste prostě omezit tyhle fičurky s písmy.
    4.6.2006 14:02 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    No ten mám zapnutý naplno, ale když ho vypnu tak nebudu mít vyhlazená písma ne ? A to by přece měla grafická karta s 64MB pamětí zvládat ne ?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2006 14:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    No, to nebudete. Zkuste to nastavit tak, aby to bylo přijatelné. Já když si spustím Konsoli a mám ji plnou textu (např. od kompilace), tak trvá snad sekundu, než se celý ten text vykreslí.

    Problém není v grafické kartě, ale v ovladačích. Už se to diskutovalo s vývojáři s nVidia např. tady a tady.

    Sám vkládám naděje do řady ovladačů 1.0-9xxx, kde už bude i jedno rozšíření, co je potřeba pro XGL (a nebude se muset řešit softwarově).
    4.6.2006 14:23 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Aha ... a s tím spojená další otázka - mohl bych se zeptat jak to je s vyhlazenými fonty? Mám s tím v Debianu trochu problém, protože mám některé fonty vyhlazené a některé ne. Třeba Arial je vyhlazený, ale Helvetica bohužel ne.

    Mám problém s tím to všechno vyrovnat protože třeba ve Firefoxu bylo vše kostrbaté a nepěkné i když jsem měl zaplé vyhlazování - vyřešilo se to až když jsem v nastavení písma dal Arial místo Helvetici a Courier New místo Courieru ... ale teď je to zas až moc vyhlazené a na některých stránkách nečitelné.

    Chtěl bych najít kompromis a hlavně porozumět tomu proč jsou některá písma vyhlazená a jiná nikoliv - asi dělám chybu někde já nebo nevím ...
    Josef Kufner avatar 4.6.2006 18:40 Josef Kufner | skóre: 68
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Helvetica a některé další fonty jsou bitmapové. Prostě úplně jiný (a starší) typ fontů.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.