abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 35
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 931 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: praskani v nekterych hrach

    18.4.2007 11:43 Milanj
    praskani v nekterych hrach
    Přečteno: 378×
    Ahoj, mám problém se zvukem.

    Mp3, amarok, videa - bez problémů,

    ale v některých hrách (např. Battle of Wesnoth nebo ActionCube) zvuk docela dost praská, ale zase například TuxRacer jede bez problémů.

    Zkoušel jsem ALSAConf, nepomohl.

    (OpenSUSE 10.2, Zvukovka integrovaná Realtek ALC883 v MB MSI K9N Neo-F)

    Dík Milanj

    Odpovědi

    18.4.2007 15:59 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    zkuste novejsi jadro, novejsi verze alsa, to pomuze... na notebooku s integrovanou zvukovkou mi to podobne zlobilo taky.
    19.4.2007 08:12 Milanj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    jádro mám 2.6.18.8-0.1-default

    s Alsou mám trochu zmatek,

    YAST - Správce programů

    mi říká, že mám nainstalovanou verzi 1.0.13-22, ale

    KInfoCenter mi říká, že mám

    Sound Driver: 3.8.1a-980706 (ALSA v1.0.12rc1 emulation code)

    což by mohlo být ono, páč ta moje zvukovka byla do ALSY přidána až od verze 1.0.12rc2.

    Jak tam ale tu novější ALSU nacpat, když nainstalenou ji tam již mám?
    19.4.2007 10:21 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    Ono je to tak že část je v kernelu a část je v balíčkách a proto se můžou lišit verze když používáte tu část z kernelu (tam jsou drivery) a ten balíček (tam jsou knihovny).

    Takže použijte nejnovější kernel kde už bude novější i alsa, nebo si budete muset udělat balíček přímo ze zdrojáku alsy a přeplácnout ty moduly co tam máte z kernelu.
    19.4.2007 13:47 Milanj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    Bohužel mám asi nejnovější ověřenou (pro SUSE 10.2) verzi kernelu (2.6.18.8-0.1-default)

    Budu tedy muset jít do těch zdrojáků alsy.

    Můžete mi prosím poradit, jaký je asi zevrubný postup?
    19.4.2007 18:53 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    Nejnovější verze kernelu je 2.6.20.7 - dnes viz: The Linux Kernel Archives

    A pochybuji že SUSE nemá novější.

    Jinak kdyby novější neměl tak asy bude lepší si přeložit novější kernel - kde je novější alsa-driver.

    Jinak pokud chcete překládat pouze alsu tak Alsa stáhněte driver a přeložte a nainstalujte k jádru, ale budete potřebovat hlavičkovské soubory od kernelu a od knihoven alsy co máte nainstalované, nebo si přeložit i knihovny alsy a další....
    20.4.2007 15:06 Milanj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    tak jsem nainstalil z http://software.opensuse.org/download/Kernel:/HEAD/openSUSE_10.2/i586/ novější jádro. nyní mám linux 2.6.21-rc7-43-default

    kinfocenter mi ukazuje: Sound Driver:3.8.1a-980706 (ALSA v1.0.14rc3 emulation code) audio devices: 0: ALC883 Analog (DUPLEX)

    což je scela správně

    Ale YAST mi stále hlásí zvukovku MCP55 High Definition Audio

    a pokud chci přidat novou, tak ALC883 není v seznamu.

    když spustím alsaconf, tak ten je ve verzi 1.0.13, ale nepomůže.

    Mám ještě doinstalit ALSU?

    Děkuji pro dnešek všem, budu v řešení pokračovat v pondělí (23.4.07).

    M.
    20.4.2007 18:46 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    Však to je správně MCP55 High Definition Audio je označení zvukovky ALC883 je kodek.

    U některých HDA zvukovek je třeba nastavit správný model.
    Nastavení zvukovky v modprobe.conf
    
    options snd cards_limit=1
    alias snd-card-0 snd-hda-intel
    options snd-hda-intel model=3stack
    alias snd-slot-0 snd-card-0
    
    
    jaký model zadat pro tvoji nevím - to si musíš zjistit sám. (doufám že používá modul snd-hda-intel)
    18.4.2007 21:25 Roman | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    Ja si myslim, ze problem je v HW, niekedy pomoze zvysit nice procesu a/alebo externa zvukovka. Myslim, ze vo vasom pripade je HW pri hrach pretazeny, takze potom prerusenia CPU sposobuju praskanie.
    19.4.2007 08:34 Milanj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    niekedy pomoze zvysit nice procesu
    který je to prosím proces?
    vo vasom pripade je HW pri hrach pretazeny, takze potom prerusenia CPU sposobuju praskanie.
    je to Athlon64 3000+ s 1GBRAM a MSI K9NeoF,
    myslím, že by to měl zvládat
    nebo myslíte špatný HW (čip)?
    18.4.2007 21:50 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    U některých her to dělá nevhodně zvolený vzorkovací kmitočet a velikost buferu.

    Prostě i když zvukovka zvlada 48000Hz tak to dělalo problémy u nějaké hry musel jsem ji přestavit na 41000Hz a taky si pohrát s velikostí zvukového buferu.

    Většinou to dělá pokud hra používá OSS a né alsu a alsa OSS emuluje.

    Taky to může dělat nevhodné přidělení IRQ pokud je to starší HW (pokud více zařízení používá stejné IRQ).

    Takže skontrolujte IRQ a zda používáte APIC a nastavení parametrů zvukové karty.
    [petr@soban /proc]$ cat /proc/interrupts
               CPU0       
      0:    8408549   IO-APIC-edge      timer
      1:      19020   IO-APIC-edge      i8042
      8:          1   IO-APIC-edge      rtc
      9:          0   IO-APIC-fasteoi   acpi
     10:          0   IO-APIC-edge      MPU401 UART
     12:          4   IO-APIC-edge      i8042
     14:      31006   IO-APIC-edge      ide0
     15:     152330   IO-APIC-edge      ide1
     16:     729403   IO-APIC-fasteoi   nvidia
     17:       6470   IO-APIC-fasteoi   saa7133[0]
     20:       1048   IO-APIC-fasteoi   HDA Intel
     21:    1026052   IO-APIC-fasteoi   eth0
     22:          3   IO-APIC-fasteoi   ehci_hcd:usb2
     23:      87107   IO-APIC-fasteoi   ohci_hcd:usb1
    NMI:        979 
    LOC:    8408486 
    ERR:          0
    
    19.4.2007 08:23 Milanj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    uf, sorry, jsem v Linuxu začátečník
    můj výpis na stejný příkaz:
    rek-pc:~ # cat /proc/interrupts
               CPU0
      0:     556370    IO-APIC-edge  timer
      1:        196    IO-APIC-edge  i8042
      7:          2    IO-APIC-edge  parport0
      8:          1    IO-APIC-edge  rtc
      9:          0   IO-APIC-level  acpi
     12:      20977    IO-APIC-edge  i8042
     14:       6720    IO-APIC-edge  ide0
     58:          0   IO-APIC-level  ohci_hcd:usb1
     66:     189374   IO-APIC-level  nvidia
     74:       7004       PCI-MSI-X  eth0
     82:       4155       PCI-MSI-X  eth0
     90:     221015       PCI-MSI-X  eth0
    225:     184018   IO-APIC-level  libata, ehci_hcd:usb2
    233:      70480   IO-APIC-level  libata, HDA Intel
    NMI:          0
    LOC:     556281
    ERR:          1
    MIS:          0
    rek-pc:~ #     
    
    19.4.2007 10:27 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    Trochu mě zarazilo že tam jsou dvě položky "libata, HDA Intel" a taky "ERR: 1"

    Předně bych vyskoušel nejnovější jádro a taky mrknite zda pro vaši desku není novější BIOS který by řešil nějaké problémy kolem APIC a ACPI.
    stativ avatar 19.4.2007 20:09 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    Taky můžete zkusit jiný audiodriver, protože Battle for Wesnoth používá SDL, Cube engine možná taky. Je totiž dost možné, ty hry vůbec nevyužívají ALSA, ale třeba emulované OSS. Mění se pomocí proměnné SDL_AUDIODRIVER="driver", kde driver může být jeden z dsp,alsa,artsc,esd,nas
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    20.4.2007 09:04 Milanj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    jo, ale kde?

    v konfiguráku hry?
    20.4.2007 10:57 Vinicius | skóre: 10 | blog: viniciovy_postrehy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    SDL_AUDIODRIVER je systemova prommena, tedy pustit emulator terminalu a nastavit tu promennou

    export SDL_AUDIODRIVER=...

    a pak hned pustit problemovou hru. Zavrenim terminalu se nastaveni promenne ztrati, takze pak pridat nekam do startovacich skriptu.

    20.4.2007 15:06 Milanj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    zkoušel jsem - nepomohlo
    20.4.2007 10:52 Vinicius | skóre: 10 | blog: viniciovy_postrehy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    U OpenSuse 10.2 mi pomohlo odebrat balik s knihovnou SDL, ktery se dodava s distribuci a nainstalovat balik, ktery se nachazi na www.libSDL.org. Zkuste projit konfiguraky jednotlivych her a nastavovat ruzne frekvence. Napriklad hry co pouzivaji knihovnu MikMod nekdy spatne zvladaji vzorkovaci frekvenci vetsi nez 22KHz.

    Instalaca nejnovejsiho ALSA ze zdrojaku je na teto distribuci bezproblemova.
    20.4.2007 15:07 Milanj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    zkusím v pondělí, díky
    23.4.2007 13:36 Milanj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    zkoušel jsem knihovnu SDL z té stránky, ale nepomohlo to
    23.4.2007 14:19 Milanj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    heuréka!

    nainstalil jsem SDLmm a Wesnoth už nepraská!

    Nicméně na ActionCube to němělo vliv. pokračuji v pátrání.
    23.4.2007 14:16 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    Ty chybujici hry mate prelozene ze zdrojaku, nebo instalovane jako binarky? V druhem pripade je celkem mozne, ze nesedi verze mezi knihovnami, ktere mate v systemu a temi, proti kterym byl program prekladan.

    Napr. nedavno zaradilo Gentoo do distribuce novou verzi Sauerbraten (pouziva SDL/ALSU) jako binarni balik a ta mi take chrci a praska. Naopak vsechny ostatni programy pouzivajci SDL/ALSU mam kompilovane a jsou v poradku.

    Pokud muzete, otestujte to. Zlobit take muze konkretni vzorkovaci frekvence. Napr. MPlayerem (mplayer -vo sdl:alsa -srate 22500).

    Stejny problem s rozdilnymi verzemi muze byt u syntetizovani modu ci midu nebo u pouziti nejake zvukove knihovny (napr. plib, openal). Proste musite zjistit, jake zvukove knihovny hra pouziva, a pak je otestovat s jinymi programy.
    24.4.2007 11:10 Milanj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    mám to z rpm balíčků
    27.4.2007 09:04 Milanj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    mám dojem, že to dělá mixer (např. ve hře Ri-li hudba nepraská ale praskají efekty, které hrají zároveň s hudbou)

    další nepříjemný dojem mám, že mám nainstaleno víc mixérů

    může mi někdo poradit, jak zjistím: - jestli a kolik mám spuštěno mixérů
    27.4.2007 10:50 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    Mixér to nedělá a i z principu dělat nemůže. (Pouze propojuje výstup z převodníku na vystupní konektor a zjednodušeně vypínač prskat nemůže, může to maximálně dělat různé spětné vazby - pískat pokud se vstupy s výstupy špatně propojí)

    Ale pokud karta nemá HW mix tak to může dělat dmix z alsy případně nějaké zvukové démony (arts, esd atd...) pokud je používáte.
    27.4.2007 10:58 dustin | skóre: 61 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: praskani v nekterych hrach
    Autor určitě mixerem myslel zvukový démon :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.