abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 17:02 | Pozvánky

Přijďte si popovídat o open source obecně a openSUSE konkrétně s dalšími uživateli a vývojáři. Oslava nového vydání openSUSE Leap se uskuteční 16. prosince od 17:00 v nových prostorách firmy SUSE v Praze. K dispozici bude nějaké občerstvení a DVD pro ty, kdo je sbírají nebo ještě mají mechaniku. Po párty v kanceláři se bude pokračovat v některé z hospod v okolí.

Miška | Komentářů: 7
dnes 14:55 | Zajímavý software

Byla vydána verze Alpha 1.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS. Podporovány jsou hodinky LG G Watch, LG G Watch Urbane, Asus ZenWatch 2 a Sony Smartwatch 3. Ukázka ovládání hodinek na YouTube. Jaroslav Řezník přednášel o AsteroidOS na chytrých hodinkách (videozáznam) na letošní konferenci OpenAlt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:30 | Zajímavý software

Byly uvolněny zdrojové kódy známé rogue-like hry DoomRL. Počátky hry jsou v roce 2002. Je napsána ve FreePascalu a zdrojový kód je nyní k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 2.0. Autor pracuje na nové hře Jupiter Hell, která je moderním nástupcem DoomRL a na jejíž vývoj shání peníze prostřednictvím Kickstarteru.

Blaazen | Komentářů: 0
dnes 13:15 | Pozvánky

Přijďte s námi oslavit vydání Fedory 25. Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd. Release Party se bude konat 16. prosince v prostorách společnosti Etnetera. Na party budou volně k dispozici také propagační materiály, nová DVD s Fedorou 25 a samozřejmě občerstvení. Přednášky budou probíhat v češtině. Pro více informací se můžete podívat na web MojeFedora.cz. Jen připomínám, že tentokrát jsme zavedli

… více »
frantisekz | Komentářů: 0
včera 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (23%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 809 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)

30.8.2007 23:41 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
Přečteno: 723×
Zdravím,
mám další z těch nezvyklých dotazů - lze nějakým patchem aplikovaným na netfilter nebo nějakou jinou metodou docílit "automatického" zpracovávání packetů toho spojení? (tj. uzavřít jej, třeba přes TCP RST)
Napadají mě dvě možnosti, jak to udělat:

1) Jelikož jde o TCP spojení, navazují se klasickým 3-way-handshake, tj. klient pošle serveru packet s příznakem SYN (TCP flags 0x02), server odpoví packetem s příznaky SYN a ACK (TCP flags 0x12) a pak klient vrátí ACK (TCP flags 0x10) - napadlo mě měřit odezvu mezi prvním a posledním packetem v tomto handshake. Jak reálné to je? Existuje na to vůbec nějaká utilitka/patch?

2) Prográmek spouštěný cronem, který by "odněkud" (možná ze speciálního TCP wrapperu) tahal informace o latencích otevřených spojení a podle toho jednal.

Na co to potřebuji? "Čistě ze zvědavosti." - kamarád mi připomněl vysokou latenci u starých online her, kdy se na server napojil člověk s astronomickým "pingem" - zajímalo by mne, zda se toto dá ošetřit na úrovni systému. Možná z toho vzejde projekt nakonec. :-)


PS: Hledal jsem pěknou chvíli, nacházejíc vesměs traceroutovací grafické utilitky pro MS Windows a netem, ne však to, co jsem hledal..
Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”

Odpovědi

30.8.2007 23:56 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
Teď mě napadlo možná o dost snazší řešení (proč jsem nebyl trknut dříve?) - nastavit nízký timeout - kdysi jsem někde četl o nastavení timeoutů jednotlivých TCP stavů (snad někde v /proc) - můžete prosím nasměrovat?
Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
31.8.2007 00:17 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
Zvláštní je, jak se sám doplňuji :-D
Kdyby mě to řešení s timeoutem napadlo dříve, mohl to být maximálně tak zápisek do blogu, ale snad i tady někomu pomůže. Budu to pravděpodobně řešit přes ip_ct_tcp_timeout_syn_recv, jakmile zjistím, jak to aktivovat v jádře:
The ip_ct_tcp_timeout_syn_recv variable sets the timeout value for the SYN-RECEIVED (also known as SYN-RCVD or SYN-RECV) state as defined in RFC 793. The SYN-RECEIVED state is entered from the LISTEN or SYN-SENT state once the server receives a SYN packet and then replies with a SYN/ACK packet. The SYN-RECEIVED state is left for the ESTABLISHED state once the server receives the final ACK packet in the 3-way handshake.
Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
31.8.2007 01:10 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
Tak jsem hledal snad ve všech jazycích, dozvěděl jsem se, že ip_ct_tcp_timeout_syn_recv je z tcp-window-tracking - součástí patch-o-matic, jenomže pro jádro 2.4.x.
Dále jsem hledal port na 2.6.x, nalezl jsem pro verze 2.6.9 a 2.6.11, pak se zprávy o tomto patchi neobjevují. Hledal jsem i v patch-o-matic-ng na netfilter.org, po prohledání zdrojáků nejnovějšího snapshotu ani zmínka o tcp-window* nebo ip_ct či IP_CT ...
Máte nějaké novější zprávy? V configu svého 2.6.22-ARCH to nemohu najít, předpokládám, že to v jádře asi nebude..
Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
31.8.2007 01:31 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
Možná ze zoufalosti jsem si tak projížděl find /proc/ ručně a padlo mi do oka to, co jsem zmiňoval již dříve:
-.. kdysi jsem někde četl o nastavení timeoutů jednotlivých TCP stavů (snad někde v /proc) ...
Celou dobu jsem to měl doslova pod nosem - v /proc/sys/net/ipv4/netfilter/ při modprobnutém nf_conntrack_ipv4:
ip_conntrack_buckets          ip_conntrack_tcp_be_liberal           ip_conntrack_tcp_timeout_last_ack
ip_conntrack_checksum         ip_conntrack_tcp_loose                ip_conntrack_tcp_timeout_max_retrans
ip_conntrack_count            ip_conntrack_tcp_max_retrans          ip_conntrack_tcp_timeout_syn_recv
ip_conntrack_generic_timeout  ip_conntrack_tcp_timeout_close        ip_conntrack_tcp_timeout_syn_sent
ip_conntrack_icmp_timeout     ip_conntrack_tcp_timeout_close_wait   ip_conntrack_tcp_timeout_time_wait
ip_conntrack_log_invalid      ip_conntrack_tcp_timeout_established  ip_conntrack_udp_timeout
ip_conntrack_max              ip_conntrack_tcp_timeout_fin_wait     ip_conntrack_udp_timeout_stream
Takže snad je to konečně dořešeno.
"Proč to správné řešení musí být až to poslední..." :-)
Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
31.8.2007 07:39 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
A nebude problem v tom, ze online hry spis pouzivaji UDP? :-)
Milan 31.8.2007 08:25 Milan "Nemo" Cingroš | skóre: 27 | blog: Nautilus | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
A u UDP se spojení dost těžko zavírá :-) Na úrovni UDP žádné není, tak jedině zjistit jakým paketem se hra "loučí" se serverem a tento paket hře "podstrčit" se zdrojovou adresou klienta. Případně zjistit jestli existuje i paket kterým server klienta "vykopává" ze hry...
Soutěžte na české LinuxWiki a vyhrajte plyšového Tuxe.
31.8.2007 09:46 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
Quake 1,2,3 možná ano (na ty existuje zase přímo patch netfilteru), ale některé i přes TCP.. taky mě zaráží /proc/sys/net/ipv4/netfilter/ip_conntrack_udp_timeout..
Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
31.8.2007 10:42 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
taky mě zaráží /proc/sys/net/ipv4/netfilter/ip_conntrack_udp_timeout..
To je podle mne kvůli NATu a sledování spojení. Netfilter musí vědět, co s UDP pakety, které přicházejí např. od herního serveru k hráči – musí vědět, jak je přeNATovat na vnitřní IP a kam je poslat. Na to má nějakou tabulku sledovaných spojení, a tohle je timeout, po jaké době od posledního paketu se záznam z tabulky vymaže.
31.8.2007 11:29 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
Malo her u kterych zalezi na latenci bude pres TCP, ale rad si necham nejakou ukazat :-)
31.8.2007 13:38 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
Nemluvil jsem jen o akčních hrách, na TCP jede hodně strategických a MMORPG her. V praxi při otevřeném spojení si pak klient a server posílají data přes TCP packety s flagy PSH ACK a ACK (0x18 a 0x10).
Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.