abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 20:44 | Nová verze

Po více než 3 měsících vývoje od vydání verze 238 oznámil Lennart Poettering vydání verze 239 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.28 a beta verze 1.29 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Atom 1.28 je postaven na Electronu 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2.3.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy na PIXLS.US.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:00 | Komunita

Akční RPG hra Shadowrun Returns Deluxe, kterou lze hrát i na Linuxu je nyní zdarma na Humble Bundle. Hra vyšla díky kampani na Kickstarteru v roce 2013.

tajny_007 | Komentářů: 0
včera 01:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.27 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Z novinek je nutno zmínit podporu SIMD (Single Instruction Multiple Data). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
21.6. 16:22 | IT novinky

CEO Intelu Brian Krzanich rezignoval (tisková zpráva). Oficiálním důvodem je "vztah na pracovišti". S okamžitou platností se dočasným CEO stal Robert Swan.

Ladislav Hagara | Komentářů: 37
21.6. 14:11 | Komunita

Konsorcium Linux Foundation ve spolupráci s kariérním portálem Dice.com zveřejnilo 2018 Open Source Jobs Report. Poptávka po odbornících na open source neustále roste.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.6. 12:44 | Zajímavý článek

Na stránkách linuxové distribuce Ubuntu Studio byla publikována příručka Ubuntu Studio Audio Handbook věnována vytváření, nahrávaní a úpravě zvuků a hudby nejenom v Ubuntu Studiu. Jedná se o živý dokument editovatelný na jejich wiki.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.6. 12:11 | Zajímavý projekt

Společnost Red Hat koupila na konci ledna společnost CoreOS stojící mimo jiné za odlehčenou linuxovou distribucí optimalizovanou pro běh kontejnerů Container Linux. Matthew Miller, vedoucí projektu Fedora, představil v článku na Fedora Magazine nový podprojekt Fedory s názvem Fedora CoreOS. Fedora CoreOS má být to nejlepší z Container Linuxu a Fedora Atomic Hostu. Podrobnosti v často kladených otázkách (FAQ) a v diskusním fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.6. 08:00 | Nová verze

Po více než devíti měsících vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 12.0 zvukového serveru PulseAudio. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (78%)
 (22%)
 (4%)
 (7%)
 (2%)
 (10%)
Celkem 243 hlasů
 Komentářů: 39, poslední 21.6. 17:44
    Rozcestník

    Dotaz: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)

    30.8.2007 23:41 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Přečteno: 730×
    Zdravím,
    mám další z těch nezvyklých dotazů - lze nějakým patchem aplikovaným na netfilter nebo nějakou jinou metodou docílit "automatického" zpracovávání packetů toho spojení? (tj. uzavřít jej, třeba přes TCP RST)
    Napadají mě dvě možnosti, jak to udělat:

    1) Jelikož jde o TCP spojení, navazují se klasickým 3-way-handshake, tj. klient pošle serveru packet s příznakem SYN (TCP flags 0x02), server odpoví packetem s příznaky SYN a ACK (TCP flags 0x12) a pak klient vrátí ACK (TCP flags 0x10) - napadlo mě měřit odezvu mezi prvním a posledním packetem v tomto handshake. Jak reálné to je? Existuje na to vůbec nějaká utilitka/patch?

    2) Prográmek spouštěný cronem, který by "odněkud" (možná ze speciálního TCP wrapperu) tahal informace o latencích otevřených spojení a podle toho jednal.

    Na co to potřebuji? "Čistě ze zvědavosti." - kamarád mi připomněl vysokou latenci u starých online her, kdy se na server napojil člověk s astronomickým "pingem" - zajímalo by mne, zda se toto dá ošetřit na úrovni systému. Možná z toho vzejde projekt nakonec. :-)


    PS: Hledal jsem pěknou chvíli, nacházejíc vesměs traceroutovací grafické utilitky pro MS Windows a netem, ne však to, co jsem hledal..
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”

    Odpovědi

    30.8.2007 23:56 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Teď mě napadlo možná o dost snazší řešení (proč jsem nebyl trknut dříve?) - nastavit nízký timeout - kdysi jsem někde četl o nastavení timeoutů jednotlivých TCP stavů (snad někde v /proc) - můžete prosím nasměrovat?
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    31.8.2007 00:17 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Zvláštní je, jak se sám doplňuji :-D
    Kdyby mě to řešení s timeoutem napadlo dříve, mohl to být maximálně tak zápisek do blogu, ale snad i tady někomu pomůže. Budu to pravděpodobně řešit přes ip_ct_tcp_timeout_syn_recv, jakmile zjistím, jak to aktivovat v jádře:
    The ip_ct_tcp_timeout_syn_recv variable sets the timeout value for the SYN-RECEIVED (also known as SYN-RCVD or SYN-RECV) state as defined in RFC 793. The SYN-RECEIVED state is entered from the LISTEN or SYN-SENT state once the server receives a SYN packet and then replies with a SYN/ACK packet. The SYN-RECEIVED state is left for the ESTABLISHED state once the server receives the final ACK packet in the 3-way handshake.
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    31.8.2007 01:10 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Tak jsem hledal snad ve všech jazycích, dozvěděl jsem se, že ip_ct_tcp_timeout_syn_recv je z tcp-window-tracking - součástí patch-o-matic, jenomže pro jádro 2.4.x.
    Dále jsem hledal port na 2.6.x, nalezl jsem pro verze 2.6.9 a 2.6.11, pak se zprávy o tomto patchi neobjevují. Hledal jsem i v patch-o-matic-ng na netfilter.org, po prohledání zdrojáků nejnovějšího snapshotu ani zmínka o tcp-window* nebo ip_ct či IP_CT ...
    Máte nějaké novější zprávy? V configu svého 2.6.22-ARCH to nemohu najít, předpokládám, že to v jádře asi nebude..
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    31.8.2007 01:31 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Možná ze zoufalosti jsem si tak projížděl find /proc/ ručně a padlo mi do oka to, co jsem zmiňoval již dříve:
    -.. kdysi jsem někde četl o nastavení timeoutů jednotlivých TCP stavů (snad někde v /proc) ...
    Celou dobu jsem to měl doslova pod nosem - v /proc/sys/net/ipv4/netfilter/ při modprobnutém nf_conntrack_ipv4:
    ip_conntrack_buckets          ip_conntrack_tcp_be_liberal           ip_conntrack_tcp_timeout_last_ack
    ip_conntrack_checksum         ip_conntrack_tcp_loose                ip_conntrack_tcp_timeout_max_retrans
    ip_conntrack_count            ip_conntrack_tcp_max_retrans          ip_conntrack_tcp_timeout_syn_recv
    ip_conntrack_generic_timeout  ip_conntrack_tcp_timeout_close        ip_conntrack_tcp_timeout_syn_sent
    ip_conntrack_icmp_timeout     ip_conntrack_tcp_timeout_close_wait   ip_conntrack_tcp_timeout_time_wait
    ip_conntrack_log_invalid      ip_conntrack_tcp_timeout_established  ip_conntrack_udp_timeout
    ip_conntrack_max              ip_conntrack_tcp_timeout_fin_wait     ip_conntrack_udp_timeout_stream
    
    Takže snad je to konečně dořešeno.
    "Proč to správné řešení musí být až to poslední..." :-)
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    31.8.2007 07:39 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    A nebude problem v tom, ze online hry spis pouzivaji UDP? :-)
    Milan 31.8.2007 08:25 Milan "Nemo" Cingroš | skóre: 27 | blog: Nautilus | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    A u UDP se spojení dost těžko zavírá :-) Na úrovni UDP žádné není, tak jedině zjistit jakým paketem se hra "loučí" se serverem a tento paket hře "podstrčit" se zdrojovou adresou klienta. Případně zjistit jestli existuje i paket kterým server klienta "vykopává" ze hry...
    Soutěžte na české LinuxWiki a vyhrajte plyšového Tuxe.
    31.8.2007 09:46 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Quake 1,2,3 možná ano (na ty existuje zase přímo patch netfilteru), ale některé i přes TCP.. taky mě zaráží /proc/sys/net/ipv4/netfilter/ip_conntrack_udp_timeout..
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    31.8.2007 10:42 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    taky mě zaráží /proc/sys/net/ipv4/netfilter/ip_conntrack_udp_timeout..
    To je podle mne kvůli NATu a sledování spojení. Netfilter musí vědět, co s UDP pakety, které přicházejí např. od herního serveru k hráči – musí vědět, jak je přeNATovat na vnitřní IP a kam je poslat. Na to má nějakou tabulku sledovaných spojení, a tohle je timeout, po jaké době od posledního paketu se záznam z tabulky vymaže.
    31.8.2007 11:29 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Malo her u kterych zalezi na latenci bude pres TCP, ale rad si necham nejakou ukazat :-)
    31.8.2007 13:38 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Nemluvil jsem jen o akčních hrách, na TCP jede hodně strategických a MMORPG her. V praxi při otevřeném spojení si pak klient a server posílají data přes TCP packety s flagy PSH ACK a ACK (0x18 a 0x10).
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.