abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.2. 15:44 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice dnes slaví 6 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně ale byla založena až 17. února 2012. Poslední lednový den byl vydán LibreOffice 6.0. Dle zveřejněných statistik byl za dva týdny stažen již cca milionkrát.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.2. 04:44 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje, že byla vydána nová verze 1.2.3 svobodného routovacího démona Quagga (Wikipedie) přinášející několik bezpečnostních záplat. Při nejhorší variantě může dojít až k ovládnutí běžícího procesu, mezi dalšími možnostmi je únik informací z běžícího procesu nebo odepření služby DoS. Konkrétní zranitelnosti mají následující ID CVE-2018-5378, CVE-2018-5379, CVE-2018-5380 a CVE-2018-5381.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.2. 00:22 | Pozvánky

V sobota 7. dubna proběhne v Brně na FIT VUT nekomerční konference Security Session '18 věnovaná novinkám a aktuálním problémům v oblasti bezpečnosti mobilních a informačních technologií. Organizátoři vyhlásili CFP. Návrhy přednášek a workshopů lze zaslat do 4. března. Spuštěna byla registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.2. 23:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.10 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdůraznit lze vylepšené cachování buildů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.2. 22:55 | Komunita

V sobotu 21. dubna proběhne v Bratislavě na Fakultě informatiky a informačních technologií STU konference Bratislava OpenCamp 2018. Organizátoři vyhlásili CFP. Návrhy přednášek a workshopů lze zaslat do 10. března. Spuštěna byla registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.2. 21:22 | Nová verze

Byla vydána verze 1.24 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují nový nástroj rustfmt pro reformátování zdrojových kódů dle požadovaného programovacího stylu a inkrementální překlad. Více v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust By Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
15.2. 13:00 | Komunita

Desktopovému týmu Ubuntu by se hodilo více informací o desktopech uživatelů Ubuntu. V diskusním listu ubuntu-devel byl k diskusi předložen návrh řešení a seznam odesílaných informací. Ve výchozím stavu by mělo být odesílaní informací povoleno. Uživatel by měl mít možnost odesílaní kdykoli jednoduše zakázat [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
15.2. 05:55 | Komunita

V úterý 13. února vypršela platnost posledního patentu US 7,334,248 souvisejícího s MPEG-2 [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
15.2. 04:44 | Komunita

Organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) na svém blogu oznámila, že otevřená certifikační autorita Let's Encrypt dosáhla dalšího milníku. Počet platných certifikátů překročil 50 milionů, viz statistiky. Cekově bylo vydáno již přes 217 milionů certifikátů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (3%)
 (27%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 352 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    Dotaz: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)

    30.8.2007 23:41 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Přečteno: 729×
    Zdravím,
    mám další z těch nezvyklých dotazů - lze nějakým patchem aplikovaným na netfilter nebo nějakou jinou metodou docílit "automatického" zpracovávání packetů toho spojení? (tj. uzavřít jej, třeba přes TCP RST)
    Napadají mě dvě možnosti, jak to udělat:

    1) Jelikož jde o TCP spojení, navazují se klasickým 3-way-handshake, tj. klient pošle serveru packet s příznakem SYN (TCP flags 0x02), server odpoví packetem s příznaky SYN a ACK (TCP flags 0x12) a pak klient vrátí ACK (TCP flags 0x10) - napadlo mě měřit odezvu mezi prvním a posledním packetem v tomto handshake. Jak reálné to je? Existuje na to vůbec nějaká utilitka/patch?

    2) Prográmek spouštěný cronem, který by "odněkud" (možná ze speciálního TCP wrapperu) tahal informace o latencích otevřených spojení a podle toho jednal.

    Na co to potřebuji? "Čistě ze zvědavosti." - kamarád mi připomněl vysokou latenci u starých online her, kdy se na server napojil člověk s astronomickým "pingem" - zajímalo by mne, zda se toto dá ošetřit na úrovni systému. Možná z toho vzejde projekt nakonec. :-)


    PS: Hledal jsem pěknou chvíli, nacházejíc vesměs traceroutovací grafické utilitky pro MS Windows a netem, ne však to, co jsem hledal..
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”

    Odpovědi

    30.8.2007 23:56 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Teď mě napadlo možná o dost snazší řešení (proč jsem nebyl trknut dříve?) - nastavit nízký timeout - kdysi jsem někde četl o nastavení timeoutů jednotlivých TCP stavů (snad někde v /proc) - můžete prosím nasměrovat?
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    31.8.2007 00:17 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Zvláštní je, jak se sám doplňuji :-D
    Kdyby mě to řešení s timeoutem napadlo dříve, mohl to být maximálně tak zápisek do blogu, ale snad i tady někomu pomůže. Budu to pravděpodobně řešit přes ip_ct_tcp_timeout_syn_recv, jakmile zjistím, jak to aktivovat v jádře:
    The ip_ct_tcp_timeout_syn_recv variable sets the timeout value for the SYN-RECEIVED (also known as SYN-RCVD or SYN-RECV) state as defined in RFC 793. The SYN-RECEIVED state is entered from the LISTEN or SYN-SENT state once the server receives a SYN packet and then replies with a SYN/ACK packet. The SYN-RECEIVED state is left for the ESTABLISHED state once the server receives the final ACK packet in the 3-way handshake.
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    31.8.2007 01:10 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Tak jsem hledal snad ve všech jazycích, dozvěděl jsem se, že ip_ct_tcp_timeout_syn_recv je z tcp-window-tracking - součástí patch-o-matic, jenomže pro jádro 2.4.x.
    Dále jsem hledal port na 2.6.x, nalezl jsem pro verze 2.6.9 a 2.6.11, pak se zprávy o tomto patchi neobjevují. Hledal jsem i v patch-o-matic-ng na netfilter.org, po prohledání zdrojáků nejnovějšího snapshotu ani zmínka o tcp-window* nebo ip_ct či IP_CT ...
    Máte nějaké novější zprávy? V configu svého 2.6.22-ARCH to nemohu najít, předpokládám, že to v jádře asi nebude..
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    31.8.2007 01:31 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Možná ze zoufalosti jsem si tak projížděl find /proc/ ručně a padlo mi do oka to, co jsem zmiňoval již dříve:
    -.. kdysi jsem někde četl o nastavení timeoutů jednotlivých TCP stavů (snad někde v /proc) ...
    Celou dobu jsem to měl doslova pod nosem - v /proc/sys/net/ipv4/netfilter/ při modprobnutém nf_conntrack_ipv4:
    ip_conntrack_buckets          ip_conntrack_tcp_be_liberal           ip_conntrack_tcp_timeout_last_ack
    ip_conntrack_checksum         ip_conntrack_tcp_loose                ip_conntrack_tcp_timeout_max_retrans
    ip_conntrack_count            ip_conntrack_tcp_max_retrans          ip_conntrack_tcp_timeout_syn_recv
    ip_conntrack_generic_timeout  ip_conntrack_tcp_timeout_close        ip_conntrack_tcp_timeout_syn_sent
    ip_conntrack_icmp_timeout     ip_conntrack_tcp_timeout_close_wait   ip_conntrack_tcp_timeout_time_wait
    ip_conntrack_log_invalid      ip_conntrack_tcp_timeout_established  ip_conntrack_udp_timeout
    ip_conntrack_max              ip_conntrack_tcp_timeout_fin_wait     ip_conntrack_udp_timeout_stream
    
    Takže snad je to konečně dořešeno.
    "Proč to správné řešení musí být až to poslední..." :-)
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    31.8.2007 07:39 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    A nebude problem v tom, ze online hry spis pouzivaji UDP? :-)
    Milan 31.8.2007 08:25 Milan "Nemo" Cingroš | skóre: 27 | blog: Nautilus | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    A u UDP se spojení dost těžko zavírá :-) Na úrovni UDP žádné není, tak jedině zjistit jakým paketem se hra "loučí" se serverem a tento paket hře "podstrčit" se zdrojovou adresou klienta. Případně zjistit jestli existuje i paket kterým server klienta "vykopává" ze hry...
    Soutěžte na české LinuxWiki a vyhrajte plyšového Tuxe.
    31.8.2007 09:46 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Quake 1,2,3 možná ano (na ty existuje zase přímo patch netfilteru), ale některé i přes TCP.. taky mě zaráží /proc/sys/net/ipv4/netfilter/ip_conntrack_udp_timeout..
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    31.8.2007 10:42 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    taky mě zaráží /proc/sys/net/ipv4/netfilter/ip_conntrack_udp_timeout..
    To je podle mne kvůli NATu a sledování spojení. Netfilter musí vědět, co s UDP pakety, které přicházejí např. od herního serveru k hráči – musí vědět, jak je přeNATovat na vnitřní IP a kam je poslat. Na to má nějakou tabulku sledovaných spojení, a tohle je timeout, po jaké době od posledního paketu se záznam z tabulky vymaže.
    31.8.2007 11:29 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Malo her u kterych zalezi na latenci bude pres TCP, ale rad si necham nejakou ukazat :-)
    31.8.2007 13:38 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Nemluvil jsem jen o akčních hrách, na TCP jede hodně strategických a MMORPG her. V praxi při otevřeném spojení si pak klient a server posílají data přes TCP packety s flagy PSH ACK a ACK (0x18 a 0x10).
    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.