Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
Otazka c.1
Resim dilema, nainstalovat XP a linux poustet ve VMware, nebo nainstalovat linux a XP poustet ve VMware? Masina urcena pro vyvoj www aplikaci, apache, php, flash a 3dmax XP je nutno pro Flash a 3Dmax a Linux je nutno pro apache+php (v hostingu to jde na linuxu, nechci riskovat moznou nekompatibilitu php v XP).
Otazka c.2
Postaci free VMware server nebo koupit VMWare Workstation ? Masina je nehalem + 6GB ram + hafo disku.
Hlavní OS, virtualizovaná Windows. Ze stejných důvodů, které byly jmenovány.
Ale jako virtualizaci bych dal spíš VirtualBox (je zdarma, pro desktopové použití mě přijde jednodušší než VMWare server nebo Player. Workstation pak není zdarma).
je zdarmaEhm, ne tak docela. Existují dvě verze - OSS - ta je opensource a zdarma a uzavřená, ta je zdarma jen pro nekomerční využití a oproti OSS má navíc nějaké fíčrsky - třeba USB nebo RDP server
Ale jako virtualizaci bych dal spíš VirtualBox (je zdarma, pro desktopové použití mě přijde jednodušší než VMWare server nebo Player. Workstation pak není zdarma).VMWare Workstation stojí pár tisíc, takže pokud by to opravdu bylo z možných řešení to nejlepší, neměl by snad v ceně být problém. Ale doporučil bych prostě si VirtualBox i VMWare Server/Player/Workstation vyzkoušet (pro Workstation existuje 30denní trialverze). Každému může vyhovovat něco jiného.
VirtualBox asi neumi emulovat 3D kartu, ale u VMWare Workstation ctu ze to umi. A pro 3DMAX je na spusteni potreba 3D akcelerace. O penize za VMware nejde, stejne se nejvic vycaluje za 3Dmax a zbytek se pri tom sveze...
VirtualBox cca od verze 2.1 umí i 3D akceleraci.
Nejlepší asi opravdu bude obojí vyzkoušet a porovnat, v čem ten 3DMAX poběží nejlíp.
VMware Fusion je pro Windows ? Pokud ano, mohu poprosit o odkaz ? .........ikdyž, spíš jsem asi špatně pochopil Vaši odpověď.
1. VMware spíše doporučuje používat jako fyzický stroj (host) Linux než Windows. U desktopu bych se ale asi řídil hlavně tím, jaký podíl času budete trávit v jednotlivých systémech a co v nich hodláte dělat. Budete-li ve Windows 90 procent času, je asi volba jasná, stejně jako když budete chtít hrát moderní hry.
2. VMware Server 1.x byl na desktop velmi dobře použitelný, takže nebylo moc důvodů, proč kupovat Workstation. V Serveru 2.0 ale VMware tento (z jejich pohledu) nedostatek odstranil, takže Server 2.0 je sice oproti 1.x asi vhodnější pro serverové nasazení, ale na desktop nic moc. Takže nechcete-li používat starou verzi, u které asi brzy začne být problém s kompatibilitou s novějšími host i guest systémy, ani platit za Workstation, doporučil bych asi spíš zkusit Player, který už je dnes přeci jen výrazně použitelnější než první verze. Případně zkusit jiné virtualizační nástroje.
70% kodovani php+html+js, 20% flash, 10% 3DMax. Na vykonu renderingu moc nezalezi, proste se to pusti pres noc, jde o to aby to maxko vubec ve virtualu bylo schopno behat. Kdyz to nepujde tak budu muset mit hlavni OS XP64 nebo rovnou Win7. FlashCS3 ve WMware mam odzkouseny a je to pohodlne pouzitelne. Vzheldem na to ze vetsina casu bude kodovani php v Eclipse ktery bezi v jave tak mi je jedno jestli to bude windows nebo linux, rozdil nepoznam. Takze asi cely problem bude stat na tom jestli je 3dmax rozumne provozovatelne ve virtualu.
1. bude linux + nVidia + XP ve vmware workstation nebo player 2. bude Windows 7 (XP 64 bit ne) + vmware server a v nem linux masina ... 3. Bude APPLE - pak je to vsechno jedno ... 3D je vsude ...
Osobne bych pouzil jako hlavni OS, ten na ktery jste zvykly. Windows by pravdepodobne byly jednodussi - bezprobemove 3D. Jinak pro zprovozneni nealokovane pameti lze ve win32 pouzit RamDisk Plus9 a ziskat tak dalsi vykon.
VMware (i VB) sice 3D umi, ale na "sve" graficke karte, kterou rada sw nerozpozna. Velikost RAM u teto karty je tusim v obou pripadech 128MB. Muzete samozrejme vyzkouset trial verzi a uvidite, zda je to pouzitelne.
V opacnem pripade (Win jako nativni a Linux host) je funkcnost celkem jista.
Tiskni Sdílej: