Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
V této souvislosti mě zaráží ještě dvě věci. Nikdy jsem neviděl, že by došlo ke snížení využití swapu, jen vytrvale boptná. A pak to, že ač mám 3 GB RAM, využití nikdy nepřesáhlo 2,5 GB - to se raději swapne. Kdyby ta hranice byla někde kolem 2,8 GB, tak se v 99% vejdu..
Řešení dotazu:
ps_mem.py
, a pak co je odswapované vrátit zpět do paměti.
Swapování lze také regulovat pomocí /proc/sys/vm/swappiness
.
free echo "Drop caches" echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches echo 0 > /proc/sys/vm/drop_caches free mem=$(free | grep Mem: | awk '{print $4}') swap=$(free | grep Swap: | awk '{print $3}') if [[ "$mem" -lt "$swap" ]]; then echo "Cannot write swap back to RAM." echo "Not enough memory. Bye..." exit 1 fi echo "Swap off / Swap on" swapoff -a && swapon -a free
/proc/sys/vm/swappiness
nemá nic společného?
A ps_mem.py
by měl být v distru (Ubuntu) nebo je potřeba jej stáhnout z http://www.pixelbeat.org/scripts/?
U toho python scriptu je akorát nepříjemný, že se dožaduje rootovských práv. Mírně se také liší ve výsledcích od KDE System Monitor (odhaduji to na vliv zaokrouhlení)
vm.swappiness = 20
Výchozí hodnota by měla být 60, pokud to distrojádro nepřehodí, nebo pokud se nepletu. Nižší swappiness drží dýl aplikační data v RAM, vyšší je dřív odswapuje. Jde to ale na úkor diskové cache.
A ano občas je fajn udělat swapoff swapon.
vm.swappiness = 20
nevede. Ale soubor /proc/sys/vm/swappiness
obsahuje jen číslo 60, tak to asi berou z něj (viz. tato odpověď)
Zkusil jsem swapoff
. Pravda, pár minut mu ten necelý 1GB trval, ale nakonec to uvolnil. Na RAM byl nárůst jen 0,1 GB. Jsem zvědav, zda to teď přestane drhnout
Jakým způsobem je vhodné vypnout swapp v Ubuntu?
Tiskni Sdílej: