Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
[pc1]---[pc2[pc3]]
Pc3 je virutalizovane (debian, xen). Na pc3 bezi sshd. Pristup z pc1 cez ssh na pc3 ma byt mozny len na porte 2222, na porte 22 pristup z tejto ip odmietne. Avsak z pc2 ma byt na pc3 pripojenie cez port 22 mozne. Firewall sa ma nastavit na pc2. S pc3 sa nema robit nic.
Sietova adresa pc1 je 10.0.0.1, sietova vonkajsia pc2 10.0.0.80, vnutrona 10.0.80.1, vonkajsia pc3 10.0.80.2 Spravil som nasledovne v iptables na pc2:
iptables -t mangle -A PREROUTING -p tcp -s 10.0.0.1 -d 10.0.80.2 --dport 2222 -j MARK --set-mark 2222
iptables -t nat -A PREROUTING -m mark -p tcp -s 10.0.0.1 -d 10.0.80.2 --mark 2222 -j DNAT --to-destination 10.0.80.2:22
iptables -A FORWARD -m mark -p tcp -s 10.0.0.1 -d 10.0.80.2 --dport 22 ! --mark 2222 -j DROPFunguje to, problem ale je, ze teraz prihlasenie z pc2 na pc3 cez port 22 trva dost dlho, po viac nasobnom merani cca 5 sekund, pred tym to slo okamzite. Neviete poradit, kde by mohol byt problem a preco sa to vlastne spomaluje? Existuje nejaka ina technika, ktora by mala ten isty efekt? Dakujem za napady
Řešení dotazu:
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -s 10.0.0.1 -d 10.0.80.2 -dport 2222 -j DNAT --to-destination 10.0.80.2:22 iptables -A FORWARD -p tcp -s 10.0.0.1 -d 10.0.80.2 -dport 22 -j DROPnicmene to nemenni na faktu ze s provozem z pc2 na pc3 to nema nic spolecneho.. NN
Tiskni Sdílej: