abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 16:44 | Zajímavý článek

Po téměř 3 měsících od vydání třetího čísla publikoval Michal Špaček na svých stránkách čtvrté číslo newsletteru věnovanému bezpečnosti, bezpečnému vývoji převážně webových aplikací a bezpečnosti uživatelů. Jedná se současně o číslo poslední: "Nepíše se mi to lehce, a trvalo to, než jsem to ze sebe dostal, ale tohle je poslední newsletter v této podobě. Ani jsem ho nestihl pojmenovat a už jsem ho zabil. Nezbývá mi tolik času, abych každou událost, novinku a změnu v prohlížeči detailně popisoval tak, jak bych v newsletteru chtěl, mrzí mě to".

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 07:00 | Nová verze

Byla vydána diaspora* ve verzi 0.7.0.0. Jedná se o svobodný software, který slouží jako osobní webový server pro poskytování služeb sociální sítě (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu a na GitHubu. Sociální síť diaspora* byla před pěti lety předána komunitě.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 06:00 | IT novinky

Společnost Hardkernel stojící za jednodeskovými počítači ODROID představila na YouTube minipočítač určený pro domácí cloud ODROID-HC1 vycházející z ODROID-XU4. Minipočítač s kovovou krabičkou, do které stačí vložit 2 a půl palcový disk, lze koupit za 49 dolarů. ODROID-HC1 je stohovatelný.

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
včera 16:22 | Nová verze

Byl vydán DB Browser for SQLite (sqlitebrowser) ve verzi 3.10.0. Nejnovější stabilní verze této grafické nadstavby nad relačním databázovým systémem SQLite (Wikipedie) přináší například integraci s DBHub.io, tj. platformou pro sdílení SQLite databází. Podrobnosti na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 08:00 | IT novinky

Andy Rubin, spoluzakladatel společnosti Android, jež byla v roce 2005 koupena Googlem, nyní CEO společnosti Essential Products, oznámil předprodej chytrého telefonu Essential. Telefon se začne rozesílat 1. září. Cena telefonu je 699 dolarů. Cena telefonu současně s 360° kamerou s rozlišením 4K byla stanovena na 749 dolarů. Kameru, v budoucnu i další příslušenství, lze k telefonu připojit pomocí konektoru s magnety.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.8. 13:44 | Zajímavý software

Evropská komise vydala novou verzi 1.4.0.1 svého open source v Javě naprogramovaného softwaru pro online průzkumy EUSurvey. Online dotazníky lze vytvářet na stránkách Evropské komise nebo si lze software stáhnout (zip a war) a nainstalovat lokálně. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí EUPL (European Union Public Licence).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.8. 23:55 | Komunita

Ubuntu 17.10 (Artful Aardvark) bude ve výchozím stavu zobrazovat Dok (Launcher). Jedná se o rozšíření GNOME Shellu Ubuntu Dock. To bylo forknuto z rozšíření Dash to Dock. Ukázka na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
17.8. 15:33 | Nová verze

Byla vydána verze 17.08.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace kmag, kmousetool, kgoldrunner, kigo, konquest, kreversi, ksnakeduel, kspaceduel, ksudoku, kubrick, lskat a umbrello byly portovány na KDE Frameworks 5.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.8. 15:11 | Nová verze

Simon Long představil na blogu Raspberry Pi novou verzi 2017-08-16 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Nejnovější Raspbian je založen na Debianu 9 Stretch. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Řešena je také bezpečnostní chyba Broadpwn (CVE-2017-9417).

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
17.8. 12:33 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2.0 programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (4%)
 (2%)
 (17%)
 (76%)
Celkem 367 hlasů
 Komentářů: 21, poslední 13.8. 09:57
    Rozcestník

    Dotaz: Diakritika v konzoli

    waldauf avatar 13.4.2011 11:41 waldauf
    Diakritika v konzoli
    Přečteno: 1761×
    Ahoj,

    resim problem, jak umoznit praci (kopirovani, spousteni, ... ) souboru s diakritikou v konzoli (momentalne pouzivam yakuake). Jakmile mam nejakou mp3 s diakritikou, tak ji nespustim a musim ji pred tim prejmenovat (delam pomoci prikazu mv). Nebo kdyz mam nejaky zabaleny soubor obsahujici soubory s diakritikou, tak nejsem schopen je rozbalit.

    Nastaveni kernelu viz nize. Ma na to vliv kodovani FS na kterym to mam ulozeny (vim ze u FAT FS se to muselo nastavovat)? Popripade jak to rozchodit? Jedna se mi hlavne o dve partitiony, kde mam ntfs-3g a reiserfs. Reiserfs je na LV a NTFS-3g na klasicke partitione.

    System: Gentoo Kernel: 2.6.38-gentoo-r1

    Nastaveni kernelu:
    File systems
      Native language support --->
        (UTF-8) Default NLS Option
        ~
        <*>   Codepage 852 (Central/Eastern Europe)
        <*>   Windows CP1250 (Slavic/Central European Languages)
        <*>   ASCII (United States)
        <*>   NLS ISO 8859-1  (Latin 1; Western European Languages)
        <*>   NLS ISO 8859-2  (Latin 2; Slavic/Central European Languages)
        <*>   NLS UTF-8
    
    File systems
      DOS/FAT/NT Filesystems
        <*> VFAT (Windows-95) fs support
        (852) Default codepage for FAT
        (iso8859-2) Default iocharset for FAT
        <*> NTFS file system support
        [*]   NTFS debugging support
        [*]   NTFS write support
    

    Muzete mi pls poradit jak na to, pac uz jsem docela unaveny vecnym prepisovanim (kdyz si chci zkopirovat mp3ky na flasky a tak).

    Moc diky,

    waldauf

    Odpovědi

    pavlix avatar 13.4.2011 13:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Co vypíše příkaz locale?
    14.4.2011 22:05 waldauf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Vypis mych locale:
    $ locale
    LANG=cs_CZ.utf8
    LC_CTYPE="cs_CZ"
    LC_NUMERIC="cs_CZ"
    LC_TIME="cs_CZ"
    LC_COLLATE="cs_CZ"
    LC_MONETARY="cs_CZ"
    LC_MESSAGES="cs_CZ"
    LC_PAPER="cs_CZ"
    LC_NAME="cs_CZ"
    LC_ADDRESS="cs_CZ"
    LC_TELEPHONE="cs_CZ"
    LC_MEASUREMENT="cs_CZ"
    LC_IDENTIFICATION="cs_CZ"
    LC_ALL=cs_CZ
    
    pavlix avatar 14.4.2011 22:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    cs_CZ znamená pokud vím kódování ISO-8859-2, takže tam bude asi problém

    Doporučuju za všech okolností přejít komplet na utf-8 a se starými 8859 už se vůbec netrápit.

    Jinak správné nastavení proměnných je LANG=cs_CZ.utf8 či LANG=en_US.utf8 a ostatní proměnné prázdné. Nejspíš nějkde nastavuješ LC_ALL=cs_CZ, což je špatně.

    Pokud se nechá vše kromě LANG prázdné, tak se ve všech případech použije to, co je v LANG. Příkaz env prozradí co je nastavené za proměnné, příkaz locale, co se použije jako jazykové nastavení (i tam, kde proměnná samotná nastavena není).

    Až bude locale nastavené správně, má cenu řešit případné další problémy/chyby.
    15.4.2011 10:40 ikarr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    hrubě se mýlíte
    waldauf avatar 15.4.2011 14:27 waldauf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    A mohl by jste rozvét v čem přesně bylo hrubě pomýleno? :]
    pavlix avatar 16.4.2011 08:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Vypadá to na trolla :).
    16.4.2011 12:46 ikarr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Nee. Neraďte, pokud o problému máte sám jen mlhavé domněnky!
    Chytrex avatar 16.4.2011 15:30 Chytrex | skóre: 28 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Tak se předveď mudrlante a vysyp kde se tak hrubě mýlí.. Pokud si to necháš pro sebe, tak se na mě nezlob, ale jen trolluješ.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    16.4.2011 22:35 ikarr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Co věta, to nesmysl. RTFM
    pavlix avatar 17.4.2011 07:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Vypadá to na pořád stejného trolla :).
    16.4.2011 15:17 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Toš to chcu taky vědět v čem spočívá ten hrubý omyl.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    pavlix avatar 17.4.2011 07:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    To je tajné jako patenty Microsoftu :).
    Chytrex avatar 16.4.2011 15:33 Chytrex | skóre: 28 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Moje locale vypadají následovně:
    $ locale
    LANG=cs_CZ.UTF-8
    LC_CTYPE="cs_CZ.UTF-8"
    LC_NUMERIC="cs_CZ.UTF-8"
    LC_TIME="cs_CZ.UTF-8"
    LC_COLLATE="cs_CZ.UTF-8"
    LC_MONETARY="cs_CZ.UTF-8"
    LC_MESSAGES="cs_CZ.UTF-8"
    LC_PAPER="cs_CZ.UTF-8"
    LC_NAME="cs_CZ.UTF-8"
    LC_ADDRESS="cs_CZ.UTF-8"
    LC_TELEPHONE="cs_CZ.UTF-8"
    LC_MEASUREMENT="cs_CZ.UTF-8"
    LC_IDENTIFICATION="cs_CZ.UTF-8"
    LC_ALL=
    
    Takže bych se taky přiklonil k faktu že LC_ALL by měl zůstat prázdný..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    16.4.2011 18:36 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Ale to je přece úplně jedno, pokud je některá z LC_* kromě LC_ALL prázdná, nastavení LANG nastaví i tuto/tyto proměnné. Nastavení LC_ALL nastaví LC_ALL i všechny LC_* bez ohledu na to jestli jsou nebo nejsou prázdné. Takže nelze říct co by mělo nebo nemělo být prázdné, podstatné je, jestli máte nastavené všechny LC_* tak, jak chcete. Je více způsobů, jak toho dosáhnout.
    16.4.2011 22:36 ikarr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    tak tak
    pavlix avatar 17.4.2011 07:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Takže nelze říct co by mělo nebo nemělo být prázdné,
    Lze, a dokonce jsme to kupodivu i řekli :).

    Prázdné to má být proto, abys vůbec mohl samostatně nastavovat jednotlivé kategorie. LC_ALL má smysl jenom na testování, kde chceš úmyslně celé nastavení převařit najednou.

    Pokud opravdu chceš mít všecky stejně, nastavení LANG a LC_ALL to sice dokážou oba dva zařídit, ale LC_ALL ti navíc zablokuje možnost nastavovat jednotlivé kategorie, takže nemá v tomhle ohledu žádnou výhodu.

    Jako jsou věci, o kterých se dá diskutovat a vymýšlet teorie, ale tohle je myslím dost jasné.
    17.4.2011 11:13 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Já reagoval jen na Chytrexe, ne na něco co jste výše možná řekli. Lidé se prostou řečí vyjadřují nepřesně, například:

    LC_ALL ti navíc zablokuje možnost nastavovat jednotlivé kategorie

    může v někom vzbudit dojem, že nemůže kategorie nastavovat s nastaveným LC_ALL. To ale není pravda, kategorie nastavovat může, jen pro aplikace toto nastavení nebude viditelné, zviditelní se až po "odnastavení" LC_ALL.

    nebo

    Pokud se nechá vše kromě LANG prázdné, tak se ve všech případech použije to, co je v LANG.

    Ano, musí se to ale opravdu nechat prádné, nesmí se to nastavit prádné, což pro někoho nemusí být zřejmý rozdíl, není každý expert a hraje si s tím.

    Souhlasím s tím, že to je jasné, stačí si přečíst manuál a sporné věci vyzkoušet a je to, diskuze to jen zamlží ;)
    pavlix avatar 18.4.2011 00:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Já reagoval jen na Chytrexe
    Ten víceméně jen podpořil, co jsem psal já.
    může v někom vzbudit dojem, že nemůže kategorie nastavovat s nastaveným LC_ALL.
    Nemůže ty kategorie nastavovat úspěšně (tedy aby se to projevilo). Jako jo, určitá nepřesnost v té běžné řeči je, ale nemám pocit, že by v tomhle případě byla nějak na škodu.
    Ano, musí se to ale opravdu nechat prádné, nesmí se to nastavit prádné, což pro někoho nemusí být zřejmý rozdíl, není každý expert a hraje si s tím.
    Popravdě to není zjevné ani mě, vyzkoušel bych to a tím bych na to teprve přišel (ano, vyzkoušeno, máš pravdu). Na druhou stranu by mě spíš napadlo nenastavit/unset než nastavit prázdné.
    Souhlasím s tím, že to je jasné, stačí si přečíst manuál a sporné věci vyzkoušet a je to, diskuze to jen zamlží ;)
    Jojo, v manuálu je to jasné.

    pavlix avatar 17.4.2011 07:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Ještě tak se dá LC_ALL rozumně použít, pokud máš rozbitý program, o kterém víš, že s jedním konkrétním locale funguje, tak na něj mít wrapper, který přes LC_ALL při jeho spuštění všechny kategorie přerazí.

    Typicky nějaká starší verze Lingea Lexiconu pro Linux, Mikrotik Winbox ve Wine, a určitě se najdou další.
    waldauf avatar 15.4.2011 14:40 waldauf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Ještě jsem si uvědomil, že mě blbne i diakritika v manualech v konzoli. Možná to k něčemu bude. Klíďo bych i uvítal, kdyby se mi ty man stránky přeply zpět do EN. Ale aby zároveň chodila i diakritika v názvech souborů ;].
    15.4.2011 18:27 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    A jak blbne ?

    Jinak pokud chceš používat konzoli musí být terminál přepnut v utf8 taktéž musí být zavedená správně znaková sada a klávesnice.

    U nových distribucí by neměl být problém.

    16.4.2011 23:51 waldauf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    V konzoli se mi v man strankach misto diakritiky ukazuje jina pismenka nebo znaky jako "3/4" a tak. To same v MC. Znakovou sada by se mela nacist v ramci LC_LANG?
    17.4.2011 02:00 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Špatná znaková sada, špatně přepnutý terminál do utf8.

    A nebo zastaralý program - vím že se u prvních UTF8 terminálů musel program upravit - nedokázal manuálové stránky v UTF8 korektně zobrazit. (to už by snad v dnešní době mělo být vyřešen snad ve všech distribucích)
    pavlix avatar 16.4.2011 08:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    tak en_US.utf8
    waldauf avatar 17.4.2011 00:25 waldauf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli

    Jsem ted z toho trosku zmaten :/. /etc/env.d/02locale jsem zmenil z cs_CZ na:

    LC_ALL="en_US"                  
    LANG="en_US.utf8"

    A v /etc/locale.gen:

    cs_CZ.UTF-8UTF-8                                                                                                         
    cs_CZ ISO-8859-2
    en_US ISO-8859-1
    en_US.UTF-8 UTF-8

    /home/waldauf/.config/user-dirs.locale jsme zmenil z cs_CZ na en_US (ale to nejak pochybuju, ze ma vliv na nastaveni ... ale tonouci se stebla chyta :] ).

    <

    Po vytvoreni novych locale (locale-gen) mam stale vystup:

    LANG=cs_CZ.utf8
    LC_CTYPE="cs_CZ"
    LC_NUMERIC="cs_CZ"
    LC_TIME="cs_CZ"
    LC_COLLATE="cs_CZ"
    LC_MONETARY="cs_CZ"
    LC_MESSAGES="cs_CZ"
    LC_PAPER="cs_CZ"
    LC_NAME="cs_CZ"
    LC_ADDRESS="cs_CZ"
    LC_TELEPHONE="cs_CZ"
    LC_MEASUREMENT="cs_CZ"
    LC_IDENTIFICATION="cs_CZ"
    LC_ALL=cs_CZ
    17.4.2011 02:07 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Pokud chceš používat utf8 musí být všechny locale nastavené s příponou utf8 jinak se terminál nemusí přepnout na utf8 a pak to blbne.

    Přípona utf8 musí být i u en.
    [petr@nt ~]$ locale
    LANG=cs_CZ.utf8
    LC_CTYPE="cs_CZ.utf8"
    LC_NUMERIC="cs_CZ.utf8"
    LC_TIME="cs_CZ.utf8"
    LC_COLLATE="cs_CZ.utf8"
    LC_MONETARY="cs_CZ.utf8"
    LC_MESSAGES="cs_CZ.utf8"
    LC_PAPER="cs_CZ.utf8"
    LC_NAME="cs_CZ.utf8"
    LC_ADDRESS="cs_CZ.utf8"
    LC_TELEPHONE="cs_CZ.utf8"
    LC_MEASUREMENT="cs_CZ.utf8"
    LC_IDENTIFICATION="cs_CZ.utf8"
    LC_ALL=
    
    [petr@nt ~]$ locale
    LANG=en_US.utf8
    LC_CTYPE="en_US.utf8"
    LC_NUMERIC="en_US.utf8"
    LC_TIME="en_US.utf8"
    LC_COLLATE="en_US.utf8"
    LC_MONETARY="en_US.utf8"
    LC_MESSAGES="en_US.utf8"
    LC_PAPER="en_US.utf8"
    LC_NAME="en_US.utf8"
    LC_ADDRESS="en_US.utf8"
    LC_TELEPHONE="en_US.utf8"
    LC_MEASUREMENT="en_US.utf8"
    LC_IDENTIFICATION="en_US.utf8"
    LC_ALL=
    
    
    pavlix avatar 17.4.2011 07:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    LC_ALL="en_US"
    To je špatně, protože když už se to uplatní, budeš mít vše v ISO 8859-1, pokud vím.

    U mě vypadá locale takto:
    LANG=en_US.utf8
    LC_CTYPE="en_US.utf8"
    LC_NUMERIC="en_US.utf8"
    LC_TIME="en_US.utf8"
    LC_COLLATE="en_US.utf8"
    LC_MONETARY="en_US.utf8"
    LC_MESSAGES="en_US.utf8"
    LC_PAPER="en_US.utf8"
    LC_NAME="en_US.utf8"
    LC_ADDRESS="en_US.utf8"
    LC_TELEPHONE="en_US.utf8"
    LC_MEASUREMENT="en_US.utf8"
    LC_IDENTIFICATION="en_US.utf8"
    LC_ALL=
    Nastavený mám pouze LANG, ostatní jsou automatické.

    Aby se proměnné použily, musí být exportované, například:
    export LANG=en_US.utf8
    
    nebo:
    LANG=en_US.utf8
    export LANG
    
    Pak je potřeba zkontrolovat, jestli to někde nepřepisuješ, třeba v .bash_profile nebo podobném souboru.

    No a nakonec... to co je v profile se neprojeví voláním localegen, na to se klidně můžeš vykašlat, to generuje locales, nevybírá. Ale je potřeba se odhlásit a znovu přihlásit.
    pavlix avatar 17.4.2011 07:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Jo a ještě jedna věc, grafické rozhraní ti může ty hodnoty (částečně) přenastavit. Takže je tam rozdíl mezi virtuální konzolí a konzolí v grafice.
    18.4.2011 15:10 tttr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Ja myslim ze zakopany pes bude nekde jinde. Mam nastavene locales takto:
    LANG=
    LC_CTYPE=cs_CZ.utf8
    LC_NUMERIC="POSIX"
    LC_TIME="POSIX"
    LC_COLLATE="POSIX"
    LC_MONETARY="POSIX"
    LC_MESSAGES="POSIX"
    LC_PAPER="POSIX"
    LC_NAME="POSIX"
    LC_ADDRESS="POSIX"
    LC_TELEPHONE="POSIX"
    LC_MEASUREMENT="POSIX"
    LC_IDENTIFICATION="POSIX"
    LC_ALL=
    
    a diakritika mi normalne funguje. Jak ve VGA konzoli tak v X v xtermu. Jediny problem mam ten, ze mi ls dava trochu rozhozeny vystup kdy jako prvni vypisuje soubory ktery zacinaji velikym pismenem, potom soubory ktery zacinaji malym a na konec ty ktery zacinaji znakem s diakritikou. do toho jeste micha soubory a adresare. Ale zobrazeni nazvu souboru jako takoveho je v poradku.
    18.4.2011 16:28 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Míchání adresářů je linuxová klasika. To co hledáte je asi:
    LC_COLLATE=cs_CZ.UTF-8 ls --group-directories-first
    pavlix avatar 19.4.2011 08:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Ja myslim ze zakopany pes bude nekde jinde.
    Na každém systému to není stejné, někdo používá desktopové prostředí, kde se volí jazyk.

    Jinak LC_CTYPE máš podle všeho dobře a glibc to očividně stačí, ale nespoléhal bych na to.
    Dalibor Smolík avatar 18.4.2011 00:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    V konzoli lze spustit mp3 s uvedením názvu souboru do uvozovek, nebo na to lze jít hrubou silou. :-). Příkazem detox -r /cesta/k/adresari se hromadně přejmenují soubory tak, že odstraní veškeré problémové znakyu ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.4.2011 02:01 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Ma na to vliv kodovani FS na kterym to mam ulozeny? Jedna se mi hlavne o dve partitiony, kde mam ntfs-3g a reiserfs.

    Ma. Obecne s linuxovymi filesystemy neni problem, protoze berou jmeno jako posloupnost bytu a nesnazi se ho interpretovat. S FAT a NTFS problem byt muze, protoze predpokladaji urcite kodovani znaku (u FAT dokonce ruzne kodovani v zavislosti na tom, zda jde o 'kratke' nebo 'dlouhe' jmeno.) a linuxovy ovladac provadi konverzi do takove znakove sady, kterou ocekavaji aplikace.

    To se neridi pres locales, ale nastavuje pri mountovani filesystemu. Je treba specifikovat jednak do jakeho kodovani (pro aplikace) se to ma konvertovat (optiony iocharset ci utf8) a u FAT jeste jake kodovani se pouziva interne ve fs pro 'kratka' jmena (option codepage).
    pavlix avatar 18.4.2011 13:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Ma. Obecne s linuxovymi filesystemy neni problem, protoze berou jmeno jako posloupnost bytu a nesnazi se ho interpretovat. S FAT a NTFS problem byt muze, protoze predpokladaji urcite kodovani znaku (u FAT dokonce ruzne kodovani v zavislosti na tom, zda jde o 'kratke' nebo 'dlouhe' jmeno.) a linuxovy ovladac provadi konverzi do takove znakove sady, kterou ocekavaji aplikace.
    Pokud vynechám FAT, tak mi přijde, že je to spíš naopak.

    S linuxem problémy být můžou, protože lze ty znaky zblbnout, NTFS definuje kódování, takže se ví, jak ty znaky mají být uloženy správně.

    waldauf avatar 20.4.2011 16:20 waldauf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Tak uz s tim nastavenim zacinam laborovat. Predokladam, ze font v konzoli (klasicka ctrl+alt+Fx) by se mi mel nastavit sam. Pokud ne, da se nekde donastavit vyber fontu?

    Jeste me napadlo, ze ona ta diakritika (brrr, jak ji nemam rad v nazvech souboru) muze byt zmrsena zkopirovanim z puvodni FAT partitiony na novou (ReiserFS ci NTFS). Takze to uz se asi nikda "samo" neopravi.

    Jinak diky vsem za pomoc a rady :]. Behem tydne napisu, jak jsem dopadl.

    waldauf
    pavlix avatar 21.4.2011 16:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
    Predokladam, ze font v konzoli (klasicka ctrl+alt+Fx) by se mi mel nastavit sam.
    Chyba, konzole je velmi jednoduchá. Ale možná tam máš dobrý font, při problémech hledej myslím consolechars.
    este me napadlo, ze ona ta diakritika (brrr, jak ji nemam rad v nazvech souboru) muze byt zmrsena zkopirovanim z puvodni FAT partitiony na novou (ReiserFS ci NTFS). Takze to uz se asi nikda "samo" neopravi.
    I to se stává, pak je potřeba opravovat ručně nebo při větším množství na to vyrobit nějaký skript.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.