abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 17:02 | Pozvánky
Přijďte si popovídat o open source obecně a openSUSE konkrétně s dalšími uživateli a vývojáři. Oslava nového vydání openSUSE Leap se uskuteční 16. prosince od 17:00 v nových prostorách firmy SUSE v Praze. K dispozici bude nějaké občerstvení a DVD pro ty, kdo je sbírají nebo ještě mají mechaniku. Po párty v kanceláři se bude pokračovat v některé z hospod v okolí.
Miška | Komentářů: 0
dnes 14:55 | Zajímavý software

Byla vydána verze Alpha 1.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS. Podporovány jsou hodinky LG G Watch, LG G Watch Urbane, Asus ZenWatch 2 a Sony Smartwatch 3. Ukázka ovládání hodinek na YouTube. Jaroslav Řezník přednášel o AsteroidOS na chytrých hodinkách (videozáznam) na letošní konferenci OpenAlt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:30 | Zajímavý software

Byly uvolněny zdrojové kódy známé rogue-like hry DoomRL. Počátky hry jsou v roce 2002. Je napsána ve FreePascalu a zdrojový kód je nyní k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 2.0. Autor pracuje na nové hře Jupiter Hell, která je moderním nástupcem DoomRL a na jejíž vývoj shání peníze prostřednictvím Kickstarteru.

Blaazen | Komentářů: 0
dnes 13:15 | Pozvánky

Přijďte s námi oslavit vydání Fedory 25. Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd. Release Party se bude konat 16. prosince v prostorách společnosti Etnetera. Na party budou volně k dispozici také propagační materiály, nová DVD s Fedorou 25 a samozřejmě občerstvení. Přednášky budou probíhat v češtině. Pro více informací se můžete podívat na web MojeFedora.cz. Jen připomínám, že tentokrát jsme zavedli

… více »
frantisekz | Komentářů: 0
včera 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 808 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Diakritika v konzoli

waldauf avatar 13.4.2011 11:41 waldauf
Diakritika v konzoli
Přečteno: 1597×
Ahoj,

resim problem, jak umoznit praci (kopirovani, spousteni, ... ) souboru s diakritikou v konzoli (momentalne pouzivam yakuake). Jakmile mam nejakou mp3 s diakritikou, tak ji nespustim a musim ji pred tim prejmenovat (delam pomoci prikazu mv). Nebo kdyz mam nejaky zabaleny soubor obsahujici soubory s diakritikou, tak nejsem schopen je rozbalit.

Nastaveni kernelu viz nize. Ma na to vliv kodovani FS na kterym to mam ulozeny (vim ze u FAT FS se to muselo nastavovat)? Popripade jak to rozchodit? Jedna se mi hlavne o dve partitiony, kde mam ntfs-3g a reiserfs. Reiserfs je na LV a NTFS-3g na klasicke partitione.

System: Gentoo Kernel: 2.6.38-gentoo-r1

Nastaveni kernelu:
File systems
  Native language support --->
    (UTF-8) Default NLS Option
    ~
    <*>   Codepage 852 (Central/Eastern Europe)
    <*>   Windows CP1250 (Slavic/Central European Languages)
    <*>   ASCII (United States)
    <*>   NLS ISO 8859-1  (Latin 1; Western European Languages)
    <*>   NLS ISO 8859-2  (Latin 2; Slavic/Central European Languages)
    <*>   NLS UTF-8

File systems
  DOS/FAT/NT Filesystems
    <*> VFAT (Windows-95) fs support
    (852) Default codepage for FAT
    (iso8859-2) Default iocharset for FAT
    <*> NTFS file system support
    [*]   NTFS debugging support
    [*]   NTFS write support

Muzete mi pls poradit jak na to, pac uz jsem docela unaveny vecnym prepisovanim (kdyz si chci zkopirovat mp3ky na flasky a tak).

Moc diky,

waldauf

Odpovědi

pavlix avatar 13.4.2011 13:32 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Co vypíše příkaz locale?
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
14.4.2011 22:05 waldauf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Vypis mych locale:
$ locale
LANG=cs_CZ.utf8
LC_CTYPE="cs_CZ"
LC_NUMERIC="cs_CZ"
LC_TIME="cs_CZ"
LC_COLLATE="cs_CZ"
LC_MONETARY="cs_CZ"
LC_MESSAGES="cs_CZ"
LC_PAPER="cs_CZ"
LC_NAME="cs_CZ"
LC_ADDRESS="cs_CZ"
LC_TELEPHONE="cs_CZ"
LC_MEASUREMENT="cs_CZ"
LC_IDENTIFICATION="cs_CZ"
LC_ALL=cs_CZ
pavlix avatar 14.4.2011 22:41 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
cs_CZ znamená pokud vím kódování ISO-8859-2, takže tam bude asi problém

Doporučuju za všech okolností přejít komplet na utf-8 a se starými 8859 už se vůbec netrápit.

Jinak správné nastavení proměnných je LANG=cs_CZ.utf8 či LANG=en_US.utf8 a ostatní proměnné prázdné. Nejspíš nějkde nastavuješ LC_ALL=cs_CZ, což je špatně.

Pokud se nechá vše kromě LANG prázdné, tak se ve všech případech použije to, co je v LANG. Příkaz env prozradí co je nastavené za proměnné, příkaz locale, co se použije jako jazykové nastavení (i tam, kde proměnná samotná nastavena není).

Až bude locale nastavené správně, má cenu řešit případné další problémy/chyby.
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
15.4.2011 10:40 ikarr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
hrubě se mýlíte
waldauf avatar 15.4.2011 14:27 waldauf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
A mohl by jste rozvét v čem přesně bylo hrubě pomýleno? :]
pavlix avatar 16.4.2011 08:10 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Vypadá to na trolla :).
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
16.4.2011 12:46 ikarr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Nee. Neraďte, pokud o problému máte sám jen mlhavé domněnky!
Chytrex avatar 16.4.2011 15:30 Chytrex | skóre: 27 | Bohumín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Tak se předveď mudrlante a vysyp kde se tak hrubě mýlí.. Pokud si to necháš pro sebe, tak se na mě nezlob, ale jen trolluješ.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
16.4.2011 22:35 ikarr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Co věta, to nesmysl. RTFM
pavlix avatar 17.4.2011 07:03 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Vypadá to na pořád stejného trolla :).
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
16.4.2011 15:17 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Toš to chcu taky vědět v čem spočívá ten hrubý omyl.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 17.4.2011 07:04 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
To je tajné jako patenty Microsoftu :).
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
Chytrex avatar 16.4.2011 15:33 Chytrex | skóre: 27 | Bohumín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Moje locale vypadají následovně:
$ locale
LANG=cs_CZ.UTF-8
LC_CTYPE="cs_CZ.UTF-8"
LC_NUMERIC="cs_CZ.UTF-8"
LC_TIME="cs_CZ.UTF-8"
LC_COLLATE="cs_CZ.UTF-8"
LC_MONETARY="cs_CZ.UTF-8"
LC_MESSAGES="cs_CZ.UTF-8"
LC_PAPER="cs_CZ.UTF-8"
LC_NAME="cs_CZ.UTF-8"
LC_ADDRESS="cs_CZ.UTF-8"
LC_TELEPHONE="cs_CZ.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="cs_CZ.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="cs_CZ.UTF-8"
LC_ALL=
Takže bych se taky přiklonil k faktu že LC_ALL by měl zůstat prázdný..
Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
16.4.2011 18:36 Ash | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Ale to je přece úplně jedno, pokud je některá z LC_* kromě LC_ALL prázdná, nastavení LANG nastaví i tuto/tyto proměnné. Nastavení LC_ALL nastaví LC_ALL i všechny LC_* bez ohledu na to jestli jsou nebo nejsou prázdné. Takže nelze říct co by mělo nebo nemělo být prázdné, podstatné je, jestli máte nastavené všechny LC_* tak, jak chcete. Je více způsobů, jak toho dosáhnout.
16.4.2011 22:36 ikarr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
tak tak
pavlix avatar 17.4.2011 07:07 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Takže nelze říct co by mělo nebo nemělo být prázdné,
Lze, a dokonce jsme to kupodivu i řekli :).

Prázdné to má být proto, abys vůbec mohl samostatně nastavovat jednotlivé kategorie. LC_ALL má smysl jenom na testování, kde chceš úmyslně celé nastavení převařit najednou.

Pokud opravdu chceš mít všecky stejně, nastavení LANG a LC_ALL to sice dokážou oba dva zařídit, ale LC_ALL ti navíc zablokuje možnost nastavovat jednotlivé kategorie, takže nemá v tomhle ohledu žádnou výhodu.

Jako jsou věci, o kterých se dá diskutovat a vymýšlet teorie, ale tohle je myslím dost jasné.
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
17.4.2011 11:13 Ash | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Já reagoval jen na Chytrexe, ne na něco co jste výše možná řekli. Lidé se prostou řečí vyjadřují nepřesně, například:

LC_ALL ti navíc zablokuje možnost nastavovat jednotlivé kategorie

může v někom vzbudit dojem, že nemůže kategorie nastavovat s nastaveným LC_ALL. To ale není pravda, kategorie nastavovat může, jen pro aplikace toto nastavení nebude viditelné, zviditelní se až po "odnastavení" LC_ALL.

nebo

Pokud se nechá vše kromě LANG prázdné, tak se ve všech případech použije to, co je v LANG.

Ano, musí se to ale opravdu nechat prádné, nesmí se to nastavit prádné, což pro někoho nemusí být zřejmý rozdíl, není každý expert a hraje si s tím.

Souhlasím s tím, že to je jasné, stačí si přečíst manuál a sporné věci vyzkoušet a je to, diskuze to jen zamlží ;)
pavlix avatar 18.4.2011 00:00 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Já reagoval jen na Chytrexe
Ten víceméně jen podpořil, co jsem psal já.
může v někom vzbudit dojem, že nemůže kategorie nastavovat s nastaveným LC_ALL.
Nemůže ty kategorie nastavovat úspěšně (tedy aby se to projevilo). Jako jo, určitá nepřesnost v té běžné řeči je, ale nemám pocit, že by v tomhle případě byla nějak na škodu.
Ano, musí se to ale opravdu nechat prádné, nesmí se to nastavit prádné, což pro někoho nemusí být zřejmý rozdíl, není každý expert a hraje si s tím.
Popravdě to není zjevné ani mě, vyzkoušel bych to a tím bych na to teprve přišel (ano, vyzkoušeno, máš pravdu). Na druhou stranu by mě spíš napadlo nenastavit/unset než nastavit prázdné.
Souhlasím s tím, že to je jasné, stačí si přečíst manuál a sporné věci vyzkoušet a je to, diskuze to jen zamlží ;)
Jojo, v manuálu je to jasné.

GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
pavlix avatar 17.4.2011 07:10 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Ještě tak se dá LC_ALL rozumně použít, pokud máš rozbitý program, o kterém víš, že s jedním konkrétním locale funguje, tak na něj mít wrapper, který přes LC_ALL při jeho spuštění všechny kategorie přerazí.

Typicky nějaká starší verze Lingea Lexiconu pro Linux, Mikrotik Winbox ve Wine, a určitě se najdou další.
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
waldauf avatar 15.4.2011 14:40 waldauf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Ještě jsem si uvědomil, že mě blbne i diakritika v manualech v konzoli. Možná to k něčemu bude. Klíďo bych i uvítal, kdyby se mi ty man stránky přeply zpět do EN. Ale aby zároveň chodila i diakritika v názvech souborů ;].
15.4.2011 18:27 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
A jak blbne ?

Jinak pokud chceš používat konzoli musí být terminál přepnut v utf8 taktéž musí být zavedená správně znaková sada a klávesnice.

U nových distribucí by neměl být problém.

16.4.2011 23:51 waldauf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
V konzoli se mi v man strankach misto diakritiky ukazuje jina pismenka nebo znaky jako "3/4" a tak. To same v MC. Znakovou sada by se mela nacist v ramci LC_LANG?
17.4.2011 02:00 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Špatná znaková sada, špatně přepnutý terminál do utf8.

A nebo zastaralý program - vím že se u prvních UTF8 terminálů musel program upravit - nedokázal manuálové stránky v UTF8 korektně zobrazit. (to už by snad v dnešní době mělo být vyřešen snad ve všech distribucích)
pavlix avatar 16.4.2011 08:10 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
tak en_US.utf8
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
waldauf avatar 17.4.2011 00:25 waldauf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli

Jsem ted z toho trosku zmaten :/. /etc/env.d/02locale jsem zmenil z cs_CZ na:

LC_ALL="en_US"                  
LANG="en_US.utf8"

A v /etc/locale.gen:

cs_CZ.UTF-8UTF-8                                                                                                         
cs_CZ ISO-8859-2
en_US ISO-8859-1
en_US.UTF-8 UTF-8

/home/waldauf/.config/user-dirs.locale jsme zmenil z cs_CZ na en_US (ale to nejak pochybuju, ze ma vliv na nastaveni ... ale tonouci se stebla chyta :] ).

<

Po vytvoreni novych locale (locale-gen) mam stale vystup:

LANG=cs_CZ.utf8
LC_CTYPE="cs_CZ"
LC_NUMERIC="cs_CZ"
LC_TIME="cs_CZ"
LC_COLLATE="cs_CZ"
LC_MONETARY="cs_CZ"
LC_MESSAGES="cs_CZ"
LC_PAPER="cs_CZ"
LC_NAME="cs_CZ"
LC_ADDRESS="cs_CZ"
LC_TELEPHONE="cs_CZ"
LC_MEASUREMENT="cs_CZ"
LC_IDENTIFICATION="cs_CZ"
LC_ALL=cs_CZ
17.4.2011 02:07 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Pokud chceš používat utf8 musí být všechny locale nastavené s příponou utf8 jinak se terminál nemusí přepnout na utf8 a pak to blbne.

Přípona utf8 musí být i u en.
[petr@nt ~]$ locale
LANG=cs_CZ.utf8
LC_CTYPE="cs_CZ.utf8"
LC_NUMERIC="cs_CZ.utf8"
LC_TIME="cs_CZ.utf8"
LC_COLLATE="cs_CZ.utf8"
LC_MONETARY="cs_CZ.utf8"
LC_MESSAGES="cs_CZ.utf8"
LC_PAPER="cs_CZ.utf8"
LC_NAME="cs_CZ.utf8"
LC_ADDRESS="cs_CZ.utf8"
LC_TELEPHONE="cs_CZ.utf8"
LC_MEASUREMENT="cs_CZ.utf8"
LC_IDENTIFICATION="cs_CZ.utf8"
LC_ALL=

[petr@nt ~]$ locale
LANG=en_US.utf8
LC_CTYPE="en_US.utf8"
LC_NUMERIC="en_US.utf8"
LC_TIME="en_US.utf8"
LC_COLLATE="en_US.utf8"
LC_MONETARY="en_US.utf8"
LC_MESSAGES="en_US.utf8"
LC_PAPER="en_US.utf8"
LC_NAME="en_US.utf8"
LC_ADDRESS="en_US.utf8"
LC_TELEPHONE="en_US.utf8"
LC_MEASUREMENT="en_US.utf8"
LC_IDENTIFICATION="en_US.utf8"
LC_ALL=

pavlix avatar 17.4.2011 07:18 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
LC_ALL="en_US"
To je špatně, protože když už se to uplatní, budeš mít vše v ISO 8859-1, pokud vím.

U mě vypadá locale takto:
LANG=en_US.utf8
LC_CTYPE="en_US.utf8"
LC_NUMERIC="en_US.utf8"
LC_TIME="en_US.utf8"
LC_COLLATE="en_US.utf8"
LC_MONETARY="en_US.utf8"
LC_MESSAGES="en_US.utf8"
LC_PAPER="en_US.utf8"
LC_NAME="en_US.utf8"
LC_ADDRESS="en_US.utf8"
LC_TELEPHONE="en_US.utf8"
LC_MEASUREMENT="en_US.utf8"
LC_IDENTIFICATION="en_US.utf8"
LC_ALL=
Nastavený mám pouze LANG, ostatní jsou automatické.

Aby se proměnné použily, musí být exportované, například:
export LANG=en_US.utf8
nebo:
LANG=en_US.utf8
export LANG
Pak je potřeba zkontrolovat, jestli to někde nepřepisuješ, třeba v .bash_profile nebo podobném souboru.

No a nakonec... to co je v profile se neprojeví voláním localegen, na to se klidně můžeš vykašlat, to generuje locales, nevybírá. Ale je potřeba se odhlásit a znovu přihlásit.
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
pavlix avatar 17.4.2011 07:21 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Jo a ještě jedna věc, grafické rozhraní ti může ty hodnoty (částečně) přenastavit. Takže je tam rozdíl mezi virtuální konzolí a konzolí v grafice.
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
18.4.2011 15:10 tttr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Ja myslim ze zakopany pes bude nekde jinde. Mam nastavene locales takto:
LANG=
LC_CTYPE=cs_CZ.utf8
LC_NUMERIC="POSIX"
LC_TIME="POSIX"
LC_COLLATE="POSIX"
LC_MONETARY="POSIX"
LC_MESSAGES="POSIX"
LC_PAPER="POSIX"
LC_NAME="POSIX"
LC_ADDRESS="POSIX"
LC_TELEPHONE="POSIX"
LC_MEASUREMENT="POSIX"
LC_IDENTIFICATION="POSIX"
LC_ALL=
a diakritika mi normalne funguje. Jak ve VGA konzoli tak v X v xtermu. Jediny problem mam ten, ze mi ls dava trochu rozhozeny vystup kdy jako prvni vypisuje soubory ktery zacinaji velikym pismenem, potom soubory ktery zacinaji malym a na konec ty ktery zacinaji znakem s diakritikou. do toho jeste micha soubory a adresare. Ale zobrazeni nazvu souboru jako takoveho je v poradku.
18.4.2011 16:28 Ash | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Míchání adresářů je linuxová klasika. To co hledáte je asi:
LC_COLLATE=cs_CZ.UTF-8 ls --group-directories-first
pavlix avatar 19.4.2011 08:28 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Ja myslim ze zakopany pes bude nekde jinde.
Na každém systému to není stejné, někdo používá desktopové prostředí, kde se volí jazyk.

Jinak LC_CTYPE máš podle všeho dobře a glibc to očividně stačí, ale nespoléhal bych na to.
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
Dalibor Smolík avatar 18.4.2011 00:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
V konzoli lze spustit mp3 s uvedením názvu souboru do uvozovek, nebo na to lze jít hrubou silou. :-). Příkazem detox -r /cesta/k/adresari se hromadně přejmenují soubory tak, že odstraní veškeré problémové znakyu ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
18.4.2011 02:01 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Ma na to vliv kodovani FS na kterym to mam ulozeny? Jedna se mi hlavne o dve partitiony, kde mam ntfs-3g a reiserfs.

Ma. Obecne s linuxovymi filesystemy neni problem, protoze berou jmeno jako posloupnost bytu a nesnazi se ho interpretovat. S FAT a NTFS problem byt muze, protoze predpokladaji urcite kodovani znaku (u FAT dokonce ruzne kodovani v zavislosti na tom, zda jde o 'kratke' nebo 'dlouhe' jmeno.) a linuxovy ovladac provadi konverzi do takove znakove sady, kterou ocekavaji aplikace.

To se neridi pres locales, ale nastavuje pri mountovani filesystemu. Je treba specifikovat jednak do jakeho kodovani (pro aplikace) se to ma konvertovat (optiony iocharset ci utf8) a u FAT jeste jake kodovani se pouziva interne ve fs pro 'kratka' jmena (option codepage).
pavlix avatar 18.4.2011 13:00 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Ma. Obecne s linuxovymi filesystemy neni problem, protoze berou jmeno jako posloupnost bytu a nesnazi se ho interpretovat. S FAT a NTFS problem byt muze, protoze predpokladaji urcite kodovani znaku (u FAT dokonce ruzne kodovani v zavislosti na tom, zda jde o 'kratke' nebo 'dlouhe' jmeno.) a linuxovy ovladac provadi konverzi do takove znakove sady, kterou ocekavaji aplikace.
Pokud vynechám FAT, tak mi přijde, že je to spíš naopak.

S linuxem problémy být můžou, protože lze ty znaky zblbnout, NTFS definuje kódování, takže se ví, jak ty znaky mají být uloženy správně.

GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
waldauf avatar 20.4.2011 16:20 waldauf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Tak uz s tim nastavenim zacinam laborovat. Predokladam, ze font v konzoli (klasicka ctrl+alt+Fx) by se mi mel nastavit sam. Pokud ne, da se nekde donastavit vyber fontu?

Jeste me napadlo, ze ona ta diakritika (brrr, jak ji nemam rad v nazvech souboru) muze byt zmrsena zkopirovanim z puvodni FAT partitiony na novou (ReiserFS ci NTFS). Takze to uz se asi nikda "samo" neopravi.

Jinak diky vsem za pomoc a rady :]. Behem tydne napisu, jak jsem dopadl.

waldauf
pavlix avatar 21.4.2011 16:00 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diakritika v konzoli
Predokladam, ze font v konzoli (klasicka ctrl+alt+Fx) by se mi mel nastavit sam.
Chyba, konzole je velmi jednoduchá. Ale možná tam máš dobrý font, při problémech hledej myslím consolechars.
este me napadlo, ze ona ta diakritika (brrr, jak ji nemam rad v nazvech souboru) muze byt zmrsena zkopirovanim z puvodni FAT partitiony na novou (ReiserFS ci NTFS). Takze to uz se asi nikda "samo" neopravi.
I to se stává, pak je potřeba opravovat ručně nebo při větším množství na to vyrobit nějaký skript.
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.