Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Obcas provozuji dve samostatne mysi a dve klavesnice v jednech X.
Vzdy jedna sada mysi a klavesnice ma focus jinde nez druha.
Bohuzel ale spousta programu na to neni pripravena.
Spolehlive to funguje pouze s terminalama.
Takze kdyz mi prijde kolega koukat prez rameno na spolecny ukol, tak dostane svou sadu myse a klavesnice a muze soucasne psat do jineho terminalu nez ja.
delam to takhle:
#!/bin/bash KBS1="Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000" POS1="SynPS\\/2 Synaptics TouchPad" KB1=$(xinput list | sed -e "s/^.\+[[:blank:]]$KBS1[[:blank:]]\+id=\([0-9]\+\)[[:blank:]]\+\[floating slave]\$\|^.\+[[:blank:]]$KBS1[[:blank:]]\+id=\([0-9]\+\)[[:blank:]]\+\[slave keyboard ([0-9]\+)\]\$/\1\2/ p ;d") PO1=$(xinput list | sed -e "s/^.\+[[:blank:]]$POS1[[:blank:]]\+id=\([0-9]\+\)[[:blank:]]\+\[floating slave]\$\|^.\+[[:blank:]]$POS1[[:blank:]]\+id=\([0-9]\+\)[[:blank:]]\+\[slave pointer ([0-9]\+)\]\$/\1\2/ p ;d") xinput --remove-master "$(xinput list | sed -e "s/^.[[:blank:]]blabla pointer[[:blank:]]\+id=\([0-9]\+\).*/\1/ p ;d")" xinput --create-master blabla xinput reattach $PO1 "$(xinput list | sed -e "s/^.[[:blank:]]blabla pointer[[:blank:]]\+id=\([0-9]\+\).*/\1/ p ;d")" xinput reattach $KB1 "$(xinput list | sed -e "s/^.[[:blank:]]blabla keyboard[[:blank:]]\+id=\([0-9]\+\).*/\1/ p ;d")"
KBS1 a POS1 naplnte podle xinput --list
MarekAno, jsou tam dva kurzory.
Tech kurzoru tam muze byt i vice, ke kurzoru nemusi byt klidne prirazena zadna mys.
Mareknedokážu si představitTo je len nedostatok tvojej predstavivosti Ja si viem predstaviť napr. grafické programy, v ktorých by bolo možné obrázok upravovať dvoma myšami naraz (jedno napr. ovládať jeho otočenie v 3D priestore a druhou upravovanie sfarbenia/textúry), alebo len zväčšenie obrázku tým, že sa dva kurzory od seba vzdialia (niečo ako multi-touch obrazovka na tablete), alebo interaktívna tabuľa v škole, kde jeden užívateľ je žiak a druhý je učiteľ, ....
Tiskni Sdílej: