abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 18:00 | IT novinky

Počítačová hra Doom slaví 25 let. Společností id Software ji vydala 10. prosince 1993. Zahrát si ji lze například na Internet Archive.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
včera 23:55 | Zajímavý článek

Nakladatelství Raspberry Pi vydalo 244 stránkového průvodce pro úplné začátečníky s jednodeskovým počítačem Raspberry Pi The Official Raspberry Pi Beginner’s Guide (pdf). Programování ve visuálním programovacím jazyce Scratch je věnována nová příručka Code Club Book of Scratch Volume 1 (pdf). Vydáno bylo také třetí číslo časopisu věnovaného počítačovým hrám Wireframe (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:44 | Nová verze

U příležitosti oslav jednoho roku prací na debianím balíčku, vyšlo GPXSee 7.0. Nová verze přináší zejména podporu vektorových map (Mapbox PBF) pomocí nově vzniklého Qt pluginu.

Martin Tůma | Komentářů: 7
7.12. 23:33 | Nová verze

UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch (seznam podporovaných zařízení), oznámila vydání nové verze Ubuntu Touch OTA-6. Zdůrazněna jsou například vylepšení webového prohlížeče Morph.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 21:33 | Komunita

Richard Hughes na svém blogu informuje, že se společnost AMI (American Megatrends Incorporated), největší dodavatel firmwarů a BIOSů (AMIBIOS, Aptio, ...), zapojila do projektu LVFS (Linux Vendor Firmware Service). Seznam projektem podporovaných zařízení by se měl tedy časem rozšířit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 20:11 | Komunita

Nadace pro svobodný software (FSF) informuje, že seznam doporučených svobodných distribucí GNU/Linuxu byl rozšířen o distribuci Hyperbola GNU/Linux-libre. Hyperbola vychází z Arch Linuxu a na rozdíl od něj splňuje požadovaná kritéria.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
7.12. 19:55 | IT novinky

Společnost Valve oznámila, že počítačová hra Counter-Strike: Global Offensive (Steam) je nově free to play. Hra Company of Heroes 2 (Steam) je do pondělí 10. prosince zdarma.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 00:11 | Nová verze

Byla vydána verze 7.3.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.3. Podrobný přehled novinek v seznamu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
6.12. 23:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.31 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
6.12. 23:40 | Zajímavý článek

V roce 2015 Microsoft s Windows 10 představil i jeho nový prohlížeč Edge, který používal a používá nový engine EdgeHTML. Před pár dny se začaly objevovat zprávy o přechodu na Chromium engine. Nyní Microsoft vydal oficiální vyjádření, kde skutečně potvrdil přechod na Chromium projekt.

Max | Komentářů: 31
Chystáte se přejít na Wayland na „desktopu“?
 (25%)
 (7%)
 (11%)
 (32%)
 (26%)
Celkem 101 hlasů
 Komentářů: 14, poslední dnes 12:19
Rozcestník

Dotaz: Aurox a zase openGL (TNT2)

11.3.2005 14:12 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Aurox a zase openGL (TNT2)
Přečteno: 145×
Dobrý den konečně se mi podařilo nainstalovat drivery na TNT2 a myslím, že mi nejde openGL.
glxgears

Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".

glxgears: Error: couldn't get an RGB, Double-buffered visual.
Hledal jsem tu na abíčku a nenašel jsem nic srozumitelného jak to spustit. Prosím o radu jak to spustit, nebo kde a jak to nakonfigurovat aby to běhalo.

Aurox 10.1, Celer 600, 128MB, Rive TNT2 Vanta 32MB

Předem díky za nějakou radu.

PS:Jest-li jsem někde něco přehlídl tak please no flame
Učený člověk na zem nespadl.

Odpovědi

11.3.2005 14:36 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
Stáhnout ovladače od nvidie a postupovat podle návodů tamtéž případně vyhledat zde nvidia a najdete hromadu rad.
11.3.2005 14:37 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
Nechybi ti v xorg.conf radek

Load "glx"

??
11.3.2005 15:54 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
Tady posilam xorg.config
Section "ServerLayout"
Identifier "single head configuration"
Screen 0 "Screen0" 0 0
InputDevice "Mouse0" "CorePointer"
InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
EndSection

Section "Files"
# RgbPath is the location of the RGB database. Note, this is the name
of the
# file minus the extension (like ".txt" or ".db"). There is normally
# no need to change the default.
# Multiple FontPath entries are allowed (they are concatenated
together)
# By default, Red Hat 6.0 and later now use a font server independent
of
# the X server to render fonts.
RgbPath "/usr/X11R6/lib/X11/rgb"

Neviznám se v tom moc dobře, ale ten radek tam je. Mozna je chyba někde jinde? FontPath "unix/:7100"
EndSection

Section "Module"
Load "dbe"
Load "extmod"
Load "fbdevhw"
Load "glx"
Load "record"
Load "freetype"
Load "type1"
Load "dri"
EndSection
Section "InputDevice"
# Specify which keyboard LEDs can be user-controlled (eg, with
xset(1))
# Option "Xleds" "1 2 3"
# To disable the XKEYBOARD extension, uncomment XkbDisable.
# Option "XkbDisable"
# To customise the XKB settings to suit your keyboard, modify the
# lines below (which are the defaults). For example, for a non-U.S.
# keyboard, you will probably want to use:
# Option "XkbModel" "pc102"
# If you have a US Microsoft Natural keyboard, you can use:
# Option "XkbModel" "microsoft"
#
# Then to change the language, change the Layout setting.
# For example, a german layout can be obtained with:
# Option "XkbLayout" "de"
# or:
# Option "XkbLayout" "de"
# Option "XkbVariant" "nodeadkeys"
#
# If you'd like to switch the positions of your capslock and
# control keys, use:
# Option "XkbOptions" "ctrl:swapcaps"
# Or if you just want both to be control, use:
# Option "XkbOptions" "ctrl:nocaps"
#
Identifier "Keyboard0"
Driver "kbd"
Option "XkbModel" "pc105"
Option "XkbLayout" "us"
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "Mouse0"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
Option "Emulate3Buttons" "yes"
EndSection

Section "Monitor"
Identifier "Monitor0"
VendorName "Monitor Vendor"
ModelName "ADI M700"
DisplaySize 320 240
HorizSync 30.0 - 70.0
VertRefresh 50.0 - 160.0
Option "dpms"
EndSection

Section "Device"
Identifier "Videocard0"
Driver "nv"
VendorName "Videocard vendor"
BoardName "RIVA TNT2"
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "Videocard0"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Viewport 0 0
Depth 16
Modes "800x600" "640x480"
EndSubSection
SubSection "Display"
Viewport 0 0
Depth 24
Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection
EndSection

Section "DRI"
Group 0
Mode 0666
EndSection
Učený člověk na zem nespadl.
11.3.2005 16:44 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
Jake pouzivas ovladace? Jaderne, nebo binarni NVIDIA? Jestli nvidia, tak vymazat Load "dri" a zmenit Driver "nv" na "nvidia"
11.3.2005 16:49 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
Dik prave jsem se docetl o tom dri ale o tom nv a nvidia tam pisou ze to mam prave prepsat z nvidia na nv.

Ale zkusim. :-)
Učený člověk na zem nespadl.
11.3.2005 17:04 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
Tak jsem změnil to nv na nvidia a viděl jsem jen LOGO a nic jsem nemohl dělat. Ale řešení jsem už někde viděl tak se po něm ještě zkusím podívat.
Učený člověk na zem nespadl.
11.3.2005 17:31 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
nemas tam treba zaplej framebuffer? distribucni jadra ho maji vetsinou zkompilovanej, ale nvidia si s nim moc nerozumi. Co rika /var/log/Xorg.0.log ?
11.3.2005 19:22 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
Tam problém nebyl jak jsem popsal níže vyřešil jsem to staršíma driverama. Ale ještě jeden takový dotaz bych měl někde jsem tu četl že glxgears ma ukazovat 120FPS a mě ukazuje 80FPS. Je to mojí sestavou nebo čím? Prosím alespoň o nějaké vysvětlení. Díky. Jinak to šlape v poho.
Učený člověk na zem nespadl.
11.3.2005 17:27 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
Hmm tak nic pridal jsem řádek:
Option "NoLogo" "true"
A stejně prd. Obrazovka černá a na ní jen kurzor myši který při posunu nechává stopy.

Takže zatím jedu jen s nv driverama.

Nevíte co s tím? Já už né.
Učený člověk na zem nespadl.
11.3.2005 19:17 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
Tak jsem to vyřešil staršíma ovladačema myslím 5336? nejsem si uplně jist ach jo ta paměť(Potřeboval bych upgrade:-)).

Takže pro schrnutí řešení TNT2 : Nainstalovat drivery starší než 6xxx.

Potom zeditovat soubor /etc/X11/xorg.config takto:

Smazat
load "dri"
v sekci Module

pak nahradit v sekci Device
nv
za
nvidia
a doplnit do této samé sekce
Option "NoLogo" "true"
PS : Snad to někomu pomůže.
Učený člověk na zem nespadl.
11.3.2005 19:21 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
Vyházet moduly co tam nemají co dělat.
Section "Module"
	Load  "dbe"
	Load  "extmod"
#	Load  "fbdevhw"
	Load  "glx"
#	Load  "record"
	Load  "freetype"
	Load  "type1"
EndSection

Section "Device"
	Identifier  "Videocard0"
	Driver      "nvidia"
#	Driver      "nv"
	VendorName  "Videocard vendor"
	BoardName   "NVIDIA GeForce 4 (generic)"
	Option	"NoLogo"
EndSection
Upravte to podle tohoto moduly nechat pouze dbe, extmod, glx, freetype, type1 a ovladač nvidia.
11.3.2005 19:27 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
Ten driver jsem davno vyhodil, ale co jsou zac ty
#	Load  "fbdevhw"
#	Load  "record"
Prosím alespoň o stučný popisek. Díky
Učený člověk na zem nespadl.
11.3.2005 20:52 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
Ty se nepoužívají proto tam je # na začátku co přesně dělají nemám zdání a ani jsem po tom nepátral prostě s těmi moduly to nechodí.
14.3.2005 11:50 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
Měl bych ještě jeden dotaz.

Jak mám rozchodit SBA o kterým mi píše tučňák v /proc/driver/nvidia/***,

že ho mám i ta karta ho má, ale je Disabled.

Dík za odpověď.
Učený člověk na zem nespadl.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.