abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
19.4. 14:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 151. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. 4. od 18:00 hodin v restauraci Benjamin na Drobného 46.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:33 | Nová verze

Byla vydána verze 18.04.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:11 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.26 a beta verze 1.27 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 12:55 | Komunita

Dle plánu byla dnes vydána hra Rise of the Tomb Raider (Wikipedie) pro Linux. Koupit ji lze za 49,99 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 339 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: Escapované znaky jako argumenty v shellu a C

    15.9.2005 22:37 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Escapované znaky jako argumenty v shellu a C
    Přečteno: 30×
    Existuje nějaká funkce v C, která dokáže nahradit řetězec "\n" znakem konec řádku '\n' (samozřejmě i ostatní backslashed sekvence, jako '\t', ...)? Problém je, že parametry v shellu se předávají tímto způsobem - pokud chci konec řádku '\n', dostanu dva znaky '\' a 'n'.

    Tj. mám program foo -o "x=%x\ny=%y" a textové části se tisknou fputs(f,stdout);. Výstupem je tedy x=3\ny=4.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.

    Odpovědi

    15.9.2005 22:47 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Escapované znaky jako argumenty v shellu a C
    Takových funkcí je spousta... Ale ve standardní knihovně není žádná, pokud se ptáš na tohle.
    15.9.2005 22:51 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Escapované znaky jako argumenty v shellu a C
    Vzhledem k tomu, že to má být do pingu, tak by se mi hodilo něco pod BSD licencí, jinak si to budu muset napsat sám, nebo tuhle featurku oželet (lsof to taky neumí, jak jsem zjistil).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.9.2005 23:17 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Escapované znaky jako argumenty v shellu a C
    Dávám tuto implementaci do public domain. Je asi bugovitá, protože jsem ji právě napsal z hlavy. Neumí \xAB a \012, ale to snad tak nevadí...
    #include <stdio.h>
    #include <string.h>
    
    int
    main(int argc,
         char *argv[])
    {
        while (*(++argv)) {
            const char *s = *argv, *p;
            char c;
    
            while ((p = strchr(s, '\\'))) {
                printf("%.*s", p - s, s);
                s = p+1;
                if (!(c = *s)) {
                    fprintf(stderr, "String ends with a backslash\n");
                    break;
                }
                switch (c) {
                    case '\\': c = '\\'; break;
                    case '0': c = '\0'; break;
                    case 'a': c = '\a'; break;
                    case 'b': c = '\b'; break;
                    case 'e': c = '\x1b'; break;
                    case 'f': c = '\f'; break;
                    case 'n': c = '\n'; break;
                    case 'r': c = '\r'; break;
                    case 't': c = '\t'; break;
                    case 'v': c = '\v'; break;
    
                    default:
                    fprintf(stderr, "Unknown escape `%c'\n", c);
                    break;
                }
                putchar(c);
                s++;
            }
            puts(s);
        }
    
        return 0;
    }
    
    Lepší by bylo něco, co převede string na string -- což v principu lze i printf() funkcemi, ale je to otrava.
    15.9.2005 23:37 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Escapované znaky jako argumenty v shellu a C
    Vzhledem k uvažovanému použití je ale lepší dělat strcspn(string, "%\\") a expandovat obojí zároveň, jen se musíš rozhodnout, jak interpretovat dva různé escape znaky vedle sebe...
    15.9.2005 22:47 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Nejsem si jist, jestli jsem to pochopil...
    Napadá mě akorát tohle:
    #include <stdio.h>
    int main() {
      char buffer[128], *p;
      sprintf(buffer, "Ahoj\n");
      for (p = buffer; *p != '\0'; p++)
        printf("%02x ", *p);
      printf("\n");
      return 0;
    }
    
    Vypíše se toto:
    41 68 6f 6a 0a
    
    15.9.2005 22:56 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem si jist, jestli jsem to pochopil...
    Jde o to, že ze shellu dostanu "Ahoj\\n", tj řetězec o délce 6 se znaky 'A','h','o','j','\\','n'. No a já potřebuji funkci, která nahradí dvojznak "\\n" za konec řádku '\n' - tj, výsledný řetězec bude mít 5znaků (Ahoj+konec řádku).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    16.9.2005 00:20 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem si jist, jestli jsem to pochopil...
    Tak jsem trošku pozapomněl, co se dělá už při překladu a co za běhu. Tohle už je lepší:
    #include <stdio.h>
    
    int tab[] = {
      -1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,
      -1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,
      /* \% */'\%', -1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,/* \0 */'\0',-1,-1,-1,
      -1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,
      -1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,'\\',-1,-1,-1,-1,
      /* \a */'\a', /* \b */'\b', -1,-1,/* \e */'\e', /* \f */'\f',
      -1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,/* \n */'\n', -1,-1,-1,/* \r */'\r',-1,
      /* \t */'\t', -1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,
      -1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,
      -1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,
      -1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,
      -1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,
      -1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,
      -1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1 };
    
    char *zpracuj_lomitka(char *str) {
      unsigned char *a, *b;
      if (str == NULL) return NULL;
      for (a = b = str; *a != '\0'; a++, b++)
        if (*a == '\\' && tab[a[1]] >= 0)
          *b = tab[*++a];
        else
          *b = *a;
      *b = '\0';
      return str;
    }
    
    int main() {
      char *p, str[] = "Ahoj!\\a\\b\\e\\f\\n\\r\\t\%\\\\\\0";
      for (p = str; *p != '\0'; p++)
        printf("%02x ", *p);
      printf("\n");
      zpracuj_lomitka(str);
      for (p = str; *p != '\0'; p++)
        printf("%02x ", *p);
      printf("\n");
      return 0;
    }
    
    Přepisuje se přímo zdrojový řetězec. Možná to proto hodí segfault (což udělá určitě, když dám místo str[] jen *str), ale ta funkce by měla být jinak v pořádku.
    15.9.2005 22:51 0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Escapované znaky jako argumenty v shellu a C
    Resim to prostym pouzitim sscanf.
    15.9.2005 23:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Escapované znaky jako argumenty v shellu a C
    Mohl bys to, prosím, trochu rozvést? Nějak nevím, jak by mi sscanf mohl pomoci.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.