abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 14:11 | Komunita

Byl zveřejněn seznam 44 osob přijatých do programu Outreachy od 14. května do 14. srpna 2018. Cílem programu Outreachy je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
dnes 11:44 | Nová verze

Glen MacArthur vydal verzi 2018.4.2 na Debianu založené linuxové distribuce optimalizované pro tvůrce audio a video obsahu AV Linux (Wikipedie). Podrobnosti v oznámení o vydání a v stotřicetistránkovém manuálu (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.15 (1.15.1147.36) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit možnost nastavení vlastního pozadí okna, přístup k záložkám z hlavního menu, lepší ovládatelnost v režimu celé obrazovky nebo vyřešení problémů se zvukem v HTML5. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 65.0.3325.183.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Nová verze

Node.js Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 10.0.0 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). Verze 10 se v říjnu stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Nová verze

Neal Cardwell ze společnosti Google oznámil zveřejnění verze 2.0 nástroje pro testování síťového stacku packetdrill. Jde o souhrnné vydání změn z interního vývoje od roku 2013.

Michal Kubeček | Komentářů: 0
včera 13:22 | Zajímavý software

Microsoft na svém blogu oznámil, že správce knihoven pro C++ Vcpkg (VC++ Packaging Tool) lze nově používat také na Linuxu a macOS. Aktuálně je pro Linux k dispozici více než 350 knihoven [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 12:44 | Komunita

Byly zveřejněny exploity na Nintendo Switch a platformu Tegra X1: Fusée Gelée a ShofEL2. Jejich zneužití nelze zabránit softwarovou aktualizací. Na druhou stranu exploity umožní na Nintendo Switch snadno a rychle nainstalovat Linux, viz. ukázka na YouTube. Jenom je potřeba sáhnout na hardware.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.12.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 204 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby Meltdown a Spectre.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 00:33 | Komunita

Google zveřejnil seznam 1 264 studentů přijatých do letošního Google Summer of Code. Přehled projektů, studentů, 212 organizací a mentorů je k dispozici na stránkách GSoC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.4. 23:55 | Nová verze

Oracle vydal verzi 1.0 univerzálního virtuálního stroje GraalVM, který umožňuje běh programů napsaných v jazycích založených na JVM, JavaScript, LLVM bitcode a experimentálně Ruby, R a Python.

razor | Komentářů: 2
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (26%)
 (18%)
Celkem 383 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: Prenosne programy

    22.4.2006 20:43 :)
    Prenosne programy
    Přečteno: 166×
    Chtel bych zacit programovat pod GNU/Linuxem, ale problem je v tom, ze jsem casto nucen pouzivat M$ Widle XP. Slo by programovat v necem aby to bylo prenosne bez jakyhkoli uprav? Mam pouzit javu? Jake vyvojove prostredi (s grafikou) mam na javu pouzit?

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2006 20:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Na Javu doporučuju Eclipse. Můžete použít i C++ spolu s QT 4.
    22.4.2006 21:08 :)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Kdyz pouziju C++ a QT4 bude to fungovat pod win, nebo budu muset prepsat pulku kodu?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2006 21:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Záleží, jak to napíšete... jestli budete používat Win32 only nebo POSIX/Linux only funkce, tak ano.
    22.4.2006 21:20 :)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Nejlepsi bude pouzit JAVU.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2006 21:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Tak v tom s vámi nesouhlasím, ale je to můj osobní názor :-)
    23.4.2006 21:39 msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    V pripade, ze budes na vsetko pouzivat QT-ckove classy ( stringy, mapy, vektory, ... ), nebudes musiet prepisovat nic. Pokial pouzijes nieco z win api, pripadne stl, budes mat problem. Ja osobne qt-cko pouzivam len na grafiku, vsetko ostatne pouzivam standard stl a stdc, takze na windows nic neprenesiem ( ale ani neplanujem ). Pokial este nie si zvyknuty na api windows alebo stdc++, nemal by byt vacsi problem pouzit na qt classy.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.4.2006 21:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    ? STL i základní C funkce jsou i na Windows, je to součást standardu.
    23.4.2006 21:45 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Python, PyGTK, možná PyQt…
    24.4.2006 10:23 Michael
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Kdyz budete psat spravne programy v Jave, tak budou prenositelne bez jakychkoliv uprav (jde to treba i u programu pracujicich se zvukovou kartou)

    Programy v C/C++ samozrejme musite zkompilovat. Kdyz budete pouzivat nejake multiplatformni knihovny, tak to pujde docela dobre, samozrejme v cestach k souborum bude potreba zmenit lomitka za zpetna lomitka atd.

    Vhodne je centralizovat neprenositelne casti kodu (treba funkce na zjisteni jmena souboru) a v nich pouzivat moznosti preprocesoru, treba nejak takhle
    
    /*Pri prekladu zakomentovat podle potreby*/
    #define OS_LINUX_OPT      
    #define OS_LINUX_USR_LOCAL
    #define OS_LINUX_USR
    #define OS_WINDOWS
    
    char* grabFile(char* filespec) {
      char p[256];
      #ifdef OS_LINUX_USR
      strcat(p,"/usr/local/myprogram/");
      strcat(p,filespec);
      #endif
      #ifdef OS_WINDOWS
      strcat(p,getProgramDirectory());
      strcat(p,"\\");
      strcat(p.filespec);
      #endif
      return p;
    }
    
    
    
    (Priznavam,ze tento kod neni bezpecny, snadno lze zpusobit preteceni)

    ... a tak nejak. Prikladem podobneho ucinneho vyuziti preprocesoru jsou zdrojove kody ke hre Wolfenstein 3D.
    24.4.2006 10:47 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    To nebyl nejšťastnější příklad. Já si například rád instaluji pokusné programy do $HOME, což může představovat vše od /home/vyskocil/usr/program v práci, až po /homes/eva/xv/xvysko02/usr/program ve škole ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.4.2006 11:29 Michael
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Adresar,ze ktereho je program spusten se da zjistit z nulteho parametru prikazove radky, coz by mela delat prave funkce getProgramDirectory(), kterou si ovsem musite napsat.A pak je opravdu jedno, kde ten program je.

    Tudiz si zavedeme: OS_LINUX_ANYWHERE
    char* grabFile(char* filespec) {
      char p[256];
      #ifdef OS_LINUX_ANYWHERE
      strcat(p,getProgramDirectory());
      strcat(p,"/");
      strcat(p,filespec);
      #endif
      return p;
      ....
    }
    
    getProgramDirectory() proste vezme nulty parametr prikazove radky a odsekne z nej vse za poslednim lomitkem a je to. Tak se program najde, at uz je kdekoliv.
    elviin avatar 24.4.2006 13:49 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    C++> boost, std, qt, allegro, ...

    namespace fs = boost::filesystem;
    
                // inicializace cesty
                
                fs::path tmpPath( FileOption, fs::native );
                
                // pokud cesta neni kompletni 
                // (neobsahuje C:\ nebo "/root/..")
                // pripoj pracovni adresar (workingDir)
                
                File = tmpPath.is_complete() 
                       ? tmpPath 
                       : workingDir/tmpPath; //spojeni cest
                
                if( !fs::exists( File ) )
                {
                    std::cerr << "\nerror: File " 
                        << File.string() 
                        << "\ndoes not exist.\n";
                    return 1;
                }
                else if( fs::is_directory( File ) )
                {
                    std::cerr << "\nerror: Argument for the file " 
                        << File.string()
                        << "\nis a directory.\n";
    
                    return 1;
                }
    
    elviin avatar 24.4.2006 17:36 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Jeste jen dodam, ze to bezi napr. na Apple Mac OS, HP-UX, IBM AIX, Linux, Microsoft Windows, SGI IRIX, a Sun Solarisu + ruzny prekladace.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.4.2006 15:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    samozrejme v cestach k souborum bude potreba zmenit lomitka za zpetna lomitka
    To je pěkná blbost.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.