Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
man signal
, Google.
void signal_handler(int signal){ // reakcia na prijatie signalu // man 7 signal, pre popis fprintf(LOG_FILE, "%s INFO: catch signal: \"%s\"\n", time_s(), strsignal(signal)); switch (signal){ case SIGHUP:{ break; } case SIGUSR1:{ break; } case SIGUSR2:{ break; } case SIGPIPE:{ break; } case SIGINT: // Interrupt from keyboard case SIGQUIT: // Quit from keyboard case SIGKILL: // Kill signal case SIGTERM:{ // Termination signal exit(1); } case SIGALRM:{ break; } } } //------------------------------------------------------------------------------------ // zoznam signalov ktore treba po spusteni regnut // pri registracii prechadzam pole cyklom for a ta nula je detekovana ako koniec pola const char SIGNAL[] = { SIGHUP, SIGUSR1, SIGUSR2, SIGINT, SIGQUIT, SIGKILL, SIGTERM, SIGPIPE, SIGALRM, 0}; //------------------------------------------------------------------------------------ // registruj signali a alarm { char i; for(i=0; SIGNAL[i]; i++){ signal(SIGNAL[i], signal_handler); fprintf(LOG_FILE, "%s INFO: Registering signal: %s\n", time_s(),strsignal(SIGNAL[i])); } } // FIXME: tu sa caka na prijatie nejakeho while(1) pause();
fprintf()
v handleru signálu není IMHO příliš šťastný nápad, dokonce i dokumentace k libc se o tom zmiňuje:
This case arises when you do I/O using streams. Suppose that the signal handler prints a message with `fprintf'. Suppose that the program was in the middle of an `fprintf' call using the same stream when the signal was delivered. Both the signal handler's message and the program's data could be corrupted, because both calls operate on the same data structure--the stream itself.
fprintf()
v normálním toku programu a fprintf()
v handleru.
Okrem ineho handler definovany pomocou sigaction moze poskytnut viac informacii. Vid man sigaction
funkcia signal ma nejake nevyhody (ako napr. ze sa musi funkcia zavolat vzdy, pred tym ked chceme signal zachytit - po chyteni teda znovu, ak sa ma znovu chytit)Pokud vím, tak to neplatí všude: /* NOTE some versions of UNIX will reset signal to default after each call. So for portability reset signal each time */
signal
nebrat. Úkol bude kontrolován na Linuxu, FreeBSD a SunOS.
Tiskni Sdílej: