abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:55 | Nová verze

Po téměř 13 měsících vývoje od verze 0.11.0 byla vydána verze 0.12.0 hardwarově nenáročného desktopového prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklého sloučením projektů Razor-qt a LXDE. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:33 | Zajímavý software

Článek ne Medium představuje nejnovější stabilní verzi 2.0 svobodné decentralizované mikroblogovací platformy a sociální sítě podobné Twitteru Mastodon (Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 06:00 | Komunita

V Praze na půdě Elektrotechnické fakulty ČVUT dnes probíhá RT-Summit 2017 – setkání vývojářů linuxového jádra a uživatelů jeho real-time verze označované jako preempt-rt. Přednášky lze sledovat online na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.10. 14:33 | Zajímavý projekt

Blender Animation Studio zveřejnilo první epizodu z připravovaného animovaného seriálu The Daily Dweebs o domácím mazlíčkovi jménem Dixey. Ke zhlédnutí také ve 3D s rozlišením 8K.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.10. 12:34 | Komunita

Aktualizovanou počítačovou hru Warhammer 40,000: Dawn of War III v ceně 39,99 eur běžící také na Linuxu lze o víkendu na Steamu hrát zdarma a případně ještě v pondělí koupit s 50% slevou. Do soboty 19:00 lze na Humble Bundle získat zdarma Steam klíč k počítačové hře Sid Meier's Civilization® III v ceně 4,99 eur běžící také ve Wine.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.10. 00:22 | Nasazení Linuxu

Společnost Samsung oznámila, že skrze dokovací stanici DeX a aplikaci Linux on Galaxy bude možno na Samsung Galaxy S8 a S8+ a Galaxy Note 8 provozovat Linux. Distribuce nebyly blíže upřesněny.

Phantom Alien | Komentářů: 19
19.10. 23:55 | Komunita

Společnost Purism na svém blogu oznámila, že její notebooky Librem jsou nově dodávány se zrušeným (neutralized and disabled) Intel Management Engine (ME). Aktualizací corebootu na již prodaných noteboocích lze Management Engine také zrušit. Více v podrobném článku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.10. 21:44 | Nová verze

Organizace Apache Software Foundation (ASF) na svém blogu slaví páté výročí kancelářského balíku Apache OpenOffice jako jejího Top-Level projektu. Při této příležitosti byl vydán Apache OpenOffice 4.1.4 (AOO 4.1.4). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Dlouhé čekání na novou verzi tak skončilo.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
19.10. 19:22 | Pozvánky

Již příští týden - 26. a 27. října se v Praze v hotelu Olšanka odehraje OpenWRT Summit. Na webu konference naleznete program a možnost zakoupení lístků - ty stojí 55 dolarů. Čtvrtek bude přednáškový a v pátek se budou odehrávat převážně workshopy a meetingy.

Miška | Komentářů: 1
19.10. 13:44 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 17.10 s kódovým názvem Artful Aardvark. Ke stažení jsou Ubuntu Desktop a Server, Ubuntu Cloud Images, Ubuntu Netboot, Kubuntu, Lubuntu a Lubuntu Alternate, Lubuntu Next, Ubuntu Budgie, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio a Xubuntu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 23
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (10%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (13%)
Celkem 169 hlasů
 Komentářů: 7, poslední 19.10. 23:06
    Rozcestník

    Dotaz: Otázka pro zkušeného Céčkaře

    Wan-To avatar 19.7.2006 11:49 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Přečteno: 121×
    Zrovna jsem zkoumal zdrojáky OpenTTD a našel jsem tuto funkce (uvádím jen hlavičku):
    void CDECL ShowInfoF(const char *str, ...);
    
    Nejsou mi jasné dvě věci:

    1) Co znamená CDECL mezi typem a jménem funkce? Připadá mi to jako syntaktická chyba (asi není, když to šlo zkompilovat :-) ). Podobnou věc jsem viděl i ve Win32 API, tam bylo tuším int APIENTRY WinMain(). Nebo také v JNI - JNIEXPORT void JNICALL Java_MyCanvas_paint (JNIEnv* env, jobject canvas, jobject graphics). Tady je ještě navíc nějaké JNIEXPORT před návratovým typem.

    2) Tři tečky místo parametru - to je nepovinný počet parametrů? Jak se pak k těmto parametrům ve funkci přistupuje, když nejsou pojmenované? (možná to je něco úplně jiného, já s C začínám).

    Předem díky za odpověď,

    Martin

    Odpovědi

    19.7.2006 12:13 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    CDECL je makro, které obsahuje doplňující informace k funkci, podle názvu bych soudil, že se rozbalí ve Windows na _cdecl. Na co jinde, nevím. Ale chce to projít zdrojáky a použít preprocesor. Informace jsou na stránkách microsoftu.

    Použití proměnného počtu argumentů je například zde. Ale proč se tedy nepodíváš na tělo samotné funkce, abys věděl, jak se s tím pracuje? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Wan-To avatar 19.7.2006 12:30 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    ad 1: Takže na Windows bude vypadat hlavička funkce takto?
    void _cdecl ShowInfoF(const char *str, ...);
    
    Co se stane s funkcí, když je před jejím názvem _cdecl, je už starostí překladače?

    ad 2: Já jsem se podíval, ale vůbec nic jsem z toho nepochopil :-)
    void CDECL ShowInfoF(const char *str, ...)
    {
    	va_list va;
    	char buf[1024];
    	va_start(va, str);
    	vsprintf(buf, str, va);
    	va_end(va);
    	ShowInfo(buf);
    }
    
    19.7.2006 12:38 ondrab | skóre: 12 | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    19.7.2006 12:52 Jiri Uncovsky | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    ad 1: je-li CDECL tak definován, tak ano. Jinde může být CDECL zanedbáno. Význam _cdecl a spol je záležitostí konkrétního překladače protože ANSI C nic takového nemá.

    ad 2: to je zrovna blbý příklad, protože ukazuje jak pracovat se seznamem parametrů (předaných přes výpustku) jako celek (tj. "převedení seznamu volitelných parametrů na jediný parametr"). Lepší příklad je v stdarg(3).
    Wan-To avatar 19.7.2006 12:55 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    ad 1: takže kdybych napsal mezi návratovou hodnotu a jméno funkce _cdecl nebo cokoliv jiného, bude to pro ANSI C syntaktická chyba?
    19.7.2006 14:52 finn | skóre: 42 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Ne nutně. Následující kód je podle ANSI C zcela korektní.
    #define CDECL
    
    int CDECL main(void) {
      return(0);
    }
    
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    19.7.2006 15:53 Jiri Uncovsky | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Ano, pokud po zpracování preprocessorem tam něco bude (vyjma specifikátorů storage-class - static/extern/typedef/register/auto) tak to bude syntaktická chyba. Proto je tam napsáno CDECL, který preprocessor MSVC nahradí _cdecl (a kterému on rozumí), ale preprocessor gcc jej zase zlikviduje.
    Heron avatar 19.7.2006 15:45 Heron | skóre: 51 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře

    CDECL je modifikátor fce, pro kompilátor. Podobně jako __stdcall, __fastcall atd. Určují, jak se mají předávat argumenty volané funkce (přes stack, registry, haldu).

    Více zde. Doufám že mě neukamenujete za MS ;-).

    Wan-To avatar 19.7.2006 16:30 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Jde i GCC kompilátoru nějak říct, jak má předávat argumenty funkce? Existuje např. nějaká obdoba windowsího __fastcall, aby parametry uložil do registrů procesoru?

    Napadá mne akorát void funkce(register int parametr);. Nevím však, zda to funguje a pokud ano, jestli i na Windows.
    19.7.2006 16:43 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    http://www.redhat.com/docs/manuals/enterprise/RHEL-4-Manual/gcc/function-attributes.html
    Wan-To avatar 19.7.2006 17:19 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Díky moc za všechny odpovědi. Zase jsem o něco chytřejší :-) Označuji téma za vyřešené.
    19.7.2006 20:38 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Ešte prihodím jednu informáciu, ktorá sa môže zísť pri podobných prípadoch: Pri kompilácii sa zdrojáky najprv preženú cez pre-processor, ktorý sa postará od nahradenie makier definovaných cez #define, vloženie obsahu súborov odkazovaných cez #include, vynechanie resp. vloženie kódu na základe #if a podobne. Prepínač -E zariadi, že kompilátor miesto zvyčajného vytvorenia .o vypíše výsledok pre-processingu. To znamená, že ak príkaz na kompilovanie
    gcc -DMOJEMAKRO -I/usr/X11/include -c subor.c -o subor.o
    prepíšem napr. na
    gcc -DMOJEMAKRO -I/usr/X11/include -E subor.c 
    dostanem výstup, v ktorom sa dozviem, ako sa tie makrá rozvinuli. V našom prípade nám to pomôže k tomu, že sa dozviem, ako v skutočnosti bude vyzerať deklarácia tej mojej funkcie.
    19.7.2006 23:39 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Anebo se (u gcc) dá použít volba --save-temps. Preprocesovaný kód pak bude v soubor.i (.ii pro C++) a soubor se normálně přeloží.
    Wan-To avatar 27.7.2006 08:52 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Ještě mám třetí dotaz: Je nějak možné nadefinovat si typy, u kterých budu mít jistotu, že budou na všech systémech stejně velké? Napadlo mne udělat něco takového:
    // typ myShort bude mít všude 2 bajty
    #ifdef sizeof(short) == 2
    typedef short myShort;
    #elif sizeof(int) == 2
    typedef int myShort;
    #endif
    
    Bohužel, nefunguje to. Takže to asi nebude ten správný způsob.

    Ale přece nějaká možnost existovat musí. Všiml jsem si, že třeba OpenGL nebo SDL používají typy, které jsou všude stejné. Jak na to tedy?
    27.7.2006 09:02 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Třeba Glib si deifnuje typy jako gint32 a podobné, v příslušné hlavičce je má určené třeba jako int. Pro moji danou platformu. Jinde by se musela vygenerovat jiná hlavička, kde by byl třeba short, pokud by ten byl čtyřbajtový a int ne.
    Copak toho není dost?
    27.7.2006 11:03 Michal Hocko | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Zdravim. ifdef takymto sposobom fungovat ani nemoze, pretoze vyrazy sa musia vediet vyhodnotit v ramci preprocesora a ten nevie, co je sizeof atd...

    Prenositelne integer datove typy by mali na vacsine systemov byt pristupne cez

    #include <inttypes.h>
    
    Tieto typy su potom napr.
    int8_t pre 8 bitovy int znamienkovy typ, int16_t 2B znamienkovy typ atd...
    
    27.7.2006 12:50 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Pozor, tohle je častý omyl. C99 sice definuje typy jako int8_t apod., ale tyto typy nejsou povinné. Povinné jsou pouze int_least8_t, int_least16_t, int_least32_t a int_least64_t. Tedy samozřejmě i některé další, např. intptr_t, ale zrovna ty, které jste jmenoval, to nejsou. Důvod je jednoduchý: platforma totiž vůbec nemusí nabízet něco jako 16-bitové číslo.
    Wan-To avatar 27.7.2006 15:14 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Ještě mne napadl jeden způsob - určit počet bitů podle rozsahu celočíselného typu. Rozsahy jsou nadefinované v limits.h pomocí #define, takže by se měly dát porovnávat pomocí #ifdef. Je možné tento způsob používat? Nebo přece jen existuje něco lepšího?
    27.7.2006 15:23 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    To můžete, ale na C99-kompatibilních platformách je vhodnější používat standardní typy definované v <inttypes.h>. Navíc znovu upozorňuji, že technicky vzato typy jako "16-bitové číslo bez znaménka" nebo "32-bitové číslo se znaménkem" vůbec nemusejí být k dispozici.
    Wan-To avatar 28.7.2006 10:40 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Tak ještě jedna :-)

    Potřeboval bych spojit řetězec (pole char, nikoliv string z C++) dohromady s číslem tak, aby vznikl zase řetězec. Předpokládám, že zápis retezec + cislo nebude fungovat (pravděpodobně by pak retezec ukazoval o cislo bajtů v paměti dál).
    28.7.2006 10:52 Jiri Uncovsky | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Veškeré konverze z čísel do řetězce se dají dělat přes formátovací funkci snprintf:

    snprintf(buffer, delka_buffer, "%s%d", retezec, cislo);
    BWPOW avatar 28.7.2006 10:58 BWPOW | skóre: 21 | Kosice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    sprintf(retezec,"%s%d",retezec,cislo);
    Prisiel som, videl som, hmm ... bwpow.eu
    BWPOW avatar 28.7.2006 10:59 BWPOW | skóre: 21 | Kosice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    To riesenie vyssie je lepsie, moje ignorujte.
    Prisiel som, videl som, hmm ... bwpow.eu
    28.7.2006 11:21 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otázka pro zkušeného Céčkaře
    Pokládejte, prosím, nové dotazy jako nové dotazy, nepřidávejte je do diskuse ke starším.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.